Rhodos met vriendin

Ben kiten

Geen avatar

Berichten: 2
Januari 20, 2013, 17:21:40
edit2Rapporteer  
Hallo allen,

Dit jaar ga ik samen met mijn vriendin naar Rhodos, dit stond al op de planning. Maar als beginnende kite surfer zou ik dan ook wel graag (minstens 2) dagen willen surfen..

Zij surft niet, ik heb al veel spot reviews gelezen maar ik weet niet welke het beste\ leukste is om mijn vriendin een paar uurtjes achter te laten.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring op Rhodos en een advies voor mij ?


wokmonster

Berichten: 110
Antwoord #1 Januari 20, 2013, 18:35:15
edit2Rapporteer  
Rhodos is top voor kitesurfen
Weet niet hoe goed je bent maar de spot bij Rhodos-stad (trianda) is wel voor gevorderden.
Spot andere kant van eiland heet prasonisi is heeft een aanlandige kant en aflandige kant. Is top spot voor kitesurfen!!!! Voor je vriendin is het ok, mooi strand.
Gewoon Rhodos stad boeken en auto huren, is ongeveer uurtje rijden.
Veel plezier
berttt

Berichten: 307
Antwoord #2 Januari 20, 2013, 18:39:07
edit2Rapporteer  
Ik ga ook met de vriendin naar rhodos Grin Neem men materiaal niet mee want ben van plan maar 1 of 2 keer te gaan kiten. (ga niet elke dag kiten als de vriendin erbij is. dan doe ik wel een kitesurf tripje only met de makkers )  Ik weet alle spots daar aan de west kant van het eiland heb je ook een goede spot daar ga ik denk ik wat materiaal huren en effie knallen Smiley ik ga eerste 2 weken van juli
swoppie

Berichten: 6
Antwoord #3 Januari 20, 2013, 20:02:33
edit2Rapporteer  
In 2011 in de maand september met een groepje naar rhodos geweest voor 3 weken.
Rhodos prima bevalen.
Wij hadden de spot gekozen kremasti beach,airriders   http://www.kiteprocenter.gr/index.html

zowel met aflandige als aanlandige wind te kiten, wel moet ik er bij vertellen dat de service en resque etc. waar je verplicht voor moet betalen erg slecht is.

Alles gaat kris kras door elkaar heen, en resque kan je lang opwachten als de jetski het water op komt en je drijft steeds verder de zee op met aflandige wind,ben je dik 20 min verder.

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Januari 20, 2013, 22:30:55
edit2Rapporteer  
http://www.kitesurf.nl/content/view/347/140/

Reisverslag Rhodos 
Geschreven door (Haring Harrie)     
zondag, 19 augustus 2007 
 In mei 2007 zijn we voor 11 dagen naar Rhodos geweest naar Theologus in het Hotel doreta beach al in via Ferio vacanties
Van te voren veel gelezen op de sites over het vervoer van de kites en het board
Ik had een 14 en en 10 meter raven Naish 2 kite mee genomen en een f-one board 1.40. style

We vlogen met Martinair die onderstaande melding gaf over kiteboards:

Surf-/kite-/wave-/etc- board < 165cm en < 20 kilo € 80 per retour. (http://www.martinair.nl/?stlcmpid=9960&gclid=CKTquc7Xj4wCFRgHEgodeBrVAQ ).
Ik had een kiteboard van 1.40 meter in een boardbag van 1.60 meter gestopt en dacht als "blonde" kiter dat ik dit wel voor niks kon mee nemen naar rhodos.
Had zels een uitdraai van transavia bij me die helemaal niet praat over (160 inch) (L+B+H). .

Ik had de meest blonde incheck STEWARDESS uitgezocht bij de incheck balie. Ze begon gelijk over 80 euro betalen mijnheer.
Ik haar de uitdraai laten zien van transavia en tegen haar gezegd dat ik van de week nog gebeld had met klantenservice Martinair waarna zij weer is gaan navragen bij haar chefs en hoofden van dienst, kortom alle tips die ik hier op internet had gelezen heb ik uitgeprobeerd. Maar na een ongeveer een kwartier te hebben gewacht moesten we als nog betalen Bij transavia schijnt het vrij te zijn, dus als je kan kiezen vlieg niet met Martinair.

Het hotel was top al in en super gelegen aan het strand. 300m links van het hotel ligt de kitespot  Als er wind was begon meestal te waaien om 14.00 uur bij Alex Beach.

De start en landingzone bij Alex beach is niks. Een kiezelstrand waarbij je weinig grip heb bij een windvlaag en aan de kant was de wind vrij vlagerig Weinig ruimte om je kite te starten en neerlaten. Voor beginners geen goede spot De surfschool waar ik mijn spullen heb gestald rekende 50 euro voor stalling en rescue dienst (voorseizoen) Hoogseizoen is 70 euro per week. Prasonisi ben ik nog geweest maar er was toen geen wind. We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd a 80 euro en 25 euro voor de benzine. Het verhuurbedrijf zit tegenover het hotel Regel je dit bij het hotel dan ben je bijna het dubbele kwijt

Eindconclusie :
Van de 11 dagen 3 dagen gekite waarvan 2 dagen lekker met de 14 meter raven 2 kites. 1 dag gevaren waarbij net te weinig wind was om knap hoogte te kunnen lopen.
Eigenlijk dus te kort gekite. Wist wel dat het minder waaide in mei maar had op 50 % gerekend.Voor de rest heeft de familie zich prima vermaakt bij het hotel en op rhodos mede door het stralende weer en de weinige wind

 

Haring Harrie

PS ik ben nou in Frankrijk, Denemarken en Griekenland geweest, maar de beste plekken om te kiten zijn toch in Nederland (schellinkhout. wijk aan zee egmond aan Zee Andijk en Enkhuizen).

Nog een aanvulling over de vliegreis
Bij aankomst in Rhodos kwam een mijnheer naar me toe die zag aan mijn board dat ik kite. ij vroeg mij waar ik ging kiten omdat hij ook van plan was om te kiten op Rhodos.Ik vroeg hem of hij ook zo veel problemen had gehad bij het inchecken op Schiphol. ij had totaal geen problemen gehad en hoefde niks bij te betalen! Hij had een kite tas met daarin ook nog 2 kites.De afmetingen waren ongeveer 1.50 bij 20 bij 40 cm wat ik in schatte. Ik vroeg aan hem of ze de kite tas hadden opgemeten op Schiphol wat hij ontkende.Hierna vertelde ik mijn verhaal dat ik wel moest betalen. Hij vond het ook vreemd en zei dat hij zeker boven die 1.65 (L+B+H) uit kwam mede ook omdat er ook nog 2 kites in die tas zaten.Al met al was ik niet van plan om hem te verlinken zodat hij ook moest betalen maar een klachtenbrief naar Martinair op te sturen.

 
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 Januari 20, 2013, 23:04:30
edit2Rapporteer  
Ik had ooit (2008?) alleen kites en trapeze meegenomen en dacht daar gemakkelijk een boardje te huren.... not! Na lang zoeken een Zwitser gevonden die nog een boardje overhad. Overigens hebben we niet betaald voor rescue, ik kan zwemmen en bovendien was het gedrag van die rescue-mensen op zijn zachtst gezegd apart. Prasonisi is een goede spot en Rhodos is een mooie stad met teveel obers die op commissiebasis (lijken te) werken.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #6 Januari 21, 2013, 10:34:25
edit2Rapporteer  
Prasonisi is zonder meer de beste kite-spot aldaar, echter voor de rest is daar niet heel veel in het zuidelijkste puntje. Rhodos is een zeer mooi groen eiland, maar wel erg toeristisch.
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #7 Januari 22, 2013, 18:25:42
edit2Rapporteer  
Ik had ooit (2008?) alleen kites en trapeze meegenomen en dacht daar gemakkelijk een boardje te huren.... not! Na lang zoeken een Zwitser gevonden die nog een boardje overhad. Overigens hebben we niet betaald voor rescue, ik kan zwemmen en bovendien was het gedrag van die rescue-mensen op zijn zachtst gezegd apart. Prasonisi is een goede spot en Rhodos is een mooie stad met teveel obers die op commissiebasis (lijken te) werken.

Dus als je in de problemen raakt (zeg 500 meter uit de kust) en je hebt niet betaald, dan laten ze je maar zwemmen? En als je nou echt in de problemen zit?
berttt

Berichten: 307
Antwoord #8 Januari 22, 2013, 20:07:05
edit2Rapporteer  
Ik had ooit (2008?) alleen kites en trapeze meegenomen en dacht daar gemakkelijk een boardje te huren.... not! Na lang zoeken een Zwitser gevonden die nog een boardje overhad. Overigens hebben we niet betaald voor rescue, ik kan zwemmen en bovendien was het gedrag van die rescue-mensen op zijn zachtst gezegd apart. Prasonisi is een goede spot en Rhodos is een mooie stad met teveel obers die op commissiebasis (lijken te) werken.

Dus als je in de problemen raakt (zeg 500 meter uit de kust) en je hebt niet betaald, dan laten ze je maar zwemmen? En als je nou echt in de problemen zit?

Dan komen ze je halen maar kan je flink dokken Smiley
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #9 Januari 22, 2013, 21:09:14
edit2Rapporteer  
Rhodos is echt een tof eiland, ben d'r al 3x geweest, maar heb d'r nog nooit gekite.
Sowieso leuk om 2 dagen een quad te huren, dan 1 dag de oostkust te bekijken en de andere dag de westkust Smiley
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 Januari 22, 2013, 21:09:45
edit2Rapporteer  
Inderdaad, vergelijkbaar met (de reddingsacties van de ANWB als je geen lid bent)^3.
Ben kiten

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #11 Januari 22, 2013, 23:40:24
edit2Rapporteer  
Hmm, Ik merk dat het erg lastig is om de vraag dead on te beantwoorden.
Ik denk dat ik maar gewoon een top hotel uitzoek en een auto huur, dan kan ik alle kanten op.

Wel erg jammer dat de ervaring met betrekking tot de rescue dienst erg negatief zijn. Jammer dan weer dat het ook nog eens verplichte kosten zijn.

En dan ook nog de stalling van de spullen + de extra kosten bij het vliegen en de eventuele huur van een extra kite ( heb alleen een catalyst 12).

Ach kitesurfen is een dure hobby, dat wist ik al. Heb er uiteindelijk toch voor gekozen Smiley.

 
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #12 Januari 23, 2013, 00:50:29
edit2Rapporteer  

Ach kitesurfen is een dure hobby, dat wist ik al. Heb er uiteindelijk toch voor gekozen Smiley.



Dat laatste hangt helemaal van jezelf af Ben. Ik vaar met twee dosjes die ik vorig jaar samen voor 300€ kocht. Mijn board heb ik gratis door de vorige twee te verkopen voor meer dan de aankoopsprijs... Oh ja dan heb ik nog een 16 M2 switchblade van 60 euro voor weinig wind... Zijn er niet veel denk ik die meer lol per geinvesteerde euro hebben.
Kayen

Berichten: 72
Logs: 0 | 130 uur
Antwoord #13 Februari 27, 2013, 14:00:34
edit2Rapporteer  
Ik en mijn vriendin zijn naar Rhodos geweest. De westkust. Een all-in geboekt vlakbij Kremasti waar de kitesurfschool zit. We waren nog vrijwel beginners dus maakte we downwinder oefensessies en werden door rescue uit water gehaald als t nodig was. Pro's varen recht voor de club. Meestal spigelglad water. Met echt harde wind zijn er golven. Lockers aanwezig en relaxte sfeer. Lessen ook mogelijk. Zie http://www.kiteprocenter.gr/ voor de school + rescue. Zitten strandtentjes waar je naar de kitesurfers kan kijken en lekker zandstrand. Een stuk is afgezet voor zwemmers, zoda ze d kitesurfers niet in de weg zitten. Smiley en andersom... Have fun!!
Kayen

Berichten: 72
Logs: 0 | 130 uur
Antwoord #14 Februari 27, 2013, 14:04:11
edit2Rapporteer  
Koste geloof ik zon 70,- per week voor locker + rescue, dusdas een mooie prijs en ben je gelijk gintroducrred bij de locals!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.