Wainman Hawaii 2013 C-Kite, is it finally there?

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Januari 22, 2013, 18:27:27
edit2Rapporteer  
Foto's van Kiteforum. Gezien de print lijkt hij niet ver af van werkelijke productie. Ben heel benieuwd, gezien de hoeveelheid tijd die het heeft geduurd. Werkt volgens de comments gewoon op een carrotbar
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Januari 22, 2013, 19:05:54
edit2Rapporteer  
De kite is wel wat veranderd tov de eerdere proto's:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=42494.0
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #2 Januari 22, 2013, 19:11:16
edit2Rapporteer  
Zal is tijd worden dat ze afstappen van het verouderde delta concept, is wainman nu niet in poolse handen  Huh en heeft Lou het zakie verkocht....... Cry
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 Januari 22, 2013, 20:18:04
edit2Rapporteer  
http://www.thekiteboarder.com/2012/11/2013-buyers-guide-wainman-hawaii/

November 7, 2012

Rumor has it that the much anticipated C-kite from WH will be released soon. Can you tell us a bit about it?

We have been testing our C-kite for a little while now in the best spots around the world. Feedback from our pro riders has put a big smile on our faces and now we are working on those important details to make sure it will be something truly special to everyone once released.

As always from Wainman Hawaii you can expect something with stunning performance and graphics and full range of sizes to make everyone super stoked. It will be a high-end freestyle monster. As for the name, for now – we’re keeping it secret.


.... en ze testen maar door
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Januari 22, 2013, 22:03:31
edit2Rapporteer  
@LaurenS - Ik dacht dat het kapitaal en de designer altijd al Pools waren - en dat Waiman enkel als uithang bord gebruikt werd 
In 2007 ging Lou Wainman een Rabbit testen in Poland - terwijl die in Hawai woont waar je veel leuker kunt testen

http://www.youtube.com/watch?v=fzo12xMfMQQ


Er is niets verkeerds met kites uit Polen - het zal me worst zijn waar ze ontworpen, gefinancieerd en gemaakt worden. Als het maar aardige kites zijn. 
Doch voor branding and image werkt Hawai nu eenmaal beter - zodat je een premium price voor kunt vragen.
(Een Skoda is goedkoper dan dezeffde VW).
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #5 Januari 22, 2013, 22:13:37
edit2Rapporteer  
@EddyC ,Ow oké , weer een "oude" illusie armer   Roll Eyes
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Januari 22, 2013, 22:30:00
edit2Rapporteer  
Als het nog heftiger moet:
Cabrinha is 100% Chinees via Neil Pryde - Uithangboard voor branding en image is d'en oude Pete Cabrinha op Hawai die d'er goed voor betaald wordt. Dus je koopt duur Chinees spul wat je normaal niet zou doen.  (zowat 96% van alle kites worden in China vervaardigd - dus why bother)

Ik denk dat alleen Naish 'echt' Hawaiaans is met Robby Naish (geen idee hoeveel % hij nog aandelen heeft want de firma zal wel de nodige kapitaalsinjecties moeten hebben gekregen om wereldwijd te gaan met zo'n uitgebreid gamma producten en modellen).

Als het maar leuke kites zijn voor een betaalbare prijs.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Januari 22, 2013, 23:04:39
edit2Rapporteer  
Wat een lage AR!
Het lijkt wel een AR3.5 van Naish...of een Rabbit zonder swept wingtips Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Januari 22, 2013, 23:08:17
edit2Rapporteer  
Als het nog heftiger moet:
Cabrinha is 100% Chinees via Neil Pryde - Uithangboard voor branding en image is d'en oude Pete Cabrinha op Hawai die d'er goed voor betaald wordt. Dus je koopt duur Chinees spul wat je normaal niet zou doen.  (zowat 96% van alle kites worden in China vervaardigd - dus why bother)

Ik denk dat alleen Naish 'echt' Hawaiaans is met Robby Naish (geen idee hoeveel % hij nog aandelen heeft want de firma zal wel de nodige kapitaalsinjecties moeten hebben gekregen om wereldwijd te gaan met zo'n uitgebreid gamma producten en modellen).

Als het maar leuke kites zijn voor een betaalbare prijs.

Kan mij het schelen dat het uit China komt... Het is namelijk wel het beste naar mijn mening.
Overigens hebben ze het daar wel super netjes voor elkaar bij Cabrinha.

Verder wist ik niet dat Wainmann Pools was. En inderdaad de AR is behoorlijk laag, ook een heel stuk lager als de eerdere proto's.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #9 Januari 22, 2013, 23:27:29
edit2Rapporteer  
Door die lage AR is de naam ook al te voorspellen: fatC (fatsy).
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Januari 22, 2013, 23:31:56
edit2Rapporteer  
FatC (fatsy).


Daar heeft H. Teeuwen al octrooi op, de Fatsig:


http://www.youtube.com/watch?v=OBdBSCETqik


Vanaf 2:22 min.  Grin
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #11 Januari 23, 2013, 08:31:59
edit2Rapporteer  
Valt toch nog wel mee met de lage AR… tiz meer een reshaped Rabbit (qua shape lijkt t t veel op de Switch Element  Wink )

Die oudere proto's (zie ook Marc zijn link), lijken meer op een echte C
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #12 Januari 29, 2013, 14:53:20
edit2Rapporteer  
Als het nog heftiger moet:
Cabrinha is 100% Chinees via Neil Pryde - Uithangboard voor branding en image is d'en oude Pete Cabrinha op Hawai die d'er goed voor betaald wordt. Dus je koopt duur Chinees spul wat je normaal niet zou doen.  (zowat 96% van alle kites worden in China vervaardigd - dus why bother)

Ik denk dat alleen Naish 'echt' Hawaiaans is met Robby Naish (geen idee hoeveel % hij nog aandelen heeft want de firma zal wel de nodige kapitaalsinjecties moeten hebben gekregen om wereldwijd te gaan met zo'n uitgebreid gamma producten en modellen).

Als het maar leuke kites zijn voor een betaalbare prijs.

Net zoals alle parfums/zonnebrillen/horloges van de bekende designermerken, welke in licentie worden gemaakt door andere fabrikanten. Net zoals de TVs (en binnenkort alle andere consumer goods) van Philips welke in licentie worden gemaakt door een of andere taiwanese producent. Kortom, welk product is nog 'echt'?

Ik wist het van Wainman Hawaii niet, maar sta er ook niet versteld van dat ook in de kitesurfbizz dit soort licentiemodellen zijn doorgedrongen
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #13 Januari 29, 2013, 16:27:00
edit2Rapporteer  
Gaastra heeft het toch uitgevonden?
dr511

Berichten: 135
Antwoord #14 Februari 05, 2013, 23:02:12
edit2Rapporteer  
De kite wereld is niet anders dan de rest van de wereld. Je hebt een merk wat eigenlijk een paar mensen zij  die ontwerp. Marketing en verkoop doen.  Die gaan met dat ontwerp naar een fabriek en die gaat produceren. Dan neem je een vervoerder die de verzending en warehousing op zich neemt en voila je bent in bedrijf.
Moet je nog wel op zoek naar geld om het te financieren.
Meeste merken bestaan maar uit een vast clubje van 3 a 5 mensen en de rest hangt er parttime wat omheen.
Er zijn geen grote kantoren met kitemerken in neon letters. Ook niet van naish of cabrinha. Die hebben een deurtje in een bedrijfs vezamel gebouw met een bordje er op.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #15 Juli 12, 2013, 15:27:57
edit2Rapporteer  
Lou's droom was ooit de wereld te kunnen zien
en van kitesurfen te kunnen leven (zonder als een aapje tricks moeten doen)

Dit heeft hij weten te realiseren met een van z'n langdurige vrienden op Maui
(toevallig een Poolse windsurfer/Kiter)

Vanzelf sprekend is Lou niet de eigenaar van dit bedrijf,
want waar had hij de financiering vandaan moeten halen... hij woonde zelfs een tijdje in een boomhut op maui...

de R&D wordt volledig op maui gedaan,
en natuurlijk zullen modellen over heel de wereld ook getest worden
(heb zelf in Kaapstad getest)

Dat er een C-kite aankomt, mag ook wel duidelijk zijn
na a.s woensdag breng ik hier verslag van uit.

Smiley

aanvullend:
de eerste spypics van productiemodel!

Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #16 Juli 22, 2013, 11:11:12
edit2Rapporteer  
Nog meer foto's in actie:

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #17 Juli 22, 2013, 14:25:57
edit2Rapporteer  
@Slis, al wat meer informatie over de kites? Maten, prijzen, wanneer te testen en kopen, etc :-)
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #18 Juli 22, 2013, 18:12:23
edit2Rapporteer  
Dikke LE zeg, mooie kites die Wainman's
Slis

Berichten: 563
Antwoord #19 Juli 22, 2013, 19:36:58
edit2Rapporteer  
Qua dikke LE valt het echt wel mee, is beetje gezichtsbedrog.
Maten: 6.5 8 9.5 11.5 14
2 kleurstellingen (orange & grijs)

Is nu ook filmpje van
http://gleiten.tv/index.php/video/action/view/v/1247/page/391/ (als die niet offline is gehaald)

Pre-orders zijn mogelijk,
verwachte datum is zo rond augustus/oktober maar bij WH moet je daar de klok niet gelijk op zetten

Er zal in elk geval een volledige quiver te test zijn, zodra hij er is.
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #20 Juli 23, 2013, 06:58:41
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuwd, ziet er intressant uit. Top design weer, al had ik eerder Happy Hawaiaans eyes verwacht  Cheesy
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.