Voorstellen en vraagjes

TorduDani

Geen avatar

Berichten: 14
Januari 24, 2013, 23:05:29
edit2Rapporteer  
Hey gasten,

Nadat ik al wat gelezen had op dit forum besloot ik zelf een account aan te maken.
Mijn naam is Daniel ik ben 15 jaar en ik woon in Middelburg, ik zou heel graag beginnen met kitesurfen.
Nu had ik nog een paar vraagjes:
Hoeveel kost een cursus ongeveer?
Hoeveel kost een kitesurfset (nieuw of tweedehands)?

Groet, Daniel


ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #1 Januari 24, 2013, 23:22:56
edit2Rapporteer  
Hallo Daniel,

welkom alvast bij de club

lessen kost ongeveer tussen de 200 en 350 euro
wat betreft materiaal nieuw kost ongeveer tussen de 1000 en 2000 euro, is een beetje afhankelijk of je het nieuwste van nieuwste wil of dat je genoegen neemt met overjarig spul wat zeker niet slecht hoeft te zijn.
2de hands wil je een beetje fatsoenlijk materiaal zit je denk ik tussen de 500 en 1000 euro, hier bij moet je wel goed opletten dat je geen "slecht" materiaal koopt zoals versleten, kapot of te oud materiaal.
oud materiaal word over het algemeen gezien als kites van voor 2009 (hier moet je ook op letten als je nieuw koopt)

meeste mensen raden nieuw materiaal af omdat de kans op crashen in het begin heel groot is.
persoonlijk ben ik met nieuw materiaal begonnen omdat ik al aardig wat vlieger ervaring had.
hier zal je dus voor je zelf een keus in moeten maken.
mocht je geen of weinig vlieger ervaring hebben zou je kunnen beginnen met een matras vliegertje om wat ervaring op te doen.
wokmonster

Berichten: 110
Antwoord #2 Januari 25, 2013, 12:22:24
edit2Rapporteer  
Oud materiaal van voor 2009?
Denk dat je bedoelt hoe makkelijk de kite relaunched en hoe veilig de kite is?

Dit ligt meer aan,type kite. Switchblade 2007 en 2008 zijn veilig en makkelijk herstartbaar.
Belangrijk is om juiste advies te vragen.
Veel shops en scholen smeren merken aan die je bij hun kunt kopen terwijl er zat andere merken zijn die geschikt kunnen zijn.

Leskosten lessen ligt aan aanleg van de persoon. Denkwwel dat 2 a 3 lessen a 3 u
TorduDani

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #3 Januari 25, 2013, 16:21:59
edit2Rapporteer  
Ok, thanks voor de antwoorden.
Ik kan al zeilen dus ik denk dat dat wel mooi meegenomen is.


Welke school kunnen jullie mij aanraden die niet te duur is?

[edit] samengevoegd Handleiding bericht bewerken

trebo91

Berichten: 148
Antwoord #4 Januari 30, 2013, 16:28:19
edit2Rapporteer  
de school  hangt  af  waar je woont denk ik zo..

Maar  antix sports in mirns is zeker een aanrader.  ikzelf  en mijn vriendin hebben er gelest en zijn daar ook zeer tevreden over!

Voordeel in mirns is dat het een vlakwater spot is en je praktisch overal in het water nog kunt staan. 
dit heeft zijn voordelen met het leer proces
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Januari 30, 2013, 16:53:36
edit2Rapporteer  
Hij woont in Middelburg. Op Vrouwenpolder, Brouwersdam en in Ouddorp zijn er een paar. Heb geen idee of daar slechte bij zitten.
Wie waarschuwt Tordudani even voor de verslavende werking van kite
surfen?
berttt

Berichten: 307
Antwoord #6 Januari 30, 2013, 22:38:08
edit2Rapporteer  
 Ben vorige zomer op de surfschool veerse dam begonnen. Vond het een goede school maar er zijn er echt wel betere. Ik zou er zelf nietmeer nrtoe gaan maar ben er wel content van Smiley (ergens anders goedkoper en beter gevonden achteraf
Element is wel goed hoor ik

Sindsdien ben ik idd verslaafd aan kiten. ik praat eet zing ... kiten men ouders en fam worden er gek van haha
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #7 Januari 30, 2013, 23:02:32
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik heb gelest bij natural-high op brouwersdam. Ik heb de lessen als zeer duidelijk ervaren. Regels op en naast het water werden goed uitgelegt. Ook krijg je genoeg basis mee om deze uit te breiden as je zelfstandig gaat kiten. Dus wel een aanradertje

Voor spullen kopen zou ik je eerst aanraden om eerst te gaan lessen. Of je het wel leuk vindt. Vind je het daarna leuk hebben veel scholen die ook een shop hebben altijd aantrekkelijke prijzen voor hun cursisten.  Ga niet op zoek naar goedkoopste maar kijk vooral naar ervaringen.

gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #8 Januari 30, 2013, 23:17:03
edit2Rapporteer  
Daniel is 15 en ik kan me voorstellen dat zijn budget beperkt is. Ik ben van mening dat er  voor weinig geld prima overjarig beginnersmateriaal te koop is. Voor een paar honderd kun je ook al een paar prima(overjarige) kites kopen, waar je de eerste jaren goed mee vooruit kan. Het is wel slim om je door een ervaren, betrouwbare kiter te laten adviseren, want er is ook een hoop zooi te koop. Stel je vragen anders op het forum. Volgens mij zijn er vanaf 2006 prima, veilige beginnerskites gemaakt. Lessen moet je niet op bezuinigen, die zijn erg belangrijk.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #9 Januari 30, 2013, 23:44:50
edit2Rapporteer  
Check ook even Beware Beach, Brouwersdam
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #10 Januari 31, 2013, 12:08:02
edit2Rapporteer  
Hey welkom hier.

Wanneer je het maximale effect uit je best kostbare lessen wil halen inderdaad eerst flink oefenen met een powerkite van een meter of 2. (Wanneer je dat ding op marktplaats aan schaft en weer verkoopt na een jaar hoeft dat niets te kosten wanneer je een beetje handig bent.)

Verder is het aan te raden vooraf veel filmpjes over basic skills 100 keer te kijken. Alles wat al blijft hangen hoef je niet in de les te leren. Voor sommigen is het best een hoop informatie/inzicht wat ze zich eigen moeten maken. Wanneer je de kennis al hebt hoef je alleen de vaardigheid nog maar op te doen. In de link hieronder een handige verzameling filmpjes.

http://www.kite-skills.com/index.php?option=com_seyret&Itemid=54

Als laatste zou je kunnen overwegen een goedkoop kiteboard nu vast op MP te scoren. Het is winter dus de prijzen zijn iets lager. (Voor 50 tot 75 euro kun je echt wel wat bruikbaars op de kop tikken.) Wanneer de cable ski banen straks weer open zijn ga je daar gewoon eerst even met dat boardje heen om wat boardgevoel te kweken. Kost je 15 euro of zo.

Als je echt aanleg hebt en het bovenstaande gedaan hebt dan vaar je zo weg...

Na je beperkte lessen laat je je 'adopteren' door de kite community op de voor jou handige spot. Als je een leuke enthousiaste jongen bent dan zijn kiters in mijn ervaring aardig genoeg om je te willen helpen met wijze raad. Ook als je een setje wil kopen op MP of dit forum dan checkt iemand graag de advertentie voor je. Zeker als je rekening houdt met de vele tips op dit forum over type kite en materiaal wat handig is te gebruiken voor beginners..




TorduDani

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #11 Januari 31, 2013, 15:05:36
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een matrasvliegertje liggen van een meter ofzo, is dat het zelfde gevoel?
berttt

Berichten: 307
Antwoord #12 Januari 31, 2013, 15:07:41
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een matrasvliegertje liggen van een meter ofzo, is dat het zelfde gevoel?


jeup
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #13 Januari 31, 2013, 15:13:29
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een matrasvliegertje liggen van een meter ofzo, is dat het zelfde gevoel?


Jeup 2...

Het gaat er met name om dat je de vlieger 'met je ogen dicht' kan besturen.. dat je voelt waar hij staat, weet waar hij kracht ontwikkelt. Wanneer je een iets grotere vlieger gebruikt zit het stuurgevoel en de krachtontwikkeling dichter tegen die van een surfkite aan. Hiermee zal je dus nog iets beter beslagen ten ijs komen.. Maar ga vooral vaak vliegeren met dat ding... ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #14 Januari 31, 2013, 15:44:05
edit2Rapporteer  
een klein matrasje is ook prima, wat je goed merkt met die dingen is dat je ze in beweging moet houden, dat is bij surf vliegers ook zo.
Ik heb ooit wat oefeningetjes uitgetekend, doe er je voordeel mee!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.