Trip summer 2013 - Denemarken, Noorwegen, Zweden

Yoram

Berichten: 1217
Januari 29, 2013, 18:31:49
edit2Rapporteer  

Alweer een tijdje terug uit Afrika en nu de kou hier lijkt te verdwijnen en de zomer weer in aantocht is kwamen er weer wat idee'tjes naar boven om voor de zomer iets cheapers en dichterbij huis te zoeken.

Voor de zomer al met iemand wezen brainstormen en we kwamen uit op een trip door Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Heeft er iemand ervaring met kiten in Denemarken, Noorwegen of Zweden? Of heeft er iemand andere tips van dingen die we zeker niet mogen missen?

Voor Noorwegen heb ik onder andere al iets gevonden over de Atlantic Road en de Trollheimen, maar er zijn vast nog veel meer dingen die we niet mogen missen.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #1 Januari 29, 2013, 20:11:30
edit2Rapporteer  
Vorig zomer op Römö geweest,  toffe plek om te kiten. Zit een camping vlak aan het strand, daar hebben we niet gestaan (werd ook wel de Baco camping genoemd, 3x raden waarom).

Sylt schijnt ook goed te zijn, daar is een tijd terug zo'n wereldkampioenschap gehouden.

Hvide Sande in denemarken is ook super, kun je met alle winden kiten.

Verder nog niet geweest, maar iig veel plezier!
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #2 Januari 29, 2013, 21:07:41
edit2Rapporteer  

Alweer een tijdje terug uit Afrika en nu de kou hier lijkt te verdwijnen en de zomer weer in aantocht is kwamen er weer wat idee'tjes naar boven om voor de zomer iets cheapers en dichterbij huis te zoeken.

Voor de zomer al met iemand wezen brainstormen en we kwamen uit op een trip door Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Heeft er iemand ervaring met kiten in Denemarken, Noorwegen of Zweden? Of heeft er iemand andere tips van dingen die we zeker niet mogen missen?

Voor Noorwegen heb ik onder andere al iets gevonden over de Atlantic Road en de Trollheimen, maar er zijn vast nog veel meer dingen die we niet mogen missen.

Hier ook. Ben blij dat het warmer wordt. Alhoewel de kans op vorst erg aanwezig is. Denemarken is cool om te kiten. Alleen nog steeds een wetsuit nodig Lips Sealed Sinds ik terug ben uit Oz  kite ik liever zonder wetsuit en dan valt Denemarken af.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #3 Januari 29, 2013, 23:11:04
edit2Rapporteer  
Hvide Sande ook al eens naar zitten kijken......... Nu niet weer het gras voor mijn voeten wegmaaien he!!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #4 Januari 30, 2013, 02:10:49
edit2Rapporteer  
Als je toch in noorwegen bent: Preikestolen. Kun je mooi vanaf springen met je kite. Als je durft...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Norway_Preikestolen.jpg
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #5 Januari 31, 2013, 00:12:56
edit2Rapporteer  
Vorig zomer op Römö geweest,  toffe plek om te kiten.

Sylt schijnt ook goed te zijn, daar is een tijd terug zo'n wereldkampioenschap gehouden.

Hvide Sande in denemarken is ook super, kun je met alle winden kiten.

Thanks, gaan we bekijken! Kijken of we dit gepland krijgen Smiley
Hier ook. Ben blij dat het warmer wordt. Alhoewel de kans op vorst erg aanwezig is. Denemarken is cool om te kiten. Alleen nog steeds een wetsuit nodig Lips Sealed Sinds ik terug ben uit Oz  kite ik liever zonder wetsuit en dan valt Denemarken af.

Haha, wetsuit is in de zomer in Nederland ook wel nodig, dus dan liever een sessie met wetsuit op een dikke plek. Of heb je plannen om te emigreren ;-)
Hvide Sande ook al eens naar zitten kijken......... Nu niet weer het gras voor mijn voeten wegmaaien he!!

Haha, die plek pakken we dan zeker mee  Grin Heb Costa Rica, Puerto Rico, Madasgascar, Venezuela, Zanzibar, Anguilla en de rest.... ook nog op men lijstje staan, alvast een waarschuwing dat je daar in de loop van de tijd ook alvast wat foto's van kan verwachten  Grin schater
Als je toch in noorwegen bent: Preikestolen. Kun je mooi vanaf springen met je kite. Als je durft...
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Norway_Preikestolen.jpg

Top, ziet er mooi uit, nemen we ook mee. Plek van de foto komt me bekend voor van een duits kitemaatje haha.

Nog meer tips qua spots, bezienswaardigheden of andere praktische tips?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #6 Januari 31, 2013, 07:56:58
edit2Rapporteer  
De zomer is voor de goede wind alleen t verkeerde seizoen...
marcus aurelius

Berichten: 157
Antwoord #7 Februari 02, 2013, 15:52:17
edit2Rapporteer  
Er zit in Lomma een camping direct aan het water. Camping heet: camping Lomma. Zomer 2011 geweest, super relaxte camping met gasfornuizen en ovens/magnetrons die je (gratis) kunt gebruiken, dus geen gekloot met campinggas etc.

Spot blijft heel erg lang kniediep (vlak-)water.



Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #8 Februari 03, 2013, 19:50:12
edit2Rapporteer  

De zomer is voor de goede wind alleen t verkeerde seizoen...

Dan is Nederland ook niet ideaal, zie dat de statistiek voor Duitsland, Denemarken in de zomer ieder geval beter is dan (Zeeland, Z-H). Zweden kan ik weinig over vinden en Noorwegen verschilt per spot heel erg.


Er zit in Lomma een camping direct aan het water. Camping heet: camping Lomma. Zomer 2011 geweest, super relaxte camping met gasfornuizen en ovens/magnetrons die je (gratis) kunt gebruiken, dus geen gekloot met campinggas etc.

Spot blijft heel erg lang kniediep (vlak-)water.

Thanks zet hem er even bij, neem aan dat dat in Zweden ligt, want zie dat er ook een Lomma in Duitsland en Denemarken ligt.
zarda

Berichten: 246
Antwoord #9 Februari 18, 2013, 23:54:37
edit2Rapporteer  
Denemarken: zoals gezegd is hvide sande als uitvalsbasis voor het Ringkobingfjord en de Noordzee erg goed.
Noorwegen: Voor het kiten omgeving Stavanger, verschillende sports van golven tot vlak water, op de website van de stavanger kite klubben kun je een spotguide met windroos vinden. Voor zover ik uitgezocht heb valt er in de omgeving van de atlantic road niet heel veel te kiten. Wat in die omgeving wel de moeite waard is (mits het weer meezit, wij hadden 4 dagen laaghangende bewolking) is de Trollveggen, een loodrechte rotswant van 1 km en de trollstigen, een haarspeldbochtenweg. Als je in de omgeving Stavanger bent, is inderdaad de preikestolen, maar nog meer de Kjerag een aanrader om te wandelen. Als je van plan bent om ook de binnenlanden aan te doen, dan zou ik zeggen: omgeving galdhoppigen (hoogste berg van NO) is leuk om te wandelen, met de galdhoppigen vanaf de spiterstulen en de beseggen graat en bij de juvashytte kun je zomer-skiën of - boarden.

Reken trouwens niet op windzekerheid in Denemarken of Noorwegen, dat is hetzelfde als in Nederland, je hebt geluk of pech.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust. Reactie kan even op zich laten wachten, want ik ben afhankelijk van wifi in café's.

Groeten, Sjoerd
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #10 Februari 21, 2013, 20:02:35
edit2Rapporteer  

He Sjoerd, super bedankt voor de info, hier kunnen we een stuk mee verder  ThumpsUp Als er nog vragen zijn laat ik het je weten!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.