Flysurfer tubekite

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Maart 21, 2013, 23:19:19
edit2Rapporteer  
De eerste spypics gevonden van de Tubekite waar Flysurfer al enige tijd aan werkt. Benieuwd waarvoor de bridle op de TE is en wat het toevoegt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Maart 21, 2013, 23:24:18
edit2Rapporteer  
Wow hier was ik nog niet achter! En laat ik er normaal heel vroeg bij zijn. Ziet er wel strak uit op het gezicht zo! Qua design lijkt het een beetje op een Ozone. Ik had ook nog niet naar de titel gekeken eerst.

De bridle zal wel met de angle of attack te maken hebben. Wellicht een race-kite om het gevecht met de Dyno's, Crossbow's en Edge's aan te gaan?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Maart 21, 2013, 23:39:59
edit2Rapporteer  
Na Peter Lynn het allergrootste foilmerk wat de overstap maakt naar waar de LEI Shocked

Ik vermoed uit commercieel oogpunt, want een foil maak je voor het surfen alleen als je er in gelooft. Niet voor de grote aantallen zoals we nu wel weten Undecided

Merkwaardig, maar wellicht net als het eerder genoemde foilmerk geen verkeerde zet! ThumpsUp
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Maart 22, 2013, 00:33:47
edit2Rapporteer  
Die TE bridle zit er misschien om vorm te behouden bij depoweren vanwege de rechthoekige shape?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Maart 22, 2013, 09:29:58
edit2Rapporteer  
Bij depoweren gaat de druk/spanning juist van de TE bridle.
Het heeft dus alleen effect bij het poweren en sturen van de kite.

Bij de Genetrix zit het toch anders, en ook aan de struts op een punt vanaf de TE
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #5 Maart 22, 2013, 09:48:42
edit2Rapporteer  
Qua shape doet deze FF me gelijk erg denken aan de Flexifoil Hadlow ID en de OR Razor...

Zou die TE bridle bedoeld zijn als een 'verbetering' voor de Doitsche manier van relaunch: ruukwerts aufstaigen tsoe lassen  Wink
...voegt het nog wat toe als je ziet hoe goed de gemiddelde relaunch vandaag de dag al gaat?

Is het niet juist zoals bij de Genetrix dat die een enorm breed bereik heeft doordat hij deze bridle heeft en dat daardoor bij het depoweren itt de reguliere kites de druk op de TE zich beter verspreid waardoor je geen/minder profiel verlies hebt bij depoweren en daardoor ook een breder bereik krijgt....  alleen praten we over een marge verschil of een wezenlijk verschil  Huh

dennisvansetten

Berichten: 68
Antwoord #6 Maart 22, 2013, 11:37:18
edit2Rapporteer  
wel strak design!
Ben benieuwd wat hij gaat kosten haha , hopelijk wel een heel stuk minder dan de Speed 3 kites  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Maart 22, 2013, 11:39:09
edit2Rapporteer  
Gezien de hoeveelheid lijntjes aan de TE bij de FS LEI, proberen ze zeer nauwkeurig een bepaald profiel in te stellen.

Dat doe je alleen maar als je iets efficiënt wil laten vliegen.
Immers we weten dat de overgrote meerderheid van LEI's prima sturen en depoweren zonder die TE bridles. Eigenlijk zijn Genetrix en nu dus FS de enige uitzonderingen (en een paar exoten uit het verleden, laat ik nu buiten beschouwing)

Om een kite achteruit te laten starten is een simpel lijntje aan een strut al voldoende, zie Zeeko's ERA systeem bijvoorbeeld. Dat hoeft niet efficiënt te zijn.

En duidelijk verschil tussen Genetrix en Flysurfers aanpak.

Idd. heeft het model wat weg van OR's razor, maar de AR van de FS lijkt groter.

Kortom, erg interessante ontwikkeling. Ze hebben niet voor de makkelijke weg gekozen door voort te borduren op wat de concurrentie al doet
Wim107

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #8 Maart 23, 2013, 11:37:09
edit2Rapporteer  
Spannend. Behalve de bridles die voor een tubie anders dan anders zijn vind ik het ook opvallend hoe strak het doek staat. Geen kreukje te zien.
Mijn gok is dat de bridle aan de achterkans bedoeld is om de vorm van de foil van de trailing edge te kunnen beinvloeden. Zo maak je de kite, meer en minderefficient. Check het filmpje op de site over triple depower:
http://www.flysurfer.com/produkte/kites/psycho4/
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #9 Maart 23, 2013, 11:53:50
edit2Rapporteer  
......... vind ik het ook opvallend hoe strak het doek staat. Geen kreukje te zien.

Dat viel mij ook al op, staat inderdaad rete strak
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #10 Maart 23, 2013, 14:51:21
edit2Rapporteer  
bij Genetrix zitten de bridles niet aan de TE. Alleen aan de struts en dicht bij de TE.  Mede daarom blijft ie vormvast en absorbeert  vlagen erg goed.

Kamo

Berichten: 156
Antwoord #11 Maart 31, 2013, 20:44:06
edit2Rapporteer  
Flysurfer laat zeker zijn eigen kijk op de tubekitemarkt zien met de Cronix en heeft een aantal interessante elementen in deze kite.
Voor de nieuwsgierigen: uiteraard bij ons te testen zosnel dit model uit is!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Maart 31, 2013, 22:18:44
edit2Rapporteer  
Flysurfer laat zeker zijn eigen kijk op de tubekitemarkt zien met de Cronix en heeft een aantal interessante elementen in deze kite.

Al informatie wat voor soort kite het gaat worden? Allround, race, freestyle, wave?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 Maart 31, 2013, 23:50:36
edit2Rapporteer  
Ik gok high performance freeride, denk aan een soort Nemesis HP.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #14 April 01, 2013, 10:52:35
edit2Rapporteer  
Ik was in 2011 in Cabarete en zag daar dit.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40584.0
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #15 April 04, 2013, 23:18:46
edit2Rapporteer  
De foils van flysurfer hebben een tripple depower systeem, een van de drie elementen is de adaptive canopy curve.


http://www.youtube.com/watch?v=6ZmL9Oof7JM


Om dit te bewerkstelligen moet de kite minder C-shape krijgen als je de bar naar je toe trekt. Dit kan dus alleen maar door het midden van de kite naar je toe te trekken. Het moet dus via de bridle op de stuurlijnen. Dit verklaart ook waarom hier een pulley op zit en de middelste van de drie lijnen direct is gemonteerd. Het zou de tip de vrijheid kunnen geven naar buiten te bewegen als je de bar naar je toetrekt en het midden van het doek naar je toe beweegt.

Zou dit de rede van de bridle op de TE zijn?


Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #16 April 04, 2013, 23:41:58
edit2Rapporteer  
De foils van flysurfer hebben een tripple depower systeem, een van de drie elementen is de adaptive canopy curve.

http://www.youtube.com/watch?v=6ZmL9Oof7JM

Om dit te bewerkstelligen moet de kite minder C-shape krijgen als je de bar naar je toe trekt. Dit kan dus alleen maar door het midden van de kite naar je toe te trekken. Het moet dus via de bridle op de stuurlijnen. Dit verklaart ook waarom hier een pulley op zit en de middelste van de drie lijnen direct is gemonteerd. Het zou de tip de vrijheid kunnen geven naar buiten te bewegen als je de bar naar je toetrekt en het midden van het doek naar je toe beweegt.

Zou dit de rede van de bridle op de TE zijn?





Nu je het zegt ja...

Als je powered trek je in feite alleen de middelste van de backline bridle naar je toe omdat die direct gemonteerd zit, en doordat de afstand tussen de aanknooppunten op de wingtip tov de bar dan groter wordt, wordt dankzij de pulley de bridle aan de LE meer aangetrokken waardoor die platter gaat staan.

Zie ik dat goed?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.