Ruimbagage vliegtuig nieuwe regels

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Maart 27, 2013, 08:54:48
edit2Rapporteer  
Misschien voor ons kiters een voordeel. Ik hoop het...Eindelijk van de discussie af van je kitebag en/of koffer en gewoon alle ruimbagage tot hopelijk 23 KG voor max 30 euro retour mee nemen.  ThumpsUp

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21424399/__Bagage_charter_ook_in_rekening__.html
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Maart 27, 2013, 09:14:09
edit2Rapporteer  
hmmn dit is toch al lang bij Ryanair e.d. ? En trouwens, daar moet je ook extra lappen voor oversized bagage hoor..
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Maart 27, 2013, 14:18:41
edit2Rapporteer  
bij ryanair???.... nee man je moet t gewoon opvoeren als sports equipment en niet als standdaard ruim bagage.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Maart 27, 2013, 16:50:09
edit2Rapporteer  
ja dat artikel in de televaag gaat over een uitgelekt document van transavia waaruit blijkt dat binnenkort bij je ticket niet meer standaard 1 koffer zit in begrepen, maar dat je dat dus apart moet bijboeken.
(net zoals bij ryanair ) Grote kans dat de andere maatschappijen dat ook gaan doen.

Maar ik denk niet dat oversized/sports bagage daardoor goedkoper wordt.
Al zou natuurlijk wel de ticketprijs excl koffer goedkoper moeten zijn, als je dan die ene schone onderbroek in je kite tas stopt hoef daar je natuurlijk geen complete koffer meer voor mee te nemen die tot voor kort bij je ticket zat in begrepen en je dus sowieso al voor betaalde..
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Maart 30, 2013, 14:37:37
edit2Rapporteer  
Dus 2 kites en 1 board en 1 bar en trapeze = 23kg
Niet echt geweldig
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Maart 30, 2013, 15:46:56
edit2Rapporteer  
Dus 2 kites en 1 board en 1 bar en trapeze = 23kg
Niet echt geweldig
trapeze om je rugzakjedoen daar tussen je bar proppen (handbagage)... -3 kg werkt perfekt!!!
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Maart 31, 2013, 11:25:09
edit2Rapporteer  
Bar in de handbagage: niet doen.
Een viriend had overgewicht: dus stak hij bar in handbagage (-1.5kg);
Bij de gevaarlijke voorwerpen controle werd de bar geconfiskeerd want gevaarlijk voorwerp (je kunt er echt iemand mee doodslaan als je wilt). Dus bar kwijt bij vertrek.
 
Terplaatse aangekomen kon hij een bar gaan zoeken (een paar uur kwijt) en 350Eur betalen. Hos die beter betaald voor het overgewicht.

Soms passeert de bar in handbagage, soms ook niet, maar het risiko en de kosten zijn te groot.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 April 02, 2013, 19:57:40
edit2Rapporteer  
Bar in de handbagage: niet doen.
Een viriend had overgewicht: dus stak hij bar in handbagage (-1.5kg);
Bij de gevaarlijke voorwerpen controle werd de bar geconfiskeerd want gevaarlijk voorwerp (je kunt er echt iemand mee doodslaan als je wilt). Dus bar kwijt bij vertrek.
 
Terplaatse aangekomen kon hij een bar gaan zoeken (een paar uur kwijt) en 350Eur betalen. Hos die beter betaald voor het overgewicht.

Soms passeert de bar in handbagage, soms ook niet, maar het risiko en de kosten zijn te groot.

Dat kan alleen maar een belg overkomen
,dan moeten ze ook een wandel stok afpakken  .... heb het in februari nog gedaan onderweg naar de Filippijnen (incl 1x overstap in Kuala Lumpur) en daar ook nog een aantal binnenlandse vluchten. verder denk ik wel zo'n 20 trips gemaaakt met vliegtuig EU, Africa, America's, Azie. wel vragen gehad (in de V.S.) en netjes beantwoord, niks aan de hand. wel een keer met trapeze mes (mes ingeleverd shit happens).
Maar ja het is wel lullig als ze er over vallen. maar echt ze pakken je zeker als je schrikkerig reageert.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 April 02, 2013, 21:01:45
edit2Rapporteer  
Citaat
Bij de gevaarlijke voorwerpen controle werd de bar geconfiskeerd want gevaarlijk voorwerp (je kunt er echt iemand mee doodslaan als je wilt). Dus bar kwijt bij vertrek.

Wij hadden op de terugweg van Malaga (tarifa reis) hier heel ook veel problemen mee ThumpDown ThumpDown ThumpDown. Na een tijd gediscucier en andere chefs erbij mocht hij uiteindelijk mee  ThumpsUp, maar na wel een hoop gedoe  ThumpDown
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #9 April 02, 2013, 22:42:14
edit2Rapporteer  
Wat een hoop bla bla weer Smiley Ik denk dat ik mezelf wel een Frequent flyer mag noemen vlieg gemiddeld een 10 keer per jaar (www.nederland-kitetravel.nl als je je afvraagt hoe ik dat doe hehe)

Wat ik je kan vertellen uit ervaring:
Bar mag NIET in handbagage geeft vrijwel Altijd problemen.  (vind ik ook best logisch).
Beter doe je het harness zonder haak in je handbagage. weegt evenveel als een bar.

Kites per merk verschillen enorm in gewicht en laat ik al helemaal niet over kiteboards beginnen want dat is absurt soms 2.5 kg verschil als je pech hebt.

Mijn laatste reis is net een paar dagen geleden met transavia vanuit malaga (tarifa)
23 KG  ik had 22.7
1x Wetsuit
1x Kitejacket 3MM
1x harness
1x pomp
Board complete
1x schroevendraaier en extra schroeven etc.
Fluid 17M Air
Fluid 10M  Ego
Fluid 8 M Ego
2 Kitebarren.

Een van de gasten had ongeveer t zelfde maar 1 kite minder  1x 10M north evo en 1 fluid 6M
Hij kwam uit op 27 KG!   zijn tas was groter dan de mijne maar uiteindelijk zie je het verschil in gewicht per kite / bar zeker terug.


Advies:
- Neem een tas mee die niet al te zwaar is bijvoorbeeld een zonder wieltjes.  scheelt aanzienlijk in kilo's (lever je wel in op comfort van het tillen)
- Zorg ervoor dat alles Kurk droog is vooral wetsuis, pads, straps en harnessen zijn kiloknallers ^^

- Gebruik je boardbag voor kitemateriaal en misschien een klein beetje kleding.  handbagage voor kleding is stukken beter.

- Beperk zoveel mogelijk Zeep en shampoos  uiteindelijk kost het je 2 kilo en reken zelf maar uit 2 kilo extra kopen kost je gemiddeld 12 euro per kilo ofwel  24 euro voor zeep en shampoo.

- Neem alleen het uiterst noodzakelijke mee.
frankandfree

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #10 September 08, 2013, 11:19:56
edit2Rapporteer  
Ik ga in januari naar Bonaire om te kiten. Heb een prolimit kitebag met opschrift golf division en een plaatje van een golfer. Heb deze een aantal jaar geleden ook gebruikt voor een reis naar Curacao met KLM en heb toen niets extra's hoeven betalen als ik maar onder de 23 kg bleef. Is hier iets in veranderd? Het verhaal was toen dat golfspullen wel gratis meemogen en surfspullen niet. En omdat het een tas met golf opdruk is, kon het gratis mee. Wie weet hier het antwoord op? Bij de KLM zeggen ze dat ik standaard € 100 moet betalen voor het meenemen van deze sportuitrusting.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #11 September 08, 2013, 11:38:37
edit2Rapporteer  
nog een tip: gebruik een compressiezak voor je kleding, heel goedkoop bij de Action
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #12 September 08, 2013, 11:47:39
edit2Rapporteer  
Ik ga in januari naar Bonaire om te kiten. Heb een prolimit kitebag met opschrift golf division en een plaatje van een golfer. Heb deze een aantal jaar geleden ook gebruikt voor een reis naar Curacao met KLM en heb toen niets extra's hoeven betalen als ik maar onder de 23 kg bleef. Is hier iets in veranderd? Het verhaal was toen dat golfspullen wel gratis meemogen en surfspullen niet. En omdat het een tas met golf opdruk is, kon het gratis mee. Wie weet hier het antwoord op? Bij de KLM zeggen ze dat ik standaard € 100 moet betalen voor het meenemen van deze sportuitrusting.

Vind dit toch zo een raar verhaal altijd... Zijn er ook kitende juristen die hier een vlieger over op kunnen laten? Mag een bedrijf voor een gelijke dienst (het vervoeren van een tas van bepaalde afmeting en gewicht) de ene persoon meer rekenen dan de ander omdat er iets anders in de tas zit?

Is er niet een soort recht op gelijke behandeling?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.