Kite / Travel bag voor vliegreis

BaSS

Berichten: 545
Antwoord #25 Mei 08, 2013, 19:30:57
edit2Rapporteer  
Nogmaals dank heren!  ThumpsUp  (morgen Schellinkhout!)
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #26 Mei 08, 2013, 22:39:11
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat de wielen er bij die north onderuit kunnen. Scheelt 2kg.

Eerst wegen inchecken, op weg naar de odd sized luggage klik je ze er weer onder   Grin

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 Mei 08, 2013, 23:08:12
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat de wielen er bij die north onderuit kunnen. Scheelt 2kg.

Eerst wegen inchecken, op weg naar de odd sized luggage klik je ze er weer onder   Grin



dat dat op schiphol sporadisch kan ok, maar op andere luchthavens kom je er niet meer bij. dus ook dat van die wieltjes gaat meestal niet op.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #28 Mei 12, 2013, 19:55:53
edit2Rapporteer  
Wegen ze op Schiphol dan wel ? Dan toch bij de speciale bagage... en dan heb je de wieltjes er gewoon op zitten ;-)
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #29 Mei 12, 2013, 20:21:14
edit2Rapporteer  

Jup, wegen idd bij de speciale bagage op Schiphol.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #30 Mei 12, 2013, 20:36:02
edit2Rapporteer  
Even nog wat anders, ik heb nu dus die Gear Bag ... wat raden jullie aan.. kites los in de bag .. of 3 van die losse kite bags (simpele zakken) halen?

Nadeel van de standaard (slingshot) kite-rugtassen niet meenemen is dat ik daar het strand op kom met 3 kites (diefstal) OF met een zakje (bag) onder mn arm loop...?
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #31 Mei 12, 2013, 21:10:23
edit2Rapporteer  
Hangt er een beetje vanaf hoe ver je van de spot zit en of je een eigen auto hebt. Wij hadden naar Kaapstad alles los en hadden de rest dan gewoon in de auto liggen of het huisje (voordeel waar wij zaten is dat voor 2euro je auto bewaakt werd)  schater
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #32 Mei 14, 2013, 00:27:41
edit2Rapporteer  
Het hotel ligt aan flag-beach, maar ik heb nog geen idee of ik daar blijf hangen... maar ik denk dat ik ze gewoon zonder zak/tas inpak met een mooie strik om ze heen... Volgende vakantie heb ik wellicht wat geleerd... ik zie het wel Smiley

Kaapstad lijkt me prachtig btw...hoop ik eens te doen wanneer het zoontje (3jr) het eens is met de vlieguren Wink

Thanks!
jw009

Berichten: 96
Antwoord #33 Oktober 25, 2013, 08:46:59
edit2Rapporteer  
Hoi BaSS,

Ik ben nu ook aan het kijken naar de North Combibag. Ben je er nog steeds tevreden over? Ondertussen al mee gereisd?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #34 December 11, 2013, 10:17:18
edit2Rapporteer  
Hoi, ik ben van plan om ook de north kitebag te kopen, zijn er mensen die ervaring hebben met die van 150 cm? Ik wil alles gewoon in 1 tas kitespullen en baggage. Weten jullie of dat geen probleem bij de meeste airlines?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #35 December 11, 2013, 14:51:49
edit2Rapporteer  
Pas op met het kopen van een kitebag van 150cm. Om safe te gaan kan je beter voor 140cm gaan omdat sommige vliegmaatschappijen een max van 140cm hanteren. Ga je daarboven zitten kost je dan in sommige gevallen extra geld.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #36 December 11, 2013, 15:03:36
edit2Rapporteer  
Ok dat wilde ik even weten,ze verkopen m ook in 1.35 mooie maat alleen mn board is 1.36. Weet niet hoeveel rek er in die tas.zit. In de toekomst zal het toch een kleiner board worden maar heb daar de centen nog niet voor. Iemand met een north bag die kan zeggen of ik die 136 er in gepropt krijg?
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #37 December 11, 2013, 23:49:19
edit2Rapporteer  
@jw009 sorry, je orginele bericht nooit gezien, maar voor wat het waard is: Ik was/ben super tevreden met de bag, voor het geld een oerdegelijk ding. Iets meer compartimenten of straps binnenin had wellicht handig geweest, maar ik heb er zonder moeite 3 kites, 3 bars, harnas en twee borden in gehad Smiley Ik moest een 150 hebben omdat mn Mako classic 150cm lang is.


kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #38 December 20, 2013, 17:39:51
edit2Rapporteer  
Misschien nog een tip als je met KLM vliegt: wordt lid van Flying Blue Golf (http://www.flyingbluegolf.com/Home)

Kost je niks en je krijgt dan een voucher voor het gratis meenemen van je "Golfbag".

Je mag dan dus 1 stuk handbagage, 1 koffer en 1 golf tas meenemen.

Voorheen kwam je golftas in de plaats van je koffer.

Ik weet nog niet of het werkt, over 2 weken zullen we het weten;)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #39 December 20, 2013, 20:06:47
edit2Rapporteer  
Succes en neem een dikke portemonnee mee!
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #40 December 21, 2013, 21:28:57
edit2Rapporteer  
Hoi, ik ben van plan om ook de north kitebag te kopen, zijn er mensen die ervaring hebben met die van 150 cm? Ik wil alles gewoon in 1 tas kitespullen en baggage. Weten jullie of dat geen probleem bij de meeste airlines?
Peter
Heb ook een North bag 135 en een board van 136cm dat past gewoon geen enkel probleem!
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #41 Juli 07, 2016, 10:12:49
edit2Rapporteer  
Goedendag,

Met interesse de discussie gelezen. Ik overweeg ook een North Combi bag te kopen voor 1 twintip (141x42) en 2 kites.

Nu lees ik op de website van North zelf dat de combibag 135 geschikt is voor een twintip tot 142cm. Dat klinkt onlogisch.

Ik heb zelf een North X-ride 141, dus theoretisch zou dat moeten passen, alhoewel ik niet snap hoe dat kan in een 135cm bag.

Ben ik beter af met de combibag 150? Dan is er nog een paar cm ruimte om de uiteinden van het board om extra te beschermen met foam.

Iemand ervaring?


Dank voor advies.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #42 Juli 07, 2016, 21:48:56
edit2Rapporteer  
Ik heb een North combibag 150 cm
- Eerste vakantie Zanzibar heen, scheur boven. Daar laten stikken
- Eerste vakantie Zanzibar terug, scheur onder. Met de hand stevig plastic tas materiaal met de hand (speciale zeilnaald) gestikt
- Tweede vakantie Costa Rica terug, scheur aan de zij kant, moet nog maken.
Ik zou een stevige bag willen hebben voor 3 kite's, twintip, harnas etc.

Een rugzak van de vlieger mee nemen en als handbagage gebruiken.
Ik heb de vliegers elk in een vacuum plastic zak en bigshopper gedaan.
Board, vinnen demonteren, daarna in een grote handdoek wikkelen.
Op het vliegveld karretje nemen en bag erop doen, scheelt in evt. schade
Alle losse spullen zoals windmeter niet als handbagage mee nemen, ze kunnen moeilijk doen omdat ze niet weten wat het is.
Als je Golf stuf zegt scheelt in kosten omdat vele luchtvaart maatschappijen gratis meenemen. Ik zeg zelf kite stuf, maar weten ze ook niet altijd.

Vast veel plezier.

@surf-bert: je twin-tip in de winkel in de bag passen voordat je koopt.
Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #43 Juli 09, 2016, 11:22:44
edit2Rapporteer  
Hi guys,

Ik heb een Ozone travelbag:

http://ozonekites.com/products/accessories/board-bag/

Hij heeft geen wieltjes maar is super licht en ik heb hem langs heel wat plekjes gezeuld. Ik heb een model ouder dan die op de site welke de "rugzak klik dingetjes" nog niet weg kan stoppen. Ik heb ook ooit met een bag met wieltjes gereisd, die gebruikte ik niet heel vaak. Het is nu alleen ff zeulen van de taxi naar je hotel kamer.

Ik kan er 3 kites, twee boards, 2 bars en 2 harnassen en een pomp in kwijt. Moet dan wel de voetstraps van de boards af halen.

Ik heb wat slijtage aan de uiteinde waar het dikke zwart glimmende "plastic stof" versteviging spul zit. Ik heb dat met zwarte tape geplakt.
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #44 Juli 10, 2016, 10:18:23
edit2Rapporteer  
Voor elk wat wils:  loser Alle merken vertegenwoordigd.  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.