Fuerteventura Corralejo ( September 2013 )

Steven34

Geen avatar

Berichten: 16
Mei 31, 2013, 20:49:45
edit2Rapporteer  
Goede avond Allen,

Ik sta op het punt om een kite vakantie richting Fuerteventura te boeken van 12 t/m 19 september dit jaar.
Echter heb ik een aantal vragen alvorens ik alles definitief maak.

Ik ga alleen daar heen , ik kwam via internet op een site ( surfkampfuerteventura) nu vroeg ik mij af is het vanuit daar goed te doen om diverse spots aldaar te bezoeken ( ben in bezit van IKO )?
Of raden jullie mij wat anders aan?

Ook vroeg ik mij af welke maten kite ik het beste mee kan nemen, aangezien hier mensen met ervaring zitten aldaar.
Ben in het bezit van een 7m, 9m en 11m.. echter heb ik maar ruimte voor 2 ( ben +-82 kilo en 2meter2.)
Ik dacht zo ie zo de 9m , maar welke er dan bij een kleinere of grotere?

Het zou geweldig zijn als jullie mij verder kunnen helpen.

mvg Steven.



EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Mei 31, 2013, 21:39:18
edit2Rapporteer  
Met 82kg neem je de 12m mee.vor Corralejo. De wind op Flag beach wordt dikwijls afgeschermd door het eiland Lobos.

Enkel als je eens naar Sotavento zou gaan (René egli - harde aflandige vlagerige wind)dan heb je de 7m nodig.
Steven34

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #2 Juni 02, 2013, 00:30:47
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reactie Eddy C.


Nog 2 kleine vragen alvorens mijn ticket te boeken.

Ik neem mijn kite bag van 150cm mee,
Nu is de vraag moet ik deze als watersportuitrusting bijboeken bij mijn ticket ?

Zo ja.

mag ik dan een koffer met eigen spullen tot 20kg meenemen en de kite bag met spullen of niet?

Bedankt alvast.

Steven.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juni 02, 2013, 01:32:51
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reactie Eddy C.


Nog 2 kleine vragen alvorens mijn ticket te boeken.

Ik neem mijn kite bag van 150cm mee,
Nu is de vraag moet ik deze als watersportuitrusting bijboeken bij mijn ticket ?

Zo ja.

mag ik dan een koffer met eigen spullen tot 20kg meenemen en de kite bag met spullen of niet?

Bedankt alvast.

Steven.

Sowiezo bij boeken... 150 cm is altijd oversize!

met wie vlieg je?
Steven34

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #4 Juni 02, 2013, 01:49:19
edit2Rapporteer  
bedoeling is met transavia.

oke, maar dan kom je het volgende tegen bij " watersportuitrusting"

transavia.com kan een beperkt aantal boards per vlucht vervoeren. Boards tot een maximale lengte van 3.60 meter (geldt voor mast en plank), kunt u hier boeken als bijzondere bagage.

maar ik wil niet alleen mijn board meenemen maar een complete boardbag met alles er in.
Bijboeken vind ik geen probleem hoor maar wil het graag gelijk even goed invullen.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #5 Juni 02, 2013, 11:33:24
edit2Rapporteer  
Ik ben in mei met Transavia gevlogen naar Fuerte. 80 euro voor kitespullen heen en terug.

Kijk voor vertrek op windfinder naar de windvoorspellingen en kies dan je kites. Ik heb in mei alleen met de 12 gevlogen op Flag beach. wel 5 van de 7 dagen gevaren. Met de 16 had ik ook op de mindere dagen kunnen varen...

Ben twee keer eerder in mei op Sotavento geweest. eerste keer 7, 9 en 12 gevlogen, 2e keer was het pet en alleen een enkele keer de 12 gebruikt. Kan dus verkeren...
Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #6 Juni 03, 2013, 17:00:45
edit2Rapporteer  
Beste medekiters,

Ook ik ben van plan om in okt een weekje naar Fuerte te gaan. Nu ben ik daar al twee keer eerder geweest een keer bij het Rene Egli center en een keer bij flagbeach.

Flagbeach hoeft van mij niet meer. Nu heb ik ook wel eens gelezen dat er mooie vlak water spots zijn, alleen ik heb ze niet kunnen ontdekken.
Heeft er iemand wat tips?
leonmeijer

Berichten: 107
Antwoord #7 Juni 03, 2013, 17:49:12
edit2Rapporteer  
Er zijn mooie vlak water spots ten oosten van El Cotillo. Kom net terug uit Fuerte en was top! Ik weeg 83Kg en had een 9 en 12 mee. Kon elke dag kiten! Met name de noordkant van Fuerte kent leuke vlak water spots als het hoogwater is. Gewoon bij Corralejo naar El Cotillo rijden via de onverharde weg. Kom je leuke spots tegen.

Groet,
Leon
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #8 Juni 03, 2013, 18:16:43
edit2Rapporteer  
Wij komen al jaren in Fuerteventura. Zowel in april, juni(a.s. donderdag weer), september en eind oktober.
In de zomermaanden zijn kleine maatjes echt wel een must om mee te hebben. Zeker juli en augustus zijn flinke windmaanden!
September hebben wij meestal een voorspelling waarbij er in de namiddag/avond 10-12 knopen worden voorspeld, maar we altijd lekker kunnen kiten met de 10-12 meters. Oftewel bijna altijd wel net eventjes ietsjes meer dan guru zegt.
Er zijn ook nog een paar leuke vlakwater spots ten zuiden van Flag Beach en verder richting het vliegveld.
De lagoons op de noordzijde zijn wel leuk, maar je MOET hoogwater hebben en er staat altijd even minder wind. Daarnaast is het daar behoorlijk krap en zijn er veel scherpe rotsen waar je voor moet oppassen. Cotillo ligt er vlakbij en is een spot met heftige waves die stijl omslaan. Na de golven is het ook vlak. Bij de normale NO wind is het daar dan ook lichtjes aflandig. Hier zijn GEEN reddingsboten of dergelijk die klaarliggen op het strand en nauwelijks a geen toezicht.

Veel plezier op Fuerte!

TIP!!!!!! PARKEER LANGS JE EIGEN WEGHELFT BIJ FLAG BEACH! DRAAI ALLEEN BIJ RONDTONDES EN NIET OVER DE DOORGETROKKEN STREEP! Ze wachten je gewoon op en hopla 200 euro boete!!! Dit hebben wij helaas al meegemaakt. Ook al moet ik zeggen dat 50% als je hem direct betaald dan wel weer een lachertje is:)! Moeten ze in Nederland ook eens toepassen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.