Wind Alert!!!

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Juni 07, 2013, 12:59:37
edit2Rapporteer  
zorg dat je klaar bent om te gaan. t gaat straks losss! misschien wel kleine maten wind!
Beginners opgelet: als de wind dalijk aan trekt is ook het autostrand een NO-GO area!!! ivm afdrivings gevaar! uitgaand tij en Noord Noord ooste wind is vragen om problemen. weest gewaarschuwd!
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #1 Juni 07, 2013, 13:05:12
edit2Rapporteer  
Uhm, mag ik vragen waar je die voorspelling vandaan haalt? Ik zie op zowel windguru als windfinder dat er een knoopje of 14 tot 18 wordt voorspeld voor de hele middag en avond. Op zich een lekker briesje voor een 12meter maar zeker geen kleine maten wind.
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #2 Juni 07, 2013, 13:20:48
edit2Rapporteer  
hier: http://www.surfabc.nl/
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juni 07, 2013, 13:34:12
edit2Rapporteer  
Dat is gewoon een feit, met nno in het voorjaar met de eerste warme dagen heb je wind thermiek... dat is al sinds mens heugenis zo...
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #4 Juni 07, 2013, 14:07:41
edit2Rapporteer  
nno is toch gewoon side shore op de playa?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Juni 07, 2013, 14:19:11
edit2Rapporteer  
nno is toch gewoon side shore op de playa?

ja dus... maar afgaand tij maakt t tricky. je wordt sowiezo naar buiten gesleurd als het fout gaat. en de wind is vlagerig.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #6 Juni 07, 2013, 14:31:07
edit2Rapporteer  
Is dat niet op alle spots aan zee? Wat maakt het zo gevaarlijk op de playa? Ik probeer te begrijpen wat je precies bedoelt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Juni 07, 2013, 14:44:31
edit2Rapporteer  
Is dat niet op alle spots aan zee? Wat maakt het zo gevaarlijk op de playa? Ik probeer te begrijpen wat je precies bedoelt.

Dit bedoelt Arend en dan met afgaand tij kan je zo de open zee op drijven. Ook komt de wind over de Maasvlakte en dat is vlagerig...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Juni 07, 2013, 14:53:16
edit2Rapporteer  
opgegeven moment drijf je te ver af en dan ben je voorbij de bunkers, om de hoek ligt rockanje en verder downwind ligt Ouddorp... pak een kaart en dan snap je het misschien. het is juist met dit soort dagen dat de topic vermis/verloren/gestolen roodgloeiend is... omdat veel beginners/minder ervarene/slechtebodydraggers/kitekloters dan om de een of andere reden in de shit komen. zie het als Noord noord oost = sideshore
sideshore+uitgaand tij =aflandig. het enige verschil is dat je langs de noordzee kust redelijk langs de kant blijft dobberen en je gauw gespot wordt door de knrm. als je bij playa in de shit gaat (geen KNRM)
moet je maar hopen dat je gespot wordt door knrm ouddorp.... en die is dan nog ver weg. na goed je komt eerst nog wat zandbanken tegen maarcals je daar komt dan hebben die groenepisvingers weer een argument om zowel playa als slufter te sluiten.

dus kun je niet redelijk tot goed varen/bodydraggen... blijf vandaag of iig met NNO  dan weg, is mijn advies.

idd Marc... maar door de werking van afgaand tij mag je het pijltje wat verder naar links trekken meer ZW. richting. want daar ga je heen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 Juni 07, 2013, 15:16:18
edit2Rapporteer  
Dit was puur de windrichting, daarom heb ik er nog bijgezet dat je de zee op kan drijven. Wink
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #10 Juni 07, 2013, 15:18:55
edit2Rapporteer  

Laat die wind nou maar snel aangaan, kan niet meer wachten  ListenToMe
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #11 Juni 07, 2013, 16:09:11
edit2Rapporteer  
Sinds kort kun je geloof ik ook rekenen op de reddingsbridage in Rockanje als het mis gaat op de playa. Die zijn nu ook aangesloten op het C2000 systeem. Meer en misschien ook sneller hulp bij problemen lijkt het dus op. Waar ik overigens niet mee bedoel dat je meer risico moet nemen!

Op Woensdag 10/4/2013 is ‘s middag het convenant getekend tussen de brandweer Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond reddingsbrigade Rockanje. Met de samenwerkingsondertekening heeft de Reddingsbrigade toegang tot de alarmerings- en communicatiesysteem C2000 gekregen. Zo is de Reddingsbrigade, onder bevel van de brandweer, snel ter plaatse en kan bij dreigend gevaar middels korte communicatielijnen overleg plaatsvinden. Portofoons en alarmontvangers ondersteunen dit. Voorheen werden meldkameroproepen via de brandweer doorgegeven aan de reddingsbrigade via telefoon, waardoor kostbare tijd verloren ging. Overleg vond plaats via gsm-lijnen waardoor ruis kon ontstaan. Deze verdieping van de samenwerking is een verdere professionalisering van de Vrijwillige Reddingsbrigade Rockanje.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Juni 07, 2013, 16:34:37
edit2Rapporteer  
@ kite2fly... don't feed the trolls!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #13 Juni 07, 2013, 16:54:14
edit2Rapporteer  
Sinds kort kun je geloof ik ook rekenen op de reddingsbridage in Rockanje als het mis gaat op de playa. Die zijn nu ook aangesloten op het C2000 systeem. Meer en misschien ook sneller hulp bij problemen lijkt het dus op. Waar ik overigens niet mee bedoel dat je meer risico moet nemen!

Op Woensdag 10/4/2013 is ‘s middag het convenant getekend tussen de brandweer Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond reddingsbrigade Rockanje. Met de samenwerkingsondertekening heeft de Reddingsbrigade toegang tot de alarmerings- en communicatiesysteem C2000 gekregen. Zo is de Reddingsbrigade, onder bevel van de brandweer, snel ter plaatse en kan bij dreigend gevaar middels korte communicatielijnen overleg plaatsvinden. Portofoons en alarmontvangers ondersteunen dit. Voorheen werden meldkameroproepen via de brandweer doorgegeven aan de reddingsbrigade via telefoon, waardoor kostbare tijd verloren ging. Overleg vond plaats via gsm-lijnen waardoor ruis kon ontstaan. Deze verdieping van de samenwerking is een verdere professionalisering van de Vrijwillige Reddingsbrigade Rockanje.

Voor het geval dat je het meent. Je mag nooit op de reddingsbrigade rekenen. Je moet gewoon niet met aflandige wind gaan varen, dan zul je ze nooit nodig hebben.

Daarnaast, wordt donateur jongens, 1 zo'n reddingsactie kost al meer dan je heel je leven zal doneren.
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #14 Juni 07, 2013, 17:37:53
edit2Rapporteer  
Waar ik overigens niet mee bedoel dat je meer risico moet nemen!

Daarom staat deze zin er ook bij ;-)
Donateur ben ik uiteraard ook, zoals Ed aangeeft.....doen!
Kitehigh10

Berichten: 2
Antwoord #15 Juni 07, 2013, 17:44:45
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik ben nog een beginner en wil morgen graag kiten. Kan iemand mij vertellen wat een goeie spot is? Liefst waar je nog een stukje kan staan ion het water.

Ik ben enkel bekend bij Oostvoorne en Veluwemeer, maar die vallen af om de volgende reden:
Oostvoorne is de wind morgen NE en dat is niet goed voor beginners
Veluwemeer is de wind onder de 10 knts en dat is te weinig voor mjn 12m2

Thanks, Koos
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #16 Juni 07, 2013, 17:52:29
edit2Rapporteer  
Waar blijft die wind nou? nog steeds 15 a 18 knopen.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #17 Juni 07, 2013, 18:03:19
edit2Rapporteer  
opgegeven moment drijf je te ver af en dan ben je voorbij de bunkers, om de hoek ligt rockanje en verder downwind ligt Ouddorp... pak een kaart en dan snap je het misschien. het is juist met dit soort dagen dat de topic vermis/verloren/gestolen roodgloeiend is... omdat veel beginners/minder ervarene/slechtebodydraggers/kitekloters dan om de een of andere reden in de shit komen. zie het als Noord noord oost = sideshore
sideshore+uitgaand tij =aflandig. het enige verschil is dat je langs de noordzee kust redelijk langs de kant blijft dobberen en je gauw gespot wordt door de knrm. als je bij playa in de shit gaat (geen KNRM)
moet je maar hopen dat je gespot wordt door knrm ouddorp.... en die is dan nog ver weg. na goed je komt eerst nog wat zandbanken tegen maarcals je daar komt dan hebben die groenepisvingers weer een argument om zowel playa als slufter te sluiten.

dus kun je niet redelijk tot goed varen/bodydraggen... blijf vandaag of iig met NNO  dan weg, is mijn advies.

idd Marc... maar door de werking van afgaand tij mag je het pijltje wat verder naar links trekken meer ZW. richting. want daar ga je heen.

Helemaal duidelijk Smiley Toen ik beginner was heb ik veel op Oostvoorne gekite (gelopen). Ook met NNO. Het is nooit in me opgekomen om verder dan de palenrij tussen Playa en Rock te gaan. Dit was voor mij het teken terug te lopen. Maar als je verder op zee ben, kan ik me er iets bij voorstellen. Gezond verstand heeft nog steeds geen harde definitie Wink
Kitehigh10

Berichten: 2
Antwoord #18 Juni 07, 2013, 18:30:06
edit2Rapporteer  
Kan je nu wel of niet kiten op Oostvoorne als beginner bij NNO?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 Juni 07, 2013, 18:32:43
edit2Rapporteer  
Kan je nu wel of niet kiten op Oostvoorne als beginner bij NNO?


Neen, het bovenstaande is toch duidelijk?
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #20 Juni 07, 2013, 21:52:42
edit2Rapporteer  
Hmm, ik was ook van plan daar morgen ochtend te gaan kiten en ben ook nog een echte beginner. Had bedacht dat wanneer ik in het ondiepe water zou blijven het wel goed zou komen, omdat je dan altijd terug kunt lopen.

Dat is dus blijkbaar ook niet het geval? Heb maar een 100m nodig denk ik omdat ik toch nog moet leren waterstarten... En waar zou het morgen wel geschikt zijn voor beginners? Heeft iemand hier nog goede suggesties? Smiley
2ndlife

Berichten: 79
Antwoord #21 Juni 07, 2013, 22:48:20
edit2Rapporteer  
Vraagje,

Is brouwersdam morgen te doen???

Wil graag gaan kite maar wil zekerheid ivm richting en stroming ed

graag jullie reacties
franco

Berichten: 874
Antwoord #22 Juni 07, 2013, 22:49:17
edit2Rapporteer  
Enkhuizen en of Medemblik

maar let op Enkhuizen mag je alleen op het gras veld, en nu niet meer op het strandje.

dus is Medemblik een betere optie.

en bij meer noord dan oost kan je ook nog naar Andijk gaan.

al deze spots zijn lang ondiep.

 en anders tik even spots aan en dan zie je ook of het wel of niet gang baar is voor beginners ListenToMe
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #23 Juni 07, 2013, 23:01:39
edit2Rapporteer  
. En waar zou het morgen wel geschikt zijn voor beginners? Heeft iemand hier nog goede suggesties? Smiley
Warm weer en wat wind maakt het heel druk op de gemiddelde spot. Waar wil jij dan die 100 meter om vrij te oefenen vinden?

Bdam staat al een paar jaar op nummer 1 in de kitefiletop10.
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #24 Juni 07, 2013, 23:15:59
edit2Rapporteer  
. En waar zou het morgen wel geschikt zijn voor beginners? Heeft iemand hier nog goede suggesties? Smiley
\
Bdam staat al een paar jaar op nummer 1 in de kitefiletop10.

Dan ben je blijkbaar nog niet bij Oostvoorne geweest
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.