Kiten Paros Griekenland - in juli

Marijtje

Geen avatar

Berichten: 131
Juni 18, 2013, 22:34:03
edit2Rapporteer  
Ik wil in juli een weekje op kite vakantie en dacht aan Paros in Griekenland.

Heeft iemand daar ervaring mee? oa over kite accomodaties en reisinformatie?
En hoe zijn de water condities? is er ook vlak water?

Dank alvast!! SmileySmiley

Groetjes Marijtje
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #1 Juni 18, 2013, 23:50:44
edit2Rapporteer  
Ik ben er een paar jaar geleden enkele weken geweest. Vond het fantastisch om te kiten daar.  YeSS

Je moet zijn op Pounda/Pounta Kite beach. (Er is nog een strand op het eiland dat zo heet overigens..) Enorm breed strand, bijna elke dag een constante 15-25 knopen side shore wind, prima sfeer. Water is choppy, bijna vlak. Lekker warm ook, zo'n 25 graden, dus geen wetsuit of shorty nodig. Golfjes alleen bij hele harde wind. Paar meter ondiep water, daarna kun je niet meer staan. Zijn kitescholen en kiteclubs aanwezig op het strand en wat tentjes om iets te eten of te drinken. Is bijvoorbeeld ook een (betaalde) reddingsboot voor kiters.  ThumpsUp

Qua verblijf is Paros niet geweldig. Je hebt een leuk stadje (Parikia) op een half uur rijden vanaf de spot, maar verder is het vrij rustig. Ook niet veel opties wat uitgaan betreft. Bij de kitespot staan appartementen geloof ik. Ook kun je met een boot oversteken naar Antiparos, daar heb je een camping. Verder was er toen weinig te beleven in de buurt van de spot. Vliegen kan niet niet direct, je stapt vanuit Athene over op een kleiner vliegtuig of je neemt de ferry vanuit Piraeus. Dat hebben wij toen gedaan met de camper.

Een alternatief is nog Naxos, wat er naast ligt. Daar ben ik ook een week geweest. Ook lekkere harde wind en een ruime spot (Mikra Vigla). Wel meer golven daar. Ik vond zelf Paros fijner.

Info over de spot en accomodaties:
http://www.paroskite.gr
http://paroskite-procenter.com
http://www.windfinder.com/weatherforecast/pounta_paros
Marijtje

Geen avatar

Berichten: 131
Antwoord #2 Juni 23, 2013, 21:15:31
edit2Rapporteer  
Thanks for the info!! SmileySmiley Super
apollo

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #3 Juni 24, 2013, 16:02:11
edit2Rapporteer  
Waarbij dan de mannen van paroskite procenter echt wel de aanrader zijn om uit te hangen... Chille gasten en meer ruimte voor de kites op te laten en dergelijke...
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #4 Juli 10, 2013, 10:32:56
edit2Rapporteer  
Ben net terug (gisteren) van Paros. Super spot, en leuke vakantie bestemming, kan niet anders zeggen.
Kende het hele eiland niet maar door de kitesurfguide Europa en wat gegoogle kwamen we hier op uit.

Had een 13m2 en 9m2 in de tas zitten.
Heerlijk gevaren daar, 8 van de 12 dagen. En van die 8 dagen,  6 dagen met 9m2 gevaren. Kortom wij hadden wind zat.

We zaten in Parikia, appartementen Siroco. 10 minuten rijden vanaf de spot. Wij hebben een auto gehuurd.
Sommige kiters kwamen op de scooter of op quads met hun kitesurfgear naar de spot toe. Zijn goedkopere alternatieven dan een auto.
mars25

Berichten: 28
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #5 Augustus 13, 2013, 22:34:43
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar met mijn vriendin geweest. We hadden een auto gehuurd en daarom in Noussa een appartement gehuurd. heel gezellig dorpje met veel eet tentjes. Wel elke dag een minuut of 20 rijden.
Kiten doe je eigenlijk maar op 2 plekken. Pounda en Golden Beach. Wij zijn echt het hele eiland afgereden en dat zijn de 2 lokaties.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.