De Flysurfer Cronix tubekite!

Dennis.

Berichten: 218
Logs: 0 | 90 uur
Juni 28, 2013, 13:33:05
edit2Rapporteer  
Ook Flysurfer gaat naast hun foilkites tubekites maken. Zojuist hebben zij hun eerste tubekite aangekondigd, de Flysurfer Cronix.
Verkrijgbaar in de maten 6m, 8m, 10m en 12m.

Wat Flysurfer er zelf over zegt:
The L.E.I. by Flysurfer
Over the last ten years, Flysurfer made a name for itself as an innovator for the bridled ram-air kite system (foilkite) and has become a force to be reckoned with - especially in the niche markets. The addition of a leading edge inflatable kite to our product portfolio is probably a surprise to some, but the thought process behind it is rather simple: We want to push boundaries and evolve the best out of all systems! It has been almost two years since we made the decision to develop kites open to any system and newly position our brand. Now we present to you the first result of this decision: The Flysurfer Cronix.
The Cronix - The beginning of a new era
With the Cronix, we are once again breaking new ground. The Adaptive Airfoil System generates a considerable increase in low end power. The trailing edge bridle creates more lift through the curvature of the kite profile when powering up, simultaneously helping relaunch, whether by reverse start or by pulling a steering line. The effectiveness of the trailing edge bridle can be adjusted within seconds on the kite, just like the bar forces - so that every rider has the right kite to match his/her preferences.
Allround Performance - Easy Handling
Fast kiteloops, breathtaking freestyle tricks, hard cut-backs off the lip, sporty flight feeling and an enormous wind range...It is crystal clear: The adjustment features of the Cronix have enabled us to create a true allrounder, however it is not just a trusty companion for every kind of kitesurfing. The Cronix is a pleasantly smooth and uncomplicated kite to fly, with a lot of on-demand potential. Relaunching is easy for novices even in the lightest winds, cruisers will immediately feel at home with the Cronix and wake- & freestylers have the ultimate drug at their disposal with the Cronix. Last but not least - although the kite can hold its own in the waves with purebred wave kites, this does not mean that jumps have to take a back seat - the Cronix is a true allrounder.
Flysurfer Quality
Thanks to our X-GLOO division, we have gained years of experience in building and designing inflatable constructions. We put this experience to good use in the Cronix, likewise the past six months were pure testing and fine-tuning. With Flysurfer, you can be sure that only thoroughly tested materials make it into our end products - from each individual line to each small piece of cloth in the canopy. We have replaced pulleys on the front lines with maintenance-free, durable low-friction rings. We put a lot of effort into the development of our Free Flow Valve, which means that pumping now requires much less effort than ever before - and we were even able to successfully optimize the pump!
For more information check: flysurfer.com


http://vimeo.com/69308014


Ik ben in ieder geval erg benieuwd!  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juni 28, 2013, 13:39:46
edit2Rapporteer  
Ik ben ook erg benieuwd
Ze delen iig de innovatie met Genetrix van een bridle op de TE.
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #2 Juni 28, 2013, 13:43:48
edit2Rapporteer  
Wow vet filmpje.

Kite ziet er goed uit, ben ook erg benieuwd,
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 Juni 28, 2013, 14:13:07
edit2Rapporteer  
Die kites zien er stabiel uit hoor.  ThumpsUp  Geen gewobbel en geflapper wanneer de riders hun capriolen uithalen.
Zou wel eens een heel leuke aanvulling kunnen zijn op het gamma van kites in de handel...

Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 Juni 28, 2013, 14:26:14
edit2Rapporteer  
Huuh ?? Bram zat toch bij RRD ??
Ik zal wel weer even niet opgelet hebben.......

Maar on topic, kite ziet er erg goed uit, ben benieuwd wat hij gaat doen in de markt
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Juni 28, 2013, 14:45:17
edit2Rapporteer  
Ik ben ook erg benieuwd
Ze delen iig de innovatie met Genetrix van een bridle op de TE.

Tja beter goed gejat dan slecht ontworpen, al hebben ze natuurlijk zelf eindeloos ingewikkelde bridles op die foils zitten. Ik weet ook niet of de Gentrix strut bridles hetzelfde werken, dus bij een lage AOA een dieper profiel.

Ik ben ook erg benieuwd naar die TE bridle, of dat het gewenste effect heeft.

Dit is wel aardig, ik begrijp alleen niet waarom die ventielen met een zanderig stokje moeten worden gedumpt. Wat is er mis met een zichzelf schoon blazend dump ventiel? weegt niks en gaat ook nooit kapot. Nu heb je een los dingetje dat weer aan een touwtje in een hoesje zit. Core heeft ook zon dingetje, die ziet er uit als een schepje...

brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #6 Juni 28, 2013, 15:27:15
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af welke maten in het filmpje gelooped werden. Ben erg benieuwd naar hoe ze varen, ook al vallen ze niet in mijn prijscategorie

Bram zat inderdaad bij RRD en bij Flysurfer voor de boards geloof ik. Zal wel volledig overgestapt zijn.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Juni 28, 2013, 15:54:30
edit2Rapporteer  
Je zou maar een beetje zand in de valve hebben... dan kom je iig niet ver.
Dennis.

Berichten: 218
Logs: 0 | 90 uur
Antwoord #8 Juni 28, 2013, 16:18:10
edit2Rapporteer  
Huuh ?? Bram zat toch bij RRD ??
Ik zal wel weer even niet opgelet hebben.......

Maar on topic, kite ziet er erg goed uit, ben benieuwd wat hij gaat doen in de markt

Het valt wel mee hoe erg je hebt liggen slapen. Wink
Bram vaart al jaren met de boardjes van Flysurfer en heeft tijdens de release van dit filmpje aangekondigd dat hij ook zijn RRD kites gaat inruilen voor deze Cronix.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #9 Juni 28, 2013, 16:28:26
edit2Rapporteer  
errug nieuwsgierig ......
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #10 Juni 28, 2013, 16:55:25
edit2Rapporteer  
errug nieuwsgierig ......

Je hebt net nieuwe kites man !!!
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #11 Juni 28, 2013, 17:35:22
edit2Rapporteer  
Wij waren er toevallig bij tijdens de opnames in Fuerteventura.
Even met Bram staan praten en er natuurlijk al even aan gehangen.
We hadden helaas die dag een net niet windje met de 12 meter dus verder dan op het strand spelen zat er niet in.
Het voelde prima stabiel aan en is een echte all-round kite.

Hoe het vaart kan ik nog niet over oordelen. Ze zijn waarschijnlijk eind van het seizoen leverbaar.
Let's test!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 Juni 28, 2013, 17:36:35
edit2Rapporteer  
Ik ben ook wel benieuwd naar dat systeem, en naar de prijzen...
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #13 Juni 28, 2013, 18:03:45
edit2Rapporteer  
errug nieuwsgierig ......

Je hebt net nieuwe kites man !!!

je lijkt mijn vrouw wel ...... Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 Juni 28, 2013, 18:39:55
edit2Rapporteer  
Erg mooie kite, binnenkort maar even langs Eddy om te proberen.

Wat ik alleen apart vind is dat op Genetrix na geen een ander merk zoiets probeert. Ik ben dus ook benieuwd of er ook niet alleen voor een groot gedeelte marketing praat inzit of dat Flysurfer probeert de foil feel te behouden met deze kite.

Ohwja, verder wel lame dat ze naar geprojecteerd oppervlakte toe gaan voor de kite. Zo is de goede low-end ook wel te verklaren...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 Juni 28, 2013, 18:44:35
edit2Rapporteer  
Volgens mij dienen de TE bridles een ander doel bij Genetrix en Flysurfer.

Bij Genetrix is het puur voor het ondersteunen van het hoge AR en groot geprojecteerde deel van de kite.

Bij Flysurfer dient het vooral om het geprojecteerde deel van de kite te vergroten of verkleinen bij sheeten. Vergroten bij poweren, verkleinen bij depoweren.

Totaaloppervlak gebruiken voor kites zegt eigenlijk toch al vrij weinig over de low en high end. Wat dat betreft mag 'geprojecteerd deel' icm AR wel standaard worden als je 't mij vraagt.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #16 Juni 28, 2013, 18:45:58
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af welke maten in het filmpje gelooped werden. Ben erg benieuwd naar hoe ze varen, ook al vallen ze niet in mijn prijscategorie

Bram zat inderdaad bij RRD en bij Flysurfer voor de boards geloof ik. Zal wel volledig overgestapt zijn.


Met alle maten zo te zien   flysurfer heeft net zoals bij de CE editie van de foils  vaste kleuren aangehouden zodat  ze makkelijk vanaf het strand kunnen zien welke maten  er gevaren worden prijzen zijn ook al bekent.
http://www.flysurfer.com/produkte/kites/cronix/
6m - 1399.-
8m - 1499.-
10m - 1599.-
12m - 1699.-

prijzen zijn compleet met bar en lijnen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #17 Juni 28, 2013, 18:52:25
edit2Rapporteer  
Maar die maten zijn dus geprojecteerd?

Hoge AR, geprojecteerd deel zou dan 70% ofzo zijn.

Dan zouden de maten neerkomen op 8.6, 11.4, 14.2 en 17.1. Dan vind ik de prijzen op zich nog wel meevallen Smiley
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 Juni 28, 2013, 18:56:46
edit2Rapporteer  
Maar die maten zijn dus geprojecteerd?

Hoge AR, geprojecteerd deel zou dan 70% ofzo zijn.

Dan zouden de maten neerkomen op 8.6, 11.4, 14.2 en 17.1. Dan vind ik de prijzen op zich nog wel meevallen Smiley

Tja je kan dat wel gokken maar dat weet je nooit, de shape is aardig plat maar om nu 70% te zeggen weet ik ook niet. Ik weet wel dat dit back to the future is...
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #19 Juni 28, 2013, 19:00:41
edit2Rapporteer  
ik weet niet  of ze dezelfde ratio aanhouden als  bij  de speed 3  totaal andere kite  dus dan zal dat een andere formule zijn  maar  dan is  de maat kleiner  een 12 zou dan eerder naar een 10 gaan  met het inwerking stellen van Adaptive Airfoil.

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #20 Juni 28, 2013, 19:08:10
edit2Rapporteer  
Maar die maten zijn dus geprojecteerd?

Hoge AR, geprojecteerd deel zou dan 70% ofzo zijn.

Dan zouden de maten neerkomen op 8.6, 11.4, 14.2 en 17.1. Dan vind ik de prijzen op zich nog wel meevallen Smiley

Tja je kan dat wel gokken maar dat weet je nooit, de shape is aardig plat maar om nu 70% te zeggen weet ik ook niet. Ik weet wel dat dit back to the future is...

Nouja dan tel je d'r 2 meter bij op hooguit. Het ging me meer om het vergelijk met de prijzen Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 Juni 28, 2013, 20:54:03
edit2Rapporteer  
Net pas het filmpje bekeken. Wat een dikke movie zeg!
Heel erg vet! Hardstikke mooi gemaakt!

Die kite ziet er echt superstrak uit!!!

Ben benieuwd hoe het bar gevoel zal zijn. Dat is zo anders bij een foil.

Kortom, heel erg interessant.

Ik vermoed dat ze de "oude" Wipika maatvoering gebruiken om enigzins vergelijk te hebben met de flysurfer foils. Die zijn zo vlak dat wellicht op deze manier een Speed 4 10m vergelijkbaar is met een Cronix 10m.

Ik denk marketing technisch een hele slimme zet van Flysurfer
Vermoed dat de kites niet meer made in Germany zijn overigens.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #22 Juni 29, 2013, 21:55:07
edit2Rapporteer  
Voor zover mijn informatie reikt komt de maat op de kites overeen met het platte, niet geprojecteerde, oppervlakte. Dit past FS normaal ook toe op haar foils. De specificaties worden de komende tijd nog aangevuld zodat alles duidelijk wordt.

De bridle op de TE van de Cronix is totaal geen marketing blabla. Deze bridle maakt het mogelijk om naast de standaard AoA verandering ook de bolling van het doek en de AR te beïnvloeden. Deze optie + het instellen van de bardruk maken het mogelijk op de Cronix compleet naar eigen smaak af te stellen; van lompe wakestyle trekzak t/m lichtvoetige hangtime-machine. 

Kijk maar eens goed naar het lijnplan ( http://www.flysurfer.com/wp-content/uploads/downloads/2013/06/line_plan_flysurfer_cronix_6-12.pdf ) dan wordt het wellicht duidelijk.

@Michiel: Dat waren de foils ook niet, de eindcontroles gebeuren wel in DE Wink



Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #23 Juni 29, 2013, 22:08:22
edit2Rapporteer  
Voor zover mijn informatie reikt komt de maat op de kites overeen met het platte, niet geprojecteerde, oppervlakte. Dit past FS normaal ook toe op haar foils. De specificaties worden de komende tijd nog aangevuld zodat alles duidelijk wordt.

De bridle op de TE van de Cronix is totaal geen marketing blabla. Deze bridle maakt het mogelijk om naast de standaard AoA verandering ook de bolling van het doek en de AR te beïnvloeden. Deze optie + het instellen van de bardruk maken het mogelijk op de Cronix compleet naar eigen smaak af te stellen; van lompe wakestyle trekzak t/m lichtvoetige hangtime-machine. 

Kijk maar eens goed naar het lijnplan (http://www.flysurfer.com/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=52) dan wordt het wellicht duidelijk.

@Michiel: Dat waren de foils ook niet, de eindcontroles gebeuren wel in DE Wink


Over de lijnen op de TE, ik heb nog even zitten kijken. De TE kan nooit veel bewegen omdat die helemaal niet zo'n grote arm maakt tov de de LE wingtip van de kite. Ik wil het eerst eens in het echt zien en voelen.

Dit zegt genoeg toch genoeg over het geprojecteerde oppervlakte:
Henning

Berichten: 581
Antwoord #24 Juni 29, 2013, 22:45:26
edit2Rapporteer  
De de bridel zorgt ervoor dat de TE  wordt ingenomen / korter gemaakt wanneer je de bar aantrekt. Let goed op de plaasting van de ringetjes vlak naast de aanhechtingspunten van de TE bridels. Het systeem is een beetje vergelijkbaar met wat een nozzle van een straalmotor doet. (
http://www.youtube.com/watch?v=3SH5953iQ6w
tijdstip: 2:44).

Ik ga niet verder discussiëren over het oppervlakte. Wacht gewoon even af totdat de gehele tabel van info voorzien Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.