Beetje saai de hele tijd dezelfde kant op cruisen of niet?
Cruisen? Volgas man!!!
Ik ga die 40 km volgas proberen te doen... Met zeilen niet anders gewend dan zo hard mogelijk rechtuit te gaan... Ook over iets grotere afstanden (Scheveningen -La Rochelle bijvoorbeeld).
Welke voorbereidingen en gear zijn voor dit evenement op zijn plaats? Uiteraard goede 'basis' materialen (kite, board, pak (5-3 semidry) en trapeze..) Maar daarnaast... Zat te denken om een inflatable zwemvest om te doen zonder de watertrigger
. Ik heb standaard een mesje aan mijn trapeze. Dacht verder aan een waterproof rugzak met handstakel noodsignaal (rook, klein) een flesje drinkwater wat eten en een pinpas. Verder misschien een extra mm neopreen + hood onder de wetsuit en/of een jackje tegen de windchill (bij koude dag..).
Dus géén helm, géén impactvest, géén zonnebril en géén core spullen.... Laten ze me zo wel starten die Duitsers?
Ben ik wat vergeten? Sjouw ik teveel mee? Graag uw mening...
Normaal drink of eet ik niets tijdens een twee uur durende sessie.. Bij halve wind heen en halve wind terug zou die 40 km echt wel binnen 2 uur klaar moeten zijn... Wordt een heel ander verhaal wanneer de wind pal tegen is... (of mee) dan is het met op en afkruisen al snel 3, 4 of 5 keer? Zoveel werk... Heeft er iemand in dit kader zijn Velocity Made Good upwind en downwind wel eens gemeten over een iets langere afstand? Ik heb uiteraard het meeste aan gegevens van een TT op open zee of ander groot water.
Dan nog de boardkeuze... Mako 140x40, of Mako King? Afhankelijk van de omstandigheden en voorspellingen uiteraard.... maar met 20 knopen kan ik 9 meter en King goed varen, maar ook 13 meter plus 140x40... Wat is wijsheid..