WAARSCHUWING KORNWERDERZAND

Morres

Berichten: 9427
Juli 11, 2013, 17:42:30
edit2Rapporteer  
Het gaat de laatste tijd heel erg mis op Kornwerderzand, door zowel bekenden als onbekenden.

Let op bij deze spot, een ongeluk wordt hier KEIHARD afgestraft, de basaltblokken en de snelweg A7 is dichtbij.
De spot staat al onder druk, wees dus eerbaar en houdt je aan de regels, verneuk het niet voor de rest die daar het hele seizoen komen jaar-op-jaar.

Let daarom op de volgende zaken:


- Kom NOOIT met je kite in de lucht de dijk op (om b.v. 'ff je bindingen aan te draaien')

- Laat je kite dus NIET op met je kont tegen de vangrail van de A7(snelweg!!)(flysurfer-meneer)

- Blijf uit het NATUURGEBIED, Als je tussen de palen en/of boeien doorvaart ZIT JE ER AL IN! Weet je niet waar dat is: Check het board!! welke mede mogelijk is gemaakt door het NKV en lokale kitescholen)

- Parkeer je auto op het gras, dus niet met de banden op de ventweg.

- Kornwerderzand is niet alleen ondiep, kan je geen hoogte houden: oefen dan zo aan de noordzijde van de spot, als je afdrijft is het diep

- Luister naar iemand als hij je instrueert over gevaren of overtredingen. Het feit dat je het board niet hebt gelezen of niet de moeite neemt te vragen aan een local, excuseert je niet van kritiek.

De BOA's liggen om de hoek, de boete loopt tegen de 200euro aan, 450 als ze hard gaan spelen.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #1 Juli 11, 2013, 17:51:21
edit2Rapporteer  
Hmm dan ben je ook achterlijk bezig.
Ik zie al een beetje voor me hoe het eruit ziet als je kite gegrepen wordt door een auto die 130 rijdt...
feddomw
Gast
Antwoord #2 Juli 11, 2013, 18:03:25
edit2Rapporteer  
Zo te horen helemaal geen ramp als (ook op andere spots) BOA's dikke bekeuringen zouden gaan uitdelen. €450, dan doe je iets geen 2e keer.

Het moet de spot echter niet in gevaar brengen. Vorig jaar was er toch enorme heisa over het feit dat er op Oostvoorne dik bekeurd werd met inzet van veel mankracht?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juli 11, 2013, 18:12:49
edit2Rapporteer  
Auf Deutsch bitte... Ben er donderdag even gestopped en maandag ook onderweg naar/van Ameland. De spot ziet er zeker tricky uit... als je het verkeerd aan pakt ben je zo aan het roofrack surfen, grill bouncen of bumperkleven... Wat er ook gebeurd je gaat stuk. en de automobilist met een beetje pech ook.
Verder net auto strand... veel stumperts die denken, laat ik ff schijt aan de regels hebben
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juli 11, 2013, 19:30:33
edit2Rapporteer  
waren niet alleen duitsers, ook echt wel veel(vooral) hollanders
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Juli 11, 2013, 19:44:46
edit2Rapporteer  
Zelfs in het hoge noorden begint het (te) druk te worden.
Ik ken de spot. Oplaten en neerlaten is daar best een risico met die snelweg en basaltblokken.

Helaas snappen een groeiend aantal kiters dit niet.
Komt ws. vanwege de drukte op andere spots. Men gaat steeds verder zoeken naar rustigere plekken.

Jammer dit!
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #6 Juli 11, 2013, 22:35:49
edit2Rapporteer  
Sorry dat ik het zeg maar hoewel ik toch echt niet het braafste jongetje van de kitesurfklas ben,
snap ik niet dat je langs de Afsluitdijk en naast een natuurgebied mag en gaat kiten.
Gekkenwerk als je ze af en toe langs de dijk ziet gaan.
frankey21

Berichten: 49
Antwoord #7 Augustus 01, 2013, 15:28:17
edit2Rapporteer  
Sorry dat ik het zeg maar hoewel ik toch echt niet het braafste jongetje van de kitesurfklas ben,
snap ik niet dat je langs de Afsluitdijk en naast een natuurgebied mag en gaat kiten.
Gekkenwerk als je ze af en toe langs de dijk ziet gaan.

Korn is best OK. (Als je een gevorderde kiter bent). Het is gewoon absoluut geen beginnersspot!
Gj

Berichten: 1472
Antwoord #8 Augustus 02, 2013, 09:39:28
edit2Rapporteer  
wil hier graag op inhaken. 2 week terug op een zateradgavond was ik daar met mijn vriendin en een vriend om een lekkere avondsessie te houden. bij aankomst zat Mark nog lekker te chillen bij de bus want hji zat te wachten op de wind. Echter stond er nog een kitesurfschool www.Okkitesurfschule.de ofzo die waren aan het lessen prima niks mee...

Toen nam de wind lekker toe tot een lekkere 20 knoopjes best wel lekker voor de 11. Op den duur zag ik dat een cursus aan het zwemmen was met zijn kite op 9 uur ongveer 2 km uit de kust. Ik vaar er naartoe en vraag of alles oke is, Ja hoor hij zwemt wel even naar het natuurgebied, of ik zijn board even wilde halen.

Ik opzoek naar zijn board maar had het allang in de gaten dat dit niet goed ging komen, board terug gebracht naar de kant, Eigenaar van de kitesurfschool stond alles zonder enige achte te aanschouwen met een peukie in zijn bek.

Die kiter was inmiddels alwel 3/4 km uit de kus en was redelijk in paniek. Ik vaarde zo snel ik kon weer terug, inmiddels was die gast al bij de boten in de verre vaargeul ter hoogte van dat natuureilandje.

Hij was spierwit van vermoeidheid en vroeg mij direct om hem te helpen. Ik vroeg of hij zijn safety kon gebruiken, hij wist niet wat dat was, ik vroeg of hij een self rescue kon, wist hij ook niet. daarna heb ik zijn safety maar losgetrokken hem de bar laten oprollen en hem eerst op de kite gelegd. Gelukkig voor hem kwam er een oplettende zeiljachteigenaar die hem in zijn rubberboot heeft opgepikt en heeft meegenomen naar zijn schip. Met dat schip is hij terug gevaren naar Korn.

Ik was furieus op de eigenaar van de kiteschool die het maar heel normaal vond, geen vinger uitstak  naar zijn bijna verdronken cursist. Ik vroeg aan hem hoort deze bij jou? Nee zei hij hij huurt alleen ik check alleen zijn kaart en klaar. Toen de cursist aan de kant kwam vertelde hij mij dat dit zijn 2e dag was bij die kiteschool als cursist en dat de eigenaar wel wist wat hij ongeveer kon.

Ik was super kwaad gezien het feit dat hij mij niet eens bedankte dat ik mij bekommerde om zijn cursist en zijn board ook nog had terug gebracht naar de kant. Belachelijk dat zulke mensen een eigen kiteschool kunnen runnen..
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #9 Augustus 02, 2013, 09:52:31
edit2Rapporteer  
echt schandalig dit! Je zou bijna aangifte moeten doen! En met zijn allen deze kiteschool aanspreken.


DevilOfExcitement

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #10 Augustus 02, 2013, 10:06:37
edit2Rapporteer  
Top werk Gj, dit scheelt mogelijk weer een hele nare krantenkop.

Vind het ook schandalig dat een cursist het water in kan terwijl hij niet weet hoe hij zijn safety moet trekken. Dit is toch het eerste wat je leert voordat je ook maar een kite mag gaan besturen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #11 Augustus 02, 2013, 10:07:16
edit2Rapporteer  
Je KAN aangifte doen
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #12 Augustus 02, 2013, 10:16:48
edit2Rapporteer  
Wat is er mis met het strandje naast de afsluitdijk? afgelopen keer daar de kite opgelaten.
Voelde een stuk prettiger als voor de afsluitdijk.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #13 Augustus 02, 2013, 10:53:06
edit2Rapporteer  
echt belachelijk inderdaad! in ieder geval heb jij goed gehandeld. Hulde Smiley
Sietze Vliegen

Berichten: 9
Antwoord #14 Augustus 02, 2013, 11:42:29
edit2Rapporteer  
Deze Duitse school (oksurf.de) is er eigenlijk alleen als ze door oosten wind niet op hun vaste locatie Hindeloopen terecht kunnen. De meeste an hun cursisten zitten daar op de camping. Hun lesmethode is wat mij betreft zeer discutabel...

Voor zover ik heb kunnen volgen worden de safety systemen op de kant niet uitgelegd. Vervolgens gaan ze met tot 4 kites (2 tot 3 cursisten per kite) per instructeur het water op en blijven daar lekker dicht bij elkaar hangen zodat het voor de instructeur goed te belopen is. Naar het resultaat van crashende kites kan je raden ;-)

Maar over de nonchalance van de instructeurs blijf ik mij toch het meest verbazen. Tips of aanwijzingen van locals worden niet opgevolgd, afdrijvende lessers worden genegeerd en je ziet met grote regelmaat een instructeur van het water gaan terwijl zijn cursisten vrolijk doorgaan.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #15 Augustus 02, 2013, 11:43:59
edit2Rapporteer  
Het VDWS maar eens waarschuwen.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #16 Augustus 02, 2013, 12:07:52
edit2Rapporteer  
Oh dat strandje, ja daar ben ik ook wel eens geweest.
Dat je daar sowieso heen durft te gaan met beginners en les gaat geven.
Wind kan daar ook heel gevaarlijk om de dijk heen draaien waardoor de richting veranderd.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 Augustus 02, 2013, 23:25:13
edit2Rapporteer  
strandje is geen plek om te beginne, je komt daar met de meest voorkomende winden voor Korn niet weg. Bovendien is het extreem snel diep :S
Gj

Berichten: 1472
Antwoord #18 Augustus 05, 2013, 10:20:53
edit2Rapporteer  
Het lijkt mij wel handig om zulke scholen te weren van zulke plekken. Misschien een mail sturen?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #19 Augustus 05, 2013, 15:28:56
edit2Rapporteer  
Langs de dijk op stappen, beste bij het bord van de kitespot.
Wil je niet starten vanaf de dijk, vraag dan even iemand die
met je mee het water inloopt.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #20 Augustus 05, 2013, 16:08:39
edit2Rapporteer  
Ik begreep dat je niet mag starten vanaf de dijk? Dat je het water in moet?
Ben zelf geen beginner, zaterdag strandje geprobeerd ging prima, je moet alleen de kite actief houden , doordat de wind wat onregelmatig is.
Vond het zelf prettiger veiliger als vanaf de dijk. . .

Het was overigens wzw (veelvoorkomend lijkt me)
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #21 Augustus 05, 2013, 17:13:43
edit2Rapporteer  
Velen starten wel van de dijk, als de wind goed staat en niet te vlagerig is, dan kan het op zich wel.
Zaterdag was prima windrichting, komt wel veel voor.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 Augustus 05, 2013, 18:22:10
edit2Rapporteer  
je mag niet op de dijk starten. Je moet zelf in het water staan ,de kite mag wel vanaf de dijk worden opgegooid.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #23 Augustus 05, 2013, 18:24:00
edit2Rapporteer  
dat bedoel ik, had het niet goed uitgelegd.
Jankoschoon

Berichten: 17
Antwoord #24 Augustus 31, 2013, 15:44:56
edit2Rapporteer  
Ik had ook les gehad in Kornwerderzand. het is helemaal niet zo gevaarlijke plek om daar les te geven. als je een instructeur die weet van hoe en wat.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.