Cabrinha 2014 - Update! Verslag product presentatie met foto's

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Juli 19, 2013, 06:46:09
edit2Rapporteer  
Zondag 16 juni waren Evan en ik (Marc) uitgenodigd door Jacques van der Hout (Cabrinha NL) om bij de presentatie van de 2014 Cabrinha producten te zijn. Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen met koffie en Thee. Daarna stelde Jacques ons voor aan Mike Raper (Internation Commercial Director Cabrinha) en Thomas Fatosme (Manager Watersport Division Prydegroup). Na even gepraat te hebben waarvan wij waren en wat wij precies deden ging de presentatie van start.

Eerst werd al het nieuwe 2014 materiaal doormiddel van een presentatie aan ons getoond, dit was erg interessant. Mike wist precies waar hij het over had en al de vragen die er waren werden erg goed beantwoord. Na het eerste deel van de presentatie kon iedereen deelnemen aan een uitgebreide lunch die ons erg goed beviel.

Het tweede deel van de presentatie was een discussie met Mike en Thomas over hoe zaken met Cabrinha eventueel anders konden zoals bijvoorbeeld de datum van introductie van de Cabrinha producten. Ook was er de mogelijkheid om over de veranderingen en eventuele verbeterpunten te discussiëren. Daarna was het de mogelijkheid om nog even face to face te praten en precieze dingen over de producten te vragen.
De hoofdpunten in de nieuwe lijn van Cabrinha:
- IDS is weg, 1X komt ervoor terug in de plek. Dit is een one lijn flag systeem;
- Er wordt geflagd over één powerlijn dmv een extra lijn die erg strak weggewerkt is;
- Er zitten geen katrollen meer in mainbridles, de Vector en Velocity hebben zelfs geen katrollen meer;
- De bar is on the fly te veranderen van breedte door een heel mooi systeem;
- Overdrive 1X is de standaard bar en is verstelbaar 49-57cm 1XL is voor de Contra en is 57-65cm;
- De Crossbow zit niet meer in het assortiment, de Contra is terug in de maten 15/17m;
- Dit jaar maakt Cabrinha gebruikt van het door hun zelf ontwikkelde 2DR doek;
- Extra maat (8m) voor de Chaos en Drifter.

Overzicht plaatjes van alles kites, boards en accessoires komen z.s.m.

Bij deze wil ik Jacques bedanken voor de mogelijkheid om hierbij aanwezig te zijn, het was erg interessant om het eens van deze kant te bekijken en het was erg goed georganiseerd.



http://vimeo.com/70085345
Boompie

Geen avatar

Berichten: 52
Antwoord #1 Juli 19, 2013, 09:15:41
edit2Rapporteer  
Ik ga binnenkort nieuwe CB SWs kopen. Zit nog erg te twijfelen welke Smiley 2013 of 2014.

PS. Krijg je nou de dames in het filmpje er ook bij  YeSS?
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Juli 19, 2013, 09:34:08
edit2Rapporteer  
Heerlijke actie in dit filmpje !!

De kites zullen kwalitatief perfect zijn, en super lekker varen, maar die kleuren....  schater
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #3 Juli 19, 2013, 09:42:27
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit ThumpsUp
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #4 Juli 19, 2013, 10:13:55
edit2Rapporteer  
Ja lekker filmpie hoor, mooie kleurtjes !
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #5 Juli 19, 2013, 11:09:20
edit2Rapporteer  
Kunnen al die kitemerken niet eens wat goede ontwerpers aannemen? Ik vindt eerlijk gezegd alle kites lelijke prints en designs hebben.

Doe me dan het no nonsence van maui boardriding maar. Gewoon een witte kite met een logo. Klaar.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juli 19, 2013, 12:17:14
edit2Rapporteer  
 Boardjes zien er vet uit, maar die kites... Designed by Mart Visser  YeSS
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Juli 19, 2013, 12:32:29
edit2Rapporteer  
In het echt is het echt vet om te zien hoor, zo vanaf het scherm lijkt het een stuk minder.
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #8 Juli 19, 2013, 12:47:34
edit2Rapporteer  
Vind zo ook maar lelijk dit jaar, vorig jaar was het beter gelukt
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #9 Juli 19, 2013, 13:53:44
edit2Rapporteer  
Design vind ik niet geweldig maar ook weer niet lelijk, dat vind ik eigenlijk bij de meeste merken wel. Voor de rest zal dit natuurlijk weer Duitse degelijkheid zijn, niet onbelangrijk.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Juli 19, 2013, 23:12:17
edit2Rapporteer  
Foto's en verslag toegevoegd.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #11 Juli 20, 2013, 00:12:13
edit2Rapporteer  
Lijkt wel of elk merk tegenwoordig z'n zelf ontwikkelde (right) of exclusieve doek heeft... North, Best, Core, Cabrinha...  is dit de nieuwste selling point?

Wat is de reden dat ze van IDS afgestapt zijn? Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe bar (da's toch niet op die foto? Ik mis de breedteverstelling? .. )

Ik vind de kites er verder wel prima uitzien. Beetje druk naar mijn smaak, maar wel een herkenbare kite.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Juli 20, 2013, 00:17:20
edit2Rapporteer  
Lijkt wel of elk merk tegenwoordig z'n zelf ontwikkelde (right) of exclusieve doek heeft... North, Best, Core, Cabrinha...  is dit de nieuwste selling point?

Wat is de reden dat ze van IDS afgestapt zijn? Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe bar (da's toch niet op die foto? Ik mis de breedteverstelling? .. )

Ik vind de kites er verder wel prima uitzien. Beetje druk naar mijn smaak, maar wel een herkenbare kite.

Tja Cabrinha heeft als een van de weinigen hun eigen fabriek. Ik gok dat Best ook het doek gebruikt van Cabrinha.

Verder is dat wel de nieuwe bar, het in breedte verstellen is heel ingenieus. Ik denk dat Evan nog wel een fotootje kan plaatsen hierover.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #13 Juli 20, 2013, 00:27:54
edit2Rapporteer  
in het filmpje. in de lucht verstelt de dude de bar even.. =P
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #14 Juli 20, 2013, 00:28:51
edit2Rapporteer  
Ik vond dit zo snel:

http://www.seabreeze.com.au/News/Kitesurfing/War-of-the-Kite-Factories_6006254.aspx

Dat verstellen zie je op 1.34 zie ik net...

Soort van spanner?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #15 Juli 20, 2013, 09:18:49
edit2Rapporteer  
Die verstelbare bar is echt goed over nagedacht. Er zit een pivoterende RVS arm in de schuimrubberen bar-end verwerkt die op 2 posities vast kan klikken. Door aan een verzonken palletje onder het verzonken elastiek te trekken haal je de arm uit zijn vaste positie en kun je hem zelfs tijdens het varen in de andere positie klikken.
Mocht je hem per ongeluk niet vastgeklikt hebben blijft hij tussen de 2 posities "zweven" totdat hij met een stuurbeweging van de bar vanzelf vastklikt.

Er kwamen aardig var vragen over de duurzaamheid van dit systeem, maar ze hadden zelfs zand in het systeem gespoten en vervolgens 1000x getest waarna er nog steeds geen slijtage optreed. Mocht hert je ondanks het gebruik van hoogwaardig RVS toch lukken om het systeem vast te laten corroderen hou je in het ergste geval een niet-verstelbare bar over.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #16 Juli 20, 2013, 10:20:13
edit2Rapporteer  
Mooi spul dat zeker weten,
maar dat doe heb ik ook bij andere merken gezien o.a Liquid Force

De bar ziet er ook heel slick uit, mooi systeem dat zeker!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Juli 20, 2013, 11:59:35
edit2Rapporteer  
Grappig bedacht idd!
Is het, het palletje wat dat ding op z'n plek houd? Wat als het palletje breekt? (is die vraag toevallig ook gesteld?)

Leuk verslag trouwens! Mogen jullie nu de volgende keer mee naar Hawaii ? Smiley
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 Juli 20, 2013, 12:08:44
edit2Rapporteer  
Het bewegende rode deel op de afbeelding kan niet losraken als de klik af zou breken. Waar je aan trekt maakt alleen het palletje los zodat de rode arm weer vrij kan kantelen totdat het palletje weer in 1 vd gleuven valt en m weer vastzet.

Mocht dat palletje afbreken (wat bij hun in tests niet gelukt was) hou je de bar over zoals hij nu is, alleen dan met een RVS scharnierende arm in plaats van Dyneema wat met een knoopje in de bar verzonken zat.
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #19 Juli 20, 2013, 15:45:13
edit2Rapporteer  
Top verslag Marc! Vaar zelf al hele tijd Cabrinha..afwerking is echt heel goed...
...maar kijk laatste tijd ook wel erg naar de North lijn. Mn de boards daarvan zijn ook super!

Heb je ook nog gevraagd waarom de Velocity in NL zo slecht leverbaar is, of hebben jullie daar geen last van?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #20 Juli 20, 2013, 18:49:45
edit2Rapporteer  
Is het systeem vervangbaar?

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 Juli 20, 2013, 23:37:33
edit2Rapporteer  
mooi spul
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #22 Juli 20, 2013, 23:41:34
edit2Rapporteer  
Is het systeem vervangbaar?


Wat zou je willen vervangen? Ik gok dat wanneer het verstelsysteem zo ver versleten is dat je het zou moeten vervangen je de de hele bar al bij het grofvuil kunt zetten.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #23 Juli 21, 2013, 02:53:18
edit2Rapporteer  
Is het systeem vervangbaar?


Wat zou je willen vervangen? Ik gok dat wanneer het verstelsysteem zo ver versleten is dat je het zou moeten vervangen je de de hele bar al bij het grofvuil kunt zetten.

Alles kan defect raken.

Nouja zullen er wel zo weinig zijn dat ze onder garantie vervangen zullen worden.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #24 Juli 22, 2013, 18:54:39
edit2Rapporteer  
Is het systeem vervangbaar?


Wat zou je willen vervangen? Ik gok dat wanneer het verstelsysteem zo ver versleten is dat je het zou moeten vervangen je de de hele bar al bij het grofvuil kunt zetten.

Alles kan defect raken.

Nouja zullen er wel zo weinig zijn dat ze onder garantie vervangen zullen worden.

Natuurlijk kan alles stuk, maar ik heb het ook geprobeerd en gevoelt dat ik niet denk dat dit echt snel gebeurd. Het is namelijk echt een simpel systeem en wanneer je dat kapot krijg is het zoals Evan zegt waarschijnlijk tijd voor een nieuwe bar.

Top verslag Marc! Vaar zelf al hele tijd Cabrinha..afwerking is echt heel goed...
...maar kijk laatste tijd ook wel erg naar de North lijn. Mn de boards daarvan zijn ook super!

Heb je ook nog gevraagd waarom de Velocity in NL zo slecht leverbaar is, of hebben jullie daar geen last van?

Dank u. Wink Ik heb niet gevraagd waarom die zo slecht leverbaar is, ik zal het eens vragen voor je.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.