101 Kite advies

Gehaktdag

Berichten: 549
Juli 25, 2013, 16:45:12
edit2Rapporteer  
Nu de nieuwe 2014 kites weer op de markt komen begin ik toch langzaam te kijken naar iets nieuws. Dit ook omdat de kite die ik nu vaar een beetje een belemmering is voor mijn progressie. Ik zoek wel even wat advies wat voor soort kites ik in de komende maanden nog ff moet testen.

Ik heb nu een Best Kahoona v4 5.5 - 7.5 - 9.5 en 17 Zephyr. Die 9,5 moet dit jaar wel vervangen worden, mss dat ik die 7.5 gelijk mee pak. Weeg 73kg. Het probleem wat ik de laatste tijd heb is dat die kite gewoon te traag is om te loopen. Al doe ik nog geen full loops, meer transition loops, downloops of loops om jezelf op te vangen tijdens hoge sprongen. Voornamelijk het laatste gaat toch niet helemaal geweldig door de traagheid van die kite. Het liefst vaar ik in condities met 14 tot 19kn, die 9.5 is ook mijn meest gebruikte kite.

Ik zoek wel een kite met veel hangtime, dikke boost, lage bardruk en dus sneller dan Kahoona, maar zonder achteruit te gaan in het geen wat ik nu heb. Ik doe geen wave riding en ook geen unhooked shit en ben ik ook niet van plan om te doen. Puur hooked old-school dingetjes.

Het liefst wil bij Best blijven, maar een ander merk voldoet ook als die ook in de buurt te testen is (Vrouwenpolder omg.). Moet de Best TS nog testen maar kites als RPM en C4 waren wel goede kites maar niet helemaal wat ik zocht.

Wie o wie?

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #1 Juli 25, 2013, 16:51:18
edit2Rapporteer  
Je wil dus hangtime, maar ook kunnen loopen met de kites ?

En wat vond je niet fijn aan de RPM en C4 ?
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #2 Juli 25, 2013, 17:18:09
edit2Rapporteer  
Epic screamer
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #3 Juli 25, 2013, 17:19:03
edit2Rapporteer  
ozone egde een optie?
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #4 Juli 25, 2013, 17:28:15
edit2Rapporteer  
Klinkt inderdaad als een ozone edge Smiley  Hangtime als een malle en gaat nog rond ook.
joosie

Berichten: 967
Antwoord #5 Juli 25, 2013, 17:38:45
edit2Rapporteer  
Ben dit jaar na 3 seizoenen met best kahoona overgestapt naar north evo,
Deze kite is sneller en kan er meer uithalen dan de kahoona terwijl de bardruk gelijk is
Ook is de bar veel beter instelbaar, ga gewoon lekker diverse kites teste
Bij Van Den Berg in hoorn komen de eerste kites van 2014 die je kan testen al binnen dat zal dus bij de meeste shops zo zijn


http://www.youtube.com/watch?v=oygvfOxMfF4

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #6 Juli 25, 2013, 17:51:47
edit2Rapporteer  
Naar mijn mening gaat een edge nou niet echt lekker rond (gaat wel rond, maar geen lekker pull).
Je zou eens kunnen kijken of je de 2013 catalyst ergens kan testen. Gaat nog prima rond en beduidend meer hangtime dan de C4. Bardruk is ongeveer gelijk aan de C4
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Juli 25, 2013, 18:50:25
edit2Rapporteer  
Een vraag, wil je gaan kiteloopen zoals Evan of alleen downloops etc.? Want je zegt dat je kites te traag zijn, zelfs met een 21m Speed 3 doe ik met gemak downloops dus dat is eerder techniek.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #8 Juli 25, 2013, 23:43:26
edit2Rapporteer  
Je wil dus hangtime, maar ook kunnen loopen met de kites ?

En wat vond je niet fijn aan de RPM en C4 ?
C4 had niet echt veel hangtime. RPM had niet echt de boost en hangtime die ik zocht, maar het waaide ook niet echt veel toen ik em had getest. Wel een snelle kite.

Een vraag, wil je gaan kiteloopen zoals Evan of alleen downloops etc.? Want je zegt dat je kites te traag zijn, zelfs met een 21m Speed 3 doe ik met gemak downloops dus dat is eerder techniek.
Misschien is het ook mijn techniek, zou kunnen. Kiteloops wil ik wel mee beginnen ja.

Evo ga ik wel eens testen, binnenkort testdag op Vrouwenpolder.
Heeft er iemand ervaring met Best TS?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Juli 25, 2013, 23:51:08
edit2Rapporteer  
Vraag het aan Marc, die heeft een aantal freestyleachtige kites geprobeerd.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #10 Juli 25, 2013, 23:57:03
edit2Rapporteer  
Een goeie loop kite is meestal een C-achtige kite, hangtime heb je genoeg bijv. met de Edge.
Loopen en hangtime gaan niet echt samen, bow-achtige kite heeft teveel drag, minder pull en gaat gewoon minder snel rond door wat ik al zei meer 'drag' door zijn shape.

Je kan natuurlijk ook beide kopen bijvoorbeeld een C4 en een Edge Wink  maar er zijn genoeg merken of course...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Juli 26, 2013, 00:19:29
edit2Rapporteer  
Wanneer je niet wilt uithaken en toch bruud wil loopen en dikke hangtime wilt hebben is er maar één kite naar mijn idee die dit goed combineert. Dat is de Best Nemesis HP...
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #12 Juli 26, 2013, 00:30:43
edit2Rapporteer  
Wanneer je niet wilt uithaken en toch bruud wil loopen en dikke hangtime wilt hebben is er maar één kite naar mijn idee die dit goed combineert. Dat is de Best Nemesis HP...
Dit zou een goede optie zijn ja, maar die bar druk is wel heel hoog van deze kite. Aangezien ik nu ook al vaak last heb van een golf-arm gaat dit hem niet worden.

Ik hoeft geen loopmachine, maar gewoon 1 die sneller is als die Kahoona en dezelfde andere eigenschappen heeft.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 Juli 26, 2013, 06:55:38
edit2Rapporteer  
Wanneer je niet wilt uithaken en toch bruud wil loopen en dikke hangtime wilt hebben is er maar één kite naar mijn idee die dit goed combineert. Dat is de Best Nemesis HP...
Dit zou een goede optie zijn ja, maar die bar druk is wel heel hoog van deze kite. Aangezien ik nu ook al vaak last heb van een golf-arm gaat dit hem niet worden.

Ik hoeft geen loopmachine, maar gewoon 1 die sneller is als die Kahoona en dezelfde andere eigenschappen heeft.

Dan zou ik kijken naar de volgende kites:
- Ozone Catalyst
- North Evo
- Best TS
- Cabrinha Switchblade

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 Juli 26, 2013, 10:30:13
edit2Rapporteer  
Wanneer je niet wilt uithaken en toch bruud wil loopen en dikke hangtime wilt hebben is er maar één kite naar mijn idee die dit goed combineert. Dat is de Best Nemesis HP...
Dit zou een goede optie zijn ja, maar die bar druk is wel heel hoog van deze kite. Aangezien ik nu ook al vaak last heb van een golf-arm gaat dit hem niet worden.

Ik hoeft geen loopmachine, maar gewoon 1 die sneller is als die Kahoona en dezelfde andere eigenschappen heeft.

Dan zou ik kijken naar de volgende kites:
- Ozone Catalyst
- North Evo
- Best TS
- Cabrinha Switchblade



als je deze opnoemt dan mis ik er een... de Naish Park. Beter dan de TS en Catalyst.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 Juli 26, 2013, 15:14:31
edit2Rapporteer  
Wanneer je niet wilt uithaken en toch bruud wil loopen en dikke hangtime wilt hebben is er maar één kite naar mijn idee die dit goed combineert. Dat is de Best Nemesis HP...
Dit zou een goede optie zijn ja, maar die bar druk is wel heel hoog van deze kite. Aangezien ik nu ook al vaak last heb van een golf-arm gaat dit hem niet worden.

Ik hoeft geen loopmachine, maar gewoon 1 die sneller is als die Kahoona en dezelfde andere eigenschappen heeft.

Dan zou ik kijken naar de volgende kites:
- Ozone Catalyst
- North Evo
- Best TS
- Cabrinha Switchblade



als je deze opnoemt dan mis ik er een... de Naish Park. Beter dan de TS en Catalyst.

Jij vind die slechter dan de park, ik heb de 2013 nog niet gevaren maar dus vandaar dat ik hem niet kan nnoemen.
barry

Berichten: 361
Antwoord #16 Juli 26, 2013, 18:17:20
edit2Rapporteer  
Je bent Welkom om de OR Razor eens te proberen.
dit zou wel eens iets voor je kunnen zijn, deze heeft meer power dan de kites die je getest hebt.
mocht je willen testen stuur me een PM.



Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #17 Juli 26, 2013, 18:19:15
edit2Rapporteer  
Je bent Welkom om de OR Razor eens te proberen.
dit zou wel eens iets voor je kunnen zijn, deze heeft meer power dan de kites die je getest hebt.
mocht je willen testen stuur me een PM.





Ook een goede optie die ik vergeten ben!
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #18 Juli 26, 2013, 20:03:13
edit2Rapporteer  
Dus je hebt niets tussen de 9.5 en de Zephyr?
Biedt dat voldoende overlap?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #19 Juli 26, 2013, 20:08:33
edit2Rapporteer  
Dus je hebt niets tussen de 9.5 en de Zephyr?
Biedt dat voldoende overlap?
Zal waarschijnlijk te doen zijn, maar of het fijn is is een ander verhaal.
Had zelf een Zephyr, en dan pas een 9m C4, was te doen maar vond het niet meer relaxt.
In mijn geval dus de Zephyr verkocht, en daarvoor een 11m C4 gekocht, nog geen spijt van gehad
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #20 Juli 26, 2013, 20:45:56
edit2Rapporteer  
Switch Nitro V2? Goed te loopen en flinke hangtime. Bardruk valt mee.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #21 Juli 26, 2013, 20:50:06
edit2Rapporteer  
Kites die echt lekker loopen hebben over het algemeen minder hangtime, en kites die enorme hangtime hebben loopen over het algemeen belabberd. Je geeft aan dat je geen full loops doet. Wat erg belangrijk is, is de vraag of je dit wilt doen in de toekomst? Een edge heeft enorm hangtime maar zou ik niet zomaar loopen (downloopen wel).

Hangtime, boost en toch kunnen downloopen:
- Ozone Edge (weinig bardruk)
- Switch Nitro (veel bardruk)
- Naish Draft

Snel, loopable, redelijke hangtime en boost:
- F-one bandit  5/6 (snel,medium bardruk, goede hangtime voor zon snelle kite)
- Fluid ego (lichte bardruk, snel, normale hangtime)
- Ozone Catalyst 2013 (normale bardruk, loopable, meer dan normale hangtime)
- Cabrinha switchblade 2013 (van horen zeggen ook goed te loopen, goede hamgtime, lowend)
- North evo (van horen)

7m en snelle 9m zijn lekker te lopen. Je kan ook kiezen voor een kleine snellere kite met minder hangtime die te loopen is en een grotere hangtime monster waar je toch niet meer gaat loopen!

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #22 Juli 26, 2013, 20:58:17
edit2Rapporteer  
Dat de Ozone Edge weinig barduk heeft, is onzin.
Heb nu een paar keer met een Edge gevaren, maar de C4, Catalyst en Edge hebben ongeveer dezelfde barduk, oftewel normale bardruk
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 Juli 26, 2013, 22:19:30
edit2Rapporteer  
springen=jekyll
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #24 Juli 26, 2013, 22:34:42
edit2Rapporteer  
Downloopen is overigens met elke kite meer dan prima te doen, dat is gewoon techniek.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.