ActueleWind lanceert app en mobiele site

Lurge

Geen avatar

Berichten: 12
Augustus 02, 2013, 08:38:03
edit2Rapporteer  
ActueleWind lanceert app en mobiele site
Ede- Op maandag 29 juli 2013 is de wind community een app rijker. Een app die gebruikers real time inzicht geeft in de actuele windstatistiek op diverse watersportgebieden in Nederland. 

Door het ontbreken van een goede windapp in de Windows Store is Michiel Kraaij, een enthousiaste watersporter en Windows Phone gebruiker uit Ede aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een handige wind app. Het resultaat kun je bekijken in de Windows Phone Marketplace via deze link. Voor Android telefoons kan de app hier geïnstalleerd worden vanuit de Play Store

Website
Naast een handige app is de informatie ook via een mobiele website te bekijken op www.actuelewind.nl Hierdoor zijn de real time windstatistieken ook voor Apple en Blackberry gebruikers beschikbaar en kun je met elke moderne smartphone de meest recente windstatistiek raadplegen.

Wat is ActueleWind.nl?
Ben je watersporter en afhankelijk van de wind? Is het aantal knopen wind, het verloop van de wind of het weer van belang om de juiste watersportlocatie te kiezen en op een veilig manier te kunnen watersporten?

Met ActueleWind.nl heb je real time inzicht in de windstatistiek van enkele populaire watersportlocaties in Nederland. Daarnaast vind je een mooi overzicht van het windverloop van de afgelopen uren, een indicatie van het weer en de meest recente voorspelling van het KNMI. De getoonde watersportlocaties worden gerangschikt op windsnelheid. De locatie met de meeste wind staat altijd bovenaan.

Aan ActueleWind.nl en de gegevens die hier getoond worden kunnen door gebruikers of andere personen geen rechten worden ontleend.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Augustus 02, 2013, 10:58:12
edit2Rapporteer  
Goed om te zien dat er meer zijn die het heft in eigen handen nemen en gewoon maken wat ze zelf het handigste vinden. Ik kan je app niet checken omdat ik geen Windows Phone heb, maar de website wel... Ziet er strak uit! Maar er gaan nog een aantal dingen niet helemaal goed (met Chrome): de actuele weer info ontbreekt en de link (of wat het ook zou moeten zijn) naar Windguru doet ook niets..

Misschien ook een idee om sortering per regio te doen.. Nu staan de spots die aan te rijden zijn kriskras door elkaar met allerlei spots waar ik toch niet heen zal gaan. Beetje lastig checken zo.

Verder ook jammer van die reclame.. zou ik lekker achterwege laten
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #2 Augustus 02, 2013, 11:58:50
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit, top!

Misschien handig om ook de datum/tijd van de laatste meting toe te voegen.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 Augustus 02, 2013, 15:36:05
edit2Rapporteer  
Ijsselmeer friesland kant mis ik in de spotkeuze.. Mirns/Workum ---> waarneming stavoren...
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #4 Augustus 02, 2013, 17:32:01
edit2Rapporteer  
Geef mij maar http://www.windalert.com/spot/71650
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #5 Augustus 02, 2013, 18:13:43
edit2Rapporteer  
Handige app !
Snel te zien hoeveel er staat, misschien handig een grafiek erbij van de afgelopen uren voor een volgende update ?
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #6 Augustus 02, 2013, 19:28:49
edit2Rapporteer  
Linkje naar Play Store werkt niet in de OP?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zwartevogel.actuelewind
Lurge

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #7 Augustus 03, 2013, 07:14:51
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reacties, ik heb de link aangepast. Aan de windhistorie van de laatste uren op Android wordt gewerkt.

Ijsselmeer friesland kant mis ik in de spotkeuze.. Mirns/Workum ---> waarneming stavoren...
Heb je een plek waar betrouwbare meetgegevens van deze spots beschikbaar zijn?
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #8 Augustus 03, 2013, 09:49:44
edit2Rapporteer  
Bij Android ook geen grafiek oid te zien, kan niet op de spot klikken gebeurd niks.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #9 Augustus 03, 2013, 12:37:42
edit2Rapporteer  
Klikken op een spot werkt inderdaad niet (Android 2.3.3)
Ben erg blij met deze app.
Wellicht een idee om alerts in te kunnen stellen?
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #10 Augustus 03, 2013, 21:30:04
edit2Rapporteer  
Top initiatief !

Ik heb onder Android 4.2 (Note 2) nog wel een bug. Ik hoop dat het opgelost kan worden Smiley de URL werkt goed !



Lurge

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #11 Augustus 03, 2013, 21:32:56
edit2Rapporteer  
Zojuist is een versie naar de play store verzonden die het uitklappen ook op android apparaten mogelijk maakt. Daarnaast is het probleem wat Banzai noemt verholpen.
 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zwartevogel.actuelewind
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #12 Augustus 03, 2013, 21:35:13
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #13 Augustus 04, 2013, 08:55:57
edit2Rapporteer  
Snel gefixt , top !
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #14 Augustus 04, 2013, 10:15:31
edit2Rapporteer  
Klopt het dat hij niet werkt op WP7 phone? Ik kan hem ook niet vinden in mijn marketplace. Als ik hem open via bovenstaande link krijg ik de melding dat hij niet voor mijn apparaat geschikt is. Wel jammer want een goede wind app ontbreekt nog op mijn telefoon.
RogierDekker

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #15 Augustus 04, 2013, 10:34:31
edit2Rapporteer  
iPhone 5 met iOS7 safari doet ook niks. Alleen homescreen en spots die blauw oplichten. Spots klappen niet open.. Benieuwd waar de pagina naar toe gaat.. Mooi initiatief!

Misschien ook data integreren van: http://rasp.kzc.nl
Rijtje voor grondwind is super goed! accurate verwachting voor de windrichting.

Vormgeving = strak en simpel! ThumpsUp
Lurge

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #16 Augustus 04, 2013, 21:43:46
edit2Rapporteer  
Hoi Mitchel_12000, er is een versie voor WP7 in aantocht, deze is echter nog niet goed gekeurd door Microsoft voor de marketplace. Ik hoop dat dit komende dagen gaat gebeuren.
RogierDekker, dank je voor je bericht. Ik heb het getest op een iphone5 en op een ipad maar niet icm met iOS 7. Zou je het vandaag nog eens kunnen proberen? De website heb ik op een paar puntjes aangepast namelijk. Mocht dat niet werken kan je me dan even contacten via een persoonlijke bericht? Bedankt voor de link naar kzc.nl, ik ga het bekijken.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #17 Augustus 04, 2013, 22:29:10
edit2Rapporteer  
Wat betreft de site:
Geen zuid holland buitenkant (zeezijde) ?
ik zie enkel oosterschelde maar die doet het niet.
fleurique

Berichten: 43
Antwoord #18 Augustus 06, 2013, 16:12:50
edit2Rapporteer  
Super inititiatief! Echter op Iphone krijg ik geen textwolkje....
Lurge

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #19 Augustus 08, 2013, 07:32:33
edit2Rapporteer  
Bij je tweede bezoek zou je die moeten krijgen. Je kan ook via het plusje onderaan je safari klikken op 'add to homescreen'.
Het toevoegen van nieuwe spots staat op mijn lijstje, als je een plek weet met betrouwbare actuele gegevens dan hoor ik het graag.
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #20 Augustus 08, 2013, 09:42:27
edit2Rapporteer  
Op een ipad2 kom je niet om de site/ url. Hij blijft refreshen en je ziet de site vaag in beeld.
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #21 Augustus 08, 2013, 09:49:49
edit2Rapporteer  
Ijsselmeer friesland kant mis ik in de spotkeuze.. Mirns/Workum ---> waarneming stavoren...
Citaat
Heb je een plek waar betrouwbare meetgegevens van deze spots beschikbaar zijn?

Stavoren is de plek waar de huidige gegevens worden gemeten. Mirns en Workum zijn schattingen. Waarschijnlijk aan de hand van...
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #22 Augustus 08, 2013, 11:12:03
edit2Rapporteer  
Lekkah, hij werkt prima op de iphone.

Overigens vind ik 'surfcheck' ook een heerlijke app.
Lurge

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #23 Augustus 10, 2013, 23:41:34
edit2Rapporteer  
Op een ipad2 kom je niet om de site/ url. Hij blijft refreshen en je ziet de site vaag in beeld.
Kan je het nog eens proberen? Er zijn aanpassingen doorgevoerd.
Spullenverzamelaar

Geen avatar

Berichten: 38
Antwoord #24 Augustus 11, 2013, 00:59:01
edit2Rapporteer  
Werkt goed op Android.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.