Sportbrillen+kiten: gebruikerservaringen gevraagd

geloof68

Berichten: 2096
Augustus 12, 2013, 19:02:58
edit2Rapporteer  
Hoi kiters-met-(sport)bril,

Wie heeft er (goede) ervaringen met sportbrillen in combinatie met kiten? Welk merk en type gebruik jij?

Ik krijg een cursist die een sportbril gaat aanschaffen, lenzen of geen bril is geen optie. Alvast bedankt!
Mojos12

Berichten: 56
Antwoord #1 Augustus 12, 2013, 19:30:12
edit2Rapporteer  
Ik zelf kite zonder mijn lenzen in . Heb ik één keer gedaan en vanaf je een keer over een golf gaat en wat water in je gezicht krijgt is het even wazig . En is ook niet goed voor je lenzen .

Maar als ik op het strand kite ( flyboarden ) doe ik gewoon oude lenzen in en gaat goed .
Maar met sport brillen heb ik geen ervaringen .

Moet wel kunnen lijkt mij .
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 12, 2013, 21:29:06
edit2Rapporteer  
LASIK?
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Augustus 12, 2013, 22:06:11
edit2Rapporteer  
Met bril (en strap) kun je best een helm op zodat je meer kans hebt de bril niet te verliezen.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #4 Augustus 13, 2013, 00:50:36
edit2Rapporteer  
Ik heb een Oakley met wind-jacket montuur (gebruik hem zonder de rubbers) en "geslepen" glazen.
De glazen zijn contrastverhogend en gepolariseerd.

Het fijne van een bril is dat je bij spray niet direct het water in je ogen krijgen of eruit hoeft te wrijven, ik zou qua zicht best vaak zonder kunnen varen, maar het vaart zo prettig dat ik ze eigenlijk altijd op heb.

Verliezen doe ik hem zelden, zelfs niet wanneer ik bij een sprong goed crash of onderwater word getrokken. Heeeel af en toe schiet hij af, maar dan hangt hij aan een touwtje welke aan mn pak zit.

Sommige mensen heb ik wel eens horen vragen of het niet gevaarlijk is met die glazen (zijn eigenlijk kunstof btw), maar dat kunstof is zo ontzettend sterk en breekvast dat het feitelijk veiliger voor je ogen is Smiley

Het is een duur grapje zo compleet dus als je hem niet aan je pak kan bevestigen met een touwtje oid dan zou ik het zeker niet riskeren!

Het montuur had ik al eens eerder gekocht als gewone zonnebril en later bij de opticien (welke Oakley glazen dealer is) de losse glazen erbij besteld, 4 dagen later in huis.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 Augustus 13, 2013, 14:43:33
edit2Rapporteer  
Allen: bedankt voor de info!
prutmonster

Berichten: 118
Antwoord #6 Augustus 13, 2013, 16:29:26
edit2Rapporteer  
Bass heeft alles Smiley haha handig zon pro tester Wink
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #7 Augustus 13, 2013, 16:44:14
edit2Rapporteer  
Jij schrijft het en ik dacht hetzelfde. Het zou me niet verbazen als dat slijpen dusdanig gedaan is, dat er per saldo geen correctie in de glazen zit  Wink.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.