Slijtage Ozone power lijnen?

BaSS

Berichten: 545
Augustus 21, 2013, 20:50:32
edit2Rapporteer  
Ik heb nu iets langer dan een maand een nieuwe Ozone Zephyr en ik schat een sessie of 10 achter de rug...

De Ozone lijnen hebben geen Swivel zoals bijvoorbeeld Slingshot heeft en bij het draaien van je lijnen draaien ze dus simpelweg in elkaar totdat je met de hand wat draait aan het deel waar je safety leash aanhangt...

Vorige week wees iemand mij er echter op dat mijn powerlijn aan het slijten was ??
Wat blijkt.. dit is precies op het punt waar de lijnen zich in elkaar draaien bij de eerste "draai" (na backroll oid)

Hier te zien op foto:





(ik zie nu dat niet te zien is waar deze plek zit tov de bar, maar hij zit zegmaar zon 30 a 40 cm boven de bar waar de powerlijnen zich in elkaar draaien bij een 360/backroll e.d.)

Is dit een bekend probleem van Ozone... of is er hier iets anders gebeurd/aan de hand?
feddomw
Gast
Antwoord #1 Augustus 21, 2013, 20:59:34
edit2Rapporteer  
Ik vrees dat dit geen Ozone iets is, maar pech of toeval. Ik had dit niet bij 2011 Bar op Catalysts, niet bij 2012 bar op Reo's.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 Augustus 21, 2013, 21:08:08
edit2Rapporteer  
Dit is niet normaal, gevalletje garantie lijkt me, buitengewoon veel slijtage.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #3 Augustus 21, 2013, 21:19:51
edit2Rapporteer  
Mja.. ik was eigenlijk benieuwd of er een andere (bekende) manier was waarop dit zou ontstaan, maar wellicht is het toch simpelweg pech bij slijtage ...

Ik zal eens informeren bij de winkel of zij er wat mee kunnen..
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Augustus 21, 2013, 21:30:35
edit2Rapporteer  
geen backrolls meer maken ......

 Grin
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #5 Augustus 21, 2013, 21:32:18
edit2Rapporteer  
Nou.. die naam mag het eigenlijk nog niet dragen, maar mn lijnen draai ik al wel heel professioneel in elkaar  schater
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Augustus 21, 2013, 22:02:03
edit2Rapporteer  
gewoon netzoveel backrolls de andere kant uit maken, of frontrolls, of downloopen... zolang je dus maar niet je lijnen teveel in elkaar draait :-)
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #7 Augustus 21, 2013, 22:05:49
edit2Rapporteer  
Ziet er niet uit als normale slijtage.
Heb tot nu toe gevaren met 2010, 2011 en 2012 Ozone barretjes, ze slijten wel rond de plek die jij aangeeft, maar lang niet zo snel als jij daar hebt.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #8 Augustus 21, 2013, 22:09:43
edit2Rapporteer  
Ja het eerste waar ik aan dacht is dat ik misschien ergens aan ben blijven hangen ofzo... maar dan niet bewust... Viel me pas daarna op dat het precies op die plek is...

Nou ja.. moet het hoe dan ook oplossen/vervangen, ging mij erom dat de kans hierop na het repareren niet groot zou zijn... dan blijf ik aan de gang. Zo te horen is dit niet een bekend probleem .. dat is in elk geval gunstig.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #9 Augustus 21, 2013, 22:20:26
edit2Rapporteer  
De rand van een kteboard is vrij scherp. Een belaste lijn op de rand van je board kan deze slijtage veroorzaken. De hoogte op jouw lijn is echter vrij laag voor dit soort schade, tenzij je jezelf gemakkelijk kan dubbelvouwen;).

Vaar vanaf 2007 met Ozone. Nog nooit een powerlijn of stuurlijn versleten/gebroken. Disclaimer: gebruik meerdere barretjes per jaar en na maximaal 1,5 jaar verkoop ik de bar weer.

BaSS

Berichten: 545
Antwoord #10 Augustus 22, 2013, 21:53:19
edit2Rapporteer  
geloof68: dat zou best eens het geval geweest kunnen zijn ja.. ook Versus heeft het niet eerder gezien zo. Gevalletje van pech dus.. nieuwe power-lijnen bestellen.
Wil

Berichten: 70
Antwoord #11 Augustus 22, 2013, 22:27:36
edit2Rapporteer  
geloof68: dat zou best eens het geval geweest kunnen zijn ja.. ook Versus heeft het niet eerder gezien zo. Gevalletje van pech dus.. nieuwe power-lijnen bestellen.

echt pech inderdaad!--> www.cheapkitelines.com snel nieuwe halen en weer gas geven!
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #12 Augustus 26, 2013, 00:00:34
edit2Rapporteer  
Kijk dat is het voordeel van aflandige wind (of geen wind): Op zondag een mailtje van Eddy (Versus) dat je nieuwe powerlijnen klaar zijn, helemaal top!
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #13 Augustus 26, 2013, 10:06:45
edit2Rapporteer  
gok dat die jongens hun werk meestal (grotendeels) af hebben voor ze het water op gaan.
is uiteindelijk wel hun brood die service.
Robina

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #14 September 24, 2013, 13:39:57
edit2Rapporteer  
Hi, via Google bij dit topic gekomen. Ook ik heb het bovenstaande probleem met de powerlijnen van de bar van een Ozone Catalyst 12m uit 2012. Sterker nog; ik heb er gister wel 6 backrolls mee gedraaid. Land ze en doe ze altijd beide kanten op, direct na elkaar. Zodat de lijnen dus zo kort mogelijk gedraaid zijn. En ik doe dus ook de draaiing handmatig uitdraaien zodat de draai in het depowerkoord gedeelte zit ipv in de lijnen. Eigenlijk zag ik na 3 backrolls de slijtage al ontstaan... En dacht toen nee, dat zal toch niet? Maar het is exact de plek van de draaiing waar de lijnen schuren vlak na het landen van je backroll en je eerst weer instuurt om door te kunnen varen. Persoonlijk vind ik de powerlijnen ook van dikker (vlossiger oid) materiaal als de stuurlijnen. Het ziet er al net zo uit als bij BaSS maar dan op meerdere plekken op beide lijnen. Daarnaast is er ook zelfs een stuk zwartig geworden van die paar keer schuren(slijten/verbranden?).
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #15 September 24, 2013, 17:18:38
edit2Rapporteer  
Hoe oud zijn je lijnen dan ?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #16 September 24, 2013, 17:22:04
edit2Rapporteer  
Typisch dat sommigen wel ,en andere hier geen last van hebben...verschillende fabrikant of materialen ?
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #17 September 24, 2013, 20:48:03
edit2Rapporteer  
Is het op allebei je power lijnen Bas? Anders zou het mss wel eens van de steentjes op Muiderberg kunnen zijn. ThumpDown
Robina

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #18 September 25, 2013, 09:57:03
edit2Rapporteer  
@Ts@C4, de bar en kite komen beide uit 2012. Amper mee gevaren vorig jaar, als het 3x is dan is het veel en zeker geen backrolls oid mee gedraaid. Kite en bar zijn echt nog in super staat. Nu dus de powerlijnen helaas niet meer.

De powerlijnen zijn echt van ander soort materiaal heb ik het idee. Want met een backroll draaien ook je stuurlijnen in elkaar. En het lijkt wel of dan dus de stuurlijnen die zwarte (verbrandings) slijtage plekken op de powerlijnen maken. Op de stuurlijnen is hier namelijk niets van te zien. Deze plek zit zo'n 30/40cm hoog vanaf de bar gezien. En de kleine slijtage plekjes van de draaiing die je hebt in je powerlijnen nadat je de bar hebt terug gedraaid, zitten op zo'n 10cm afstand van de bar.
feddomw
Gast
Antwoord #19 September 25, 2013, 10:06:47
edit2Rapporteer  
Ik zou contact opnemen met de importeur. Speculeren op internet heeft weinig zin.

Ook in ben verbaasd, ik heb nooit problemen gehad hiermee (nou draaien mijn lijnen niet supervaak in elkaar), maar jongens als Tim en Ed (die jarenlang les gaf met de Catalyst en zelf er mee surfde en loopte) heb ik er ook nooit over gehoord...

Overigens heb ik met 2011, 2012 en 2013 Contact barren nog nooit het idee gehad (optisch) dat de lijnen verschillend waren. Misschien in breeksterkte, maar die 0,1mm verschil door een extra lijn in de vlecht/braid zie ik niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.