Gestolen GoPro camera's en accessoires op de markt!

Mitch!

Geen avatar

Berichten: 6
Augustus 28, 2013, 13:19:53
edit2Rapporteer  
Gestolen GoPro camera's en accessoires op de markt!

Op zondag 18 augustus is er bij Suprasport in Haarlem een grote partij GoPro HD Hero3 camera's en accessoires ontvreemd.
De dieven hebben zich toegang verschaft tot ons pand met gebruikmaking van een sleutel van een (ex-)werknemer en diens alarm code. Deze code had nog geldigheid omdat hij dat weekend werk moest afmaken.
Alle GoPro camera's hebben een unieke code. De ontvreemde camera's hebben een serienummer beginnend met HD3BB en dan: 03131, 03133, 05133 of 06133. De code staat aan de buitenkant op de verpakking en op een stickertje achter de batterij. Het kan zijn dat de code van de verpakking afgekrabd is.
Wij hebben zelf al enkele camera's kunnen terugkopen in filialen van de keten Used Products. Deze camera's hebben ons vervolgens geleid naar een heler in IJmuiden en de vermoedelijke dief woonachtig in Alphen aan den Rijn.
Wij zijn zondag naar deze vermoedelijke dief gegaan om te vragen of hij onze goederen wilde terug geven. De vermoedelijke dief was zo bang dat hij de politie heeft gebeld en wij werden staande gehouden op verdenking van stalking.
Het is voor ons van zeer groot belang dat alle betrokkenen bij deze kraak worden vervolgd en gearresteerd. Tot op heden heeft de politie Haarlem nog weinig gedaan; onze aangifte van de diefstal is nog niet eens uitgetypt (we zijn een ruime week verder). Het korps in Leiden heeft een speciale afdeling helingpreventie en het korps in IJmuiden heeft wel al aangifte opgemaakt tegen de heler.
Iedereen die vermoedt dat zijn camera mogelijk bij ons gestolen is, wordt verzocht om met ons telefonisch contact op te nemen op nummer 023-5322853. De camera moet wel te koop zijn aangeboden op/na 18 augustus en het serie nummer moet beginnen met de cijfers hier boven genoemd (indien model black).
Wanneer u een winkel (pandjeshuis) heeft en de camera nog niet heeft verkocht, ook gaarne met ons contact op te nemen. Indien de camera van diefstal afkomstig is zullen wij de camera van u terugkopen voor uw inkoop bedrag. Wanneer u het product wilt houden, zal het kosteloos omgeruild worden voor een camera uit onze (nieuwe) voorraad. Indien u voor welke reden dan ook niet met ons wilt samen werken, wordt u verzocht met de plaatselijke politie contact op te nemen op nummer 0900-8844.

Wij missen onder andere de volgende goederen:

GoPro HD Hero 3 black camera's
GoPro HD Hero 3 Silver camera's
LCD Touch bacpac
Battery bacpac
Suction cups
Chest mount harness
The frame

Deel dit bericht. Wanneer dit bericht meer dan 500 keer gedeeld wordt, zullen wij een GoPro HD Hero3 black camera gratis verloten onder de mensen die dit bericht gedeeld hebben! Voor iedereen die ons een camera of accessoire kan bezorgen die bij ons gestolen is en hier ook bruikbare tips over heeft die kunnen leiden naar de daders, ligt een presentje klaar.

De Facebookpagina is te vinden onder Suprasport

Let op wat je koopt online!
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #1 Augustus 28, 2013, 14:02:50
edit2Rapporteer  
Te zot voor woorden...

Iig gedeeld & suc6  ThumpsUp
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #2 Augustus 28, 2013, 14:15:57
edit2Rapporteer  
Wat een onzin om gestolen goederen terug te gaan kopen!
Gestolen goederen kun je gewoon terugvorderen aangezien iemand jouw eigendom heeft verkocht zonder toestemming.  Daarmee is de koopovereenkomst helemaal niet ligit.

Mits je kunt aantonen dat jij eigenaar bent

Anyways Goodluck!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 28, 2013, 19:35:41
edit2Rapporteer  
Wat een onzin om gestolen goederen terug te gaan kopen!
Gestolen goederen kun je gewoon terugvorderen aangezien iemand jouw eigendom heeft verkocht zonder toestemming.  Daarmee is de koopovereenkomst helemaal niet ligit

Gideon: waar baseer jij je mening op?
Niet op de wet in ieder geval!
Want wat je claimt klopt helaas niet, het tegendeel is bizar genoeg waar!

Echt respect dat jullie zover gaan waar de authoriteiten tekort schieten.
Ik neem aan dat jullie oud medewerker ook vast is gezet?

Vreselijk deze ervaring, het vertrouwen in de mensheid wordt er niet beter op...
Mitch!

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #4 Augustus 29, 2013, 02:43:35
edit2Rapporteer  
Het gaat helemaal niet om het terugkopen. Het gaat erom dat de mensen die in contact zijn gekomen met de gestolen goederen niet de dupe worden, van bijvoorbeeld spullen waarmee geknoeid is.

Helaas, is dat niet zo simpel. Gewoon terugvorderen gaat namelijk niet zomaar.

Vertrouwen gaat er inderdaad op achteruit....
naishnaish

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #5 Augustus 29, 2013, 07:23:20
edit2Rapporteer  
De eigenaar wordt opgepakt voor stalking... Dat verzin je toch niet?.. Wat een compleet idioot land leven wij in???!!! ThumpDown
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #6 Augustus 29, 2013, 08:02:55
edit2Rapporteer  

Echt respect dat jullie zover gaan waar de authoriteiten tekort schieten.


Daar sluit ik mij bij aan, top!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #7 Augustus 29, 2013, 08:15:20
edit2Rapporteer  
Weet het vrijwel zeker dat het wel in de wet staat.
Ik heb t ooit eens gehad met een playstation en met een fiets.

Gestolen fietsen die aan de hand van een chip worden terug gevonden. Gaan ook terug naar de eigenaar maakt weinig uit wie m dan van een junkie heeft gekocht.

Als ik mij niet vergis heet het revindicatie of het had te maken met het eigendomsrecht.  Maar een  jurist kan je dit zeker wel vertellen.

Shop - Eigenaar van de spullen
Dief steelt de spullen van een shop maar dat maakt hem geen eigenaar van de spullen.

Zodra hij ze verkoopt wordt degene die het koopt officeel gezien ook nooit eigenaar aangezien de dief het recht niet heeft de spullen te verkopen.

Daarbij weet used products dat ze gestolen goederen niet mogen inkopen. Officeel gezien moeten zij zelfa aangifte doen als ze bedenkingen hebben dat t om gestolen goodies gaat.
De dupe worden ze zeker niet want used products weet precies wie hen de gestolen gopro heeft verkocht.

Zonder legitimatie kan je ook niks aan usd products verkopen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #8 Augustus 29, 2013, 08:50:34
edit2Rapporteer  
Gilion, beetje erg kort door de bocht geargumenteerd... (mss de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt)

Probeer je eerst te verdiepen in het verschil 'te goeder trouw' en 'te kwader trouw' verkregen, dan zal je het hiaat in je eigen verhaal opeens gaan opvallen (hoe bizar het voor de oorspronkelijke eigenaar ook moge klinken)
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #9 Augustus 29, 2013, 09:11:48
edit2Rapporteer  
Waar is je tegenargument dat het niet klopt! as said heb ik er zelf al mee te maken gehad.
Niet meteen zo een beidehante post doen met je heb geen idee waar je t over hebt.

Ik zal je vertellen dat ik tijdens mijn studie ook rechten heb gehad en wel degelijk weet waar ik t over heb.

 En klaas zoiets gaat niet op voor een commerciele verkoper die moet gewoon zo goed mogelijk backchecken waar het spul vandaan komt door een aantal vragen te stellen. Het is prima dat ze het terugkopen maar ik zou t nooit doen. 


Nogmaals.
Ga naar een Jurist voor advies!  Zelf voor eigen rechtertje spelen maakt het soms alleen maar erger.
Used products zou je kunnen helpen die hebben records van wie ze het hebben gekocht  en dan weet je de dader als het goed is te vinden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Augustus 29, 2013, 09:42:44
edit2Rapporteer  
Waar is je tegenargument dat het niet klopt! as said heb ik er zelf al mee te maken gehad.
Niet meteen zo een beidehante post doen met je heb geen idee waar je t over hebt.

Op Google vindt je zonder moeite zo wat de uitzonderingen zijn.
Maar zoek die zelf maar uit als je zo tekeer gaat! Angry

Helaas is het zo dat de dief gestolen goederen niet hoeft terug te geven volgens de wet als de rechtmatig eigenaar daarom verzoekt. De VVD heeft tijdens dit kabinet beloofd deze wet aan te gaan pakken (wat dan nog jaren gaat duren voordat het zo is).

Diegene die de camera's weer gekocht hebben van de dieven kunnen zelfs rechtmatig eigenaar worden van de spullen als zij het ter goede trouw gekocht hebben. Daarvoor moeten ze wel een aantal zaken kunnen aantonen.

Kortom, het is heel juridisch complex.
Dat zal ook de reden zijn waarom de dienders er weinig mee aandurven, daar het enorm veel uitzoekwerk is dankzij de complexiteit van de wet. Overigens ben ik persoonlijk van mening dat dit juist wel gedaan moet worden. Dit soort kleine diefstallen is waar de mensen het meest last van hebben!

Je argument "voor eigen rechter spelen" vind ik wel een hele goede toevoeging aan dit topic
Absoluut een punt van discussie!

Persoonlijk blijf ik het knap vinden dat de gedupeerden zo durven te handelen.
Of het slim of veilig is durf ik te betwisten. Maar ze gaan iig niet bij de pakken neerzitten.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #11 Augustus 29, 2013, 10:02:44
edit2Rapporteer  
Waar is je tegenargument dat het niet klopt! as said heb ik er zelf al mee te maken gehad.
Niet meteen zo een beidehante post doen met je heb geen idee waar je t over hebt.

Op Google vindt je zonder moeite zo wat de uitzonderingen zijn.
Maar zoek die zelf maar uit als je zo tekeer gaat! Angry

Helaas is het zo dat de dief gestolen goederen niet hoeft terug te geven volgens de wet als de rechtmatig eigenaar daarom verzoekt. De VVD heeft tijdens dit kabinet beloofd deze wet aan te gaan pakken (wat dan nog jaren gaat duren voordat het zo is).

Diegene die de camera's weer gekocht hebben van de dieven kunnen zelfs rechtmatig eigenaar worden van de spullen als zij het ter goede trouw gekocht hebben. Daarvoor moeten ze wel een aantal zaken kunnen aantonen.

Kortom, het is heel juridisch complex.
Dat zal ook de reden zijn waarom de dienders er weinig mee aandurven, daar het enorm veel uitzoekwerk is dankzij de complexiteit van de wet. Overigens ben ik persoonlijk van mening dat dit juist wel gedaan moet worden. Dit soort kleine diefstallen is waar de mensen het meest last van hebben!

Je argument "voor eigen rechter spelen" vind ik wel een hele goede toevoeging aan dit topic
Absoluut een punt van discussie!

Persoonlijk blijf ik het knap vinden dat de gedupeerden zo durven te handelen.
Of het slim of veilig is durf ik te betwisten. Maar ze gaan iig niet bij de pakken neerzitten.

Kijk  dit is nou een top reactie goed onderbouwt etc  all i said op de laatste reactie maar als je dat al tekeer vindt gaan zeg ik:

Laters Smiley

Goodluck met het topic.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #12 Augustus 29, 2013, 10:04:14
edit2Rapporteer  
Is de detailist in dit geval niet verzekerd voor dit soort gevallen?  Ex werknemer kan je aanklagen voor meewerking aan verduistering/diefstal.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Augustus 29, 2013, 10:10:57
edit2Rapporteer  
Kijk  dit is nou een top reactie goed onderbouwt etc  all i said op de laatste reactie maar als je dat al tekeer vindt gaan zeg ik:

Laters Smiley

Goodluck met het topic.

No hard feelings, Gideon Wink

Alleen probeer woorden zoals "bijdehand" te voorkomen. Die komen geschreven op een forum over als stevige taal.
Persoonlijk zou ik de opmerking van Klaas nl. niet zo omschrijven.

Is de detailist in dit geval niet verzekerd voor dit soort gevallen?  Ex werknemer kan je aanklagen voor meewerking aan verduistering/diefstal.

Dat met die medewerker is ook een lastig punt.
Hopelijk is dat zo Markus, want dankzij zijn medewerking is er bijvoorbeeld geen braakschade, en is diefstal lastiger te bewijzen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.