Bagage Arkefly

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Augustus 30, 2013, 22:26:32
edit2Rapporteer  
Ik vertrek volgende week voor een week naar Zanzibar, en heb niet zo heel veel kleding bij. Nu heb ik in plaats van een boardbag een keyboardtas.

Nu is het zo bij Arke dat muziekinstrumenten Grin gratis meemogen, maar dat het gewicht van je totaal bagagegewicht afgehaald wordt, wat in mijn geval 25kg is.

Nu zat ik te denken om de tas bij te vullen tot 25kg met gewone kleding ed, en de paar dingetjes die ik wellicht overhoud bij de handbagage te doen.

Hebben mensen ervaring met dit bij Arke?

Of gaat dit gegarandeerd mislukken en moet ik maar de 80,- voor kitespullen enkele reis betalen? ... Het scheelt nogal natuurlijk...
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #1 Augustus 31, 2013, 08:32:16
edit2Rapporteer  
beetje raar een muziekant zonder ruim bagage en alleen maar een 'keyboard'.
Als ik aan de douane zou staan ben jij mijn eerste keuze.
Zegt nou zelf, wat klopt er niet in jouw plaatje.
feddomw
Gast
Antwoord #2 Augustus 31, 2013, 08:42:08
edit2Rapporteer  
beetje raar een muziekant zonder ruim bagage en alleen maar een 'keyboard'.
Als ik aan de douane zou staan ben jij mijn eerste keuze.
Zegt nou zelf, wat klopt er niet in jouw plaatje.

Wat heeft de douane te maken met de bagage handling van de luchtvaartmaatschappij?

En er is niets onlogisch aan iemand die zijn kleren gebruikt als buffer/bescherming van zijn materiaal, of je nou muzikant of kitesurfer bent....

Ik zou het gewoon proberen. Je bent muzikant, ze kunnen moeilijk verlangen dat je alles open maakt, en als wel dan betaal je toch?
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 Augustus 31, 2013, 09:02:44
edit2Rapporteer  
beetje raar een muziekant zonder ruim bagage en alleen maar een 'keyboard'.
Als ik aan de douane zou staan ben jij mijn eerste keuze.
Zegt nou zelf, wat klopt er niet in jouw plaatje.

Wat heeft de douane te maken met de bagage handling van de luchtvaartmaatschappij?

En er is niets onlogisch aan iemand die zijn kleren gebruikt als buffer/bescherming van zijn materiaal, of je nou muzikant of kitesurfer bent....

Ik zou het gewoon proberen. Je bent muzikant, ze kunnen moeilijk verlangen dat je alles open maakt, en als wel dan betaal je toch?

Verlangen niet maar volgens mij mogen ze het wel eisen als ze het niet vertrouwen Smiley
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Augustus 31, 2013, 09:31:23
edit2Rapporteer  
In de algemene voorwaarden is een stuk opgenomen waarin staat dat ze de boel mogen controleren... dus die kans is wel aanwezig.
Knorrie

Berichten: 50
Antwoord #5 Augustus 31, 2013, 09:33:55
edit2Rapporteer  
Heb inmiddels al 2 keer met arkefly gevlogen en had ook maar 1 tas en 1 boardbag met kitespullen mee. Waren met 2 personen.
Heb op schiphol gezegd bij het inchecken dat er vliegerspullen in zaten en daar namen ze genoegen mee....... daar heb ik dan ook niet staan liegen toch  Roll Eyes

suc en fijne vakantie
jouce

Berichten: 88
Antwoord #6 Augustus 31, 2013, 10:32:24
edit2Rapporteer  
Bij ons hebben ze enkel het gewicht gecontroleerd. Als het druk is gaan ze hun tijd daar echt niet insteken denk ik, of lach eens lief Tongue
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 Augustus 31, 2013, 16:05:14
edit2Rapporteer  
Dus gewoon niks aangeven, beetje lief kijken, en als ze uiteindelijk moeilijk doen toch maar betalen?

Of gaan ze ook moeilijk doen 'omdat je niks vooraf aangegeven hebt' ?

Nouja nee heb je, ja kun je krijgen
berttt

Berichten: 307
Antwoord #8 Augustus 31, 2013, 18:20:01
edit2Rapporteer  
Ja ze kunnen moeilijk doen want bij arkefly zijn er maar een paar aantal van die speciale koffers die mee mogen op het vliegtuig Smiley
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #9 Augustus 31, 2013, 18:45:42
edit2Rapporteer  
tsja, ik vlieg ook wel eens met arkefly.
maar als ik op vakantie ga wil ik geen gedonder. ik meld het dus altijd aan en betaal gewoon.
ik wil zeker zijn dat ik wegkan met mijn spullen zonder gedoe.
inderdaad 80 euro de enkele reis. maar vanuit zazibar terug (of de Caraïben) is het vaak goedkoper omdat ze het zien als een golftas of iets dergelijks.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 September 01, 2013, 05:48:11
edit2Rapporteer  
15minuten feleden ingechwcked met een boardbag met 'vliegers' 0euro....als ze dit maar niet lezen;) thx voor de tip
jouce

Berichten: 88
Antwoord #11 September 01, 2013, 08:18:37
edit2Rapporteer  
Haha goed zo, als het terug ook lukt. Have fun

@bert: bij onze vlucht waren er welgeteld zo'n 9 kitebags mee, dus weet niet waar hun limiet ligt
TimSix

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #12 September 01, 2013, 11:33:22
edit2Rapporteer  
Ik ga een week later naar Zanzibar Faxie! Waar verblijf jij? Ik hoor graag wat je ervan vond!

Zelf heb ik een kite golf bag gekocht, dus nu hopen dat mijn extra bagage als golfspullen worden aangezien. Kost dan 30eu per enkele reis.
Als je je boardbag vol met 'vliegers' stopt werkt dat alleen gratis als je deze incheckt als normale bagage, of kan je naast deze boardbag nog een gewone koffer meenemen? Dat is voor mij altijd een beetje vaag!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #13 September 01, 2013, 12:15:54
edit2Rapporteer  
Ik ga naar Bellevue, een guesthouse resort vlakbij de kitespot.
laura

Geen avatar

Berichten: 63
Antwoord #14 September 01, 2013, 13:40:20
edit2Rapporteer  
Als ik mn kites gewoon mee neem in de gewone north rugtas waarmee ze uit de winkel komen en mn board niet mee neem maar ga huren, dan kan ik ze toch bij mn gewone bagage meenemen en hoef ik daar toch niet apart voor te betalen? Of moet je per definitie voor alle kitespullen extra betalen?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 September 01, 2013, 21:26:50
edit2Rapporteer  
Als ik mn kites gewoon mee neem in de gewone north rugtas waarmee ze uit de winkel komen en mn board niet mee neem maar ga huren, dan kan ik ze toch bij mn gewone bagage meenemen en hoef ik daar toch niet apart voor te betalen? Of moet je per definitie voor alle kitespullen extra betalen?

Dat kan gewoon
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #16 September 05, 2013, 21:17:28
edit2Rapporteer  
Oke ik ga wel met vliegerspullen dan Is toch m'n enige koffer...

Edit: Ben nu ingecheckt en ze trapten er niet in. Kon 80,- afrekenen Sad Misschien meer geluk op de terugweg...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #17 September 16, 2013, 12:37:51
edit2Rapporteer  
Terugweg niets hoeven te betalen omdat het m'n enige tas was.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.