Zijn kitespullen in Belgie duur of zo?

feddomw
Gast
September 01, 2013, 21:27:41
edit2Rapporteer  
Ik vraag het omdat het mij opvalt dat Belgische verkopers hier, en op MP, en op Hanglos echt heel erg veel vragen voor hun gebruikte spullen. En niet een beetje te veel, maar echt (in mijn ogen soms) idiote prijzen.

En dus vraag ik me af hoe dat komt? Zijn spullen daar zo duur en kijkt niemand daar over de grens? Of weten ze gewoon niet wat de tweedehands markt doet?

Er zijn ongetwijfeld uitzonderingen op deze regel, en we weten allemaal wat voor zooi van Nederlanders op marktplaats staat voor debiele prijzen, maar het valt mij op dat Belgische spullen bijna altijd voor erg hoge prijzen in de verkoop gaan.

Just asking. Switchdude, EddyC, jullie zijn toch Belgen? What's the deal?
jouce

Berichten: 88
Antwoord #1 September 01, 2013, 21:40:49
edit2Rapporteer  
geen idee... Heb onlangs mijn spullen verkocht in belgie via 2dehands.be en vond nu niet dat ik onwijs veel vroeg  Roll Eyes. heb ook spullen gekocht in BE en heb een mooie prijs gekregen. wat ik wel merk is dat 2dehands soms amper verkocht raakt op 2dehands sites, mss mede door die hoge prijs. schater
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 September 01, 2013, 23:08:18
edit2Rapporteer  
Valt me op een FB groep van Belgen ook op ja.... snap er ook niks van.
Yourie

Berichten: 139
Antwoord #3 September 01, 2013, 23:37:25
edit2Rapporteer  
Me laatste twee kite's komen uit België  eent tweedehands en een nieuw en voor een goede prijs
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #4 September 02, 2013, 06:05:48
edit2Rapporteer  
Ik woon in be een bellg wil overall bijna de hoofdprijs voor.

Trouwens kijk us op mp staan kites op van 5 jaar oud vragen er gerust 600 euro voor
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #5 September 02, 2013, 10:14:45
edit2Rapporteer  
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden uit Belgie een zeer veel gebruikte 2010 best kahoona van een jaar oud met een nieuwe best redline bar over kunnen nemen voor 150,-. Dat vind ik toch een nette prijs voor een compleet setje :-). (al moest ik wel een gaatje repareren in de kite)
feddomw
Gast
Antwoord #6 September 02, 2013, 12:39:04
edit2Rapporteer  
Jongens, ik snap dat er uitzonderingen op de regel zijn.... ik denk niet dat iedereen nu hoeft te melden dat er ook Nederlanders zijn die teveel vragen, of dat wiedanook een keer een goede deal in Belgie heeft kunnen doen.....

De vraag is meer dat het op mij overkomt of relatief veel Belgische verkopers behoorlijk stevige prijzen vragen. Er staan in ieder geval nu 2 aanbieders hier op KH met setjes of boards die bijna even duur zijn als nieuwe spullen van het lopende jaar terwijl ze 1-2 jaar oude gebruikt verkopen.....
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7 September 02, 2013, 13:35:41
edit2Rapporteer  
2 jaar terug heb ik een kiteset op Marktplaats gezet. Prijs was zoals iedereen hem destijds op marktplaats had staan. Ik heb het toen ook verkocht aan een Belg. Hij heeft niet eens onderhandeld. Hij heeft gewoon de vraagprijs gegeven. Kwamen ook nog eens 40-50 euro verzekerd verzenden bij op zijn rekening. En het mooiste van alles was hij is niet eens komen kijken. Hij vroeg alleen naar de kleur van de kites. Je moet er maar vertrouwen in hebben. ik zal zoiets nooit doen.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #8 September 04, 2013, 23:03:48
edit2Rapporteer  
Hi Feddo wat mij opvalt is het volgende, en ik spreek hier uit ervaring, met spullen zowel op MP als op 2 dehands te zetten...

Ik zet 2013 kite te koop op MP voor 400€ ko....ik krijg een bod voor 275€....dus je kan je kites beter hoger zetten, want ze bieden toch een drol ervoor en dit gebeurt niet  alleen bij mij, mijn NL vrienden plaatsen vorig jaar een zo goed als nieuwe Ozone C4 7m compleet voor rond de 700€ en krijgen een bod voor 175€....

De bieders doen niet eens de moeite om te komen kijken in welke staat alles is, het is ok om te proberen, maar hou het wel een beetje redelijk.
Dus volgens mij logisch gevolg is...zet het prijsje wat hoger en krijg dan uiteindelijk het geld dat je er wou voor hebben... ooh ja en dat is niet alleen bij Belgen zo ;-) .

De besten zijn, die net bvb interesse in je 5 m hebben,  en die net willen testen op de dag dat er 5m weer wordt voorspeld......nice try no cigar....ik leen geen kite uit onder de 7m...moeten ze er maar eentje ergens huren.

Ze willen ze allemaal even testen, maar als ik zeg dat er dan goede afspraken moeten worden gemaakt en dat slopen kopen is......hoor je meestal niets meer van ze....zoveel interesse hadden ze nu net niet :-) .

Ik denk dat het niet juist is, dit als een algemene regel te stellen , dat Belgen meer geld willen dan anderen, ik heb steeds mijn flysurfers, ozones, Switch kites voor de juiste prijs verkocht gekregen, dus ik klaag niet.

Een afgeragde kite kopen en er tevreden met zijn dat je bvb 175€ hebt betaald...is prima....

Maar een in perfecte staat zijnde kite die 6 maand om de twee a drie weekends gebruikt is, iedere keer gespoelde bar, netjes alles eerst gedroogd enz....daar wordt nog een prijs voor gevraagd ( is voorbeeldje van mijn NL  vrienden...en ja hoor die krijgen de gekste biedingen....maar toch krijgen ze uiteindelijk steeds een faire prijs.)

Ik denk niet dat het een NL/BE probleem is, ik denk meer dat het een vraag en aanbod is, en er zullen er steeds zijn die meer of minder vragen.
Uiteindelijk iedereen gelukkig...

Greetz dude ( Frank :-)  )

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 September 09, 2013, 13:25:05
edit2Rapporteer  
Winkelprijzen zijn hoger dan in Nederland.
Waarschijnlijk wegens minder winkels.
Bovendien de meeste kiters uit Antwerpen (30% van markt) kopen hoofdzakelijk in Nederland want haast geen winkels in en rond Antwerpen buiten Surfinstyle (Best) en Decathlon (Naish)
feddomw
Gast
Antwoord #10 September 09, 2013, 13:54:45
edit2Rapporteer  
Winkelprijzen zijn hoger dan in Nederland.
Waarschijnlijk wegens minder winkels.
Bovendien de meeste kiters uit Antwerpen (30% van markt) kopen hoofdzakelijk in Nederland want haast geen winkels in en rond Antwerpen buiten Surfinstyle (Best) en Decathlon (Naish)

En dat verklaart een hoop. Als de winkelprijzen hoger zijn werkt dat door in de markt. En vermoedelijk net zoals in NL ook een hoop mensen die "gewoon" de winkelprijzen betalen zonder korting te vragen.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 September 09, 2013, 17:23:19
edit2Rapporteer  
Moet je nog rekenen dat bijna de helft van de winkels in België 'franstalig' zijn want gelegen in Bruxelles. Daarnetegen in Nederland spreek je gewoon je (bijna) eigen taal.
As't veur te verkoepen is dan verstaoen die Ollanders wel Antwaerps
Mojos12

Berichten: 56
Antwoord #12 September 09, 2013, 19:04:33
edit2Rapporteer  
Inderdaad soms durven wij Belgen (ik niet ) schandalige prijzen te vragen voor gebruikt materiaal .
Ik heb onlangs een Best armada 2011 ( niet extreem veel gebruikt ) en verkocht voor 160 . Lijkt mij wel mooi .

Persoonlijk kijk ik ook op 2de hands .be en inderdaad ze vragen veel geld voor gebruikt materiaal . Zag onlangs 3 kites van 2004 voor 750 euro  Huh
Ik zelf als Belg koop ook bijna alles in Nederland ( board, kite ...) en jullie vragen mooie prijzen .

Alleen mijn wetsuit heb ik gekocht in de Icarus in zeebrugge. Krijg ik ook 10 % korting ( lid ) .
Net even gekeken op hun site (http://icaruskitesurfshop.be/product/naish-park-14/)
Kost voor een Naish park 1449 euro. Weet niet of dit veel is ?

feddomw
Gast
Antwoord #13 September 09, 2013, 19:50:45
edit2Rapporteer  
Dat is zo'n beetje de verkoopadviesprijs voor de Park dacht ik. Maar die zou, net zoals veel concurrenten, nu 25% goedkoper moeten zijn.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #14 September 10, 2013, 09:21:40
edit2Rapporteer  
Belgen vragen voor de meeste dingen de hoofdprijs vaak is het maar 2 x gebruikt is hun woord dan.
Echter niet alleen bij kites zo maar bij de algemene 2de hands dingen. Ga maar us voor de grap in be naar kringloop kijk maar usvwat bankstelsel kosten 2000 voor Chr zijn.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #15 September 10, 2013, 10:12:09
edit2Rapporteer  
Aan de andere kant zijn ze bij het kopen van spullen ook weer erg makkelijk.Heb 2 maal aan een belg mijn  2de hands kites verkocht,2 uur rijden,gewoon zonder gezeur de vraagprijs betalen en met kite weer terug naar belgie zonder de tas te openen,Heb dit nu al 2 keer meegemaakt...ook bewonderenswaardig  Grin
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #16 September 10, 2013, 10:36:54
edit2Rapporteer  
Belgen surfen vaak ook nix te zeggen. Woon er nu 5 jaar veel mee gewerkt ook all. Grote bek tegen een baas geven doen ze niet.
feddomw
Gast
Antwoord #17 September 13, 2013, 09:27:18
edit2Rapporteer  
Dankzij EddyC's uitleg, weten we nu waar het aan ligt. Toch snap ik niet dat men niet even vergelijkend onderzoek doet voor de kites in de verkoop te zetten.

Er staan nu weer een paar B6's hier op KH te koop. €1000 voor een gebruikte 2013 kite only. Dat is toch geen reeele prijs?
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #18 September 22, 2013, 10:39:37
edit2Rapporteer  
Schei maar uit over de 2dehands markt
Ben al ff op zoek naar park 2011 12 meter kite only
Maar mensen durven gewoon prijzen te vragen waar ik onderhand een nieuwe voor heb.
feddomw
Gast
Antwoord #19 Oktober 01, 2013, 09:06:08
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/8335

I rest my case. Dit soort vraagprijzen kom ik zelfs op MP niet tegen....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Oktober 01, 2013, 09:47:36
edit2Rapporteer  
Maffe Belg...
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #21 Oktober 01, 2013, 20:08:11
edit2Rapporteer  
Die prijs gaat idd nergens over, daar kun je het haast nieuw voor krijgen
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #22 Oktober 03, 2013, 19:49:49
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/8342
skydivesanta

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #23 Oktober 07, 2013, 14:13:53
edit2Rapporteer  
Aangezien jullie belgen toch zo duur vinden...

Wat vinden jullie van mijn prijs?

http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/8323

staat ook op marktplaats en hanglos, maar tot op heden 0 reactie Smiley
feddomw
Gast
Antwoord #24 Oktober 07, 2013, 14:46:45
edit2Rapporteer  
Aangezien jullie belgen toch zo duur vinden...

Wat vinden jullie van mijn prijs?

http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/8323

staat ook op marktplaats en hanglos, maar tot op heden 0 reactie Smiley


Keurige prijs, niets meer af halen. Verkopen is nu erg moeilijk, veel aanbod, relatief weinig vraag.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.