nieuwe chickenloop van Ozone

TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
September 03, 2013, 10:17:50
edit2Rapporteer  
Na heel lang wachten is hij dan daar! De nieuwe chickenloop van Ozone. Beschikbaar vanaf 15 september op de nieuwe Ozone Reo!




http://youtu.be/a97RzgJNoeo
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #1 September 03, 2013, 10:23:12
edit2Rapporteer  
Leuk die swivel aan de safetylijn.

Maar dit is volgens mij geen QR die je in het water makkelijk weer in elkaar zet...
Flamax

Berichten: 32
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #2 September 03, 2013, 10:24:31
edit2Rapporteer  
Plus dat je vingers hier vaak tussen gaan zitten bij het reloaden
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 September 03, 2013, 10:48:01
edit2Rapporteer  
Staat daar nou op de donkey dat je niet meer dan 100 kg mag zijn met dat ding? Wat moeten de 100 plus riders dan bij Ozone? Ziet er inderdaad niet overgedimensioneerd uit... Die twee of drie keer dat je per jaar moet reloaden overleef je wel.. dan maar ff priegelen.. belangrijker is dat hij betrouwbaar released...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 September 03, 2013, 10:50:29
edit2Rapporteer  
hoe vaak reload je nou eigenlijk? Vind het wel een net systeem, wel een hele korte beweging nodig om 'm te releasen, dus uitkijken bij het overpakken en inhaken! Swivel op leash = heel verstandig. Grote verbetering t.o.v. de huidige!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 September 03, 2013, 11:43:17
edit2Rapporteer  
ik mis het stalen ringetje om je leash aan te klikken als je uit wil haken :/ Die was perfect, dit gaat in de weg zitten als je weer in wil haken..

100 kg is altijd al geweest, bij meer merken, het is gewoon een stukje lijn dus je zou het dikker kunnen maken.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #6 September 03, 2013, 11:55:47
edit2Rapporteer  

Ik vond dat oude pull systeem eerlijk gezegd toch wel beter...
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #7 September 03, 2013, 12:19:41
edit2Rapporteer  
heb je de nieuwe al getest dan? ik kan niet aan de hand van een filmpje zien welke er beter is namelijk.
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #8 September 03, 2013, 12:30:33
edit2Rapporteer  
eindelijk een push safety voor de ozone riders! ziet er goed uit!! Dat zal minder problemen geven bij gehaast inhaken na een trick
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #9 September 03, 2013, 12:35:36
edit2Rapporteer  
Ik krijg het idee dat die swivel het nog steeds niet soepel gaat doen. Hoop dat ze boven de clamcleat ook een swivel hebben gezet, anders hoef ik dat nieuwe barretje niet te hebben. Ga ik wel een ander merk bar erbij zoeken. Wel een verbetering trouwens dat je nu een heel blok kunt pakken om je safety te trekken ThumpsUp
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 September 03, 2013, 13:32:34
edit2Rapporteer  
Grootste voordeel dat ik zie is voor de jonge kiters. Die blijken soms moeite te hebben met snel releasen. Deze release lijkt (gemakkelijker) open te gaan met minder kracht.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #11 September 03, 2013, 15:07:43
edit2Rapporteer  
Vind hem er zo op video goed uit zien.
Hoop dat de safetylijn weer een stuk elastiek bevat, dan heb je denk ik niet het probleem dat Ed verwacht.

Onder de bar wil je in mijn ogen ook geen soepel lopende swivel, dan gaat je chikenloop met het zwaarste punt naar onder hangen en dat haakt pas weer lastig in.
Een soepel lopende swivel boven de bar, zou dan wel een mooi iets zijn.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 September 03, 2013, 15:09:48
edit2Rapporteer  
Jammer dat ze hem niet wat meer bomb-proof hebben gemaakt zodat ook zwaardere en extreme kiters deze chickeloop kunnen gebruiken zonder kans te lopen dat hij afbreekt.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #13 September 03, 2013, 15:29:52
edit2Rapporteer  
Jammer dat ze hem niet wat meer bomb-proof hebben gemaakt zodat ook zwaardere en extreme kiters deze chickeloop kunnen gebruiken zonder kans te lopen dat hij afbreekt.

Gelukkig is er een zekere administrator die alles op de bar bombproof kan maken!
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #14 September 03, 2013, 16:28:38
edit2Rapporteer  
die van mij is nog nooit gebroken, en ik overschrijd de grens............. (in gewicht dan)  YeSS

Hoop dat de safetylijn weer een stuk elastiek bevat, dan heb je denk ik niet het probleem dat Ed verwacht.

enige voordeel is dat je nu wel daadwerkelijk een flagout hebt bij het trekken van je safety op de suicide mode.
maar wat je zegt! ik hoop dat als de lijnen op spanning staan jij wel naar boven gaat!
feddomw
Gast
Antwoord #15 September 03, 2013, 17:08:53
edit2Rapporteer  
enige voordeel is dat je nu wel daadwerkelijk een flagout hebt bij het trekken van je safety op de suicide mode.
maar wat je zegt! ik hoop dat als de lijnen op spanning staan jij wel naar boven gaat!

Ik heb de bar nu niet voor me liggen, maar de huidige suicide (en dus het oogje wat ed hierboven noemt) betekent dus inderdaad geen safety bij suicide toch? Kite blijft power houden als je QR trekt of als je uithaakt en bar kwijtraakt. Het nieuwe systeem betekent dat als je uitgehaakt bent en bij je QR van je CL kan komen, de kite dus wel zal depoweren.

Zie ik het zo goed?

Wat het gewicht betreft: is het de CL die max 100kg kan hebben, of de donkeydick die bij 100kg plus zal doorknikken en de CL uit de haak zal laten glijden? Want ik ging altijd uit van het tweede.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #16 September 03, 2013, 17:34:20
edit2Rapporteer  
Huidige suicide doet inderdaad niets anders dan maximaal depoweren op de bar bij het trekken van de QR.
Voordeel van de nieuwe is dat je bij een uitgehaakte crash niet je safety released, maar zodra je je QR trekt deze wel werkt.

Chickenloop kan zeker meer dan 100kg hebben, is een 5mm dynema lijn, die in zichzelf gesplitst is.
Normaal moet dit dus een breeksterkte van zeker 1000kg+ hebben. Het zal hier dus de donkeydick zijn die het zwakst is. Maar daar zal normaal ook geen 100kg trekkracht op komen te staan
Ard

Berichten: 40
Antwoord #17 September 03, 2013, 18:01:46
edit2Rapporteer  
Een mooi systeem  maar ik vraag me wel af hoe makkelijk die weer in elkaar is te zetten met handschoenen aan tijdens het snowkiten. Maar goed, ik verwacht eigenlijk van Ozone dat ze dat wel getest hebben.

De 100 kg gaat niet over de breeksterkte van de chickenloop of de donkeydick maar over de limietwaarde waarvoor de quick release nog voldoet aan de Franse AFNOR NF S 52-503 norm. Die schrijft voor dat je je moet kunnen releasen met een kracht kleiner dan 10 kg, maar die releasekracht hang af van het gewicht van de rider. Althans dat haal ik uit dit document: http://www.kiteattitude.com/fr/LA%20NORME%20AFNOR%20NF%20S%2052-503.pdf met mijn middelbare school Frans.

Kennelijk hebben ze getest dat de de kracht boven 10 kg komt bij een last aan de chickenloop van 200 kg (2x ridersgewicht) of meer. Ik (net 100+)  lig er niet zo van wakker.  Grin
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #18 September 03, 2013, 18:29:57
edit2Rapporteer  
ik mis het stalen ringetje om je leash aan te klikken als je uit wil haken :/ Die was perfect, dit gaat in de weg zitten als je weer in wil haken..

100 kg is altijd al geweest, bij meer merken, het is gewoon een stukje lijn dus je zou het dikker kunnen maken.

Ik denk en/of hoop dat die safetylijn net als de vorig is met elastiek, zo blijft waarschijnlijk je leash toch nog bovenin de chickenloop hangen omdat de lijn gespannen is.

Jammer dat het hele barretje nog niet te zien is.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #19 September 03, 2013, 19:34:03
edit2Rapporteer  
Ziet er netjes uit hoor!

Qua uithaken deel ik ook de zorg van Ed en verder waarom alleen beschikbaar op de Reo??
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #20 September 03, 2013, 20:34:08
edit2Rapporteer  
Reo + bar zullen waarschijnlijk tegelijk uitkomen
JVG

Berichten: 75
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #21 September 03, 2013, 21:07:18
edit2Rapporteer  
Toen ik zag dat de snowkite bar al uit was ( deze link Snowkite Bar ) , heb ik eens geprobeerd "kitesurf" in de plaats van "snowkites" te typen en "snow" weg te laten in de URL en toen kwam ik op dit, Kitesurf Bar .
Ik hoop dat dit fout is want als je daar "Download Info PDF" klikt zie je eigenlijk gewoon de oude bar met de nieuwe chickenloop.
Dat was niet echt wat ik had gedacht.

In dit filmpje zie je trouwens wel een compleet nieuwe bar.


http://www.youtube.com/watch?v=dDh-GCCTAdE

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #22 September 03, 2013, 23:15:42
edit2Rapporteer  
Die swivel aan de leash is van het type 'snel vastzitten' dus denk niet dat je daar veel aan gaat hebben.

Vraag me af of het lekker in elkaar zet... leek me eerst van niet, maar bij nader inzien valt het best mee. Alleen dat uiteinde ziet er wat zwakjes uit...
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #23 September 04, 2013, 13:52:23
edit2Rapporteer  
in het filmpje is het zeker een andere bar, de uiteindes hebben geen losse schuimpjes meer over de lijnen maar vaste vanaf de uiteindes (net als liquid force ze ook heeft)
ben heel benieuwd!


Vraag me af of het lekker in elkaar zet... leek me eerst van niet, maar bij nader inzien valt het best mee.

ik vraag me altijd meer af of het goed los gaat, daar gaat het volgens mij om! liever goed los en even etteren om hem weer in elkaar te krijgen dan andersom.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #24 September 04, 2013, 21:04:40
edit2Rapporteer  
Meer foto's van de CL: http://flyozone.com/snowkites/en/products/control-systems/contact-snow-push-away-control-system/info/
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.