Weer willen beginnen met kitesurfen, welke kites?

Felli24

Geen avatar

Berichten: 1
September 04, 2013, 13:35:15
edit2Rapporteer  
Beste Mensen,

Ongeveer 1.5 jaar geleden heb ik enkele kitesurf lessen gehad en dit succesvol afgerond. Advies van kite school was zelf verder proberen met de waterstart.

Dit wel geprobeerd maar door diverse omstandigheden en het niet hebben van een kite maatje is dit er al snel bij ingeschoten.

Inmiddels een vriend die ook lessen heeft gehad, en graag wilde we het samen weer gaan proberen. Samen met één kite, en één board tegelijkertijd.

Nu heb ik destijds Airush Vapor 3 kites kunnen overnemen, een 7,10 en 14m.
Nu twijfel ik of we het met deze kites weer moeten gaan proberen. Of dat we bijvoorbeeld beter een North Evo 2013 kunnen aanschaffen, dit is volgens mij duidelijk een beginnerskite, waarmee de waterstart onder de knie krijgen misschien veel makkelijker gaat ?

Bij de Vapors is destijds verteld dat het een prima kite is, alleen bij het begin waarschijnlijk wat lastig maar dat als je het eenmaal kan er wel wat aan hebt.

Mijn vraag aan jullie is dus nu, raden jullie aan bijv een North Evo 13 te kopen, en daarmee de waterstart te gaan oefenen. Of zijn de vapor's ook prima en is de evo echt niet zoveel makkelijker dan de vapors ?

Wat zijn verder de ultieme beginner kites? Zit ik met een North Evo 13 goed, of zijn er nog andere sterke beginners kites waar ik naar moeten kijken ?

Ik ben 85KG, 195cm. Met één enkele kite, wat zou dan de beste kite maat zijn? En met een combi van 2 kites ?

Excuses voor de vele vragen, maar alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr. Edwin





PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 September 04, 2013, 13:53:10
edit2Rapporteer  
met 1 kite 11m of 12m
met 2 kites 8m en 11m of 9m en 12m

Ik ken de Airush kites niet maar zijn ze van na 2008 en nog in een goede condite en goede beginners kites zou ik hier eerst lekker mee gaan kiten. Vind je het kiten echt leuk kan je altijd overwegen om wat anders te kopen.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #2 September 04, 2013, 15:19:10
edit2Rapporteer  
Ik heb een Vapor 12m 2009 gehad, als beginner.. Is een SLE met 5e lijn, op zich niets mis mee. Een Evo is niet heel veel makkelijker. Het verschil tussen Evo en Vapor is veeeeel kleiner dan het verschil tussen een voor beginners geschikte spot en een lastige spot. De chickenloop van de airush heeft echter wel een heel lullig kleine safety release.. daar zou ik een andere opzetten wanneer ik één van mijn familie/vrienden aan een Vapor 2009 zou laten beginnen..

Ik weet niet of je de Vapors met 5 of 4 lijnen wil gaan vliegen? Kan namelijk beide. Ik zou even googlen wat voor beginners het makkelijkste is.. Standaard is hij 5 lijns.. Ik weet niet of hij als 4 lijner rustiger of pittiger is. Vergeet de 7 trouwens voorlopig en gebruik de 10 en 14 in max 25 knopen totdat je fatsoenlijk heen en weer kan varen...
joshhgv

Geen avatar

Berichten: 66
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 September 04, 2013, 16:45:54
edit2Rapporteer  
Gewoon lekker met de 10m gaan oefenen. of in 1415knp lekker aan de 14 gaan hangen.
Hier kan je rustig de waterstart mee onder controle krijgen en nog wel een poosje mee vooruit.
Zonde omgelijk weer een nieuwe aan te schaffen zonder dat je uberhaupt weet wat het nou is.
Goodluck!@
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.