TRACE - The Most Advanced Activity Monitor for Action Sports

flupje

Berichten: 141
September 05, 2013, 12:32:08
edit2Rapporteer  
Kwam dit vandaag tegen op Kickstarter. Misschien wel interessant voor onze sport.


http://www.kickstarter.com/projects/activereplay/trace-the-most-advanced-activity-monitor-for-actio
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #1 September 05, 2013, 14:08:21
edit2Rapporteer  
lijkt mij een geniaal apparaatje!
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #2 September 05, 2013, 14:12:28
edit2Rapporteer  
Lijkt me vet Smiley. kan je eindelijk zien hoeveel km (of m in sommige gevallen Wink ) je nou echt vaart
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 September 05, 2013, 14:42:44
edit2Rapporteer  
Ja en nu nog integreren of synchroniseren met de/in de Gopro/ISAW..
Dan automatisch bij beelden van iedere trick in tekst de analyse: hoogte, snelheid, time in air, N rotaties, rotatiesnelheid, g force.. Leuk!
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #4 September 06, 2013, 09:42:20
edit2Rapporteer  
Ja en nu nog integreren of synchroniseren met de/in de Gopro/ISAW..
Dan automatisch bij beelden van iedere trick in tekst de analyse: hoogte, snelheid, time in air, N rotaties, rotatiesnelheid, g force.. Leuk!

i love your thinking!
Laurenss

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #5 September 06, 2013, 10:02:48
edit2Rapporteer  
Dat zit al in de nieuwe sony actioncam

http://tweakers.net/nieuws/91101/sony-rust-nieuwe-action-cam-helmcamera-uit-met-gps-en-nfc.html
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 September 06, 2013, 11:30:36
edit2Rapporteer  
Ja en nu nog integreren of synchroniseren met de/in de Gopro/ISAW..
Dan automatisch bij beelden van iedere trick in tekst de analyse: hoogte, snelheid, time in air, N rotaties, rotatiesnelheid, g force.. Leuk!


Dat kan! had hetzelfde idee, en ging ff kijken of het bestond...
http://www.dashware.net/

als het binnenkort genoeg waait (niet te hard, zo gevorderd ben ik nog niet) zal ik even een testje doen.Me pa heeft wel een Garmin GPS. Dus als ik die waterdicht verpak mag ik hem vast wel even mee om te testen.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #7 September 06, 2013, 12:03:08
edit2Rapporteer  
Die watersport gps-en zijn waterdicht...
Die Trace heeft trouwens wel iets meer in huis dan alleen GPS. Acceleratie en rotatie meters... Hoe ze spronghoogte meten weet ik niet. Wanneer dat alleen GPS is dan zal het voor kiten een te lage nauwkeurigheid hebben..
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #8 September 06, 2013, 12:05:59
edit2Rapporteer  
Goed punt.... gelukkig krijg ik zaterdag mijn Xperia Z weer terug. Die is ook waterdicht (al zullen harde klappers niet fijn zijn) en zit ook een acceleratiemeter en rotatiemeter in. Zal morgen wel even een testje doen op de fiets. En dan zet ik snel wel wat in elkaar. Word vervolgt!

Als het werkt, en dit apparaatje is wat waterdicht dan ist een mooie toevoeging voor de gopro
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #9 September 06, 2013, 12:09:37
edit2Rapporteer  
Lijkt me vet Smiley. kan je eindelijk zien hoeveel km (of m in sommige gevallen Wink ) je nou echt vaart

Ik geloof dat Bass al een horloge heeft die dit kan.
Dat waterdichte horloge hield ook op een kaart bij waar je precies gevaren had.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35436.2825

De Suunto Ambit 2
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #10 September 06, 2013, 12:58:59
edit2Rapporteer  
Hoogte lijkt me daarentegen wel lachen om te zien!

@so_surreal: Lukt t al met varen?
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #11 September 06, 2013, 12:59:39
edit2Rapporteer  
dit kan niet al te lastig zijn om zelf te bouwen. Ik zal vanavond eens met mijn vriendjes-techneuten praten als ik ze van hun eigen project af kan trekken.
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #12 September 06, 2013, 13:03:35
edit2Rapporteer  
Er zijn wel GPS loggers met een barometer, van Garmin bijoorbeeld. zijn rond de 200 euro
die zouden veel accurater moeten zijn...

makkelijkst is een combi https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/op-pad/actiecamera-s/virb-elite/prod119594.html

maar on-topic: Mooi apparaatje, erg leuk voor wintersport en om je tracks bij te houden ook tijdens het kiten. Wil je exact weten hoe hoog? dan had er toch een barometer in gemoeten! dat zou het plaatje compleet maken
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #13 September 06, 2013, 13:13:56
edit2Rapporteer  
Hoogte lijkt me daarentegen wel lachen om te zien!

@so_surreal: Lukt t al met varen?
Ja gaat goed, denk dat als ik nog 1 IJselmeer sessie heb gehad, het helemaal onder de knie heb Smiley

De laatste dag op Fuerte alleen een ongeluk gehad met wat kleine verwondingen, maar daar maak ik later nog wel een topic over.
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #14 September 10, 2013, 10:24:54
edit2Rapporteer  
voor komende zaterdag nog iets minder dan 4000 dollar binnenslepen, neem aan dat dat ze wel gaat lukken!

dus wellicht dat dit apparaat wel vanaf maart ofzo in de schappen ligt.
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #15 September 10, 2013, 10:36:39
edit2Rapporteer  
Zoals belooft een voorbeeld


http://www.youtube.com/watch?v=kv8H5DN4U2s&feature=c4-overview&list=UUELbSrA1LruPeOFcUJzFxbg


met de auto op de A7. GPS is mijn telefoon (xperia z) met de gratis app MyTracks.
De camera, is ook de Xperia Z.

Kwaliteit video is wat bagger, dat komt omdat het een testversie is van de software... en ik dus een screencapture moest maken met andere gratis software....

Als ik een waterdichte zak kan vinden, ga ik morgen een test maken tijdens het kitesurfen (telefoon is waterdicht, maar extra protectie lijkt me verstandig)
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #16 September 10, 2013, 11:38:42
edit2Rapporteer  
Leuk man! Hoe heb je beeld en data nu samengevoegd? Achteraf op je pc met een tijdsynchronisatie?
Niet alle metertjes zijn trouwens even relevant.. Kompaskoers en snelheid zijn leuk. de gevaren track ook.. Maar van links naar rechts heb je niets aan de 1e, 3e en de de track laat iets te snel je spoor verdwijnen.. Kun je die dingen nog customizen in je scherm?
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #17 September 10, 2013, 11:43:15
edit2Rapporteer  
Met het programma (Dashware, prijs is 50 dollar) kun je de GPS track (bijna alle formaten werken wel) samenvoegen met de video. Met de hand van een slider kun je de tijd gelijk zetten met de beelden (gewoon even een punt opzoeken wat te herkennen is, bij mij de acceleratie de rotonde op).

Je kan uit zo'n 150 voor ingestelde meters kiezen. Veel zijn inderdaad irrelevant. Je kan ook je eigen meters maken, en aangeven hoe en waarop deze moeten reageren. Al is dat wat ingewikkelder.

Even een metertje toevoegen is echt supermakkelijk. En er zijn veel templates van in de software, en op het forum zijn nog veel meer te downloaden (kwam er eentje tegen die de volledige cockpit van een vliegtuig nabootste). Zelf maken is wat lastiger.

Mocht ik me morgen aan een test wagen, dan zal ik even een serieuze video maken met daarin een overlay. En maak ik wel even een tutorial over de basis van het programma.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #18 September 10, 2013, 11:52:05
edit2Rapporteer  
Cool! Je kunt dus ook de gegevens van andere sensoren uit je telefoon gebruiken... klinkt alsof je wel behoorlijk handig moet zijn.. Die kite template zal jij wel maken :-)..  Alleen jammer dat het 50 dollar kost.. Dit soort dingen zijn heel leuk voor een keer, of voor af en toe, en mij daarmee deze prijs niet helemaal waard...
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #19 September 10, 2013, 11:54:51
edit2Rapporteer  
tja das een kwestie van smaak 40 euro voor een extra feature die ik best wel ga gebruiken denk ik (snowboarden, kitesurfen, wakeboarden etc) versus 400 euro voor een GoPro. dat kan er bij mij dan nog wel ff bij (A)

en voor de basis, hoef je niet handig te zijn. Als je een filmpje aan elkaar kan knippen en plakken, kan je dit ook. En die template zal ik wel ff voor kijken Wink Misschien kan ik nog een oude hartslagmeter-band koppelen. zie je gelijk wanneer de andrenaline inzet Wink

EDIT: zie net dat RaceRender hetzelfde doet, en daar is een gratis versie van. Krijg je wel een logo in beeld. Voorbeeld is onderweg. Als ik morgen een test heb gedaan, doe ik wel ff beide programma's en maak ik ff nieuw topic aan... gezien dit hoort te gaan over de TRACE welke hiervoor wel een tof apparaat zou zijn. (ook al kost die 150 dollar)
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #20 September 10, 2013, 12:30:25
edit2Rapporteer  
Goed bezig! ThumpsUp Keep us posted (in een nieuw topic.. ThumpsUp)
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #21 November 13, 2013, 15:23:20
edit2Rapporteer  
Iemand die de early bird shipment gaat doen?
Ik ben heel benieuwd naar dit nieuwe speeltje.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.