Cabrinha Switchblade met power problemen.

PETER1310

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #50 Februari 06, 2014, 21:23:18
edit2Rapporteer  
Hallo allen, zojuist terug uit Cape Town , gaan kiten met mijn Cabrinha's 2013 en vervolgens andere kites gaan testen .

Ik heb alle tips hier vermeld gebrobeerd , ik ben in Big Bay ( waar de king of the Air werd gevaren en ook heb gezien ! ) in een Cabrinha shop geweest , ze hebben mijn lijnen allemaal gecontroleerd en deze werden OK bevonden . In de lucht heb ik de indruk dat de stuurlijnen  er " slap " bijhangen in tegenstelling tot de andere kites.
Op het strand op 12 uur even de bar geheel naar onder trekken , ik wordt totaal niet gelift , doe ik dit met de andere onderstaande kites , dan ga ik vlot de lucht in .
Ik heb mijn mijn 2013 Cabrinha's enkele dagen gekite, maar zoals reeds eerder vermeld was ik met 10 meter "goed " aan het varen terwijl andere met 8 en 7 meter aan het knallen zijn . De Cabrinha 2013 heeft ( voor mij altans ) meer wind nodig dan andere kites met dezelfde afmetingen.
Ik en enkele vrienden hadden de gelegenheid daar meerdere kites te testen.
NAISCH PARK 2014 9 m: was best ok, , snel wendbaar , goede bardruk , doch iedereen de indruk dat hij bij het draaien deze naar achter kantelt
SLINGSHOT RALLY  2013  8 meter: top kite, zeer wendbaar, goede bardruk ,
F ONE BANDIT 2014 9 meter : top kite, goed wendbaar, goede bardruk ,alleen de bar was van 2013 ( 2014 pas leverbaar in maart ) en deze beviel mij niet echt ( safety systeem ) , helaas meer kort mee gekite, in de grote golven daar gevallen en kite gescheurd .
CABRINHA SB 2014  9 meter: eerlijk gezegd niet zo veel verschil met de 2013 , ik had bij het kiten ook weer niet echt veel bardruk , is wel iets wendbaarder, heb er uiteindelijk maar 10 minuten mee gevaren
CORE RIOT XR3 2014 9 meter, top kite , waar ik kort ervoor met de Cabrinha SB 2014 ( met weinig bardruk en full power ) vaarde , moest ik hier de kite al depoweren , veel bardruk, goed wendbaar , ganse dag mee lekker gevaren , heb veel fun gehad

Uiteindelijk stel ik vast dat ik met de nieuwe en andere kitemerken meer fun heb dan de cabrinha's 2013 en 2014 en terug het plezier heb van mijn vorige oude kites.
Aangezien de ZAR zeer laag staat, er ginder een TAX refund systeem bestaat ,heb ik me 3 nieuwe Core's RIOT XR3 gekocht , met korting en TAX refund koste me dit 2640 Euro voor alles samen ( incl bar-pomp ). Voor deze prijs kon ik het niet laten .
De F ONE beviel me ook echt , doch had liever al de nieuwe bar en deze was nog niet leverbaar , de SLINGSHOT rally hadden ze niet in de gewenste maten
Dank aan allen die me alle tips hebben bezorgd
ruben

Berichten: 22
Logs: 15 | 777 uur
Antwoord #51 Februari 06, 2014, 23:00:19
edit2Rapporteer  
Tnx voor je verslag! wordt m´n eigen ervaring helaas mee bevestigd.. missch toch maar is gaan kijken voor n ander "huismerk"..
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #52 Februari 06, 2014, 23:09:59
edit2Rapporteer  
Ervaring van 2013 wel een beetje maar 2014 zeker niet
Ieder zijn ding
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #53 Februari 07, 2014, 01:45:56
edit2Rapporteer  
Heb je de 2013 Switchblades nog? Zo ja wil er wel een keer mee varen.
Remco86

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #54 Februari 07, 2014, 09:47:29
edit2Rapporteer  
Heb je de 2013 Switchblades nog? Zo ja wil er wel een keer mee varen.

En wil je ze kwijt? Zoek nog wat.
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #55 Februari 07, 2014, 14:05:53
edit2Rapporteer  
hmmm
zat een beetje te kijken naar de SB '14 maar nog tegen de prijs aan te hikken
begin nu een beetje te twijfelen als ik dit zo lees........
wie heeft zelf deze in bezit en hoe bevalt deze na meerdere keren gebruikt te hebben?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #56 Februari 07, 2014, 14:10:40
edit2Rapporteer  
Ik snap hier niks van hoor.  Huh
Ik kite sinds september met de Cab SB 10m model 2013 en ben zeer positief over deze kite.
Heb er nu mee gekite van 17 tot 32 knopen, bardruk is redelijk licht maar dat is voor mij perfect. Kite voelt gewoon top aan vind ik.
En springen doet hij ook errug goed.   ThumpsUp
Vind hem wel het lekkerste kiten als het hard waait maar wie niet  Grin
biancam

Berichten: 71
Antwoord #57 Februari 07, 2014, 15:22:54
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf al vanaf oktober 2012 de switch blade 2013 model 12, 9, 7, 5 m en ik ben er zeer goed over te spreken! Lekker veel power en hoog springen en bij weinig wind vaar ik al heel snel met de 9m, omdat is dat een fijne maat vind.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #58 Februari 07, 2014, 15:55:32
edit2Rapporteer  
Ik ga helemaal mee met Theo.
De 2013 moet je niet gaan vergelijken de jaren ervoor.
De Switchblade is niet meer zo een "sleurbak" als dat het was.
Het is nu een kite die je moet vliegen.
De 2013 is lekker licht op de bar dus daarom zul je denken dat er geen power inzit maar niets is minder waar.
De 2013 is in de low-end net iets minder dan vorige jaren maar in de high-end heerlijk.
De 2014 heeft de low-end power van 2012 weer terug maar de high-end 2013 redelijk intact gebleven.
Nogmaals de modellen van 2012 en ouder zijn niet te  vergelijken met 2013 of 2014.
PETER1310

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #59 Februari 07, 2014, 22:34:47
edit2Rapporteer  
ik heb de kites nog , ik ga ze nu verkopen , moet nog wel even nadenken over de prijs
de 8 meter is 2 keer gevaren , de 10 meter al een 6 of 7 keer,

Ik heb graag wat " bardruk " , mijn dochter (16 jaar ) die ook kite had bij de eerste ervaring ook die opmerking .
Al de andere kites die ik heb getest ( zie bericht boven ) hadden dit wel , de Cabrinha was hier een beetje een uitzondering .
Ik lees van sommige een bevestiging, anderen zijn dan weer vol lof. ik denk dat het allemaal wat persoonlijk is ,
 
Bij harde wind was het best wel ok, maar ik vaar dan toch liever wat een kleinere maat zoals alle andere op het water.

mijn mailadres voor kiters met interesse :  p1310@skynet.be, woon in de buurt van Antwerpen


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.