Lijn lengtes peter lynn navigator bar

plens

Geen avatar

Berichten: 14
September 30, 2013, 09:26:26
edit2Rapporteer  
kan iemand mij vertellen of bij de peter lynn navigator bar de lijn lengtes gelijk moeten zijn van de stuur en power lijnen.

mijn vriendin heeft recentelijk een escape uit 2012 + bar aangeschaft en van het weekend voor het eerst mee gevaren. mij viel het gelijk op bij de bar vol aantrekken dat de vlieger achteruit ging vliegen.

gister een lijn testje gedaan thuis en toen kwam ik tot de conclusie dat de powerlijnen minimaal 10cm langer zijn dan de stuurlijnen, moet 50% depoweren om de bar aan te kunnen trekken met gelijke stuur en power lijnen.

Deze lengte leek mij nog al veel om te compenseren met de knoopjes, maar het vlieg gedrag duid anders aan dat het wel gelijk moet zijn. en de leeftijd van het materiaal 1jaartje oud zou toch niet zoveel rek in de lijnen moeten veroorzaken.

heeft iemand het verlossende antwoord.
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #1 September 30, 2013, 10:39:29
edit2Rapporteer  
wellicht zaterdag gekite?
had zaterdag nl. hetzelfde (iedereen op de plas trouwens; overal vallende kites) maar dit kwam door de vlagerige noordoostenwind die over de duinen viel: heb hier normaal gelukkig nooit last van.
ondanks dat alles + weinig wind, nog wel ff m'n net aangeschafte spleene kunnen testen Smiley
dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #2 September 30, 2013, 11:28:38
edit2Rapporteer  
De 2012 modellen moeten beetje getuned worden, de 2013 versie vliegt uit je tas meteen goed. Ik heb zelf de 2013, dus kan je niet echt helpen maar uit de TBK review kwam naar voren dat het met tunen te verhelpen is (backstallen is te korte stuurlijnen, dus of die verlengen of je powerlines inkorten, of allebei)
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #3 September 30, 2013, 11:53:41
edit2Rapporteer  
als de kite + bar al een jaar door iemand anders is gebruikt, dan zou je toch zeggen dat 'ie inmiddels getuned is? (of niet gebruikt).
heb je aan 't strand/zee/motor gekite? ben wel benieuwd........zoals eerder gezegd......ook mijn kite ging zaterdag gepowerd rechtstandig omlaag..........m'n kite heeft al lange tijd niet meer zo vaak in 't water gelegen en ben zelfs nog ff 't water uitgeweest om te controleren of ik wellicht m'n lijnen verkeerd had geknoopt........maar "gelukkig" had de rest van de aanwezigen hier ook last van. loser
plens

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #4 September 30, 2013, 12:03:35
edit2Rapporteer  
het weekend op edam gevaren, weinig last gehad van vlagerige wind, de eerst volgende keer even een bar van mijn ozone's pakken die wel gelijke lengtes heeft, eens kijken of dat beter werkt, daarna ga ik wel met lengtes spelen.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #5 September 30, 2013, 15:30:54
edit2Rapporteer  
Powerlijnen inkorten 10cm en klaar ben je.. wellicht nog ruimte mbt knoopjes op bar dan stuurlijnen 10cm langer.. succes en knallen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.