Bonaire ergens in Oct Nov of Dec !

BaSS

Berichten: 545
Oktober 01, 2013, 00:22:59
edit2Rapporteer  
Ok, na het missen van Cumbuco 2013 Cry heb ik na flink wat wikken en wegen besloten het leven toch maar weer op te pakken en mezelf met vriendin en kleine man van 3.5 jaar naar Bonaire te begeven  YeSS

De missie: ikke kitesurfen en zij altijd happy = zon+zwembad Joepie

Bij Herman al wat info ingewonnen, maar naar nu blijkt... ook net zo hard weer vergeten...

Wie heeft er ervaring met de eilanden (qua kitesurfen) ?, moet ik inderdaad naar Bonaire en zo ja.. welke maand? (ik weet dat het in principe niet het beste seizoen is... maar toch wil ik ergens in Oct, Nov of Dec 14 dagen ofzo)

Hotels, apartementen, locaties of andere aanraders? Afraders net zo welkom Smiley
Liefst alle gemakken, maar indien mogelijk ook dicht bij de kitespot(s))

Dank!

(mocht iemand wellicht een betere (kite!) locatie binnen +/- 9 uur vliegen weten dan ook welkom!)

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 Oktober 01, 2013, 05:58:24
edit2Rapporteer  
Jaaaa Bonaire ,nice Basss  ThumpsUp ,weet alleen niet hoe de wind is in het naseizoen ,waait nu nog rond de 20 knopies dus thats oke  ThumpsUp ....
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #2 Oktober 01, 2013, 06:30:06
edit2Rapporteer  
www.margaritakitecenter.com   Best goedkoop en heerlijke locatie. Isla Margarita ligt ook wel in de buurt van Bonaire en het waait er echt elke dag vanaf december.
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #3 Oktober 01, 2013, 07:25:19
edit2Rapporteer  
Bas één ding weet ik zeker er is water en zon ! Grin ThumpsUp
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 Oktober 01, 2013, 10:22:21
edit2Rapporteer  
Zoals je zelf al aangeeft zijn dit net de maanden dat het er niet waait, niet doen dus. Alsnog naar Brazilie gaan is de beste optie voor deze maanden.

Op Bonaire kan je goed kiten, je hebt wel vervoer nodig naar de spot (10km van de stad waar alle hotels zitten). Als je toch naar Bonaire gaat dan zo laat mogelijk in december, beste kans op wind.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #5 Oktober 01, 2013, 11:37:28
edit2Rapporteer  
HJ kom er maar in :-)
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #6 Oktober 01, 2013, 11:52:16
edit2Rapporteer  
www.margaritakitecenter.com   Best goedkoop en heerlijke locatie. Isla Margarita ligt ook wel in de buurt van Bonaire en het waait er echt elke dag vanaf december.


Venezuela is alleen wel stukken langer vliegen dan die +/- 9 uur.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #7 Oktober 01, 2013, 11:56:44
edit2Rapporteer  
Hier wat statistieken wat betreft de wind per maand Bas Smiley

http://nl.windfinder.com/windstats/windstatistic_bonaire.htm
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #8 Oktober 01, 2013, 12:05:51
edit2Rapporteer  
Gewoon naar Brasil gaan Bas. Is maar anderhalf uur verder vliegen en altijd wind. Wel iets minder te doen in Comboek voor het gezinnetje.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #9 Oktober 01, 2013, 14:11:52
edit2Rapporteer  
Minder te doen dan op Bonaire? Get real, Fortaleza om de hoek, bergen op een uurtje rijden, en nog leukere bergen op 3 uur rijden. Er is echt genoeg te doen in NO Brazil.
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #10 Oktober 01, 2013, 16:36:25
edit2Rapporteer  
Hier wat statistieken wat betreft de wind per maand Bas Smiley

http://nl.windfinder.com/windstats/windstatistic_bonaire.htm


Venezuela ligt een kwartier verder vliegen:)

Ik kom al 10 jaar op bonaire en ik kan je oktober november zeer zeker afraden als je om te kitesurfen gaat!
Dit zijn precies de 2 slechtste maanden.

Het is wel een gok, want er zijn natuurlijk ook jaren geweest dat het wel waaide.

Cheers
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #11 Oktober 01, 2013, 16:46:48
edit2Rapporteer  
Minder te doen dan op Bonaire? Get real, Fortaleza om de hoek, bergen op een uurtje rijden, en nog leukere bergen op 3 uur rijden. Er is echt genoeg te doen in NO Brazil.
En Ed kan het weten   ThumpsUp Joepie YeSS ,dit jaar niet in Prea ,toch  Huh
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #12 Oktober 01, 2013, 16:51:29
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk niet, zit te denken aan Cabo Verde (zowel Sal als Sao Vicenze), maar nog niets gepland.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #13 Oktober 01, 2013, 16:58:58
edit2Rapporteer  
Ook mooi,ben op Sal geweest begin maart,2012 helaas niet zo windzeker als Brasil maar wat een golven .Man oh man  Shocked Shocked
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #14 Oktober 01, 2013, 17:00:28
edit2Rapporteer  
Hey bedankt voor de discussie allen..!
Ik denk dat Ride meer doelde op het vermaak van vrouw+kindje in het algemeen - die lopen in Brazillie nu eenmaal wat minder makkelijk met zn tweeen de bergen in denk ik Wink

Tenzij ik mn 17meter meeneem en op hoop van zegen ga... kan ik dus echt beter niet daarheen voor kitesurfen....  Mja... lastig...  Ik ga ff op de kaart kijken... Smiley
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #15 Oktober 01, 2013, 17:04:59
edit2Rapporteer  
Lekker naar Bonaire gaan Bass  ThumpsUp ThumpsUp ,dan maar wat minder wind,maar het is een superrelaxed eiland voor je gezinnetje......tenminste dat heb ik van horen zeggen  Grin
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #16 Oktober 01, 2013, 17:06:29
edit2Rapporteer  
Zo bedoelde ik het ook Bas. Je hebt verder helemaal gelijk Ed. Bedoelde het dopie Comboek zelf als Bas aan het varen is. Ach, denk dat er wel iets moois in het verschiet zit. Toch Bas. Even off-topic.......ben morgen rond 9 uur op Enkie Bas. Kom je ook of is dat te vroeg?????
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #17 Oktober 01, 2013, 20:28:30
edit2Rapporteer  
@ride, 9 uur is zowiezo te vroeg natuurlijk  schater - ik heb eerst een afspraak en ben er als het goed is om 12:00, denk je nog bij enkuizen te zijn dan? (Herman ook vd partij?)

@laurens ... vroeger was het leven inderdaad zo simpel haha, warm water en zon .. Ik heb serieus het idee dat het een probleem  wordt als ik geen wind heb....  tis wat die verslaving van ons....
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #18 Oktober 01, 2013, 21:34:44
edit2Rapporteer  
12 uur ben ik al weg Bas. Moet 12.30 uur thuis zijn voor die kleine. Herman is er ook, maar moet ook op tijd weg.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #19 Oktober 01, 2013, 22:56:44
edit2Rapporteer  
ugh! zo jammer ... nou ja, jullie heel veel plezier heren, niet te hoog, ik zie jullie snel weer Smiley
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #20 Oktober 01, 2013, 23:31:54
edit2Rapporteer  
Gewoon lekker Bonaire pakken Bas. Tis niet het perfecte seizoen, maar heerlijk chill eilandje. Sorobon is ideaal voor de kleine en mams. Mocht er geen wind zijn is het ook heerlijk voor paps. Peter en Joyce zitten er ook, dus je hebt altijd aanspraak. Zet je je vrouw op les bij Joyce om armbandjes te punniken, si zij ook lekker bezig. Zijn wel te gek die dingen trouwens ThumpsUp. John loopt er ook al mee.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #21 Oktober 02, 2013, 01:21:42
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik dat inderdaad maar gewoon ga doen Herman..
In 14 dagen zal het toch op zn minst een paar keer iets waaien... het is ook weer niet zo dat ik alleen gelukkig ben met 25+ knopen (sterker nog.. ik vind cruisen met 12 knopen nog steeds helemaal cool).

Die zephyr heeft een enorme range, dus ik ga denk ik meenemen in mn 32 kilo de 17m de 10m en de 8m (en laat de 12 dus thuis) .. dat zou de meeste omstandigheden gedurende deze maanden moeten dekken denk ik zo? (mocht er uberhaupt wind zijn, lol!)

Overigens (@ROBST3R).. is het zo dat er in deze maanden werkelijk GEEN wind staat... of is het dan ipv 25+ knopen plots maar 15 knopen ... want in dat geval is het geen probleem, met 15 ben ik ook al prima tevreden...

(ik ben voordat ik kon kiten een paar keer wezen duiken op Curacao rond dezelfde tijd, maar kennelijk is het laatste waar je op let dan de wind Smiley - ik heb wel een paar keer wat korte stormpjes gehad en wat regenbuien... dat weet ik dan nog wel... )
KiterHans

Berichten: 208
Antwoord #22 Oktober 02, 2013, 17:01:29
edit2Rapporteer  
Je moet idd een beetje geluk hebben, ben in 2010 in de maand juli geweest, de beste windmaand maar toen van de 14 dagen 2 kunnen kiten.
Afgelopen augustus ook geweest, 3 weken en redelijk vaak kunnen kiten.
Het nadeel van te weinig wind is dat er dan niemand van de kiteschool aanwezig is en je dan ook niet kunt kiten.
Ik zou die 8 thuis laten en de 12 meenemen als reserve mocht die ander lek gaan of zoiets.
Verder leuk eiland vrouw en kind hebben zich hier prima vermaakt, genoeg te doen.
Gj

Berichten: 1472
Antwoord #23 Oktober 04, 2013, 22:27:55
edit2Rapporteer  
Ik heb er een tijdje gewoond en heb hier ook een uitgebreid verslag over geschreven deze is te lezen op http://www.geertjantelkamp.com/bonaire-kitesurf-paradise/.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #24 Oktober 04, 2013, 23:12:42
edit2Rapporteer  
Bedankt Geert Jan, ik heb je verslag met veel plezier gelezen.
Ondanks dat het zo windzeker is daar heeft iedereen wel een verhaal dat er GEEN wind was toen ze er waren Smiley

Ik ga boeken binnenkort, mocht het niet waaien dan kan ik nog altijd weer gaan duiken (ook geen straf).

@Kiterhans, ja prima tip, je hebt gelijk.. kan die 8 beter thuislaten en de 12 mee.. thanks.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.