Discussie Kiters en Windsurfers op aparte spots.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Oktober 10, 2013, 23:35:00
edit2Rapporteer  
blijft de meest zinloze discussie ever... helemaal omdat de laatste generatie windsurfers blijkbaar is vergeten waarom er tussen de badgasten niet meer gewindsurft mag worden, ja er zijn idd teveel kitekloters, helemaal mee eens maar ook niet minder windsurfkneuzen... er valt een dode door een kiter, de exacte toedracht is noch bekend en is nergens te vinden... maar men vergeet dat bijvoorbeeld zomers in italie, spanje , frankrijk begin jaren negentig er gemiddeld 10 doden per jaar vielen na het koppen van een windsurf plank of mast (gelukkig voor die plankzeilers dat er geen kitesurf en windsurf fora waren, simpeweg omdat internet toen nog in de kinderschoenen stond). en marc wat dacht je... Ik trek mijn super kiter cape aan en vertel die windsurfers haar fijn en netjes waar het op staat en  redt de kitewereld? ik vond Evan's bod om aan tafel te zitten realistischer, helaas bereik je daar niet de massa's mee, maar de eerste klap blijft en daalder waard.
maar goed na alles wat er gezegd wordt over en weer, kan je maar een ding concluderen: nooit zullen we het met elkaar eens zijn nooit zullen we het worden ook, dus,  Leef en laat leven...
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #26 Oktober 11, 2013, 13:22:44
edit2Rapporteer  
Mooi allemaal maar we komen niet verder
Jammer dat de aanleiding de dood door toedoen van een kiter( ik herhaal lees het persbericht eens goed .)
Zolang het eenzijdige ongelukken zijn dan is dat het risico van de kiter
Dit zelf al twee keer mogen aanschouwen .
En das niet fijn kan ik u verzekeren
Als dan nu door toedoen van een kiter een andere watersporter om het leven komt dan is dat echt niet recht te lullen
Je hebt fietspaden en snelwegen
3 keer raden waarom
Ben nu wel klaar om tegen een muur te praten
Zolang men niet wil inzien dat het echt niet samen gaat is dit allemaal zinloos
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #27 Oktober 11, 2013, 14:04:00
edit2Rapporteer  
Je doet nu alsof je alle wijsheid in pacht hebt, maar dit is een discussie-topic.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #28 Oktober 11, 2013, 14:35:09
edit2Rapporteer  
In mijn eigen hometown staan we ( kite en wind surfers)  al jarenlang heel gezellie op het water te knallen. En daar gaan we samen heel gezellig nog jarenlang mee door. Genieten van wind en water!

dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #29 Oktober 11, 2013, 14:50:54
edit2Rapporteer  
Wijsheid in pacht ?
Wie weet ....:-):-)
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #30 Oktober 11, 2013, 15:14:57
edit2Rapporteer  
Wijsheid in pacht ?
Wie weet ....:-):-)
Dimon, jij zegt: "Zolang men niet wil inzien dat het echt niet samen gaat is dit allemaal zinloos" iets generaliserend: "Zolang men mijn conclusies niet deelt is het allemaal zinloos". 

Je merkt het ook: hard en vaak welles / nietes schrijven is frustrerend en leidt nergens toe. Je kunt er proberen opnieuw zin aan te geven op de volgende manieren: kom met nieuwe argumenten die je conclusie onderschrijven, laat merken dat je de argumenten van anderen hoort en meeweegt (dit is tenslotte het topic discussie) en wellicht zelfs honoreert, en als laatste: blijf regelmatig je argumenten en conclusies gedoseerd herhalen, because that sticks. Je hebt gehoor op dit forum en met goed zeemanschap op het forum blijf je dat ook houden.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #31 Oktober 11, 2013, 16:27:49
edit2Rapporteer  
Bedroevend hoe het merendeel van de windsurfers reageert....bordjes meenemen en ver op zee dumpen, kiters slaan, lijnen doorsnijden etc. Ze vergeten dat 20 jaar geleden windsurfen net zo radicaal was als kitesurfen nu is, en daarnaast heeft het merendeel overduidelijk geen flauw idee hoe kitesurfen werkt en wat de risico's zijn.
Verder zeuren ze over lijnen in het water, maar is het niet zo dat als je er last van hebt, dat je dan al te laat bent. Wellicht beter anticiperen op wat er gaande is vóór je, in plaats van zeuren als je door gebrek aan inzicht ergens last van hebt.
Ja, ik heb vroeger veel aan windsurfen gedaan, maar een jaar of 10 geleden vanwege ruimtegebrek mijn spullen verkocht. Nu aan het kiten en eigenlijk nooit problemen met windsurfers. Ik snap best dat ze zenuwachtig worden als ze door een kiter ingehaald worden maar gelukkig duurt dat maar een fractie van een seconde en is de kiter alweer voorbij. Persoonlijk vraag ik me tegenwoordig af wat ik vroeger nou zo leuk vond aan het dobberen op een plank met een mast in mijn handen.

dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #32 Oktober 11, 2013, 19:23:39
edit2Rapporteer  
Kennen jullie de uitdrukking spin out ?
Als je als surfer een spin out hebt verlies je als je het niet kan verhelpen in rap tempo hoogte of ga je op je plaat .
De 6 meter ruimte is dan veel te weinig als ik bovenlangs vaar .
Een spin out kan ontstaan door bv overpowerd varen of een stukje zeewier of door een verkeerde houding als gevolg van moeheid.
Een windsurfer ziet dit niet aankomen het is er gewoon
Als een kiter onderlangs komt op het moment dat het ontstaat is de kans dat de windsurfer bovenop de kiter komt
Zo zie je maar dat ook windsurfers plotseling van koers kunnen veranderen .
Dus geloof me blijf bij elkaar vandaan ruimte is alles

Ps wat is er leuk aan kiten ? Wat is er leuk aan voetbal .wat is er leuk aan ....
Leuk aan surfen is die backloop landen.  snelheid radikaler dan kiten of wilde je dat nou net niet horen .....
Jammer bluebit dat je nooit goed heb leren surfen
Kon je het beide doen
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 Oktober 11, 2013, 20:06:01
edit2Rapporteer  
 ListenToMe Ik zal ff elke azijn zeiker bewijzen dat kiters met windsurfers heelgoed overweg kunnen en samen varen dus ook! ... Tongue
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #34 Oktober 11, 2013, 20:15:13
edit2Rapporteer  
Kennen jullie de uitdrukking spin out ?
Als je als surfer een spin out hebt verlies je als je het niet kan verhelpen in rap tempo hoogte of ga je op je plaat .
De 6 meter ruimte is dan veel te weinig als ik bovenlangs vaar .
Een spin out kan ontstaan door bv overpowerd varen of een stukje zeewier of door een verkeerde houding als gevolg van moeheid.
Een windsurfer ziet dit niet aankomen het is er gewoon
Als een kiter onderlangs komt op het moment dat het ontstaat is de kans dat de windsurfer bovenop de kiter komt
Zo zie je maar dat ook windsurfers plotseling van koers kunnen veranderen .
Dus geloof me blijf bij elkaar vandaan ruimte is alles

Ps wat is er leuk aan kiten ? Wat is er leuk aan voetbal .wat is er leuk aan ....
Leuk aan surfen is die backloop landen.  snelheid radikaler dan kiten of wilde je dat nou net niet horen .....
Jammer bluebit dat je nooit goed heb leren surfen
Kon je het beide doen

Wat je nu aanhaalt is een heel verschil met kitesurfen, wij vallen niet maar zo van ons board af zonder dat we het aanvoelen of aan zien komen. Dus wat de meeste windsurfers dachten dat de kite maar zo uit het niets naar beneden kan vallen is niet waar maar het gaat dus juist wel op bij het windsurfen. Waar ik vanuit ging dat het niet het geval was.

Ohwja, met kitesurfen kan je ook een backloop op 10m hoogte maken zonden een golf te gebruiken of een kiteloop-backloop of een backloop-one footer/board off.  YeSS

Verder is het inderdaad net wat je leuk vind welke sport je doet.
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #35 Oktober 11, 2013, 22:20:14
edit2Rapporteer  
Ja hoor een forward met een kite haha dat kan niet hoor dus je kite onder en jij eroverheen ...dat wil ik zien
Levensgevaarlijk lijkt mij
Met een surfzeil raken wij soms de golven met een kite moet je dan lijnlengte hoog springen en dan over de kop ?
Of bedoel je dat je aan je kite hangt en dan zelf een dislock maakt ? Net als in de ringen bij turnen ?8
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #36 Oktober 11, 2013, 22:37:30
edit2Rapporteer  
Wacht, ik pak even popcorn bij deze "wie heeft de grootste piemel" contest. Smiley
feddomw
Gast
Antwoord #37 Oktober 11, 2013, 22:39:40
edit2Rapporteer  
Ja hoor een forward met een kite haha dat kan niet hoor dus je kite onder en jij eroverheen ...dat wil ik zien
Levensgevaarlijk lijkt mij
Met een surfzeil raken wij soms de golven met een kite moet je dan lijnlengte hoog springen en dan over de kop ?
Of bedoel je dat je aan je kite hangt en dan zelf een dislock maakt ? Net als in de ringen bij turnen ?8

Het lijkt mij inderdaad beter dat je (zoals 3 posts geleden beloofd) nu "klaar bent met tegen een muur te praten". Iets met klok horen luiden en niet weten waar de klepel....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #38 Oktober 11, 2013, 22:55:55
edit2Rapporteer  
Wacht, ik pak even popcorn bij deze "wie heeft de grootste piemel" contest. Smiley

Die win ik!
Dikke doei!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #39 Oktober 11, 2013, 23:16:58
edit2Rapporteer  
Samen varen en minder klagen over elkaar.

Buiten dat hebben windsmufjes veel meer spots dan kiters dus kunnen ze er makkelijker voor kiezen om niet of wel tussen de kiters te varen.
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #40 Oktober 11, 2013, 23:42:09
edit2Rapporteer  
Goed bezig feddomw lees het art nu maar dan begrijp je het probleem of begrijp je niet wat er staat en is je frans niet toereikend ?
dus zal het de klepel van jezelf wel zijn  Joepie

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #41 Oktober 11, 2013, 23:56:22
edit2Rapporteer  
Ja hoor een forward met een kite haha dat kan niet hoor dus je kite onder en jij eroverheen ...dat wil ik zien
Levensgevaarlijk lijkt mij
Met een surfzeil raken wij soms de golven met een kite moet je dan lijnlengte hoog springen en dan over de kop ?
Of bedoel je dat je aan je kite hangt en dan zelf een dislock maakt ? Net als in de ringen bij turnen ?8

Wij kunnen alle rotaties met het lichaam doen afhankelijk van de kite, niet dat ik ze kan maar dat is wat anders. Maar wat is een dislock?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #42 Oktober 12, 2013, 00:13:41
edit2Rapporteer  
Nee dimon... lees je post terug aan het begin van deze pagina... je zegt zelf: Ben nu wel klaar om tegen een muur te praten... dus door te blijven reageren spreek jij jezelf iig tegen.

 maar over die moves: Boeiend! Moves doe je zowieso pas als je ruimte hebt of weet heel goed wat je doet, met windsmurfen ook ( een forward doen terwijl er iemand op bakboord voorbij schiet is ook een vorm van  poging tot moord, bij bingo: dood door schuld) . of je bent mongool en je hebt echt schijt aan de medemens.

En ja met kite surfen is een forward niet mogelijk, maar daar hebben kiters een extremer antwoord op de megaloop, totaal wat anders  maar naar mijn  mening ff wat heftiger dan ff je lichaam voor je mast uit werpen... (forward: net en kattepult in de lengte richting van je plank, maar dan wel met de voeten in de straps).

Hier nog een voorbeeld van kite &  windsurfer samen opt water van een paar jaar terug. Gaat prima!
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #43 Oktober 12, 2013, 00:57:59
edit2Rapporteer  
Kennen jullie de uitdrukking spin out ?
Als je als surfer een spin out hebt verlies je als je het niet kan verhelpen in rap tempo hoogte of ga je op je plaat .
De 6 meter ruimte is dan veel te weinig als ik bovenlangs vaar .
Een spin out kan ontstaan door bv overpowerd varen of een stukje zeewier of door een verkeerde houding als gevolg van moeheid.
Een windsurfer ziet dit niet aankomen het is er gewoon
Als een kiter onderlangs komt op het moment dat het ontstaat is de kans dat de windsurfer bovenop de kiter komt
Zo zie je maar dat ook windsurfers plotseling van koers kunnen veranderen .
Dus geloof me blijf bij elkaar vandaan ruimte is alles

Ps wat is er leuk aan kiten ? Wat is er leuk aan voetbal .wat is er leuk aan ....
Leuk aan surfen is die backloop landen.  snelheid radikaler dan kiten of wilde je dat nou net niet horen .....
Jammer bluebit dat je nooit goed heb leren surfen
Kon je het beide doen

Eigenlijk is het dus een wonder dat het ongeluk niet vica versa is gebeurd? 
feddomw
Gast
Antwoord #44 Oktober 12, 2013, 08:14:37
edit2Rapporteer  
Wat aardig begon eindigt met: don't feed the troll.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #45 Oktober 12, 2013, 12:50:05
edit2Rapporteer  
Op dit moment kan ik de windsurfers niet meer volgen op hun forum, echt gewoonweg niet te geloven. De meeste daar denken dat wij expres gevaarlijke situaties willen veroorzaken en ze geven ons standaard overal de schuld van.  Lips Sealed
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #46 Oktober 12, 2013, 13:03:36
edit2Rapporteer  
Zo!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #47 Oktober 12, 2013, 13:23:24
edit2Rapporteer  
Zo!

Helemaal mee eens, laatst op de Slufter ook met twee windsurfers in het poeltje aan het varen. Ging perfect. Smiley
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #48 Oktober 12, 2013, 13:35:25
edit2Rapporteer  
Zolang het allemaal ervaren kiters en windsurfers zijn zal het ook niet zo snel wringen.

Het gaat om die groep kiters met te weinig kitecontrole die het voor iedereen gevaarlijk maken en waar ook de meeste irritatie uit voortkomt. Er moet een omslag komen in de groep die nog onvoldoende ervaring heeft op zo'n manier dat ze dat van zichzelf inzien en dan ook zoveel veilige marge houden dat ze geen anderen in gevaar brengen als ze hun kite per ongeluk crashen.
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #49 Oktober 12, 2013, 14:44:13
edit2Rapporteer  
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=double%20forward%20windsurfing&source=web&cd=4&ved=0CDkQtwIwAw&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D45I4S1V2nyo&ei=a0JZUqa-PImd0AWK_YCYAQ&usg=AFQjCNGREFwKfb6H6s4dIZBhzkWB_2qoDA&bvm=bv.53899372,d.d2k

Dit is dus een forward een dubbele  ,kan er zou snel niet 1 vinden van een kiter
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.