Discussie Kiters en Windsurfers op aparte spots.

Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #50 Oktober 12, 2013, 14:46:29
edit2Rapporteer  


Wat wil je hiermee zeggen?
Er staan veel filmpjes online van kiters die tegelijk megaloop inzetten, backrolls maken, darkslides inzetten..? Goed en sterk argument geven ho maar,  Maar je kan wel lekker lang linkie plakken in forum Tongue
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #51 Oktober 12, 2013, 14:47:27
edit2Rapporteer  


Bij het kitesurfen is dat dus gewoon een dubbele frontroll/frontloop, te doen met of zonder golven.


http://www.youtube.com/watch?v=l_U9FI8xjBU




Splitrr heeft wel gelijk, we dwalen af ik zelf ook. Dus vanaf nu maar weer ontopic.
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #52 Oktober 12, 2013, 20:40:30
edit2Rapporteer  
Nou ik zie geen forward hoor hij hangt wat en draait rond maar we dwalen af
Het ging hier om de dood van een windsurfer door toedoen van een kiter (ongeluk )
Dat er nu dus een ander dan de kiter dood gaat maakt het tot deze discussie die door sommige mensen die niet weten wat er gebeurd is tot een triest verhaal
De dood van de windsurfer staat nu centraal maar ook de eenzijdige kite ongelukken zijn natuurlijk vreselijk
Dat je angst heb zelf slachtoffer te worden van een ongeval is voor beide groepen logisch .
Wat mij het meest stoort is de groep die schijt heeft aan alles en ik realiseer mij heus wel dat een forum member niet bij de aso's hoort zoals de windsurfers ook geen aso's zijn die op een forum actief zijn
Deze dood moet tot anders denken leiden voor kiters en windsurfers
Hoeveel doden moeten er nog volgen ?
Ik denk niet dat dit voorval een positief beeld geeft van het kiten het is aan jullie om er wat mee te doen

Leven en laten leven ,daar ging het om en dat is nu precies waar het mis ging
Doe er wat mee en wees je meer bewust van de gevaren die anderen kunnen ondervinden





mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #53 Oktober 12, 2013, 21:16:34
edit2Rapporteer  
Hoeveel doden moeter er nog volgen? Dat klinkt alsof het dagelijkse hap is. Dit is het eerste wat ik ervan hoor. En het had net zo goed precies andersom kunnen zijn. Dat er dus een kiter werd aangevaren door een windsurfer. Dit heb ik namelijk ook al eens ternauwernood goed zien gaan.
Ik heb zelf trouwens geen angst slachtoffer te worden. Of ik nu windsurf of kitesurf. Ik geniet van elke sessie en misschien nog wel het meest van de sessies waar meer risico's aankleven. Die neem ik dan ook voor lief.
Als een automobilist per ongeluk een voetganger doodrijdt dan is dat ook geen positief beeld voor het autorijden, maar dan is het nog niet aan de individuele automobilist om daar wat mee te gaan doen want toeval heb je niet in de hand.
Leven en laten leven in de context die jij gebruikt slaat nergens op. Dat gezegde slaat op de houding dat je levenswijzes die haaks op de jouwe staan accepteert. Heeft niets met een noodlottig ongeval te maken. En als ik bepaalde zaken lees op het windsurf forum dan zijn een aantal personen daar helaas helemaal niet van het leven en laten leven. Plankjes verder de zee op brengen bijv. Ik spreek jou daar niet op aan maar het is wel triest. Oog om oog tand om tand laat de wereld blind en zonder tandjes achter. Hoop dat dit besef bij iedereen doordringt. Niet om de moralist uit te hangen maar wel om een relaxte sfeer te houden op het water.
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #54 Oktober 12, 2013, 21:27:12
edit2Rapporteer  
Prima dat jij risico neemt als je daar niemand mee lastig valt
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #55 Oktober 12, 2013, 21:27:54
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat er nog vele doden zullen volgen, maar in dezelfde verhouding (of beter): dit betekent namelijk dat we allemaal heel veel plezier hebben. Heel af en toe een dodelijk ongeluk is nu eenmaal onderdeel van het leven, voorkomen kan je dit alleen door elk vertier volledig te verbieden.

Voor de rest: gedraag je als een gentleman op het water en zing voluit!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #56 Oktober 12, 2013, 21:34:26
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat er nog vele doden zullen volgen, maar in dezelfde verhouding (of beter): dit betekent namelijk dat we allemaal heel veel plezier hebben. Heel af en toe een dodelijk ongeluk is nu eenmaal onderdeel van het leven, voorkomen kan je dit alleen door elk vertier volledig te verbieden.

Voor de rest: gedraag je als een gentleman op het water en zing voluit!

bizar ..... maar klopt wel.

doodgaan is onderdeel van het leven ..... Roll Eyes

en daarnaast is het ook nog eens zo dat het vooral de opwindende zaken zijn die je het gevoel geven echt te leven .... Grin
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #57 Oktober 12, 2013, 22:26:08
edit2Rapporteer  
Jij  mag van mij met je sport doodvallen maar een ander daarin meeslepen zal zelfs iemand die aan  een extreme sport doet niet plezieren lijkt mij jij neemt het risico de argeloze fietser op de dijk bij schellinkhout niet
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #58 Oktober 12, 2013, 22:32:35
edit2Rapporteer  
Als windsurfen de opmars gemaakt had in deze tijdsgeest zaten daar alle aso's waarschijnlijk...  Doe je weinig tegen.

Ongelukken kan je toch nooit voorkomen. En alsof windsurfen zo veilig is... en maar opscheppen met je forwards. (Je zou maar door een vlaag gegrepen worden  Roll Eyes )

Op dat andere forum wordt wel heel erg gegeneraliseerd, muv een paar mensen die nog wat nuance weten te brengen. Zo'n surfboard voor je kop is een stuk groter dan een kiteboard voor je kop...

Leuke vergelijkende plaatjes werden daar ook gepost door iemand... een google search op 'kite ongelukken' en 'windsurf ongelukken' Windsurf weinig hits, kite veel hits. Tja nogal wiedes, toen windsurfen nog populair was bestond internet nog niet, en tegenwoordig doet geen hond het meer. Dan lees je alleen berichten over de kite ongelukken ja :')

Ik heb zelf overigens ook nog nooit problemen gehad met windsurfers.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #59 Oktober 12, 2013, 22:36:48
edit2Rapporteer  
Blijf je flamen of heb je ook nog echt iets nuttigs toe te voegen Dimon? Dat je kiters gevaarlijk vind weten we nu wel.


Dat er kiters tussen zitten die het voor iedereen verpesten zullen we ook echt niet ontkennen, maar met bekvechten op het internet lossen we dat probleem niet op. Ook niet met agressief iemand aanspreken op zijn gedrag werkt vaak alleen maar averechts want vaak is het alleen maar onwetendheid en wanneer je ze de situatie rustig uitlegt willen ze het vaak wel snappen is mijn ervaring met de beginnende kiters die een potentieel gevaarlijke situatie aan het creëren zijn.

Maar helaas heeft iedereen het te druk met zichzelf als het eindelijk in plaats van anderen aanspreken.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #60 Oktober 12, 2013, 23:48:25
edit2Rapporteer  
Nou ik zie geen forward hoor hij hangt wat en draait rond maar we dwalen af



Ach op jouw filmpje zien we wat plankzeilers gewoon rondjes draaien en dan landen ze op hun kont, niet echt bijzonder....



 Roll Eyes

Realitycheck zou wel aan de orde zijn bij jou, maar wellicht moet gewoon ff nadenken voordat je op 'verzenden' klikt.

Je komt nu gewoon over als een anti-kite windsurf-nerd.
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #61 Oktober 13, 2013, 13:45:45
edit2Rapporteer  
Lekker gevaren vandaag en met de die hards kiters die op ons advies toch maar niet met 11 meter het water opgingen
Dit waren leuke lui die ook de borden niet gelezen hadden en dat waar ze wilde kiten dit niet mochten
Wij hebben aangeven dat wij daar geen problemen mee hadden omdat het er maar 3 ofzo waren Gewoo  ff overlegge
Anti kite wie ik ...nee hoor maar ik mag toch zeggen wat ik wil als ik lees wat marc 87 voor onzin schrijft op het wf .
veel plezier op het water en zoals ik al eerder schreef geen hard feelings maar op zijn tijd even de dingen bespreken  op het forum kan geen kwaad en dat mensen niet tussen de regels kunnen doorlezen ......jammer dan
Verzenden ....
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #62 Oktober 13, 2013, 19:24:13
edit2Rapporteer  
Dimon, Pillen vergeten?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #63 Oktober 13, 2013, 19:38:50
edit2Rapporteer  
Als ze met 11 m het water op wilden waren het verre van die-hards...

Maar goed dat ze niet geweest zijn.
berttt

Berichten: 307
Antwoord #64 Oktober 13, 2013, 21:21:19
edit2Rapporteer  
Haha man precies bende pubers die vechten voor een meisje of stuk speelgoed Grin man ga lekker windsmurfen of kiten en maak je zorgen om je eigen zaken niet om die van een ander
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #65 Oktober 14, 2013, 08:37:53
edit2Rapporteer  
Jij  mag van mij met je sport doodvallen
Is dit nu echt de manier waarop jij je punt duidelijk wilt maken?
Ik zou oppassen met dit soort dingen te roepen. De politie heeft de laatste met minder aanleiding bij mensen voor de deur gestaan.

Lekker gevaren vandaag en met de die hards kiters die op ons advies toch maar niet met 11 meter het water opgingen

Serieus? Je geeft opzettelijk verkeerd advies? Als deze persoon was verongelukt omdat hij naar jullie had geluisterd ben je gewoon schuldig. Ik zou mezelf even achter de oren krabben met je opmerkingen en pas op de plaats doen.

Wat mij betreft ben je met deze kreten niet beter als die kiter die doorgevaren is na het ongeluk.(als dat al gebeurt is.) Misschien zelfs wel erger. Wat men vergeet is dat een kiter meer handelingen heeft om ervoor te zorgen dat hij of zij zijn handen vrij heeft om te kunnen helpen. Maar goed. Dat terzijde.

Ik praat het niet goed, ik vind het vreselijk dat het gebeurt is. Als deze persoon ook daadwerkelijk is doorgevaren dan is dat niet anders, in mijn ogen, dan doorrijden met de auto na een ongeluk.
Het vervelende is dat op het windsurfforum deze discussie er helemaal niet toe doet en er direct wordt gediscussieerd over wat er allemaal met de kiter gedaan zou moeten worden.

Natuurlijk zijn er gevallen bekend van kiters die prima met windsurfers omgaan.
Het wordt zo een behoorlijke nondiscussie waar we geen klap mee opschieten.
Laten we de frustraties aan de kant leggen en stoppen met het vergelijken van elkaars mannelijkheid
Laten we dit omzetten naar iets nuttigs, iets waar we allemaal wat aan hebben.
Wat kunnen we doen met alle betrokkenen (Zowel windsurfers, zeiler en alle andere watersporters waar een kiter mee te maken zou kunnen hebben) zodat dit soort situaties niet meer voorkomen.
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #66 Oktober 14, 2013, 11:08:55
edit2Rapporteer  
Spoon
Leer eens lezen :
Op ons advies juist niet het water opgegaan de mannen wilde met een te grote vliegert het water op
Wij hebben toen gezegd dat wij met een 3.7 meter het water opgingen ,even ter info kleiner is et haast niet
En wat het doodvallen betreft  context erbij graag plus berichtten daarvoor dan begrijp je wat ik hiermee wil zeggen
Lees magic ed zijn bericht


Ik gun het niemand maar blijkbaar denk jij dat wat mensen roepen ook menen
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #67 Oktober 14, 2013, 11:29:41
edit2Rapporteer  
Ja maar Dit is een hele serieuze forum hoor, echt waar... Dus alles wat je roept wordt letterlijk zo opgevat.
 Dimon, ik windsurf vanaf mn 8ste en kite nu ook al een tijdje. Mijn opvatting is dat jij met je opvattingen m'n rug op kunnen...
En Marc wat mij betreft ben je niet geschikt als Kiteambassadeur.. ( betekend overigens niet dat ik dat van mezelf vind... Verre van).
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #68 Oktober 14, 2013, 11:30:14
edit2Rapporteer  
Dimon, bedankt voor de opheldering. Is het vreemd dat mensen denken dat wat mensen roepen echt is? Laatst nog een meisje van 12 welke een bommelding had gedaan via twitter.
Ja, mensen denken dat wat men roept waar is.

Maar goed, wat betreft deze zin "Lekker gevaren vandaag en met de die hards kiters die op ons advies toch maar niet met 11 meter het water opgingen" had ik hem inderdaad verkeerd gelezen.
Het leek alsof je iemand een 11 meter aan praatte. De maten die jullie echter gebruiken bij het windsurfen zijn niet echt te vergelijken behalve dan dat je kan zeggen dat je een kleinere kite of zeil zou aanraden. Bestaat dat überhaupt? zeilen van 11 tot 14 meter?
Mijn excuses van mijn kant dat ik dat verkeerd begrepen heb.

Ik blijf echter bij mijn standpunt  dat je voorzichtig moet zijn met uitingen over doodvallen etc.
Niet iedereen leest de context. Ik had de context wel gelezen maar niet begrepen dat je hier niet serieus was.

Daarnaast was de discussie nog steeds niet over lezen (of het leren hiervan) maar over een windsurfer die helaas om het leven is gekomen tijdens het beoefenen van zijn geliefde sport, doordat deze werd aangevaren door een kiter. Op het windsurfforum zijn we echter al veroordeelt. 1 kiter heeft de fout van zijn leven gemaakt en alle kiters moeten hiervoor boeten.

Persoonlijk zie ik eigenlijk nooit windsurfers op de plekken waar ik kite. Ik kan dus ook niet echt over de frustraties mee praten. Wel ben ik ooit een windsurfer tegengekomen op het autostrand. Daar had ik diep respect voor. Want ik zeul me al helemaal scheel met mijn spullen, laat staan een windsurfer met al zijn materiaal.
 
dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #69 Oktober 14, 2013, 12:39:47
edit2Rapporteer  
Het meeste is wel gezegd, maar ik was afgelopen week op Hyeres, Madraque (plaats vh ongeluk) en bij de onshore wind leek het wel loeidruk maar als je stukje verder liep was het prima te doen. Het is geloof ik de bedoeling dat kiters in het zuiden oplaten en windsurfers in het noorden richting Allemanarre. Maar alles start door elkaar, windsurfers pakten ook heel vriendelijk mijn kite aan om te landen. Moraal van dit verhaal: het was een stom ongeluk, en als je ruimte wil op het water is dat meestal prima te vinden (upwind in dit geval) of met een stukje lopen
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #70 Oktober 14, 2013, 14:09:18
edit2Rapporteer  
Moraal van dit verhaal: het was een stom ongeluk, en als je ruimte wil op het water is dat meestal prima te vinden (upwind in dit geval) of met een stukje lopen

Idd, helemaal mee eens. Hoewel dat spot afhankelijk is Tongue

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.