Rilland en Borsele Zeeland

Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Oktober 16, 2013, 20:08:56
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met de spots Rilland en Borsele? Vroeg me af of deze spots druk bezocht  zijn, geschikt voor beginners, golven en stroming en tot hoever je hier kunt staan? Ik heb het tabje "spots" op de site al bekeken, maar Rilland stond hier niet bij en bij Borsele geen verdere info.

Ik hoor het graag. Cheesy

Groeten,
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #1 Oktober 16, 2013, 20:27:55
edit2Rapporteer  
Hej, ik kom er toch wel af en toe. Er zijn geen echte golven enkel dikke chop met momenten, zeker borsele. Stroming is er ook niet echt. Enkel de dijk kan gevaarlijk zijn  als je niet op tijd van het water gaat bij rilland.
En rilland kan wel druk zijn in de zomer.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #2 Oktober 16, 2013, 20:47:15
edit2Rapporteer  
Op Rilland ben ik 1x geweest met laag water. Erg vlagerig toen maar wel vlak water groot en deels. Borssele is wel leuke spot en kan je met zowel laag als hoog water.

Soms inderdaad veel chop maar als je probeert te waterstarten en op gang te komen is het best te doen, zeker in het begin stuk. Dit is van afgelopen zondag om je een idee te geven:







Twas erg druk zoals je ziet Cool
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #3 Oktober 16, 2013, 22:12:43
edit2Rapporteer  
Op Rilland ben ik 1x geweest met laag water. Erg vlagerig toen maar wel vlak water groot en deels. Borssele is wel leuke spot en kan je met zowel laag als hoog water.

Soms inderdaad veel chop maar als je probeert te waterstarten en op gang te komen is het best te doen, zeker in het begin stuk. Dit is van afgelopen zondag om je een idee te geven:







Twas erg druk zoals je ziet Cool

Bedankt voor de info. Het is idd lekker druk  Grin. Ik sta echt nog aan het begin en ben aan het oefenen met waterstarten. Ik begrijp vanuit het tabje "spots" dat je er met ZO t/m W goed terecht kan. Hoe zit het met de diepte, loopt het er snel af?

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Oktober 16, 2013, 22:23:01
edit2Rapporteer  
He! Zie ik daar het eerste droogpak van het naseizoen op foto2? Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Oktober 16, 2013, 22:37:07
edit2Rapporteer  
Met die temperaturen van afgelopen week (8-10gr) verbaasd me dat niks.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Oktober 16, 2013, 22:57:31
edit2Rapporteer  
Op Rilland ben ik 1x geweest met laag water. Erg vlagerig toen maar wel vlak water groot en deels. Borssele is wel leuke spot en kan je met zowel laag als hoog water.

Soms inderdaad veel chop maar als je probeert te waterstarten en op gang te komen is het best te doen, zeker in het begin stuk. Dit is van afgelopen zondag om je een idee te geven:







Twas erg druk zoals je ziet Cool


Was jij die kerel die met Peter (Dapee) op de foto stond? Grin

En zie ik daar een drysuit? Shocked

Nja de mijne ga ik binnenkort ook uit de motteballen halen, want was aardig fris zondag ja.

Even ontopic:

Rilland en Borssele zijn wat mij betreft prima beginnerspots. Rilland mag niet met hoogwater, met laagwater redelijk ondiep voor een tijd, maar wel een diepere geul. Borssele kan met hoog en met laag. Wel opletten dat je niet te dicht bij de afwatering van de kerncentrale komt. Borssele is chopfest met hoog en wordt redelijk snel diep ook. Tegenwoordig is er wel een kleine poel aan het begin.

Drukte ligt er maar net aan voor beide spots. In de zomer kan je er zonder na te denken naartoe, maar in de herfst en winter is het maar afwachten. In de weekenden op zich geen probleem als er voldoende wind is, maar doordeweeks kun je beter afspreken met iemand.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #7 Oktober 16, 2013, 23:09:42
edit2Rapporteer  
leuk je hier ook al te zien DaPee

komende zaterdag kiten in zeeland?
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #8 Oktober 16, 2013, 23:23:33
edit2Rapporteer  
Was jij die kerel die met Peter (Dapee) op de foto stond? Grin

Ik ben dapee nie, hij had mijn helm op, beetje afgewisseld.. maar ik was die andere kerel Smiley
Guus

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #9 Oktober 16, 2013, 23:28:58
edit2Rapporteer  
Rilland zou ik niet heen gaan als beginner. Het kan daar af en toe zo druk worden dat je er amper kan varen. Ik heb ook regelmatig gezien dat er mensen met de lijnen in elkaar zaten. Borselle heb ik zelf geen ervaring mee.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 Oktober 17, 2013, 00:47:44
edit2Rapporteer  
Was jij die kerel die met Peter (Dapee) op de foto stond? Grin

Ik ben dapee nie, hij had mijn helm op, beetje afgewisseld.. maar ik was die andere kerel Smiley

Ja dat bedoelde ik Ik weet dat jij DaPee niet bent Grin

Dan ben je Martin? Grin

Rilland zou ik niet heen gaan als beginner. Het kan daar af en toe zo druk worden dat je er amper kan varen. Ik heb ook regelmatig gezien dat er mensen met de lijnen in elkaar zaten. Borselle heb ik zelf geen ervaring mee.

Tja ik heb het geleerd op Rilland midden in de zomer. Was geen probleem hoor. Gewoon een beetje de ruimte opzoeken.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Oktober 18, 2013, 12:08:27
edit2Rapporteer  
Borsele: bij 8bft zuidwest staan er wel golven op Borssele (tot 1m). Danstaat staat er bij hoogwater zelfs een lastige shore break op het overgebleven mini strand.
dapee

Berichten: 7
Antwoord #12 December 10, 2013, 00:10:05
edit2Rapporteer  
naais pics gehaktdag. was een goeie sessie toen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.