Windwaarschuwing donderdag 17 oktober

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Oktober 16, 2013, 23:08:31
edit2Rapporteer  
De windwaarschuwingen volgen elkaar snel op, deze keer is het in het noorden raak met mogelijk 8bft. In het zuiden minder en afnemende wind maar wanneer het te doen is voor een beginner blijft een gok, de kans bestaat dat het de hele dag te hard blijft waaien voor deze groep en zeker met buien doe je er dan verstandig aan een dag over te slaan.


Morgenochtend is er veel bewolking en komen er enkele buien voor, in de loop van de middag neemt de buiigheid van het zuidwesten uit geleidelijk af. De maximumtemperatuur ligt rond 15 graden. De west- tot zuidwestenwind is matig tot vrij krachtig, langs de kust en op het IJsselmeer is de wind krachtig tot hard. In het noordelijk kustgebied staat er zelfs enige tijd een stormachtige wind. Bovendien kunnen er in het noorden van het land zware windstoten voorkomen van 80 tot 90 km/uur. In de loop van de middag neemt de wind van het zuidwesten uit flink in kracht af. (Bron: KNMI)
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #1 Oktober 16, 2013, 23:26:47
edit2Rapporteer  
Doderdag? Hmm misschien een beetje de goden verzoeken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Oktober 16, 2013, 23:30:38
edit2Rapporteer  
Oeps, tikvaut.
Yourie

Berichten: 139
Antwoord #3 Oktober 16, 2013, 23:48:01
edit2Rapporteer  
lekker jah, blij dat ik morgen vrij ben.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #4 Oktober 17, 2013, 11:46:45
edit2Rapporteer  
Orkaan hebben we hier wanneer je dit geloven moet..
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #5 Oktober 17, 2013, 17:41:06
edit2Rapporteer  
Moet er echt iedere keer als het hard gaat waaien, een waarschuwing komen??

Ik zelf vind het een stuk fijner als er echt horror weer aan zit te komen, zoals onweer, windhozen etc. Voor mij persoonlijk kijk ik nu steeds minder serieus naar dit soort waarschuwingen.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #6 Oktober 17, 2013, 18:00:47
edit2Rapporteer  
Het waaide hier in het noorden serieus hard hoor, vind deze windwaarschuwing wel terecht.
Maar was wel weer een keer lekker
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Oktober 17, 2013, 18:01:37
edit2Rapporteer  
@niels... Je bent niet alleen op de wereld... En door een windwaarschuwing hou je toch en stel mensen thuis die anders bezig zouden zijn met niet alleen een gevaar voor zich zelf te zijn maar ook voor jou en mij...
Dus blijven waarschuwen dat scheelt allicht weer een beginner of betweter die de krant haalt... In negatieve zin.
Of waarschuw niet en laat ze allemaal naar de klotenkletteren... T levert wel meer plek op op de spots... Kortom t is maar net hoe je het bekijkt!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #8 Oktober 18, 2013, 07:35:01
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het punt van Niels is: Hoe meer waarschuwingen, hoe kleiner uiteindelijk het effect van een waarschuwing zal zijn.
Been there, done that.... zal wel meevallen denken mensen dan op een gegeven moment...
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #9 Oktober 18, 2013, 07:48:16
edit2Rapporteer  
Moet er echt iedere keer als het hard gaat waaien, een waarschuwing komen??

Ik zelf vind het een stuk fijner als er echt horror weer aan zit te komen, zoals onweer, windhozen etc. Voor mij persoonlijk kijk ik nu steeds minder serieus naar dit soort waarschuwingen.

Ik ben het met je eens. Ik ben al lang lid van dit forum, maar vind het de laatste jaren wel steeds kinderachtiger en betuttelend op geworden.


Moest ik even kwijt


Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Oktober 18, 2013, 09:25:14
edit2Rapporteer  
Voor het noorden van het land en ook 's ochtens in het zuiden was dit zeker terecht. Wanneer het 30 knopen is tot 45 knopen in de vlagen is het gewoon beter. Voor de beginners hier op het forum is het goede informatie.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #11 Oktober 18, 2013, 09:36:38
edit2Rapporteer  
Arend Jan heeft helemaal gelijk  ThumpsUp Beter betutteld worden, dan lijken rapen... en je weer in alle bochten moeten wringen om de sport positief in de media en de politiek neer te zetten.


dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #12 Oktober 18, 2013, 10:32:54
edit2Rapporteer  
eigenlijk zou je een soort lawinebericht willen hebben met een gevarenschaal, code geel (nog oke, veel ervaring nodig), oranje (zeer beperkt oke, experts only) rood (ramp,orkaan, niemand).Maar zelf denken en kunnen beslissen is tuurlijk het beste
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #13 Oktober 18, 2013, 11:25:27
edit2Rapporteer  
Arend Jan heeft helemaal gelijk  ThumpsUp Beter betutteld worden, dan lijken rapen... en je weer in alle bochten moeten wringen om de sport positief in de media en de politiek neer te zetten.




Wanneer je mensen 2 X waarschuwt terwijl ze in hun perceptie best hadden kunnen kiten dan luisteren ze de derde keer niet meer... Zo werkt de menselijke psyche in ieder geval bij een deel... Weer alarm in het nieuws? Zo van ga de weg niet op? Wie luistert er nog naar..
mijn stelling is dus dat je die lijken juist moet gaan rapen wanneer je al te makkelijk waarschuwt...
Kleurcode lijkt me goed...
Groen: Alle niveaus..
Oranje: vanaf intermediates, en let extra op weersveranderingen
Rood: Alleen voor de zeer ervaren kiters..
feddomw
Gast
Antwoord #14 Oktober 18, 2013, 11:30:52
edit2Rapporteer  
Want de kleuren in het plaatje van Evan zijn niet duidelijk genoeg, jongens? Ik zie toch echt groen, geel, oranje, rood.
dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #15 Oktober 18, 2013, 12:42:23
edit2Rapporteer  
mijn lievelingskleur is grijsgroen, maar ik vind alle kleuren goed:)
De kleuren in het plaatje  gaan over de windsnelheid en mijn punt is dat je de kleuren moet laten gaan over wel/niet gaan, net als bij lawineberichten. Dus rood is niet: keiharde wind voor helden, maar rood is: niet gaan kiten. Daarmee voorkom je dat mensen zich onterecht als held zien (hoewel je dat nooit echt zal voorkomen), en je boodschap is duidelijker
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #16 Oktober 18, 2013, 12:56:10
edit2Rapporteer  
Wanneer je mensen 2 X waarschuwt terwijl ze in hun perceptie best hadden kunnen kiten dan luisteren ze de derde keer niet meer... Zo werkt de menselijke psyche in ieder geval bij een deel... Weer alarm in het nieuws? Zo van ga de weg niet op? Wie luistert er nog naar..
mijn stelling is dus dat je die lijken juist moet gaan rapen wanneer je al te makkelijk waarschuwt...

Je generaliseert en schrijft alsof je nu voor de gehele kitemarkt spreekt... ieder zijn mening, maar wat is nu jouw toegevoegde waarde..? Ook dit topic begint hiermee helemaal zijn werking te verliezen. Evan schrijft het niet voor de betweters, maar m.n. voor degenen in kwestie die eigenlijk zelf (nog) niet kunnen beslissen of ze wel of niet het water op kunnen gaan.

Eenieder die geen toegevoegde waarde van Evan's bericht wil begrijpen, leest zo'n bericht toch gewoon niet?!?!?
Begrijp die consternatie niet... als jij je stoort aan een nieuwsbericht op het nieuws/radio, dan zet je hem uit of je schakelt lekker over... Wat is het probleem?? Je hoeft niet alles te lezen en te verwerken en daarmee op een weegschaal te leggen...

Waarom overal het wiel opnieuw proberen uit te vinden  Huh

Misschien gewoon lekker gaan kiten??  ThumpsUp

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 Oktober 18, 2013, 13:08:35
edit2Rapporteer  
In het noorden waaide het een dikke 7-8bft dus wat dat betreft was het bericht terecht in mijn ogen. Helaas viel de wind in het zuiden tegen ten opzichte van de voorspelling, daar valt weinig aan te veranderen
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #18 Oktober 18, 2013, 13:22:59
edit2Rapporteer  
Wanneer je mensen 2 X waarschuwt terwijl ze in hun perceptie best hadden kunnen kiten dan luisteren ze de derde keer niet meer... Zo werkt de menselijke psyche in ieder geval bij een deel... Weer alarm in het nieuws? Zo van ga de weg niet op? Wie luistert er nog naar..
mijn stelling is dus dat je die lijken juist moet gaan rapen wanneer je al te makkelijk waarschuwt...

Je generaliseert en schrijft alsof je nu voor de gehele kitemarkt spreekt... ieder zijn mening, maar wat is nu jouw toegevoegde waarde..? Ook dit topic begint hiermee helemaal zijn werking te verliezen. Evan schrijft het niet voor de betweters, maar m.n. voor degenen in kwestie die eigenlijk zelf (nog) niet kunnen beslissen of ze wel of niet het water op kunnen gaan.

Eenieder die geen toegevoegde waarde van Evan's bericht wil begrijpen, leest zo'n bericht toch gewoon niet?!?!?
Begrijp die consternatie niet... als jij je stoort aan een nieuwsbericht op het nieuws/radio, dan zet je hem uit of je schakelt lekker over... Wat is het probleem?? Je hoeft niet alles te lezen en te verwerken en daarmee op een weegschaal te leggen...

Waarom overal het wiel opnieuw proberen uit te vinden  Huh

Misschien gewoon lekker gaan kiten??  ThumpsUp



Amen!
dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #19 Oktober 18, 2013, 13:39:15
edit2Rapporteer  
Was zeker terecht en maakt ook niet echt uit in welke vorm een waarschuwing wordt gegeven. Het is meer dan super dat mensen als Evan hier zoveel tijd in steken.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #20 Oktober 18, 2013, 15:09:37
edit2Rapporteer  
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens Dunkel...
En als ik het zo teruglees wat Evan deze keer schreef zit er behoorlijk veel nuance in... Goed zo!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.