Red Bull Megaloop Challenge 2013 gaat toch door

joosie

Berichten: 967
Antwoord #75 Oktober 27, 2013, 21:38:19
edit2Rapporteer  
Was echt een super mooi evenement met veel extreme sprongen gezien van de deelnemers, Tim had zeker een top dag jammer dat hij net niet richting finale heats kon  ThumpsUp
De show van Ruben met 9m en Lewis Crathern ook met 9m was super om als pauze te zien tussen de finale heats, en dan die finale 4 kings gingen ervoor met mooie hoooooge loops achter elkaar Jerry Gefeliciteerd met je 1e plek ThumpsUp

voor wie niet weet wie Lewis is:


http://www.youtube.com/watch?v=PEZiZ9G-gNs


Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #76 Oktober 27, 2013, 21:52:48
edit2Rapporteer  
Ik zat te kijken online naar Evan, en zag al dat het niet goed ging. Op een gegeven moment zag ik zelfs een sprong zonder loop.

Het is maar 10 minuten waarin je moet pieken, en dat is knap lastig onder zulke omstandigheden.
De top 4 is enigszins gewend aan wedstrijden.

Jammer, maar wat een spektakel!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #77 Oktober 27, 2013, 22:07:06
edit2Rapporteer  
Jammer Evan, maar respect voor het beulen!
Komt vast weer een vette movie zodat je  volgende keer weer gewoon mee mag doen!

Wellicht ben je ook meer een vlakwater looper dan een golvenbeuker?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #78 Oktober 27, 2013, 22:12:00
edit2Rapporteer  
Laten we zeker niet vergeten dat dit de top 16 van Nederland is. Die had Evan al in de zak!

Vond zijn loops het meest sierlijk, maar helaas was de kwantiteit ook belangrijk voor de jury...
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #79 Oktober 27, 2013, 22:14:56
edit2Rapporteer  
Dikke respect voor alle riders, wat een gave dag was het !!

De filmpjes van Evan die ik gezien heb, kunnen hier zeker wel aan tippen.
En dat dan op zo'n dag alles tegen zit, is natuurlijk erg balen.

Dit is niet negatief bedoeld, maar misschien wat meer trainen op zee, ipv, poeltjes op Sluf en Bdam ?
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #80 Oktober 27, 2013, 22:20:02
edit2Rapporteer  
Waren idd moeilijke omstandigheden voor de rechtsvoor springers, balen Evan had je ook een betere heat gegund, zonde van je 7 !
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #81 Oktober 27, 2013, 22:21:35
edit2Rapporteer  
Dit is niet negatief bedoeld, maar misschien wat meer trainen op zee, ipv, poeltjes op Sluf en Bdam ?

Dat ik het ooit eens eens zou kunnen zijn met jou, wie had dat gedacht.

Maar ik denk dat Evan hier wel een goede aan zou doen. En misschien ook leren loopen over links?
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #82 Oktober 27, 2013, 22:26:01
edit2Rapporteer  
Dikke respect voor alle riders, wat een gave dag was het !!

De filmpjes van Evan die ik gezien heb, kunnen hier zeker wel aan tippen.
En dat dan op zo'n dag alles tegen zit, is natuurlijk erg balen.

Dit is niet negatief bedoeld, maar misschien wat meer trainen op zee, ipv, poeltjes op Sluf en Bdam ?


ik denk dat je hier idd een goed punt maakt.  Op de slufter lukken 9 van de 10 loopen, maar op zee in veel chop komt het ook op timen en een golf kan je zo uit balans halen.

wel gaaf te zien en wat een klasse de riders. Ik heb met veel plezier de download gekeken na zelf een super dagje op de slufter gekite te hebben.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #83 Oktober 27, 2013, 22:31:56
edit2Rapporteer  
Ik vond zelf dat de top 4 dik verdient in de finale stonden, zij loopten gewoon het meest extreem en hardst, late backrolls, kite onder de rider, hoog en hard. Vooral Jerry loopte echt bizar, zo hoog en de kite zo laag, gigantische downloop om te landen, echt top. Natuurlijk loopte iedereen op dit event echt hard, van de nr 1 tm de nr 16. Er moet echter een onderscheid zijn en Jerry, Kevin, Steven en Remco lieten zien waarom ze in de finale stonden.

Nog een voorbeeld waarom: Tim deed in de halve finale meerdere huge megaloops, 1 er van met z'n kite echt laag en een bar spin er bij, vorig jaar zou dit finale materiaal zijn maar dit jaar waren de finalisten nog extremer dan vorig jaar. Kevin en Steven loopten echter net wat extremer in de halve finale waardoor Tim niet door ging, alsnog een top prestatie!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #84 Oktober 27, 2013, 23:23:02
edit2Rapporteer  
Remco gefeliciteerd met je mooie prestatie ..... YeSS

Op Neeltje ziet het al vaak indrukwekkend uit ..... maar dit was echt bizar ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #85 Oktober 28, 2013, 01:05:42
edit2Rapporteer  
Evan ik heb met plezier gekeken en het ging met de anderen ook niet allemaal even goed. School of hard knocks, juist goed om met deze evenementen mee te blijven doen om routine op te bouwen; we weten dat je het kan - winnen als je alles onder controle heb!
lators, Rudo
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #86 Oktober 28, 2013, 01:09:05
edit2Rapporteer  
afzet vinden was zwaar moeilijk, zag evan ook moeite hebben idd, maar dat hadden er wel meer, ook Jerrie moest goed zoeken.
barry

Berichten: 361
Antwoord #87 Oktober 28, 2013, 10:23:39
edit2Rapporteer  
Het is voor mij duidelijk evan is een echte freerider, we zijn vanuit zandvoort doorgereden naar kijkduin.daar heeft hij toch een aardig showtje weg gegeven aan zijn 8 torch.
die loops van jerrie en kevin waren natuurlijk insane.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #88 Oktober 28, 2013, 11:00:00
edit2Rapporteer  
Evan, wedstrijd varen is nu eenmaal iets anders dan "gewoon" het water op: door de stress doe je snel dingen fout, maar doe je ook vaak extremere dingen. Was ook goed te zien bij Ruben: tijdens de demo vielen de loops wat tegen in het begin (toch geen wedstrijd stress), maar aan het einde liet ie toch even zien wat ie waard is.

De finalisten, en dan vooral de winnaar, waren heel duidelijk bezig met een wedstrijd varen: wachten aan de kant tot er ruimte is, concurenten afbluffen door voor hun neus een nog betere loop in te zetten, mooi om te zien.

Verder een fantastisch evenement met alleen maar toppers!!!
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #89 Oktober 28, 2013, 11:24:39
edit2Rapporteer  
Wat een show.

Gefeliciteerd Jerry, dik verdiend die 1e plaats.
En Remco, sjonge jonge, wat een prestatie. TOP
robje104

Berichten: 143
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #90 Oktober 28, 2013, 11:57:51
edit2Rapporteer  
Evan, volgende keer een flat water megaloop op andere locatie Grin
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #91 Oktober 28, 2013, 13:28:51
edit2Rapporteer  
Foto's geplaatst van redbull challenge:
Gallery - Events
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #92 Oktober 28, 2013, 17:56:41
edit2Rapporteer  
zijn der hoogtemeters bekend van de sprongen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #93 Oktober 28, 2013, 23:27:25
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=FQRsByqi5bI


Dat Gijs hierna nog verder kon varen is een wonder!
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #94 Oktober 28, 2013, 23:36:38
edit2Rapporteer  
Dat was wel een wtf momentje, gelukkig was hij ongedeerd!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #95 Oktober 29, 2013, 09:22:07
edit2Rapporteer  
Vond de livestream goed te volgen, dat hebben ze echt goed gedaan
Ga daar maar eens aan staan in zulke omstandigheden!

Verder veel megaloop tips van meester Ruben himself. Waaronder:

- nooit naar je kite kijken, alles moet op gevoel gaan
- gebruik een golf als kicker, anders kom je nooit megahoog (jammer voor de vlakwater adepten...)
- een megaloop is een kiteloop gevolg door één downloop
- meerdere downloops = mislukte looppoging, ook wel rescueloops genoemd

En hij ging maar door...Wink
feddomw
Gast
Antwoord #96 Oktober 29, 2013, 12:49:37
edit2Rapporteer  
Ik ben geen kenner. En dus was ik altijd onder de indruk van Len10's hype en marketing skills, want hoe goed is hij nou echt vergeleken met de andere up-and-comers? Hij zet zich altijd goed in de the picture en heeft nog steeds het imago van Loop-koning.

Maar ik ging er altijd van uit dat hij ook echt wel was ingehaald door anderen, want hoeveel beter kan hij nou echt zijn?

Nu ik zijn showtje live heb gezien, onder dezelfde omstandigheden als de deelnemers: color me impressed. Hij is echt wel een pro, en het is niet alleen maar hype. Het gemak en de focus en de "vertrouwd-zijn-met" is best wel impressive....
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #97 Oktober 29, 2013, 12:57:47
edit2Rapporteer  
Ik had eerder ook het idee dat anderen op hetzelfde niveau zaten als Lenten, van alle deelnemers vond ik Jerry echter super impressive en van hetzelfde niveau. Ruben gooide er echter weer een paar variaties in die ik niet bij anderen zag. Heb ook nog nooit iemand zo hoog een backroll kiteloop zien doen (let op, geen kiteloop late backroll). Was zeker impressed van Ruben zijn stijl/risico.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #98 Oktober 29, 2013, 16:06:25
edit2Rapporteer  
Plus dat ie met een 9m het water opging terwijl de deelnemers met 6 of 7m vaarde.. Het gemak waarmee hij die krachten (en in die omstandigheden) kan beheersen is echt indrukwekkend (geldt trouwens ook voor de andere 16, maar Ruben gaat het toch net wat makkelijker af). Net zoals die sessie van maandag, er zijn er niet veel die dat zonder kleerscheuren zouden overleven.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #99 Oktober 29, 2013, 16:59:23
edit2Rapporteer  
moet ook wel zeggen dat als afsluitende move in een heat een BOOT OFF ook wel iets heeft,
dacht dat Rens ze heat ook zo eindigde....

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.