Bandit 6 9m sneller laten draaien met grotere bar?

daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
November 03, 2013, 23:08:23
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Vandaag getest met een bandit 6 9m en het beviel me wel. Springt echt heel lekker. Maar ik vond de draaicirkel erg groot.

Ik kom van RPM af en maak graag (pussy)loopjes met backrolls, transities en downloops. Het viel me op dat het met de Bandit alleen maar groot en dus hard loopen is. Te hard voor mij en  de kite haalde sommige loops niet eens. Daar komt nog bij dat ik een 7 en 10 zou kopen. Met een 10 wordt de draaicirckel nog groter.

Wat ik me afvraag is of het met een grotere bar wat zou verbeteren. De bar die ik gebruikte was nl maar 43-45 cm. Dus herkent iemand dit probleem en is het op te lossen? Bandit is nl voor mij een kite met potentie!

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 November 03, 2013, 23:21:28
edit2Rapporteer  
55 cm zal al een hoop schelen. Maar je vaarde de Bandit flink gedepowered ook gezien de wind vandaag?
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #2 November 04, 2013, 09:10:49
edit2Rapporteer  
Ik weeg 70 kg en heb gisteren dus behoorlijke stukken gedepowerd gevaren aan de kust. Het zal idd wel een factor geweest zijn...

Is een vol gepowerede Bandit 6 zoveel sneller?

edit; ter aanvulling...Herkent iemand het agressieve loopgedrag van de Bandit 6 of heb ik een verkeerde indruk gekregen door de omstandigheden?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 November 04, 2013, 21:30:00
edit2Rapporteer  
Ik weeg 70 kg en heb gisteren dus behoorlijke stukken gedepowerd gevaren aan de kust. Het zal idd wel een factor geweest zijn...

Is een vol gepowerede Bandit 6 zoveel sneller?

edit; ter aanvulling...Herkent iemand het agressieve loopgedrag van de Bandit 6 of heb ik een verkeerde indruk gekregen door de omstandigheden?

Nouja ik kan alleen voor een B4 spreken, maar gedepowered gaat dat ding een heel stuk mind snel rond. Goed gepowered waren de loops totaal niet agressief maar redelijk constant zonder al te veel druk.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #4 November 04, 2013, 21:30:24
edit2Rapporteer  
Beetje off-topic, maar waarom wil je overstappen? Wat bevalt je niet aan de RPM (welk jaar trouwens)?
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #5 November 04, 2013, 22:13:56
edit2Rapporteer  

Is een vol gepowerede Bandit 6 zoveel sneller?

De bandit 6 verandert wel aardig als je hem in de high end gaat varen. Lijken wel 2 totaal verschilende kites. Verschil is groter dan bij veel andere kites.

Citaat
edit; ter aanvulling...Herkent iemand het agressieve loopgedrag van de Bandit 6 of heb ik een verkeerde indruk gekregen door de omstandigheden?
Ik ben er ook wel eens door verrast, en een golf af gelanceerd. Ik loopte hem om even snelheid te maken. Met de combinatie van te laag in het venster loopen en te veel druk op mijn rail (Ik had verwacht dat wel te kunnen houden Smiley ) werd dat inderdaad vrij aggressief. Was trouwens met weinig wind. Later nog wel eens geloopt, en ik krijg de indruk dat je hem gewoon hoog moet houden als je wilt wilt pussyloopen.
Dowloopen in een landing gaat meestal prima omdat je dan downwind snelheid hebt.

daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #6 November 04, 2013, 22:15:07
edit2Rapporteer  
Faxie, thnx!

@DM2008, ik vind de RPM's wel fijn vliegen, rustig, prima bardruk en stabiel, maar ik vind de sweetspot om te springen erg beperkt (ben geen Youri Zoon). Daarnaast is t inzetbereik mi niet heel groot.

Ik zoek een kite waar ik wat meer lol mee heb. Daarbij ben ik niet heel erg tevreden over de degelijkheid van SS. Heb al te vaak gescheurde TE en kapotte ventielen gehad.

Gaat btw over 2010 en 2011
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 November 04, 2013, 22:41:55
edit2Rapporteer  
Faxie, thnx!

@DM2008, ik vind de RPM's wel fijn vliegen, rustig, prima bardruk en stabiel, maar ik vind de sweetspot om te springen erg beperkt (ben geen Youri Zoon). Daarnaast is t inzetbereik mi niet heel groot.

Ik zoek een kite waar ik wat meer lol mee heb. Daarbij ben ik niet heel erg tevreden over de degelijkheid van SS. Heb al te vaak gescheurde TE en kapotte ventielen gehad.

Gaat btw over 2010 en 2011

En dan over willen stappen op F-One :') ....
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #8 November 04, 2013, 22:55:15
edit2Rapporteer  
Wat is er met f one? Bedoel je de bouwkwaliteit?
Onzone Cat is ook nog in de race.

hier trouwens n filmpje van de draaicirkel. Zoals je kan zien was hij idd flink gedopowered...


http://www.youtube.com/watch?v=SjC5f2P7ZIo&feature=youtu.be


Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 November 04, 2013, 23:04:21
edit2Rapporteer  
We moeten eens af van de term "depoweren/depowerstrap". Dat is puur bedoeld om je kite goed af te stellen en vervolgens niet meer aan te raken. Als het dan te hard waait moet je gewoon een kleinere kite/board pakken of wat meer oefenen anders krijg je inderdaad van dit soort situaties waarin je je kite zo fout getuned hebt dat hij nog maar heel traag stuurt.

Bar moet helemaal aangetrokken zo staan dat je kite net niet stalt als je uit zou haken, zo blijft je kite altijd snel sturen zonder te stallen. Dikke loops trekken lukt alleen maar als je kite op full power afgestelt staat.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 November 04, 2013, 23:21:01
edit2Rapporteer  
We moeten eens af van de term "depoweren/depowerstrap". Dat is puur bedoeld om je kite goed af te stellen en vervolgens niet meer aan te raken. Als het dan te hard waait moet je gewoon een kleinere kite/board pakken of wat meer oefenen anders krijg je inderdaad van dit soort situaties waarin je je kite zo fout getuned hebt dat hij nog maar heel traag stuurt.

Bar moet helemaal aangetrokken zo staan dat je kite net niet stalt als je uit zou haken, zo blijft je kite altijd snel sturen zonder te stallen. Dikke loops trekken lukt alleen maar als je kite op full power afgestelt staat.

Tja het stelt je ook in staat te kunnen varen met een veel te grote maat als een kleine om wat voor reden dan ook niet beschikbaar is. Verre van ideaal, maar het kan wel. En fabrikanten geven daar hun windranges ook mee op uiteraard.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #11 November 04, 2013, 23:26:55
edit2Rapporteer  
precies, ik had geen kleinere maat (dit was een testkite)
De vraag was of het vlieggedrag in dergelijk grote mate negatief beïnvloedt werd omdat hij zover gedepowered was. T antwoord is dus ja...

@ faxie, nog even over je opmerking...sloeg dat op de bouwkwaliteit van F-one of iets anders?

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 November 04, 2013, 23:27:35
edit2Rapporteer  
Veel gemaakte fout is om een kite te gepowerd af te stellen in normale/underpowerde condities en daar vanuit groeit dan de gewoonte om te "depoweren" als het harder gaat waaien.

Met een juist afgestelde kite en voldoende skills is dat niet nodig en kun je zonder "depoweren" meer high-end uit een kite halen dan zonder omdat je betere controle over houd dan wanneer hij onbestuurbaar wordt door hem te gedepowerd af te stellen.

Heb je die skills niet dan moet je gewoon een kleinere kite pakken anders ben je een gevaar voor jezelf en de omgeving.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #13 November 04, 2013, 23:33:56
edit2Rapporteer  
precies, ik had geen kleinere maat (dit was een testkite)
De vraag was of het vlieggedrag in dergelijk grote mate negatief beïnvloedt werd omdat hij zover gedepowered was. T antwoord is dus ja...

@ faxie, nog even over je opmerking...sloeg dat op de bouwkwaliteit van F-one of iets anders?



Bouwkwaliteit ja, maar schijnt sinds de 5 wel een stuk beter te zijn.  (Hoewel ik die op het oog niet zo robuust vond, de 6 wel overigens) maar ik hoef er nooit meer een.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #14 November 04, 2013, 23:39:03
edit2Rapporteer  
Hoeveel halen jullie max depowerstrap in dan?
Ik depower soms wel een cm of 10-12 als de wind harder aantrekt. Als het dan nóg harder gaat waaien dat ik armlengte dreig tekort te te komen trek ik nog iets in en ga ik gelijk naar de kant. Maar goed ik trek geen dikke loops zoals Evan Grin

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #15 November 04, 2013, 23:51:54
edit2Rapporteer  
Ik haal de depowerstrap normaalgesproken nooit in.
Mijn kites gaan zwaar irritant reageren als ik ze depower, dus gewoon trappen als het harder begint te waaien. Tegen de tijd dat ik dat niet meer kan houden, wisselen naar een kleinere kite, of stoppen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.