Pak en Schoenen laten aansluiten

Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
November 22, 2013, 12:44:26
edit2Rapporteer  
Beste Mensen,

Sinds een aantal weken vaar ik met deze O'neill boots:
http://www.oneill.com/#/women/europe/collection/women/wetsuits/surf/boots_hoods_gloves/gooru_3mm_st_boot/black/
De boots bevallen goed, ze zijn niet alleen warm maar ook geven je ook een goed boardgevoel. Zoals je op het plaatje ziet zijn de schoentjes vrij glad. Een nadeel hiervan is dat mijn wetsuit omhoog stroopt. Als ik zonder schoentjes vaar heb ik dit niet! Ik draag me wetsuit over me schoentjes. Als het pak dus omhoog is gestroopt komt er snel nieuw/koud water in de boots. Als ik de boots over me pak draag dan blijft me pak wel goed zitten maar dan loopt de schoen ook weer snel vol bij een crash.

Hebben mensen hier ook last van? Is het denken jullie op te lossen door bijvoorbeeld een stuk klitteband? http://www.sailcenter.nl/Magic-Marine-klitteband-beenband-set-c-328-p-30840.html
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 November 22, 2013, 12:49:05
edit2Rapporteer  
Klitteband werkt prima, doe ik zelf ook.
Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #2 November 22, 2013, 12:52:15
edit2Rapporteer  
Oke, heb je dat op je pak gestikt/bevestigd of zit dat gewoon los? Misschien dat ik het met wetsuitlijm anders ook wel mooi vast krijg Wink
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #3 November 22, 2013, 12:55:35
edit2Rapporteer  
Ja klitteband is de oplossing Grin
 ik heb een prolimit en daar kan ik ze er ook weer aftrekken. Ik denk dat als je m rondom.strak aantrekt dan blijft het wel zitten hoef je m niet vast te zetten. Wat ook weer scheelt met uitspoelen aangezien klitteband gelijk vasthaakt aan de binnenkant van je pak.   
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #4 November 22, 2013, 13:44:43
edit2Rapporteer  
heb/had precies 't zelfde..........np of voorheen npx heeft hiervoor klitteband met elastiek
klitteband zonder elastiek werkt wat minder denk ik
vlgs mij ook los te koop
Henning

Berichten: 581
Antwoord #5 November 22, 2013, 14:02:36
edit2Rapporteer  
Duct tape Wink
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #6 November 22, 2013, 14:10:47
edit2Rapporteer  
heb/had precies 't zelfde..........np of voorheen npx heeft hiervoor klitteband met elastiek
klittenband zonder elastiek werkt wat minder denk ik
vlgs mij ook los te koop

Als ik zonder schoentjes vaar, gebruik ik klittenband (zonder elastiek) en dat werkt perfect. Als ik dit niet doe ben ik in no-time een Michelinmannetje ...

Als ik met schoentjes vaar dan gaan deze over de pijpen van de wetsuit en heb ik totaal geen last van "binnenspattend water" .... De klittenband gebruik ik dan dus niet!
chico

Berichten: 1112
Antwoord #7 November 22, 2013, 14:12:36
edit2Rapporteer  
Ik doe altijd. Schoentjes onder mijn pak en dan op de huid dicht tapen met duct tape. Wel gelijk ontharen maar das dan jammer. Pak er overheen dus en deze met kltteband vastmaken.

Werkt perfect

Nooit: duct tape op single lined pak plakken want bij er af halen trek je de laag kapot.
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #8 November 22, 2013, 14:20:23
edit2Rapporteer  
ff een ladyshave aanschaffen dus Smiley
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #9 November 22, 2013, 14:38:20
edit2Rapporteer  
Wetsuit over schoentjes, klitteband (los bij m'n o'neill pak) over het pak en de schoen en strak aantrekken. Nooit opspattend water en er loopt ook geen koud water m'n schoentjes in.

Wat ideaal is is een stukje klitteband op je pak zodat het klitteband beter blijft zitten. Dat had ik wel bij m'n vorige Mystic pak maar niet bij m'n huidige o'neill. Misschien kan iemand dat er voor je opnaaien Smiley.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #10 November 22, 2013, 15:59:55
edit2Rapporteer  
Keuken handschoentjes die komen zowiezo al dik over de onderarm Smiley  dan gewoon naar binnensteken in de wetsuit.

100% water en windproof en veel grip haha.
Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #11 November 22, 2013, 17:38:40
edit2Rapporteer  
Oke Thanks allemaal! dan zal ik die magic marine dingen maar bestellen denk ik. (link eerste post).
Duct tapen zie ik niet zo zitten op me pak. Ga het eerst is proberen met alleen klitteband. Wellicht dat die handige moeder van mij het klitteband nog wel een keer op het pak kan stikken (of de schoentjes), afhankelijk van wat beter bevalt (schoenen over pak of visa versa)

@Nature, goeie tip! Heb zelf alleen wel prima handschoenen waarvan 1 stuk neopreen onder me pak zit en een ander stuk over me pak gaat. Bij mijn arme is dus alles prima in orde! Grin
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #12 November 24, 2013, 21:07:48
edit2Rapporteer  
ik heb dus zo iets:
http://www.sailcenter.nl/Magic-Marine-klitteband-beenband-set-c-328-p-30840.html
voor die paar urri zou ik niet gaan naaien
kan alleen niet zien of deze ook met elastiek zijn
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.