nieuw board

laura

Geen avatar

Berichten: 63
December 09, 2013, 21:10:01
edit2Rapporteer  
6 weken geleden ben ik blijven 'haken' met mn board in een golfje in choppy water van het ijsselmeer met nogal vervelende gevolgen (board draaide weg en knie de andere kant op). Nu leek mn board wel vaker te blijven 'haken' (brunotti onyx) en ik heb m daarom maar meteen verkocht. Mn krukken mogen bijna de deur uit en daarom ben ik op zoek naar een nieuw board.
Ik ben op zoek naar een board die zeer goed door choppy water vaart. Makkelijk upwind gaat. Ik vaar vnlk op het ijsselmeer. Ben net begonnen met een beetje springen ( de pogingen waren er, het resultaat bleef alleen nog uit).
Ik kwam zelf op een naish motion uit maar misschien hebben jullie tips of goede ervaringen met bepaalde boards.

Alvast bedankt!
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 December 09, 2013, 21:12:40
edit2Rapporteer  
Ik vind die F-one trax boardjes wel lekkere chopvretertjes .   Verder superallround Grin
Sterkte met je herstel ! ,

Wel een kanttekening,die trax -8 delamineert als de nete ,ik bedoel de toplaag laat los.Binnenkort verschijnt er een nieuwere versie van dit board die dit niet meer zou hebben.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 December 09, 2013, 21:14:06
edit2Rapporteer  
Je kan een board met relatief veel rocker overwegen, oa: naish dub, f-one trax, etc. Let op dat het weer niet teveel is anders kom je niet meer upwind/vooruit. Rocker = kromming van het board.

Over het algemeen is dit niet echt goed te combineren echter, hoe vlakker een board hoe beter upwind maar weer minder goed door chop, iets wat er tussenin zit is dus ideaal in jouw geval.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #3 December 09, 2013, 21:29:25
edit2Rapporteer  
Ben zeer gelukkig me de Trax in de golven
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #4 December 09, 2013, 21:35:01
edit2Rapporteer  
Misschien kan je de nieuwe North Xride (2014) ook nog is testen
Deze schijnt prima door chop heen te gaan en  draait makkelijk zijn bochten.
Neem 'm wel 1 maatje groter dan de kleinste maat. Ik dacht 1,35 x 40?
Succes met je keuze Laura en tot snel op 't water.
laura

Geen avatar

Berichten: 63
Antwoord #5 December 09, 2013, 21:43:48
edit2Rapporteer  
Ik vind die F-one trax boardjes wel lekkere chopvretertjes .   Verder superallround Grin
Sterkte met je herstel ! ,

Wel een kanttekening,die trax -8 delamineert als de nete ,ik bedoel de toplaag laat los.Binnenkort verschijnt er een nieuwere versie van dit board die dit niet meer zou hebben.

Ik heb ik Brazilie met de Trax 7 gevaren en vond dat een heel lekker board! Maar daar lag ook al bijna de hele toplaag eraf. Dacht dat het met de Trax 8 minder was maar dus blijkbaar ook niet. Las dat e 2014 het ws niet heeft ivm andere fabrikant, dus dat is dan zeker een optie.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 December 09, 2013, 21:46:14
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf met een Essence boardje, vaart heel goed door de chop en weegt heel weinig. Upwind gaat ook uitstekend en ook geen last van spray. Verder is een North Xride een erg goede chop eter. De F-one Trax en Gaastra Vane gaan ook goed door de chop.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #7 December 09, 2013, 21:57:02
edit2Rapporteer  
Toplaag er af is gratis een nieuwe
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 December 09, 2013, 22:16:16
edit2Rapporteer  
De ultieme chop-killer is toch wel de Ocean Rodeo Mako .....

Ik ben een echte Mako-fan daarom hier mijn "objectieve" advies ..... Roll Eyes

PRO's
bullet-shape .... daarmee snijdt hij door de chop ... ThumpsUp
grote concaaf ...... ideaal om te carven en golfjes te rippen .. en heerlijk scherp aangekant te varen ..
heerlijk speels en wendbaar ...
geen spray ....
echte rocker .... dus geen happen.. en ook geen verdraaide knieën meer .....
gaat super up-wind ....
de vaarhouding is meer symmetrisch (minder verdraaiing van kniegewricht) dus minder belastend voor knieen .....

CON's
vrijwel niet 2e hands verkrijgbaar...
helaas geen delamineren na enkel jaren ... Grin
design is niet echt sexy ....

check: http://www.stormchaser.nl/mako
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #9 December 09, 2013, 22:20:08
edit2Rapporteer  
Idd voldoet de trax qua vaareigeschappen aan je eisen.
Vaar er nu zelf ook mee, en qua vaareigeschappen wel mijn soort board, kwaliteit is alleen minder.

Ook de Gaastra Vane en North X-Ride schijnen hierin goed te zijn.
Aangezien ik voorlopig weer klaar ben met de F-One kwaliteit ben ik ook aan het kijken naar een ander board, en heb afgelopen zaterdag het eerste prototype van het nieuwe Essence board gevaren. Als daar nog kleine aanpassingen aan gedaan worden zodat ik ook mijn boots er goed op kan zetten, is de kans dat ik dat board ga kopen zodra het uit is.

Toplaag er af is gratis een nieuwe
Ik wacht al op een nieuwe sinds eind Oktober, en verwacht dit jaar niets meer te horen. Heb pas sinds goed een week eindelijk een tijdelijk leenboardje mogen ontvangen (Toplaag laat los, en insert ligt los)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 December 09, 2013, 22:21:51
edit2Rapporteer  
CON's
vrijwel niet 2e hands verkrijgbaar... Angry
helaas geen delamineren na enkel jaren ... Grin
design is niet echt sexy .... Joepie
- Eigenaren gaan spontaan overmatig smileys gebruiken


Nu serieus: Elk board met rocker EN ronde outline zal zeer weinig happen, pak dan alleen wel een maatje groter om het verlies aan low-end op te vangen.
Maar weet je zeker dat het aan je board ligt en niet aan je vaarstijl/houding? Met een verkeerde houding krijg je namelijk elk board aan het duiken en happen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 December 09, 2013, 22:27:53
edit2Rapporteer  

- Eigenaren gaan spontaan overmatig smileys gebruiken
.

Daar is wat aan gedaan.
laura

Geen avatar

Berichten: 63
Antwoord #12 December 09, 2013, 22:28:45
edit2Rapporteer  
.
Maar weet je zeker dat het aan je board ligt en niet aan je vaarstijl/houding? Met een verkeerde houding krijg je namelijk elk board aan het duiken en happen.
[/quote]

Dat kan natuurlijk. Maar met de F one had ik er geen last van en dat board voelde echt veel beter dan mn eigen board.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #13 December 10, 2013, 00:11:29
edit2Rapporteer  
Blankforce logic doet het ook goed. Onverwoestbaar en een leuke prijs. Dikke prima up wind en zeer verrassend goed voor in de chop. Of een shinn monk of dundee. Die snijden als een mes door boter... eh chop.

Oja... smileys  Cheesy
Archi

Geen avatar

Berichten: 5
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #14 December 10, 2013, 00:22:47
edit2Rapporteer  
ik heb inmiddels ook wat uurtjes op een brunotti onyx doorgebracht en al een aantal keer wat water mogen happen doordat m'n board begon te duiken (ook op vlak water).

Ik was ervan overtuigd dat dit mijn techniek was (moet zeggen dat het de laatste tijd niet vaak meer gebeurt) maar zou dit echt aan het board kunnen liggen?
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #15 December 10, 2013, 01:01:12
edit2Rapporteer  
Vaar er paar jaartjes mee en ik ken het probleem niet.(boardje uit 2009). Je moet wel zorgen dat je voorkant van je board niet als eerste in het water duikt, maar dat lijkt me logisch.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #16 December 10, 2013, 06:37:27
edit2Rapporteer  
Ik wacht al op een nieuwe sinds eind Oktober, en verwacht dit jaar niets meer te horen. Heb pas sinds goed een week eindelijk een tijdelijk leenboardje mogen ontvangen (Toplaag laat los, en insert ligt los)

Klopt,wordt half januari ;-)
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #17 December 10, 2013, 07:30:57
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf met een Essence boardje, vaart heel goed door de chop en weegt heel weinig. Upwind gaat ook uitstekend en ook geen last van spray. Verder is een North Xride een erg goede chop eter. De F-one Trax en Gaastra Vane gaan ook goed door de chop.
Ik gebruik hetzelfde board.
Voor de rest eigenlijk nooit wat anders gevaren dus kan ik zelf niet vergelijken.
Maar andere hebben ook op mijn board gevaren en zeiden dat ze het een heerlijk board vonden Smiley
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #18 December 10, 2013, 11:45:52
edit2Rapporteer  
Ik vaar sinds de laatste 3 sessie's op een Naish Motion 134x41. Voorheen vaarde ik op een Crazy Fly Shox 136x41. Het verschil wat ik merkte is, gemakelijker en sneller door choppy omstandigheden heen varen en voelt lekkerder en lichter aan bij sprongen. Upwind varen gaat wel minder bij low-end i.c.m. kleinere kites 7/9m naar mijn gevoel. Ik zit te overwegen om hogere vinnen er op te zetten. De APEX bindingen zijn ideaal als je zonder schoentjes vaart. Verder vereist het wel aandacht bij het afstellen.

Tijdens me vakantie heb ik ook uitgebreid de Trax en de TX6 kunnen varen. Ik vond de bindingen eenvoudig en lekker zitten. Beide boarden vond ik fijn varen. Alleen het delamineren van de toplaag op de Trax boardjes zag er niet uit.

Uiteindelijk ben ik voor de naish Motion gegaan. De prijs/kwaliteit/design combi gaf mij de doorslag. Echter zal nog heel graag een keer de Ocean Rodeo Mako  willen proberen in de nabije toekomst.



Ik kwam zelf op een naish motion uit maar misschien hebben jullie tips of goede ervaringen met bepaalde boards.

Alvast bedankt!

tammie

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #19 December 10, 2013, 11:48:52
edit2Rapporteer  
Shinn Monk Forever!
Lijkt alsof de chop er niet is, geen spray in gezicht en extreem goeie grip.
Ff op hun site kijken welke maat het best bij je past met je gewicht en dan op marktplaats kijken. worden nog aantal overjarige modellen aangeboden voor goeie prijs. Ik weeg 72 kg en vaar met 130/40, wil nooit meer iets anders.

Succes met kiezen!
MB

Berichten: 5
Antwoord #20 December 10, 2013, 12:38:16
edit2Rapporteer  
Vaar zelf sinds dit seizoen met de Naish Dub. Doet het erg goed op de chop doordat hij relatief veel rocker heeft, zeker een aanrader!
feddomw
Gast
Antwoord #21 December 10, 2013, 13:46:51
edit2Rapporteer  
Mako, Shinn Speedball, Shinn Gintronic, Shinn Monk (Forever).

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 December 10, 2013, 18:38:13
edit2Rapporteer  
6 weken geleden ben ik blijven 'haken' met mn board in een golfje in choppy water van het ijsselmeer met nogal vervelende gevolgen (board draaide weg en knie de andere kant op). Nu leek mn board wel vaker te blijven 'haken' (brunotti onyx) en ik heb m daarom maar meteen verkocht. Mn krukken mogen bijna de deur uit en daarom ben ik op zoek naar een nieuw board.
Ik ben op zoek naar een board die zeer goed door choppy water vaart. Makkelijk upwind gaat. Ik vaar vnlk op het ijsselmeer. Ben net begonnen met een beetje springen ( de pogingen waren er, het resultaat bleef alleen nog uit).
Ik kwam zelf op een naish motion uit maar misschien hebben jullie tips of goede ervaringen met bepaalde boards.

Alvast bedankt!

blijven haken met een Brunotti onyx? ik zeg dat t aan je vaarstijl ligt.
feddomw
Gast
Antwoord #23 December 10, 2013, 20:26:13
edit2Rapporteer  
6 weken geleden ben ik blijven 'haken' met mn board in een golfje in choppy water van het ijsselmeer met nogal vervelende gevolgen (board draaide weg en knie de andere kant op). Nu leek mn board wel vaker te blijven 'haken' (brunotti onyx) en ik heb m daarom maar meteen verkocht. Mn krukken mogen bijna de deur uit en daarom ben ik op zoek naar een nieuw board.
Ik ben op zoek naar een board die zeer goed door choppy water vaart. Makkelijk upwind gaat. Ik vaar vnlk op het ijsselmeer. Ben net begonnen met een beetje springen ( de pogingen waren er, het resultaat bleef alleen nog uit).
Ik kwam zelf op een naish motion uit maar misschien hebben jullie tips of goede ervaringen met bepaalde boards.

Alvast bedankt!

blijven haken met een Brunotti onyx? ik zeg dat t aan je vaarstijl ligt.

EJ, je zou bijna zeggen dat het aan de kite ligt. Zou ze een Park moeten hebben? schater
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #24 December 10, 2013, 22:20:33
edit2Rapporteer  
 schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.