Nieuwe Flysurfer Speed4

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
December 13, 2013, 20:59:01
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/81796583




Voor de liefhebbers!
Hmmm,krijg het beeld niet geplaatst.  Sry













Bron:kiteforum.com
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 December 13, 2013, 22:55:00
edit2Rapporteer  
Prachtige video
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #2 December 14, 2013, 13:27:49
edit2Rapporteer  
Zien dr mooi uit  ThumpsUp
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #3 December 14, 2013, 20:24:26
edit2Rapporteer  
Ik heb hem een paar weken geleden kunnen testen in Tarifa (zoals te zien in de video) en was er erg over te spreken!

De speed4 lotus is een doorontwikkeling op de populaire speed 3, met hetzelfde vlieggevoel

Wat is er dan verbeterd:
- Vernieuwd Lotus doek, 25% lichter dan het Deluxe doek
- Door de siliconen coating extra water- en vuilafstotend
- Kite wordt minder zwaar in de regen en vliegt daardoor beter
- Springt ontzettend makkelijk en hoog
- Minder backstall.
- Draait nog makkelijker
- Nieuwe dunnere lijnen, minder rek, maar dezelfde breeksterkte
- De kite is verbeterd in zijn duurzaamheid door betere interne banden en het lotus doek wat na veel gebruik haast niet poreus wordt.

Wellicht hebben we eind december al een eerste testkite, anders in januari.
Reviews van de kite en het lotus doek volgen hopelijk morgen.
Meer info over de speed4 lotus en voor testaanvragen, check http://www.versusshop.nl/flysurfer-kites/flysurfer-speed4-lotus.php
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #4 December 14, 2013, 20:48:38
edit2Rapporteer  
toch maar weer eens testen dan, is de perfecte ( mijn inziens dan) oldschoolkite en toch zie je ze hier weinig. Ik heb er 3 jaar geleden 1 geprobeerd en was positief verrast,maar toch houd iets je tegen om zo'n ding aan te schaffen! Wat is dat toch? Ja, de prijs mss. Hangtime is bizar!
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #5 December 14, 2013, 21:45:47
edit2Rapporteer  
Ze zien er zeker mooi uit, net als de sprongen in de video

@Extremekiter, klopt het dat de aspect ratio van de 12m2 tot 21m2 hoger is dan de 8m2 en 10m2? Volgens de spec lijken het twee verschillende series.

@Markus, gewoon minder vaak een kite kopen, dan valt de prijs mee. Ik heb vorige jaar een speed3 gekocht, nog steeds super blij mee en de kite kan nog jaren mee.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 December 14, 2013, 22:01:08
edit2Rapporteer  
Dit zou een prachtig zijn mocht je zo'n Flysurfer Speed 4 ook als Speedwing kunen gebruiken om te soaren op de duinen (bv Zoutelande
http://vimeo.com/66521236
). Die wings hebben zowat dezelfe oppervlaktes: 15m2 voor 75kg 17m2 voor 90kg

http://vimeo.com/66521236

Dubbel gebruik - dus interessant



Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #7 December 14, 2013, 22:47:59
edit2Rapporteer  
@Erik: De 12 tm 21 hebben inderdaad een hogere aspect ratio dan de 8 en 10.
De grote maten zijn een doorontwikkeling op de speed 3, waarbij de kleinere maten meer op een ander concept gebouwd zijn. Het vlieggevoel van de 8 en 10 is dan ook wat anders dan dat de meeste mensen gewend zijn van de speed 3.

Naar mijn mening is het erg prettig dat ze dezelfde feel als de speed3 houden. De progressieve bardruk en het feit dat je mega lift krijgt als je je bar aantrekt, maakt het speed3 / speed4 lotus gevoel juist zo fijn.

De kites zijn inderdaad een stukje duurder dan veel tubes, maar ze gaan langer mee (zeker het nieuwe lotus doek wat bijna niet poreuzer wordt na veel gebruik). Daarnaast komt flysurfer gemiddeld om de 3 jaar met een nieuwe kite.
Kijk maar eens op marktplaats wat en 3 jaar oude speed3 nu oplevert en vergelijk dat met een 3 jaar oude tubekite die evenveel gebruikt is, dan zul je zien dat de speed procentueel veel meer waard is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 December 15, 2013, 19:55:25
edit2Rapporteer  
Mooie teaser!
Wat een rotleven heb jij toch, Eddy Wink

Zeer innovatief die nieuwe stof.
Vreemd dat je het niet tegen komt op de licht wind racekites!?
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #9 December 15, 2013, 23:40:02
edit2Rapporteer  
Hey Michiel,

Lees hier een stukje uitleg over het doek en waarom het niet op tubekites gebruikt kan worden:
http://www.versusshop.nl/service/reviews/revolutie-in-kitedoek-flysurfer-lotus-fabric.php

En lees hier de review van de Speed4!

http://www.versusshop.nl/service/reviews/review-flysurfer-speed4-lotus.php
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 December 16, 2013, 00:18:44
edit2Rapporteer  
Ik baal ervan dat je eigenlijk nergens de echt grote tubekites kan proberen. Nu ik toch een vaste baan heb moet er toch een keer echt zo'n kite komen maar wil ik wel zeker zijn dat ik het juist koop. De Speed 3 lag mij wel, de Ozone Edge in de grote maten weer niet. Nja ik zie het wel aankomend jaar.
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #11 December 28, 2013, 16:36:38
edit2Rapporteer  
net even kort aan de 12m speed4 lotus gehangen Smiley fijne kite!
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #12 December 28, 2013, 21:31:13
edit2Rapporteer  
Mooi spul dat flysurfer !!

Citaat
Vernieuwd Lotus doek, 25% lichter dan het Deluxe doek

Beetje flauw: als oude Deluxe doek 41 gram per m2 is en nieuwe doek 33 gram per m2 dan is verschil 8 gram. Dus 8/41 = 19.15 % lichter tov oude Deluxe doek. De vraag is ook hoeveel de 96 gram (in geval van 12 meter) in praktijk weer uit maakt?

Heb zelf sinds deze zomer een deluxe 12 meter Speed 3 en is een zaligheid met snowkiten hier in combi met heel weinig wind. 
Zag dat ze nu bij flysurfer ook met enkel doek's foils komen  http://flysurfer.com/produkte/kites/peak/
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 December 28, 2013, 21:48:42
edit2Rapporteer  
Even doorgaan met flauw doen: In een Flysurfer zit grofweg 3x zoveel doek als het oppervlakte wat er op de tip gedrukt staat. Er word dus zeker meer gewicht bespaart dan die 96g uit jouw berekening.


Op kiteforum is er een topic waar de gewichten van een hoop kites te vinden zijn: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2360753
Probleem is alleen dat het gewicht incl bridles is dus blijft de besparing een schatting:
0,46kg als je 3x het oppervlakte neemt
0,72kg bij 19,15% van 3,75kg
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #14 December 28, 2013, 22:36:15
edit2Rapporteer  
Er heeft al eens iemand onderzoek gedaan naar het effect van gewicht. De conclusie was duidelijk:

" A heavier kite has a higher induced drag (drag that’s a result of creating lift), because it needs more lift to stay in the air......The promise Flysurfer made (The lighter cloth radically increases canopy stability, turning speed and light wind performance of every kite in our line!) is true, but even more true for bigger kites then for the smaller ones."

Het verschil voor de speed3 tussen "standard" / "deluxe" lijkt 40% te zijn. (geen idee of ze de bridle meewegen) Voor de speed4 geven ze geen gewicht op, maar er komen vast wel review die de speed4 met de speed3 vergelijken

Ook zou het wel eens leuk zijn om het gewicht van een tube kite te weten, met het zelfde "projected area" en opgepompt.

Bron
http://www.thekiteboarder.com/2010/04/is-a-kites-weight-important/
http://flysurfer.com/produkte/kites/speed/#Technical%20Data

@thijs77, merkte je verschil ten opzichte van de speed3? (heb je ervaring met de speed3?)
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 December 28, 2013, 22:54:03
edit2Rapporteer  
Klopt ook ja. Lichtere kites zitten stabieler in de lucht, omdat ze minder lift nodig hebben om hun eigen gewicht de lucht in te krijgen. De lift die ze daarvoor nodig hebben resulteert ook al in drag, maar dan kan de kite net blijven hangen. Het is pas bij hardere wind dat de lift dusdanig hoog wordt tov het eigen gewicht van de kite dat de netto lift/drag verhouding stabiliseert (en de opgaves benadert) Het eigen gewicht is parasitair eigenlijk.

Daarom vergroot en verkleint je windvenster in vlagerige wind, en zijn hoge AR kites stabieler.
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #16 December 28, 2013, 23:52:31
edit2Rapporteer  
@Erik: Helaas geen ervaring met de 12m speed3, wel met de 15m in standaard doek.
Dus heb niet echt goed vergelijkingsmateriaal.. Wat ik wel kan zeggen is dat ik de 12m speed4 erg fijn vond vliegen. Hij reageert snel, heeft behoorlijke lift en hangtime. Had het geluk even een flinke vlaag voor mn kiezen te krijgen toen ik er mee op het water stond, de kite gaf een heerlijke boost Smiley
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #17 December 31, 2013, 19:04:09
edit2Rapporteer  
Los van de discussie over de kosten en de aanschaf van de kite lees ik maar weinig verslagen van tube kiters die eens goed een foil kite (lees speed 4) hebben getest.

Dus wat zijn nu echt de grote verschillen en waar loop je nu echt tegen aan?
Er is nog ongelooflijk veel onwetendheid op dit gebied.
Zo zie ik nog erg vaak mede kiters met een grote "?" boven hun hoofd staan als er gestart of geland moet worden.

Mijn voorstel zou dan ook zijn om van de vliegersites af te stappen en eens een goede review te plaatsen op de verschillende kiteforums.

Persoonlijk zou ik erg benieuwd zijn waar mijn winstpunten zouden kunnen liggen tov mijn 12m2 tube.

Ps die spronghoogte en hangtime trekken zeker mijn aandacht ;-)

 
willem107

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #18 December 31, 2013, 22:15:46
edit2Rapporteer  
@ HJ vliegkarakteristieken worden door iedereen anders ervaren. winst die je zowiezo boekt zijn de langere levensduur en waardevastheid van de kite. Gebruiksgemak en packingsize lijken me ook winstpunten. Reviews komen er vast nog aan van de nieuwe speed4 Lotus. Er staan er al genoeg op de internationale FS site.
De speed is gemaakt voor high performance. D.w.z. Lift, hangtime, vliegsnelheid en upwind. Maar je moet het allemaal voelen en ervaren. Versus heeft een review op de site staan. Ik heb zelf een 10m speed4 standaard maar deze heeft niet het revolutionaire nieuwe doek. Je mag em. proberen, schrijf jij er een reviewtje over.
Ben zelf ook benieuwd naar de mening van de tubekiters.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 December 31, 2013, 23:08:23
edit2Rapporteer  
Zeker op mijn lijst voor lichtweer kanon welke ik volgend jaar wil gaan aanschaffen, die 18m
Binnenkort eens testen!
willem107

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #20 Januari 01, 2014, 12:31:49
edit2Rapporteer  
Volgens mij zag ik er een staan bij Versus. Die kun je dus al testen.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #21 Januari 02, 2014, 14:03:49
edit2Rapporteer  
@HJ; Ik sluit me volledig aan mij Willem over het feit dat iedereen een kite weer anders ervaart en daardoor een ander gevoel heeft over de voors- en tegens; maar volgens mij ben je het zelf daar ook totaal mee eens.

Vandaar dat ik je van harte uitnodig om de Speed4 eens zelf te ervaren en zo je eigen conclusies te kunnen trekken.

We hebben de Speed4 12 al in de test zitten Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 Januari 02, 2014, 14:10:16
edit2Rapporteer  
Volgens mij zag ik er een staan bij Versus. Die kun je dus al testen.

Eerst wachten op minder wind, iets wat het afgelopen jaar tot het einde heel eenvoudig was Wink

Komt goed, de winter moet nog komen. Alle tijd nog Wink
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #23 Januari 02, 2014, 14:37:02
edit2Rapporteer  
We hebben inderdaad een 12m speed4 in de test liggen, die kun je komen uitproberen. Een 18m ligt momenteel op voorraad.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.