Valt dit nog te fixen (footstrap Brunotti Onyx)

RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
December 15, 2013, 13:53:04
edit2Rapporteer  
Wilde net op pad gaan voor een dagje kiten en zag dat de footstrap van mijn Brunotti Onyx II boardje zijn langste tijd heeft gehad. Boardje vaart verder top en gelukkig kom ik er thuis achter en niet terwijl ik net een rakje vaar en het scheurt volledig.

Het ding is aan de zijkant uitgescheurd en zit nog aan een klein stukje vast. Maar mijn vraag is vooral; valt dit te repareren, zo ja; hoe? of waar?

Heb het board augustus 2011 gekocht en geen idee of het eventueel nog onder de garantie kan vallen.

Robert
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 December 15, 2013, 14:15:02
edit2Rapporteer  
Denk dat de kosten om dit te repareren hoger uitvallen dan een nieuw setje straps.

Zou in ieder geval contact opnemen met de shop waar je hem gekocht hebt, mocht het geen garantie meer zijn dan kunnen ze vast wel aan vervangende straps komen.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #2 December 15, 2013, 14:19:34
edit2Rapporteer  
Zou idd ook ff terug gaan naar de shop, zelf gehad met een YZ Pro 2011, en heb er meerdere gezien.
Is dus een bekend probleem van deze type straps
Wil

Berichten: 70
Antwoord #3 December 15, 2013, 16:08:58
edit2Rapporteer  
heb het ook gehad met mijn yz pro, heb ze toen niet vergoed gekregen. 40 euro voor 2 nieuwe straps.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 December 15, 2013, 18:26:47
edit2Rapporteer  
na 2 jaar??? ..... is dat niet erg vlug???
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #5 December 15, 2013, 19:26:07
edit2Rapporteer  
Hoe lang horen voetbanden mee te gaan? Dit is slijtage, maar het kan zijn dat de slijtage onevenredig groot is door een constructiefout. Om in aanmerking te komen voor garantie na 2 jaar is het aan jou om te bewijzen dat dit veroorzaakt wordt door een constructiefout (en dus garantie zou zijn). Dan nog heb je er 2 seizoenen mee gevaren (dus geen volledige compensatie). Afhankelijk van het aantal uren op het water is dat snel kapot of valt het wel mee.

Denk dat uiteindelijk de vraag is: wat voor moeite wil je doen voor 40 euro?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 December 16, 2013, 00:25:41
edit2Rapporteer  
ik ben nog nooit kapotte straps tegengekomen.

Oh, das niet waar, toen we in 2004 straps nog rechtstreeks vastmaakten aan het board...
RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Antwoord #7 December 16, 2013, 10:53:38
edit2Rapporteer  
Thanks, heb inmiddels contact opgenomen met de shop dus we gaan eens kijken wat er te regelen valt.

Nu moet ik zeggen dat ik echt niet moeilijk ga doen om een paar tientjes maar het feit dat de andere bevestingspunten van de straps er nog zo goed als nieuw uitzien geeft wat mij betreft wel aardig aan dat dit eerder een productiefout is dan slijtage. En als het slijtage zou zijn betekent dit dan dat je straps na twee jaar al kunt afschrijven? Dat vind ik (zoals Ocean ook al zegt) wel erg vlot. Maar om hier nou een hele discussie van te gaan maken bij de leverancier is het ook weer niet waard.

Eerst maar eens zien hoe het wordt opgelost.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.