Gebruikte 2013 kites veels te duur?

Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #50 Maart 05, 2014, 22:16:05
edit2Rapporteer  
Off topic,
Zout afspoelen is echt niet nodig ook zand kan weinig kwaad zolang het niet in de leading edge komt.
Wel belangrijk is dat je kite droog opbergt.  Wink

Verder heb ik het idee dat de shops expres schaarste brengen in overjarige modellen. Want ook daarin is steeds minder keus.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #51 Maart 05, 2014, 22:19:16
edit2Rapporteer  
Dat bedoelen we dus. Er zijn ook een hoop onwetende mooiweerkiters, even afgezien van eerlijkheid.
Daarnaast is het belangrijk dat het kitedoek niet te lang in de zon ligt en niet te vaak op het strand of elders klappert. Kite goed fixeren met zand is een vaardigheid.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #52 Maart 06, 2014, 00:00:19
edit2Rapporteer  
Off topic,
Zout afspoelen is echt niet nodig ook zand kan weinig kwaad zolang het niet in de leading edge komt.
Wel belangrijk is dat je kite droog opbergt.  Wink

Verder heb ik het idee dat de shops expres schaarste brengen in overjarige modellen. Want ook daarin is steeds minder keus.

Nou ik denk niet dat shops dat express doen. Ze kopen gewoon het aantal in dat ze hopen te kunnen verkopen met leuke 1e jaar marge. Op tweedejaar kites kunnen ze al een stuk minder marge vragen en voor je het weet zit je met winkeldochters.

Wat ik overigens niet begrijp is dat een nieuwe kite net zoveel kost als een hele goede mountainebike. (die in gebruik qua uren een stuk langer mee gaat)
Gaat er zoveel op aan reclame ? r&d kosten zullen ook wel meevallen bij een model dat al voor het 5ejaar op rij uitkomt.

Snowman

Berichten: 264
Antwoord #53 Maart 06, 2014, 00:25:15
edit2Rapporteer  
>  dat een nieuwe kite net zoveel kost als een hele goede mountainebike
?? Een hele goede mountainbike is  al snel  minstens 2x duurder + alles wat nog duurder is dan een nieuwe kite dus die vergelijking klopt niet helemaal. Beetje Appels met peren vergelijken.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #54 Maart 06, 2014, 09:16:28
edit2Rapporteer  
Toch heb ik het idee dat je een aantal jaar geleden meer overjarige kites in de shop lagen dan dat dat nu het geval is. Je zou dus kunnen stellen dat hun inkoop beleid beter is. Misschien is het in de loop van de jaren beter door de shops in te schatten wat ze verkopen op een jaar of hebben ze simpel weg minder op voorraad.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #55 Maart 06, 2014, 09:26:41
edit2Rapporteer  
Denk dat de shops eerder korting geven nu ook. Oostvoorne was in augusters all veel korting opende naish 2013
feddomw
Gast
Antwoord #56 Maart 06, 2014, 10:11:02
edit2Rapporteer  
>  dat een nieuwe kite net zoveel kost als een hele goede mountainebike
?? Een hele goede mountainbike is  al snel  minstens 2x duurder + alles wat nog duurder is dan een nieuwe kite dus die vergelijking klopt niet helemaal. Beetje Appels met peren vergelijken.


Onzin, want het verschil tussen een goede en een "hele goede" mountainbike is marginaal. De prijsverschillen zijn gigantisch, maar de voordelen zijn vaak voor de recreant niet er uit te halen. Net als bij racefietsen overigens.

Maar ja, men geeft het nou eenmaal graag er aan uit. Ik heb vroeger bizar veel ATBs en racefietsen verkocht aan mensen met meer geld dan verstand. In beide segmenten kan je voor de prijs van een kite (1500-1800) een waanzinnig goede fiets kopen die meer dan goed genoeg is voor 98+% van de fietsers.

Het verschil met kites is dat er geen "hoger segment" mogelijk is. Je wordt beperkt door de materialen en de afwerking, je kan een kite eenvoudigweg niet duurder maken dan de duurste modellen nu zijn, tenzij je met full-carbon barren gaat werken, kevlar tassen en titanium pompbehuizingen of zo.

Bij fietsen kan dit wel, handgemaakte titanium onderdelen zijn nou eenmaal gillend duur. En de fietser betaalt graag voor die 30gr gewichtsbesparing, daar spelen de marketing campagnes graag op in. Never mind dat de consument in kwestie zomaar 8kg zou kunnen afvallen.

Hetzelfde geldt voor motoren. Buikschuivers met sportuitlaten, vering-upgrades en "lichtere" add-on onderdelen. Terwijl de gemiddelde rijder met TT-aspiraties het er never-nooit zal merken of er uit zal halen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #57 Maart 06, 2014, 10:22:20
edit2Rapporteer  
Denk dat de shops eerder korting geven nu ook. Oostvoorne was in augusters all veel korting opende naish 2013
ja logisch... In die maand komt de nieuwe lijn op de markt.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #58 Maart 06, 2014, 12:23:42
edit2Rapporteer  
Het ligt niet aan de 2e handsprijs maar aan de nieuwprijs.
Koop je een  kite van een "A-merk"  in  het begin van het seizoen betaal je rustig 1500 euro voor een complete kite bij de shop.   aan het einde van het jaar betaal je nog maar 1100 euro. 
Dat zou dus zowiezo betekenen dat je kite met 1 jaar kiten direct 400 euro minder waard is.  Daarbij moet je dan nog meer geld toeleggen omdat de  kite niet meer nieuw is die jij in het begin hebt gekocht maar 2e hands.    800 euro - 900 euro als je mazzel hebt.

Het is echt insane.
De kleinere merken zijn misschien iets lastiger te verkopen je verliest per jaar aanzienlijk minder geld.

Zo weet ik van veel Fluid kiters (merk wat ik voer dus daar heb ik kennis van)   Betaalde 850 euro voor de kite nieuw complete en verkochten hem voor 750 euro dat is nog een te nemen verlies na een jaar vol kiten!
Zelfde zie je bijvoorbeeld met Switch en Zian.



Voer? Net als Evan na trouwe jaren toch naar ozone?

Verkoop Wink
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #59 Maart 06, 2014, 21:31:44
edit2Rapporteer  
Men zegt dat het zout voor verkleuringen kan zorgen. Of het ook echt zo is weet ik niet. Zelf spoel ik mijn kites ook nooit af en er zitten wel wat witte vlekken op.
feddomw
Gast
Antwoord #60 Maart 06, 2014, 23:01:17
edit2Rapporteer  
Men zegt dat het zout voor verkleuringen kan zorgen. Of het ook echt zo is weet ik niet. Zelf spoel ik mijn kites ook nooit af en er zitten wel wat witte vlekken op.

Bullshit. If anything, zorgt het zout er voor dat er minder kans is op schimmel of "het weer" in de kite.
Witte vlekken klinken als opgedroogd zout, een keer spoelen en het is weg.  Chemisch gezien onmogelijk dat zout water de kleurstof uit je kite kan spoelen en wiite vlekken kan geven.

Veel merken hebben last van "bloeden" van de kleuren, dat gebeurt als een kite nat wordt opgeborgen, ongeacht zout/zoet water. Het zijn dan de donkere kleuren die nog een beetje "afgeven" op het lichte doek. Gezien bij Ozone, SS, OR, en North.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #61 Maart 06, 2014, 23:36:10
edit2Rapporteer  
idd overal, mn gaastra heeft het ook, te lui geweest na een natte sessie. Valt wel op dat het steeds minder erg wordt Smiley dus het bloed ook wat uit
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.