5e lijn achter QR-swivel

Skyline

Geen avatar

Berichten: 17
Maart 06, 2014, 22:21:00
edit2Rapporteer  
Dag kiters,

Sinds het einde van afgelopen zomer ben ik begonnen met kiten. Zelf ben ik nogal van het zelf uitzoeken, maar na vanuit meerdere richtingen het strenge advies te hebben ontvangen les te nemen, heb ik dit toch maar gedaan.

Manmanman, wat is dit gaaf zeg. Wat een kracht zit er in zo'n kite. He-le-maal geweldig! En ik kan nog maar net heen en weer...

Zelf ben ik ondertussen in het bezit van 10m Advance Kaiman 4 uit 2011. Ik moet zeggen dat ik hier nog maar één keer mee gekite heb (nog een paar keer met een andere 7m en 9m). Nu ben ik uiteraard eerst gaan kijken hoe de kite reageert en de quick release geprobeerd. De kite werd volledig gedepowered, maar tot mijn verbazing bleef ik niet aan mijn safetyleash vastzitten, maar aan de vijfde lijn achter de QR-swivel. Hier een afbeelding van de betreffende quick release:


Ik had mijn safetyleash wel aan de ring vast gemaakt, maar die was dus (denk ik) volkomen nutteloos achteraf gezien.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Of belangrijker, wat is jullie advies? Rekening houdend dat ik nog een beginner ben.
In het geval van een deathloop (of een andere vervelende situatie) zou ik toch echt graag volledig los willen.

Alvast bedankt!

(Ik heb hier ook op het forum naar gezocht, maar echt iets concreets kon ik niet vinden)
Ronald6

Berichten: 18
Antwoord #1 Maart 07, 2014, 01:26:34
edit2Rapporteer  
Hoi

Je safty leash zit dan toch vast aan je vijfde lijn . en de kite depowerd dan helemaal.
wil je daarna de kite helemaal kwijt trek je aan je safety van de leash.


hieronder een link naar een filmpje waar het heel duidelijk uitgelegd en getest word.
ik hoop dat je er wat aan hebt 


http://www.youtube.com/watch?v=itOhrd7Bihk


Gr , Ronald
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.