ge-infexioneerde bar

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Maart 12, 2014, 18:01:22
edit2Rapporteer  
het depower- en safetykoord van mijn fusionbar (design: Rudo) waren dringend aan vervanging toe.
Infexion (Evan) levert depowerkoorden met geplastificeerde mantel die daardoor minder slijtagegevoelig zijn.
ik kreeg al een pica van het resultaat: ziet gaaf uit ...  ThumpsUp

Komend weekend ga ik het zaakje testen op de Slufter of Bdam ..... Joepie



So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #1 Maart 12, 2014, 18:08:03
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit Smiley

Is er eigenlijk een standaard hoe lang kitelinen mee gaan, qua aantal maanden oud of aantal uren varen, of verschilt dit echt gigantisch ?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Maart 12, 2014, 18:16:12
edit2Rapporteer  
Mijn ervaringen met F-one zijn wat dit betreft zeer positief. Het depowerkoord bij de Bandits is namelijk al standaard geplastificeerd en dat merk je de verminderde slijtage maar ook aan het "glijcomfort".

Ocean Rodeo heeft, net zoals de meeste andere merken, geen geplasificeerd depowerkoord en dat merk je helaas aan de slijtsnelheid .... Angry


Ik verwacht/hoop dat mijn ge-infexioneerde depowerlijnen aanmerkelijk langer zullen meegaan... YeSS
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #3 Maart 12, 2014, 20:18:31
edit2Rapporteer  
lijkt wel een Airush bar!   Grin.       ziet erg netjes uit!

(zie je van t weekend,Louk)
ramsay6

Berichten: 14
Antwoord #4 Maart 12, 2014, 22:32:22
edit2Rapporteer  
Ziet er netjes uit hoor. Vroeg me alleen af of de sliding stopper er niet net goed afgelaten kan worden aangezien deze niet naar beneden kan worden geschoven toch?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Maart 12, 2014, 23:34:34
edit2Rapporteer  
Ziet er netjes uit hoor. Vroeg me alleen af of de sliding stopper er niet net goed afgelaten kan worden aangezien deze niet naar beneden kan worden geschoven toch?

Ja inderdaad, dat vroeg ik me ook al af.
Evan zal hier vast en zeker (voor Belgische kiters: "zeker en vast") een antwoord op hebben ....
edwin andelst

Berichten: 53
Logs: 0 | 363 uur
Antwoord #6 Maart 13, 2014, 00:36:27
edit2Rapporteer  
Zou een mooie oplossing zijn. Heb ook al eens moeten vervangen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 Maart 13, 2014, 01:03:03
edit2Rapporteer  
Mijn ervaringen met F-one zijn wat dit betreft zeer positief. Het depowerkoord bij de Bandits is namelijk al standaard geplastificeerd en dat merk je de verminderde slijtage maar ook aan het "glijcomfort".

Ocean Rodeo heeft, net zoals de meeste andere merken, geen geplasificeerd depowerkoord en dat merk je helaas aan de slijtsnelheid .... Angry


Ik verwacht/hoop dat mijn ge-infexioneerde depowerlijnen aanmerkelijk langer zullen meegaan... YeSS

Mijn ervaring met de F-One lijn is juist erg slecht. PU gaat na een tijd wat zachter worden, en bij het minste of geringste zit er een scheurtje in, die dan binnen 2 sessies compleet openscheurt van begin tot eind van de lijn. In 1,5 jaar 2 keer vervangen. En het gaat nog eens stroever ook...  En het rolt niks op.

Nah heb nu dyneema lijn, en in de wax gezet, en dat bevalt mij toch veel beter. Ik snap dat gegeil op die PU lijnen niet zo.

Dat sommige fabrikanten het niet doen, is niet vanwege een bezuiniging.

Overigens levert Evan wel vakwerk af, dat mag gezegd worden Grin
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #8 Maart 13, 2014, 11:08:36
edit2Rapporteer  
is die sliding stopper nu nog wel bruikbaar?
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 Maart 13, 2014, 12:20:25
edit2Rapporteer  
De stopper is niet meer bruikbaar, maar ik neem aan dat de afstand door Evan op de millimeter is afgemeten zodat de kite precies genoeg druk kwijt kan Smiley

Je kan bij ons ook complete Ozone barren bestellen met Infexion lijnenset
http://kitekings.nl/barren/infexion-customs/ozone-bar-met-infexion-lijnenset.html

Met mijn vorige Infexion stormlijnen heb ik 4 jaar gedaan en die is nu nog zonder slijtage (het naish stokje valt wel uit elkaar..)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Maart 13, 2014, 13:47:21
edit2Rapporteer  
Vond het zonde om die stopper in de prullenbak te gooien dus fungeert hij nu als vaste stopper.

Dat sommige PU slangen slijten komt omdat ze te dunne en/of te zacht PU gebruiken. Als je de juiste gebruikt moet het een paar jaar heel blijven.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 Maart 13, 2014, 18:33:13
edit2Rapporteer  
die stopper kan je er beter afhalen Evan, die houd de lijnen uit elkaar (of ik mis iets) en daarmee tegen de zijkanten van het bar gat.
even een vraagje, wat voor lijnen en ØPU mantel gebruik je?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Maart 13, 2014, 21:04:49
edit2Rapporteer  
Pas op Evan, bedrijfspionage! Wink
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #13 Maart 14, 2014, 14:25:35
edit2Rapporteer  
Ik heb de bar ontvangen ..... ziet er mooi uit  ThumpsUp

morgen knallen  YeSS
feddomw
Gast
Antwoord #14 Maart 14, 2014, 15:11:09
edit2Rapporteer  

even een vraagje, wat voor lijnen en ØPU mantel gebruik je?


Ik heb het ook eens gevraagd, Rudo. Lijnen zijn Dyneema gemengd/doorweven met unobtainium vezels. Mantel is standaard PU, versterkt met adamantium. Dit laatste haalt Evan bij Logan zelf, want die heeft er genoeg van liggen.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #15 Maart 14, 2014, 17:09:46
edit2Rapporteer  
grapjes Wink
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #16 Maart 15, 2014, 21:53:44
edit2Rapporteer  
vandaag testdag van de ge-infexioneerde bar op Vrouwenpolder ....

het glijcomfort is vele malen hoger. Soepeler dan voorheen is de bar te poweren en depoweren .... ThumpsUp

Aan het bargat zitten enkele scherpe kanten als gevolg van inslijten van het vorige depowerkoord. Evan waarschuwde dat deze scherpe kanten de pu-mantel kunnen beschadigen. Nadat ik de bar heb afgespoeld speciaal hierop gelet. Resultaat: geen schuurbeschadigingen te zien... ThumpsUp

Wat de stopper betreft: daar heeft Rudo een punt. De stopper duwt de lijnen onnodig naar buiten. Ik zal de stopper er dus waarschijnlijk vanaf halen.

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #17 Maart 15, 2014, 22:05:21
edit2Rapporteer  
ik zou hem laten zitten Loek, mocht je crashen en je laat je bar los blijft die ten alle tijden tegen de stopper zitten en niet tegen de stoffen bescherming van de strap,waar de bar misschien in vast kan komen te zitten/klemmen.
Michel79

Berichten: 19
Antwoord #18 Maart 15, 2014, 22:18:21
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd of het na een aantal kitesessies nog zo positief is. Is inderdaad een serieuze optie om op deze wijze depowerkoord te vervangen. Heb zelf de freestylebar van 2013 ook van OR dus hoop dat je nog wat kan laten horen over een aantal weken
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #19 Maart 15, 2014, 23:19:03
edit2Rapporteer  
@Michel79,

ik houd je op de hoogte.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #20 Maart 16, 2014, 14:10:31
edit2Rapporteer  
Ben ook nieuwsgierig hoe het zich uithoudt.
dit is ook een freestyle bar.. iig voor de huidige termen.. 
strap =  freestyle..    fusion en freeride hebben depower onder de bar. Fijne barretjes van barr ehw oceanrodeo

Michel79

Berichten: 19
Antwoord #21 April 22, 2015, 17:13:01
edit2Rapporteer  
@Michel79,

ik houd je op de hoogte.

weer eens tijd op dit topic onder de aandacht te brengen. wil voor de zomer het depowerkoord van mijn freestylebar vervangen.  Ben benieuwd naar een nieuwe statusupdate
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #22 April 22, 2015, 17:57:55
edit2Rapporteer  
update: de mantel om mijn powerkoord ziet er nog steeds prima uit .......na een heel seizoen varen ... YeSS
de PU-mantel voelt nog steeds soepel en sterk aan.
Het geeft mij ook een veilig gevoel, te kiten met een powerkoord dat niet rafelt of kleine beschadigingen heeft.

de mantel om de safetylijn was na enkele keren al gebroken. ..... Cry
De scherpe rand van het bargat was de oorzaak hiervan. Evan had mij hiervoor al gewaarschuwd en ik had deze rand al wat ronder gevijld maar dit was helaas niet voldoende.

Inmiddels heb ik het safetykoord al moeten vervangen want toen de PU-mantel eraf was, was de lijn vlug gebroken.

Conclusie: een PU-mantel om je powerkoord is zeker de investering waard!
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #23 April 22, 2015, 18:11:07
edit2Rapporteer  
Ik vraag me eigenlijk af waarom sommige merken het niet doen.
Bv North doet het nog steeds niet.

En kan je eigenlijk slijtage hebben in de PU mantel? Die dan eigenlijk onzichtbaar is.
Michel79

Berichten: 19
Antwoord #24 April 22, 2015, 19:38:32
edit2Rapporteer  
@Evan: kun je voor mijn freestylebarren het depowerkoord vervangen en een manteltje er om heen doen? Voor het safetykoord mag het ook indien het gat van de bar het nog toestaat. Even een pm?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.