Zandmotor Slider Park (Like it)

Yoram

Berichten: 1217
Maart 14, 2014, 01:55:53
edit2Rapporteer  
Tha boyz zijn druk bezig geweest met het bouwen aan het funpark, het eerste onderdeel de JB Incline Rail is bijna klaar voor de test en er kan bijna gebouwd worden aan het volgende onderdeel.
 
Er is een facebook pagina aangemaakt 'Zandmotor Slider Park', hier zal onder andere geplaatst worden wanneer je de onderdelen van het funpark, bijvoorbeeld de JB Incline Rail kan proberen. Daarnaast worden er regelmatig updates van de vorderingen, tips en trixs geplaatst.

Het is de bedoeling om een vergunning voor het funpark via de gemeente te verkrijgen, met je like steun je tha boyz ook om het funpark legaal te realiseren. Like dus allemaal even de pagina Zandmotor Slider Park. https://www.facebook.com/ZandmotorFeaturePark

Heb je materiaal, kan je iets betekenen, of wil je meehelpen bouwen met de volgende funpark onderdelen, stuur even een berichtje op fb.

Like hem hier: https://www.facebook.com/ZandmotorFeaturePark




s4nder

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #1 Maart 14, 2014, 09:43:21
edit2Rapporteer  
Leuk initiatief, maar waar denken jullie deze te plaatsen ivm de drukte en de vele beginners?
pallo

Berichten: 93
Antwoord #2 Maart 14, 2014, 10:05:07
edit2Rapporteer  
ziet er al goed uit! ben benieuwd
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Maart 14, 2014, 10:12:48
edit2Rapporteer  
Leuk initiatief, maar waar denken jullie deze te plaatsten ivm de drukte en de vele beginners?
ja da's ook mijn vraag. Leuk object om tegen aan te klappen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Maart 14, 2014, 10:27:40
edit2Rapporteer  
Leuk initiatief maar kijk wel uit met eventuele aansprakelijkheid voor als er iemand bovenop knalt......
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #5 Maart 14, 2014, 10:58:33
edit2Rapporteer  
Super hoor mannen!  ThumpsUp
Ik zou daar met een oud boardje best eens willen overheen willen sliden. (proberen)

Wordt het iets commercieels of mag iedereen er gebruik van maken?

Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #6 Maart 14, 2014, 11:39:20
edit2Rapporteer  
De poel is al redelijk klein en op mooie (zomer) dagen erg druk. Het plaatsen van dit soort "obstakels" gaat de veiligheid niet ten goede komen. Kan mezelf daarom niet voorstellen dat de Gemeente medewerking zal verlenen aan het geven van een vergunning...

Het idee is wel  ThumpsUp, zou dit dan het eerste kite funpark in NL worden?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Maart 14, 2014, 11:50:09
edit2Rapporteer  
Leuk initiatief maar kijk wel uit met eventuele aansprakelijkheid voor als er iemand bovenop knalt......
waarom niet? op veel stranden slaan ze toch ook dikke houten palen... Aansprakelijkheid ligt dan toch ook bij die gene die er tegen aan loopt, rijdt of vliegt?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 Maart 14, 2014, 12:28:34
edit2Rapporteer  
Leuk initiatief maar kijk wel uit met eventuele aansprakelijkheid voor als er iemand bovenop knalt......
waarom niet? op veel stranden slaan ze toch ook dikke houten palen... Aansprakelijkheid ligt dan toch ook bij die gene die er tegen aan loopt, rijdt of vliegt?

Nee hoor, zelfs als je het over een off. gebied voor kitesurfen hebt is de gemeente aansprakelijk voor de openbare orde en veiligheid. Staat er dus ( in een officiële! / erkende locatie)  een paal of idiote hindernis en het gaat fout dan is de "eigenaar" ( zullen we dan maar ff voor het gemak zeggen) aansprakelijk.....
Voor veel gemeentes dan ook vaak een reden om het kitesurfen te verbieden of in ieder geval niet officieel toe te staan....

we nemen maar gewoon even een  hypothese / casus.....
de locatie Mirns.
Voldoet aan alle eisen: BPR ontheffing / opgenomen in NB wetgeving en het beheerplan Natura 2000.
Bestemmingsplan: recreatiegebied. Je mag er officieel kitesurfen!

Stel, ik wil daar met een aantal locals een slider plaatsen. Via de officiele weg gaat dat lastig worden. Je gaat dan een "kunstwerk" in het water plaatsen en je wilt echt niet weten wat daar voor een papierwerk/vergunningen / toestemmingen bij komt kijken.......

Ok, ik besluit om het dan gewoon lekker te doen. Samen met een stel locals een paar avonden flink klussen en hoppa dat ding het water in. Zodra er echter iemand flink opklapt ( en dit kunnen net zo goed deelnemers zelf zijn) en er kosten gemaakt worden gaat het spek stinken......  Diegene die het hele geval in het water heeft geplaatst heeft dan een vet probleem.

Nu moet je natuurlijk niet meteen overal spoken gaan zien maar je moet je met dit soort zaken wel goed beseffen waar je mee bezig bent. Nederland is dan helaas een landje met allerlei regeltjes.........


/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #9 Maart 14, 2014, 12:42:39
edit2Rapporteer  
Waarom zal de verantwoordelijke gemeente (m.i. gem. Monster) hier met open armen op staan te wachten... zowel verzekeringstechnisch, en wie houdt r toezicht en pleegt fatsoenlijk onderhoud??
Stellage neerzetten is 1 maar wanneer deze personen weer weggaan en r anderen opbotsen of de constructie is niet getest en afgenomen oid...?!?!? Komt alles weer bij gemeente Monster e.o. terecht.

Gedachte is leuk, maar hoe lang denk je dat een vergunning voor een legale wakebaan al duurt? Daar waar al naar gelang de openingstijden sowieso CONTINUE toezicht vereist is vanwege de verzekeringskwesties...

Tel uit en je begrijpt wat Tom hier ook zegt

PS Volgens mij is de Zandmotor zelfs voor 'gewoon' kiten al een gedoogzone, dit soort constructies plaatsen ZONDER vereiste vergunning zou het verhaal om r überhaupt nog te mogen blijven kiten een stuk moeilijker maken...
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #10 Maart 14, 2014, 18:29:59
edit2Rapporteer  
ff een reactie die door sommigen als zuur zal worden gezien...

Los van de door anderen in dit topic genoemde bedenkingen snap ik zelf de lol van die sliders niet zo.. Ben ik daarin de enige? Ik sta op het water om water, wind en de vrijheid van de open ruimte te beleven.. die sliders staan dan alleen maar in de weg..
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #11 Maart 14, 2014, 21:23:31
edit2Rapporteer  
ff een reactie die door sommigen als zuur zal worden gezien...

Los van de door anderen in dit topic genoemde bedenkingen snap ik zelf de lol van die sliders niet zo.. Ben ik daarin de enige? Ik sta op het water om water, wind en de vrijheid van de open ruimte te beleven.. die sliders staan dan alleen maar in de weg..

Ben het wel met Peer eens. Maar voor ieder wat wils natuurlijk. Met snowboarden heb je ook mensen die de hele dag in het funpark zitten en mensen die een halve dag hiken om ofpiste te gaan freeriden met een paar man ver weg van de piste. 
ZSP - Tha boyz

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #12 Maart 14, 2014, 21:29:18
edit2Rapporteer  
Hoi Mannen,

Bedankt voor alle reacties, likes, advies en kritiek.
De Zandmotor Slider Park facebook pagina is gemaakt om interesse te pijlen. Als er veel interesse is kunnen we pas verder. De bedoeling is om voorlopig een paar obstakels te bouwen en die op de rustige dagen te session-en.  Het is en blijft vrij voor iedereen, het wordt nooit iets commercieels. Als je erover wilt en alle liability op jezelf neemt mag je dat doen. Als je de pagina ge-liked hebt, krijg je melding van wanneer er features gaan staan(maken er een event voor aan). Voorlopig wordt het dus die dingen opbouwen, in het water zetten, session-en en weer eruit halen en demonteren. Daarbij wordt er ook wel een plek uitgekozen in ondiep water(, want voorlopig hebben we nog niets dat kan drijven) zo ver als mogelijk uit de weg van de normale spot gebruikers.

Elke spot is met goeie wind en een zonnetje super druk en vol met beginners. Dus dat als argument houden voor het niet plaatsen van een feature ergens sluit elke spot in Nederland( en inprincipe overal ter wereld) uit.

Leuk objekt om tegen aan te klappen. Dat klopt, wat vind je van deze dan:
-scheveningen pier
-haven hoofd van any willekeurige haven
-strekdammen van het Oostvoornse meer
-de palen ter afbakening van het vogel/natuur gebied
-de restanten van de bunker ten zuiden van het autostrand
-de twee oranje palen op sluf
- de half afgebroken paal in het water in de kom van de zandmotor
-de argus mast
- any willekeurige boei
-any strand tent
-any zeil vereniging die hun bootjes gedurende de dag op het strand laat staan
-
De lijst gaat veel langer door, maar ik denk dat het punt dat gemaakt wil worden duidelijk is.
Diegenen van jullie die wel eens naar een kabelbaan ( ski of wake) zijn geweest, zullen het wel weten dat het gebruik maken van de features aldaar op eigen risico is. Alle aansprakelijkheid bij persoons letsel en verwondingen en beschadiging van eigen materiaal ligt bij de rider die besloot over de obstakels te gaan. Het toezicht van het personeel dient alleen ingeval het toch mis gaat, diegene zo snel als mogelijk te hulp te schieten. En natuurlijk alles een beetje op orde houden qua de normale gang van zaken bij zo'n baan. Er worden dan ook overall waarschuwingen geplaatst hieromtrent.

U snapt het nut van zo'n obstakel niet, dat kan best. Tis maar een discipline binnen het kiteboarden. Iedereen vind wel een andere discipline leuk. Sommige mensen vinden big airs leuk of golven rippen of met een skim of skate spelen. Weer andere mensen snappen niet dat je met boots wil varen of dat je toch echt strapless een golf wilt rippen of dat je alleen maar nog op een hydrofoil wilt staan. En dan heb je weer heel andere mensen, die zitten binnen als het 25kts waait en genieten van een puzzel of van World of Warcraft achter een pc. Die mensen snappen niet dat wij gaan kiten met 25kts en een zonnetje.
Aangeven dat het kiten voor jouw belangrijk is omdat je kan genieten van alle open ruimte, de zon, de wind en de zee, maakt het toch ironisch dat je dan tussen obstakels in ondiep water door gaat varen wanneer er een paar meter verder open vlak water is en honderd meter verder open zee. Het is jouw mening en je goed recht die te uiten, wij nemen het je niet kwalijk.

Heren, bedankt voor de reacties hier. Wij hadden ook niet verwacht dat dit allemaal super easy zou gaan en al dit kritiek houdt ons scherp en motiveert ons nog meer om door te zetten. Als jullie ook maar iets kunnen bedenken dat misschien een beetje niks zou zitten, laat maar direkt weten of hier of stuur ons een bericht op facebook. Alle kritiek help ons mee aan het realiseren van een leuk concept. En als je het nog niet gedaan hebt, like de page


Grtz,
ZSP-Tha Boyz
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #13 Maart 14, 2014, 22:03:04
edit2Rapporteer  
Bouw lekker je sliders joh ThumpsUp. Ik heb echt geen enkel bezwaar gun iedereen zijn ding. En zal er heus niet tussendoor varen. Ik bedoelde alleen dat ik de lol niet snap. Wat betreft beschikbare ruimte lijkt me de zandmotor prima, maar niet in een winderig weekend vanaf april tot oktober.  Huh
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #14 Maart 15, 2014, 00:44:52
edit2Rapporteer  
Klasse initatief, ik kan niet wachten tot ik mn skate en nek kan komen breken, hebben jullie ook aan getij gedacht? Is het binnenmeertje misschien niet een optie?
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #15 Maart 15, 2014, 01:03:32
edit2Rapporteer  
weg ermee.. veel te druk daar...

ook doordeweeks
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #16 Maart 15, 2014, 01:41:16
edit2Rapporteer  
Heb nog een kicker in de schuur staan, en wat kunstof plaat. gratis af te halen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #17 Maart 15, 2014, 10:05:51
edit2Rapporteer  
Ik weet wel zeker dat er hier ( bovenstaande reactie) te licht over zaken als zijnde aansprakelijkheid wordt gesproken. Ik geef  wat antwoorden op jouw voorbeelden:
-scheveningen pier
 valt buiten de off kitesurfzone: hier kitesurfen is wettelijk niet toegestaan en dan  ben je sowieso zelf aansprakelijk voor evt schade

-haven hoofd van any willekeurige haven
Ieder havengebied in NL is verboden voor kitesurfers. zelf aansprakelijk
-strekdammen van het Oostvoornse meer
Zou je een discussie over kunnen voeren. Als je die discussie wint dan gaat het bevoegde gezag over tot sluiting
-de palen ter afbakening van het vogel/natuur gebied
Kitesurfers mogen officieel niet tot aan de grens van een NB gebied komen. Puur wettelijk gezien dient een kitesurfer een afstand van 700m van de grens van een NB gebied aan te houden
-de restanten van de bunker ten zuiden van het autostrand
( ken ik niet)
-de twee oranje palen op sluf.
Alhoewel er een regel is van 700m verstoringsafstand is het kitesurfen op de MV 2 gelukkig wel in het concet beheerplan opgenomen. In geval van ellende valt de verantwoordelijke overheid direct terug op de officiele regels......

- de half afgebroken paal in het water in de kom van de zandmotor
Zandmotor is GEEN officiele kitesurflocatie. Gelukkig wordt er niet handhavend opgetreden. Zet je hier een slider neer dan is in geval van een ongeval degene die het "kunstwerk"geplaatst heeft verantwoordelijk EN aansprakelijk. Let op: ook medische (vervolg)kosten en inkomstenderving worden steeds vaker door verzekeringsmaatschappijen geclaimd!
-de argus mast
(geen idee)
- any willekeurige boei.
Die liggen niet in officiele kitesurfgebieden
-any strand tent
Nog nooit een strandtent in een kitesurfzone gezien
-any zeil vereniging die hun bootjes gedurende de dag op het strand laat staan
Die zijn dus in geval van ellende dan ook aansprakelijk

Je moet niet echt overal spoken in gaan zien maar houd in je achterhoofd wel dit soort zaken in de gaten. Het zou echt een beste bak ellende zijn als er wat fout gaat en je er de rest van je leven financieel aan vast zit.....
Vanuit mijn NKV werk heb ik regelmatig meegemaakt dat een off organisatie iets met sliders wil gaan doen. In het enkele geval dat daar vergunningen voor werden afgegeven was men een dik jaar bezig met aanvragen en moest de aanvrager beschikken over verzekering en een verklaring van aansprakelijkheid ondertekenen!
als laatste even de opmerking dat ik zoiets zelf wel gaaf zou vinden!
-
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #18 Maart 15, 2014, 10:13:31
edit2Rapporteer  

Gaat het niet worden, ik protesteer al bij deze dat dat 'ding' daar komt te staan.

Het is dat ik niet zo thuis ben in www-sites bouwen want ik had direct de mogelijkheid geboden om openbaar tegen te kunnen stemmen.
En het feit dat er elders langs de Nederlandse kust obstakels staan is geen vrijwaring om deze slider dan de plaatsen.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #19 Maart 15, 2014, 11:55:02
edit2Rapporteer  
@rob.  dat is die kicker waar Rory vanaf lazerde zeker... ja, die zou ik maar snel wegdoen..
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #20 Maart 15, 2014, 14:50:32
edit2Rapporteer  
Ja haha dat is die. Alleen nu met een goed dekplaat erop ipv van dat schitterende plastic.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #21 Maart 15, 2014, 17:57:10
edit2Rapporteer  
tja, rare klap....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 Maart 15, 2014, 18:13:03
edit2Rapporteer  
T lijkt me meer iets voor een binnenwater spot... Maarja, hier in NL hebben we sowieso al spot gebrek... Zeker voor de beginner die sta diep water nodig heeft
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Maart 15, 2014, 18:52:03
edit2Rapporteer  
Leuk initiatief op de verkeerde spot!
veels te druk, klein en gespannen daar...
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #24 Maart 15, 2014, 21:56:48
edit2Rapporteer  
en veel te veel prutsers....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.