Ion waist trapezes

spruce

Berichten: 451
Maart 18, 2014, 16:54:50
edit2Rapporteer  
Ik vaar al heel lang met een North Airbag zittrapeze.
Best prima ding al die jaren.
Later ben ik ook nog extra een impact vest van oneill gaan dragen, wat de overstap naar heup nog lastiger maakt.
Ik denk niet dat je die zo snel nog onder een heuptrapeze gaat dragen.

Het grootste probleem is branding varen.
Het aangrijpingspunt bij een zittrapeze is een stuk lager waardoor je snel de neiging hebt om achterover te vallen.
Wel ben ik altijd koning geweest in het hoogtelopen met deze trapeze.

Nu dus toch maar eens heup gaan proberen.
Ik hoor goede verhalen over Ion trapezes.
Mystic heb ik in de winkel getest, maar dat was niet echt geweldig.
Ik zoek vooral eentje met goede ondersteuning in mijn rug, die niet snel omhoog kruipt en waarvan de haak niet in je maag kantelt.

Ik lees veel goede verhalen over de Ion Apex, enkel de metalen band clips schijnen ruk te zijn.
Iemand een idee wat er allemaal aan het 2014 model Ion Apex is verbeterd?
Of zijn er andere Ion modellen die inmiddels veel beter zitten dan de Apex? 
feddomw
Gast
Antwoord #1 Maart 18, 2014, 17:01:12
edit2Rapporteer  
Je vraagt naar een aantal zeer persoonlijke en subjectieve tips. De pasvorm die "de beste" is, dat kan je uitsluitend zelf bepalen.

Later ben ik ook nog extra een impact vest van oneill gaan dragen, wat de overstap naar heup nog lastiger maakt.
Ik denk niet dat je die zo snel nog onder een heuptrapeze gaat dragen.

Ik draag altijd een impactvest onder mijn trapeze. Mijn O'neill is daar speciaal voor gemaakt, geen last van verder, zit perfect.

Ion vind ik persoonlijk mooi, kwaliteit kan ik niets over zeggen. Nieuwe LF zien er mooi uit. DaKine Pyro ook te gek. OR heeft een top trapeze die je ook nog kan ombouwen tot zit met beenstraps en heel goed en doordacht in elkaar steekt. En zo zijn er nog vele en vele opties....
spruce

Berichten: 451
Antwoord #2 Maart 18, 2014, 17:14:58
edit2Rapporteer  
Klopt, de meeste dingen zal ik zelf moeten testen.
Maar over het algemeen is er wel een redelijke schifting te maken.

Heb je een linkje van je impactvest?
pallo

Berichten: 93
Antwoord #3 Maart 18, 2014, 17:58:31
edit2Rapporteer  
ik vaar zelf met een ion apex en deze bevalt prima. enige nadeel dat ik tot nu toe heb ondervonden is dat de haak nog wel eens omhoog kruipt wat zorgt voor stuk minder comfort.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #4 Maart 18, 2014, 18:30:00
edit2Rapporteer  
Er zijn volgens mij 2 apex Modelen de apex Gold  of zo  en is het duurste iets die heeft  die kleine ruk metalen clips, de normale apex heeft gewoon grote clips van plastic en daar is niks mis mee.

Ik ben er heel tevreden over, en  zit echt als gegoten en heeft goede ondersteuning in je rug  en grip op je wetsuit of droogpak zodat ie niet omhoog schuift

Ik heb gog een mooie Extra Apex liggen maat M,als je in de buurt van ouudorp of slufter bent mag je hem wel proberen enof overnemen, Ik heb hem een keer extra gekocht om dat ik op de brouwersdam kwam en mn trapeze vergeten was, en toch wilde gaan varen, het was zon mooi weer dat ik er maar een gekocht heb.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #5 Maart 18, 2014, 18:58:55
edit2Rapporteer  
Ik ben niet zo te spreken over de Ion trapezes. De bandjes slijten als een gek en binnen een jaar had ik al roest op de haak en spreaderbar. Mijn vriend had zo'n B2 short, nog geen jaar oud... helemaal gaar dat ding. Ze zitten mij wel beter dan mystic of dakine, dat wel. Maar ik denk dat mijn volgende zo'n Manera Exo wordt. Ziet er gelikt uit en ik vind het concept wel leuk dat de spreaderbar maat op jouw voorkeur komt.
feddomw
Gast
Antwoord #6 Maart 18, 2014, 19:43:47
edit2Rapporteer  
Heb je een linkje van je impactvest?

Nee. Er zijn meerdere modellen, een kennis heeft er een van Ion. Ze zijn kite-specifiek en passen dus onder een trapeze, en je kan dat direct herkennen aan de vorm van de onderkant. En ze worden ook zo ge-marketet.

Ion trapeze hangt blijkbaar van model af, ik ken iemand die al 3 jaar probleemloos met een Hummer kite.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #7 Maart 18, 2014, 20:10:38
edit2Rapporteer  
Ook van mijn Apex Gold sleten de bandjes heel snel (stalen clips).
Zolang alles goed bleef was het voor mij de beste trapeze op de markt, superstrak te zetten, goede ondersteuning in de rug, en een fijne haak om in te haken. Jammer dat de bandjes na zo'n 1,5 jaar al begonnen door te slippen.

Vaar nu met een Mystic, maar die zit wat minder, chickenloop schiet nog wel eens van de haak af, en is ook lang niet zo strak te trekken.
Arno_Laeven

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #8 Maart 18, 2014, 21:05:34
edit2Rapporteer  
Het doorslippen van de bandjes door de metalen clips kwam bij mij doordat er zout in was gaan zitten. Kwestie van een keer goed schoonmaken met een mesje en/of staalborstel en ze doen het weer perfect. En beter afspoelen met zoet water na een sessie zal ook wel helpen.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #9 Maart 18, 2014, 21:21:12
edit2Rapporteer  
Ik vaar de meeste sessie's op zoet water.
Lijkt me dus sterk dat dat door zout komt, al ga ik wel ff proberen of ze het beter doen na een behandeling met de staalborstel
spruce

Berichten: 451
Antwoord #10 Maart 18, 2014, 21:57:22
edit2Rapporteer  
Zijn er nog verschillen tussen de Apex 2013 en 2014?
Behalve die 50 euro extra Tongue
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #11 Maart 18, 2014, 22:07:39
edit2Rapporteer  
Ik heb de 2013 apex, fijn ding.. Erg comfortabel. Nadeel vind ik wel dat als je op je rug crashed hapt hij wel veel water.
Dakine ben ik op afgeknapt, letterlijk, na 2 (nieuwe) haken die bij kiteloopjes knap zeiden.
Nieuwe LF lijkt me ook tof met die snelsluiting.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.