WIe kan me aan advies helpen (maat en prijs)

Patrick1982

Berichten: 51
Maart 24, 2014, 17:56:15
edit2Rapporteer  
Hallo Mede kiters.

Ben een beginnende kiter die zijn lessen reeds gehad heeft en ben druk zoekende naar een leuk beginnerssetjes. Ik krijg al op marktplaats voro 2e hands spullen maar vind de 2e hands nog behoorlijk prijzig. Voor paar 100 euro meer heb je alles nieuw met garantie.

 

Nu kwam ik tegen:

F one bandit 6 met next board en bar, pomp en leash voor rond de 1550 euro. Alles nieuw maar over jarig.

 

Nu zit ik erg te twijfelen over de kite afmetingen

Ik weeg rond 92 kilo en ben 1m83 lang. De bandig is een kite met veel power. Welke serie zal ik uiteindelijk nemen (koop eerst 1 kite)

9 en 12 of 8 en 11?

Ik zal hoofdzakelijk op binnenwateren kiten (Horst, Muiderberg, Almere en Mirns en Workum).



Graag jullie advies over welke maat-combinaties het beste voor me zijn en of de prijs redelijk te noemen is?



Alvast bedankt voor de info en tips.

 

Patrick
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #1 Maart 24, 2014, 18:13:56
edit2Rapporteer  
Hebben ze niet een grotere maat? Op binnenwater is de wind meestal een stuk minder. Maar als je hieruit moet kiezen, zou ik voor 12m gaan. Of een 11m want daar past dan weer makkelijker een grotere maat bij. Let wel op de maat van het board. Met jouw gewicht zou ik minstens 137*42 nemen en het liefste nog groter, maar zker niet kleiner.
R1ch@rd675

Berichten: 8
Antwoord #2 Maart 24, 2014, 18:26:38
edit2Rapporteer  
Hoi Patrick,

Je bent vergeten aan te geven wanneer (bij welke wind) je wil gaan varen. Maar voor binnenwater en 92kg zou ik voor de 12, 9 optie gaan. Weeg zelf 75-ish, en zeker op een spot als horst toch vaker blij geweest met mijn 12, dan m'n 9 of 7..
Er zijn trouwens kite/surfwinkels met de laagste prijs garantie alá Jumb*, dus met ff speuren vind je vast een betere aanbieding :-)
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Maart 24, 2014, 18:37:04
edit2Rapporteer  
Ik heb jarenlang gekite met Bandits (Uno & Dos) en ben/was daar zeer tevreden over .. dus zeker een goede keus ..... ThumpsUp

tip: Kijk ook eens naar Ocean Rodeo (Stormchaser.nl ). De Prodigy is een kite die zeer geschikt is om mee te starten, wat prijs betreft voordeliger is dan een Bandit en kwalitatief zeer goed is .. ThumpsUp

tip: Gezien jouw gewicht zou ik de 12 nemen omdat je voorlopig (lente/zomer) toch vooral zult oefenen bij 4-5 Bf. Als de herfst aanbreekt kun je dan daarbij een 9m aanschaffen Roll Eyes

tip: kies een breed board dat vlug planeert. Tweede hands is beslist geen bezwaar!

laatste tip: ga vooral oefenen op een spot waar veel ruimte is, een stabiele wind staat, geen/rustige branding heeft en nog ver tot heupdiepte  heeft ......

btw. ik wordt nog steeds niet gesponsord door Ocean Rodeo maar ben er wel zeer tevreden over.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.