Tips gevraagd Faro

Bromtor

Geen avatar

Berichten: 41
April 23, 2014, 15:23:41
edit2Rapporteer  
Beste KH'ers,

aangezien ik een mooie prijs op internet zie voor een vlucht heen en weer naar Faro vraag ik jullie raad.

Ik heb namelijk een vriendin die ook mee gaat en niet (goed) kan kiten.

Ze heeft het geprobeerd maar vind het eigenlijk te eng. Ik kite wel graag maar moet het nog veel beter leren.

Nu willen we een dikke 10 dagen op vakantie en hebben wij die tickets gezien op Faro. We willen dus een soort van mix vakantie: zij lekker uitrusten en ik kiten en soms een dagje cultureel.

Welke plekken moeten/kunnen we heen en is het handig om te kijken naar een all in  vakantie of alles los te boeken zoals een auto.
Welke kite moet ik meenemen aangezien ik alleen een 9m heb (of is huren oke en betaalbaar).

Welke spots zijn er en wat is er buiten het kiten te beleven!

Ik hoor graag van jullie.

tnx alvast
heelside_harold

Berichten: 85
Antwoord #1 April 23, 2014, 16:05:36
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik ben vorig jaar in Faro geweest wel is waar zonder kites maar heb wel een paar mooie spots gezien, een auto is wel een soort van must zeker omdat je soms beter een stukje kan rijden waar wind is. Ik snap er niks van maar op de ene plek waaide het gewoon 5bft en op de andere plek weer helemaal niet, terwijl die spots maar 30 km uit elkaar lagen. Wij zaten toen bij Manta Rota, soort van vakantie dorp voor de portugezen, mooi breed strand met in de middag vaak thermische wind. Verder kan ik er niet veel over vertellen omdat ik er niet ben wezen kiten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #2 April 23, 2014, 16:46:10
edit2Rapporteer  
ik ga altijd naar tavira (pakweg 45 minuten richting spaanse grens), neem daar maar contact op met Sandra van kiteschool Eolis en zij kan je wel verder helpen waar je kunt kiten, Daar is sowieso een kitespot aan het strand maar in de buurt zijn meerdere lagunes waar je kunt kiten (neem schoentjes mee voor de lagunes vanwege scherpe mosselen en zo).

het klopt wat Harold zegt, als je niet kunt kiten bij tavira, dan waait het meestal wel bij Faro  en andersom. (er is wel een gedooggebied bij faro airport, maar dat gedogen houdt op zodra iemand klaagt daar.....dus het is een tering eind lopen en het is me al vaker gebeurd dat ik na het opzetten van de kite toch niet kon gaan omdat er een klacht was en de politie iedereen van het water stuurde)
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #3 April 23, 2014, 17:02:03
edit2Rapporteer  
Check Alvor, beste spot aan de Algarve qua windzekerheid. Wij zaten daar vorig jaar in juni en hebben een top tijd gehad, je hebt er ook een prima kiteschool http://www.alvorkitecenter.com/

hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #4 April 23, 2014, 17:57:44
edit2Rapporteer  
Alvor en topdorpje
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.