North trust bar: blauw toutje

Silk

Geen avatar

Berichten: 49
April 24, 2014, 17:11:11
edit2Rapporteer  
Ik heb net een nieuwe North Trust bar (2013) ontvangen ... in de doos zit er naast de bar ook nog een klein blauw touwtje bij (zie foto). Is mij vooralsnog een raadsel waar dit voor dient. Staat ook nergens in de handleiding. Weet iemand van jullie het?

rhmulder

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #1 April 24, 2014, 18:44:29
edit2Rapporteer  
Dat is volgens mij omdat in de loop van de tijd de stuurlijnen uitrekken en de middenlijnen dan korter zijn. Dit stukje kun je dan voor de Y splitsing ertussen zetten, zodat je lijnen weer gelijk zijn.
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #2 April 24, 2014, 19:01:22
edit2Rapporteer  
Die kan je bij je clamcleat rond je depowerkoord doen zodat je het koord uit de clamcleat kan trekken om hem te kunnen verstellen (hoger of lager)  Je ziet hem op de foto links uitsteken.
Silk

Geen avatar

Berichten: 49
Antwoord #3 April 25, 2014, 16:15:53
edit2Rapporteer  
ja  ik had het ondertussen ook al gevonden ...  bedankt!

het is dus extension loop voor de 5th line, als de front en/of stuurlijnen (te ver) uitgerokken zijn kan je deze aan je het uiteinde van de 5th line bevestigen zodat deze langer wordt
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.