' t wordt steeds gekker...

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Mei 01, 2014, 06:13:44
edit2Rapporteer  
Duidelijke uitleg Ed, maar ik blijf een groupon actie  een dubieus middel vinden om exposure te bereiken, er zijn namelijk meer manieren en die veel winst gevender zijn. Enerzijds werkte deze samenwerking wel als je b.v. een kleding winkel bent met flink wat overstock waar je snel vanaf wil. Maar over het algemeen staat Groupon bij mij te boek als een bedrijf dat andere bedrijven om zeep helpt of heeft geholpen misschien, door wat je zegt, slechte onderhandelingen, misschien door dat Groupon de afspraken niet na komt.
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #26 Mei 01, 2014, 07:50:58
edit2Rapporteer  
Nou we hebben de hoogte wel weer.

Kan hier alstublieft een slotje op. Wat een gezeur! Schrijf elkaar een pm en hou op met modder gooien.
feddomw
Gast
Antwoord #27 Mei 01, 2014, 08:15:09
edit2Rapporteer  
 Shocked
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #28 Mei 01, 2014, 09:53:46
edit2Rapporteer  
[qoute]Nature, jouw reacties kan ik in ieder geval niet serieus nemen: Ik heb jou laatst aan het werk gezien op IJmuiden. In veel te harde wind, met een klein mannetje, die je met een te grote kite en zonder controle ingehaakt op het strand liet vliegeren. Om daarna een meter of 50 upwind van de pier het mannetje het water in te laten gaan.voor wat pogingen tot bodydraggen.

We stonden toen eigenlijk op het punt om in te grijpen. Zulk inschattingsvermogen (lees: gebrek aan) is dan weer iets waar ik zelf onwel van wordt. Misschien is het tijd voor een stukje zelfreflectie, je hebt in ieder geval totaal geen grond om zo neerbuigend te doen *puke*

[/quote]

Ed ga je huiswerk even doen kerel voordat je domme verwijten gaat geven!  mijn mening is 1:4 ratio vind ik niet kunnen daarom doe ik t niet in de school.  Wat jij in jouwe doet moet je echt zelf weten en ik heb nergens iets over je school geschreven dus snap niet waarom je nou mij de grond in moet trappen met verwijten die 0,0000000000000 van geen kant kloppen.
Even normaal doen kan ook ipv iemand aan de schandpaal proberen te hangen die je alleen maar advies geeft.

Ik geef geen les boven de 22 knopen, dus veel te hard?! En met betrekking tot die les gasten varen met 14M en ik gooi een 6 de lucht in eentje die net goed vliegt  nou wooohoo :| of heb je soms niet gezien dat ik na 2 uur ben geswitched tussen een gastje van 40 kg naar eentje van 110 KG.

ten 2e geef ik mijn lessers nooit een kite op het strand wanneer je mij hier op betrapt mag je letterlijk al mijn kites komen afhalen gratis + andere les gear.... want dat ga je nooit van je leven zien.
Mannetje heeft niet eens gebodydragged op ijmuiden en als je het allemaal zo goed weet mijn plek op ijmuiden is ten hoogte van de zoneringspaal die minimaal 500m van de pier is als het niet meer is.

Tevens hou ik mijn leerling altijd de hele les vast de eerste les dus ver zal die niet zijn gekomen.  hooguit 475m van de pier.

FYI  dit ventje is een zoon van een goede kiter  zijn moeder en vader waren beide bij de les aanwezig en vooral papa heeft mij uitgekozen (vaart vaak op dezelfde spots als ik)  om de veilige en nette manier van lesgeven.

Ik denk dat 99% van de kiters en scholen dit je ook duidelijk zal navertellen.
 
Helaas zegt die reactie dus meer over jouw dan over mij.

En alsnog wens ik jullie een succesvol seizoen / samenwerking met groupon
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #29 Mei 01, 2014, 10:52:21
edit2Rapporteer  
Ach ja, al dat gestunt, de consument kan er wel wat mee! Ik heb een tijdje geleden een 2.5 uur durende cursus voor mijn vader en broer gekocht voor in totaal 69 euro, waarbij er les wordt gegeven 1 op 2.

Jullie als kitesurfscholen gooien op deze manier echt de eigen ramen in lijkt me. In Duitsland is de prijs bijvoorbeeld een stukje hoger per cursus hoorde ik van de week.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #30 Mei 01, 2014, 11:54:19
edit2Rapporteer  
Mijn mening:
de financiële aspecten: Voor een goede kitesurfles is er nogal wat nodig. Wil je als school een goede kwaliteit neer zetten dan zit daar gewoon een prijskaartje aan vast. Tja er zijn veel scholen en er is veel concurrentie. Het gevaar is dat de concurrentie uiteindelijk op het financiële aspect uitkomt met alle gevolgen voor de kwaliteit van de lessen. Voor de sport zelf is het te hopen dat de scholen die de kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan uiteindelijk overeind blijven.
Anders moeten we meteen stoppen met klagen over idioot en gevaarlijk gedrag van beginners ( waar een onverantwoorde les de basis van alle ellende is)

Persoonlijk al eens zo'n groupon actie bij een kitesurfschool van dichtbij meegemaakt. Kwalitatief ging dat helemaal nergens meer over. Locals ( die waarschijnlijk nog nooit 1 dag in hun leven ook maar ergens instructie over hebben gegeven) stonden ineens met een lycra "instructor" op het water. Bij 6 to 8 knp vielen de vliegers als dooie vogeltjes uit de lucht om vervolgens aan de powerlijnen ( met de LE omhoog op 12 uur in het water uit het water te worden getrokken. Ik hoor nog de vader van het gezinnetje zeggen "zie je nou wel, zo gevaarlijk is het niet. We moeten maar eens zo'n setje gaan kopen"

Voor de sport zelf vind ik dit soort acties een zorgelijke ontwikkeling.........
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #31 Mei 01, 2014, 12:23:20
edit2Rapporteer  
Het gaat hier over de eerste 3 uurtjes les.

Oftewel een blok met daarin hooguit de volgende zaken:

Wat is het windvenster?
Waar bevinden zich de neutrale- en krachtzones?
Hoe werken de veiligheidssystemen?
Hoe positioneer ik mijn lichaam ten opzichte van de kite?
Hoe laat ik mijn kite op en hoe land ik hem?
Vliegen zonder en met trapeze.
Controleren van de vlieger met één hand.
Simuleren van de waterstart.
Optuigen en uitleg tubekite
Misschien nog allemaal 2 ritjes bodydraggen met de instructeur

Dit kan dus makkelijk in groepjes van 3 of zelfs 4 zonder dat de kwaliteit van de les eronder hoeft te lijden. Sterker nog, wat betreft de theorie is een grote groep eigenlijk nog beter omdat er dan meer vragen naar boven zullen komen en men zodoende van elkaar kan leren.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #32 Mei 01, 2014, 12:37:03
edit2Rapporteer  
tjonge daar noem je nogal wat leerdoelen op. Het is een zeer vaardige instructeur die na 3 uur lesgeven zijn/haar 3 of 4  leerlingen ( zonder basiskennis) zowel de kennis als praktische vaardigheden bijbrengt die jij ff snel opnoemt.

feddomw
Gast
Antwoord #33 Mei 01, 2014, 13:03:01
edit2Rapporteer  
Ik ben het met mvbtje eens.

Maar jongens, stoppen nou verder. Ed kiest een PR/verkoop tool, Nature ziet die niet zitten, met goede bedoelingen neem ik aan en op basis van eigen ervaringen.

Waarom het daarna zo snel uit de hand moet lopen is mij een raadsel.

Verder vind ik het raar/onterecht om Ed er van te verdenken zijn werk niet goed te doen of lessen of safety niet goed aan te pakken of niet serieus te nemen. Hij is Harry V niet, kom op. Ed, je trekt ook op jouw beurt erg hard van leer.

Voor de rest: de ene Groupon actie is de andere niet. Begrijpend lezen van de Groupon aanbieding is zo moeilijk niet.

Ik ben geen Mod, maar we houden het normaal of er moet een slotje op.

mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #34 Mei 01, 2014, 13:09:31
edit2Rapporteer  
tjonge daar noem je nogal wat leerdoelen op. Het is een zeer vaardige instructeur die na 3 uur lesgeven zijn/haar 3 of 4  leerlingen ( zonder basiskennis) zowel de kennis als praktische vaardigheden bijbrengt die jij ff snel opnoemt.



Dit zijn standaard leerdoelen die je tijdens een eerste blok gepresenteerd krijgt. Ik stel nergens dat een cursist deze direct geheel geinternaliseerd zal hebben na een dergelijke korte kennismaking. Het is ook de bedoeling dat ze die in vervolglessen verder uitdiepen. Daarnaast heb je imo niet zo'n heel hoge verwachting van de gemiddelde motorische vaardigheden van mensen.

Mijn eerste rijles bestond uit

-zelfstandig schakelen
-anticiperen op het andere verkeer
-op de borden letten
-op mijn snelheid letten

Kon ik daarna meteen examen doen? nee natuurlijk niet, maar de leerdoelen van het kiten die ik noemde in het rijtje zijn evenmin als autorijden nu niet bepaald rocket science. In grote lijnen zijn ze dan ook prima als basis aan te leren ter voorbereiding op vervolglessen.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #35 Mei 01, 2014, 13:39:09
edit2Rapporteer  
@ Feddomw: Hier en daar wordt er inderdaad  met modder gegooid. Da's jammer en hoort hier ook eigenlijk niet thuis. Maar een goede discussie over hoe wel of niet les te geven is nooit verkeerd. Voor de sport zelf ga ik hier dan ook graag verder. ( en zullen we dan de eventuele verdere "moddergooi toestanden" maar verwijderen? )

On-topic dan maar verder.....

@ mvbtje

Rijlessen en kitesurflessen kun je niet direct 1 op 1 met elkaar vergelijken: bij een rijles zit er 1 cursist achter het stuur en zit er direct 1 instructeur naast die direct kan ingrijpen. De instructeur begint met de cursist op een veilige plek met de eerste beginselen en niet meteen op de snelweg.  De cursist mag pas NA het behalen van z'n rijbewijs zelfstandig de weg op.


Het is niet voor niets dat binnen de "NKV gedragscode voor kitesurfen" ( die binnenkort gelanceerd gaat worden)  als basis de volgende stelling wordt aangehouden:

Doelstelling Basisopleiding Kitesurfen
De cursist kan zich, na het volgen van de opleiding, op een veilige en verantwoorde wijze, voor zowel zichzelf als zijn/haar omgeving , binnen de wettelijke kaders bezigen / verder bekwamen met de kitesurfsport. 

Daarbij werk ikzelf  ( vanuit didactisch oogpunt) altijd vanuit het principe dat leerdoelen een logische volgorde hebben en dat je in deze volgorde ook een duidelijke controle op het behalen van de opeenvolgende leerdoelen  moet hebben. Voor het kitesurfen geldt dan bijvoorbeeld:Boddydraggen? Prima , maar dan beheers je natuurlijk wel eerst de vaardigheid om je vlieger te starten en te landen en in ieder geval "je safety te gebruiken" enz. 

Allemaal mbt dit topic misschien een beetje out of the box. Het topic gaat uiteindelijk over het wel of niet "groupon acties binnen de kitesurfopleidingen"  Dit kan wat mij betreft prima maar er schuilen veel risico's voor de sport zelf in. Hoofdzaak is dat de deelnemer zeer duidelijk wordt medegedeeld dat het niet een "echte opleiding voor het kitesurfen  betreft"
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #36 Mei 01, 2014, 13:44:28
edit2Rapporteer  
... kade vol met stuurlui   Wink
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #37 Mei 01, 2014, 13:48:35
edit2Rapporteer  
... kade vol met stuurlui   Wink
En op het water knallen alle bootjes op elkaar  schater
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #38 Mei 01, 2014, 13:56:35
edit2Rapporteer  
Het topic gaat uiteindelijk over het wel of niet "groupon acties binnen de kitesurfopleidingen"  Dit kan wat mij betreft prima maar er schuilen veel risico's voor de sport zelf in. Hoofdzaak is dat de deelnemer zeer duidelijk wordt medegedeeld dat het niet een "echte opleiding voor het kitesurfen  betreft"

Ik denk dat er onder de grouponners een hoop mensen zijn die gewoon een middagje willen stoeien met de elementen en helemaal niet geïnteresseerd zijn in een nieuwe hobby.

Diegene die dat wel zijn (of worden) boeken nog wel een echte les/cursus, en daar gaat het (de kitescholen) natuurlijk om.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #39 Mei 01, 2014, 13:57:21
edit2Rapporteer  
En op het water knallen alle bootjes op elkaar  schater
Bootjes vol met... appels en peren schater schater
C-side

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #40 Mei 01, 2014, 15:38:59
edit2Rapporteer  
Tom, in de laatste alinea sla je de spijker op de kop!

Meer of minder dan dat is het niet. Zo simpel is het.
Groupon is een marketing tool! En zo hoort het ook gebruikt te worden.

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken en de "wijze" woorden maar wij staan 100% achter deze keuze van introductie! Mochten jullie vragen en/of opmerkingen blijven houden, kom eens kijken op de Brouwersdam op de vaarbare dagen! Kan je gelijk eens zien hoe het er aan toe gaat.

Lessen starten vanaf 10 uur s ochtends!
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #41 Mei 01, 2014, 17:45:46
edit2Rapporteer  
@eagle wat dacht je ik heb hier de rel opgestart laat ik het nu nog is dunnetjes over doen op hanglos  ThumpDown.

http://hanglos.nl/forum/kite-discussie/topics/311573
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #42 Mei 01, 2014, 18:50:29
edit2Rapporteer  
Bij deze nog even de link, bied iemand nog goedkoper?  loser

http://nudeal.nl/deals/amsterdam/2779-voor-een-25-uur-durende-introductieles-kitesurfen-voor-2-personen-bij-zeestock-in-bloemendaal-aan-zee
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #43 Mei 01, 2014, 20:03:56
edit2Rapporteer  
Dacht dat kitesurfen voor relaxte mensen was maar daar begin ik de laatste tijd toch wel ernstig aan twijfelen............Ik hoop voor jullie dat het snel weer gaat waaien!:D
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #44 Mei 01, 2014, 20:13:23
edit2Rapporteer  
Dacht dat kitesurfen voor relaxte mensen was maar daar begin ik de laatste tijd toch wel ernstig aan twijfelen............Ik hoop voor jullie dat het snel weer gaat waaien!:D

Morgen. Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #45 Mei 01, 2014, 20:38:13
edit2Rapporteer  
jeej, instructeur die andere instructeur gaat bashen... totaal onverdiend. Nature wijst je op de nadelen van groupn die ook ik gezien heb als instructeur zijnde. Financieel is dan niet echt het probleem, maar meer instelling van de klanten.

Echt beneden NAP Ed Misschien een off-day ofzo.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #46 Mei 03, 2014, 08:00:33
edit2Rapporteer  
Zo kunnen we nu even minder persoonlijk worden en wat meer zuiver feitelijk?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.