Naish torch 2014 of park 2014

feddomw
Gast
Antwoord #25 Mei 06, 2014, 07:40:07
edit2Rapporteer  

Dat is een bekend lijstje, waar ik een underdog aan ga toevoegen: de Airush Varial X.

Ik heb tekort met de Varial X gevaren om er wat over te zeggen. En de Varial X is eigenlijk teveel freestyle minded voor wat de topicstarter wilt. Dat is ook de reden waarom ik geen C4, RPM of Krush heb genoemd bijvoorbeeld.

Je hebt gelijk, Marc. Ik heb me vergist en bedoel de Lithium. De Catalyst uit Airush stal, zeg maar. Wordt ook veel als wavekite gebruikt. Maar idd: testen, testen, testen.
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #26 Mei 06, 2014, 19:13:55
edit2Rapporteer  
Update:
 Gisteren een afspraak gemaakt voor woensdagmiddag. Testen! Eurofun!
Park 8 en een monarch 134.
Gaat 5 a 6bft waaien.

Top! Jongens bij eurofun. Gelijk het lijstje voorgelegd van kites welke  in deze topic is voorgesteld.
De verkoper kon me goed uitleggen in welke gebieden de kites zitten.

Van lowed kites helemaal tot de high end kites.

Lowed begint met de cabrinaas,.... Hoe je ook schrijft en ergens in de highend zit de park.
De rest van de kites zitten in midden van de catogorie met ieder z,n eigen plek daarin

De torch is een totaal ander catagorie, dus die heeft ook totaal ander eigenschappen en heeft dus andere kites als concurrenten.

Beetje een sportwagen met een terreinwagen vergelijken

Maar goed, een maat van me heeft een torch, en test een nobile nhp 2014(oranje model)
Kijken wat het verschil nu exact is.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #27 Mei 06, 2014, 19:26:16
edit2Rapporteer  
Lowed begint met de cabrinaas,.... Hoe je ook schrijft en ergens in de highend zit de park.
De rest van de kites zitten in midden van de catogorie met ieder z,n eigen plek daarin

Wat bedoel je hiermee?
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #28 Mei 06, 2014, 19:38:01
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd wat je van de Park gaat vinden. Laat morgen maar even weten wat je ervaring was.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #29 Mei 06, 2014, 19:55:21
edit2Rapporteer  
Lowed begint met de cabrinaas,.... Hoe je ook schrijft en ergens in de highend zit de park.
De rest van de kites zitten in midden van de catogorie met ieder z,n eigen plek daarin

Wat bedoel je hiermee?

Lol, ik ben niet zo'n fan van Cabrinha, maar dit vind ik ook wel een heel gewaagde uitspraak ja Grin
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #30 Mei 06, 2014, 20:02:32
edit2Rapporteer  
Dit bedoel ik. Zie foto als het gelukt is.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #31 Mei 06, 2014, 20:05:08
edit2Rapporteer  
Geeft niet echt meer duidelijkheid.
Hoezo kan een merk low-end zijn ?
feddomw
Gast
Antwoord #32 Mei 06, 2014, 20:14:14
edit2Rapporteer  
Ze bedoelen dat de Cab SB 12 meer "low end" is dan de Naish Park 8 natuurlijk.  schater

Maar we doen flauw, Taunis kan je iets duidelijker uitleggen wat jou uitgelegd is? En welke EF ben je geweest, BDam of Oud-Verlaat?

Met alle respect overigens, ik heb het vermoeden dat jij nu elke goede all-round kite al erg prettig zal vinden in vergelijking tot wat je nu vaart en hoe je nu vaart. Want er is in de laatse 6-7 jaar best wel wat ontwikkeling geweest.
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #33 Mei 06, 2014, 20:25:19
edit2Rapporteer  
Lowend is geen merk, highend ook niet

Wat ik bedoel met lowend is wanneer er minder wind is of de wind inzakt je langer kan doorvaren met een lowend kite dan een highend kite.

Wat ik bedoel met highend is wanneer het harder waait of dat het harder gaat waaien, dat je met deze kites langer kan doorvaren.

Voorbeeld:
Zakt de wind in en vaar je met een cabrinha switchblade lager door dan met een naish park.
Gaat het harder waaien, zal je eerder moeten stoppen met een switchblade dan met een park.

Voorbeeld:
Wil,relax trucks uit halen met minder wind zal een switchblade uitstekend zijn, en een park kan je minder power uit halen.
Wil je relax trucks uit halen met een wat hardere wind zal de park beter zijn dan met een switchblade.

Is allemaal geneuzel, maar ik vind het gewoon klote om in windvlagen telkens te depoweren ondanks je dit in je board eruit trapt.
Ben ik gewoon onstabieler tijdens trucks proberen.


Bij mij werkt dit perfect

feddomw
Gast
Antwoord #34 Mei 06, 2014, 20:31:48
edit2Rapporteer  
Ik ga alvast popcorn pakken, om lekker op mijn gemak de discussie te kunnen volgen die hierop gaat komen. Want ik vind het een "apart" verhaal van Eurofun, en ik heb het vermoeden dat ik niet de enige zal zijn. Wat wel mooi is, je wordt niet in een bepaalde richting gestuurd dus het is geen "verkoop"-verhaal.

Marc, kom er maar in.

Met welke kite is ook alweer het wereldrecord snelheid kiten verbroken? Dan zit je toch wel in je high-end, of niet?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #35 Mei 06, 2014, 20:39:22
edit2Rapporteer  
Ik ga alvast popcorn pakken, om lekker op mijn gemak de discussie te kunnen volgen die hierop gaat komen. Want ik vind het een "apart" verhaal van Eurofun, en ik heb het vermoeden dat ik niet de enige zal zijn. Wat wel mooi is, je wordt niet in een bepaalde richting gestuurd dus het is geen "verkoop"-verhaal.

Marc, kom er maar in.

Met welke kite is ook alweer het wereldrecord snelheid kiten verbroken? Dan zit je toch wel in je high-end, of niet?

Ik pak een handje mee Grin
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #36 Mei 06, 2014, 20:43:18
edit2Rapporteer  
Whaaaaaaa, ........... Wat heb ik nu weer losgelaten Grin
feddomw
Gast
Antwoord #37 Mei 06, 2014, 20:53:32
edit2Rapporteer  
Ik vind het gewoon een raar verhaal van de verkoper, ook al ben je aardig geholpen.

Als alle omstandigheden gelijk zijn en je alleen de twee uitersten neemt: de SB en de Park, dan klopt het verhaal volgens mij gewoon niet. Low-end en high-end hangen van heel veel factoren af, waaronder de techniek van de kiter. Natuurlijk heeft elke kite een limiet aan z'n depower, en heeft ook elke kite zijn minimum wind om in de lucht te blijven. Maar een hogere A/R kite zal langer door te varen zijn (high-end), maar is ook (vaak) efficiënter en zal makkelijker met "apparent wind" low-end te varen zijn en kan vaak lekker naar de rand van het windvenster kruipen.

Maar ik generaliseer. Ik vermoed dat er mensen zijn met meer ervaring en meer verstand van bepaalde kites dan ik.

Staar je gewoon niet blind op het verhaal en maak het niet te moeilijk voor jezelf, ga testen en koop een kite waar jij je lekker bij voelt. Uiteindelijk draait het toch allemaal om persoonlijk gevoel.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #38 Mei 06, 2014, 21:00:57
edit2Rapporteer  
Lijkt me geil dat er bij Eurofun dat soort uitspraken worden gedaan... Allicht heb je iets verkeerd opgevat.
Mareh, popcorn please! Heb alvast een kratje bier koud gezet.
feddomw
Gast
Antwoord #39 Mei 06, 2014, 21:03:30
edit2Rapporteer  
Lijkt me geil dat er bij Eurofun dat soort uitspraken worden gedaan... Allicht heb je iets verkeerd opgevat.

Dat kan uiteraard. Maar ik kom wel eens bij EF Scheef en BDam en heb daar hele rare dingen gehoord, EJ. Ik weet dat je fan bent, maar de winkel valt of staat bij de verkoper die het verhaal doet.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #40 Mei 06, 2014, 21:10:42
edit2Rapporteer  
Jeej discussie, mag ik ook wat popcorn ?
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #41 Mei 06, 2014, 21:21:30
edit2Rapporteer  
Ik ga morgen gewoon testen!

Kijken wat eruit komt!

Effe wat anders nobile nhp 2014 is dat wat?
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #42 Mei 06, 2014, 21:49:04
edit2Rapporteer  
Ik hoop te snappen wat er bedoelt word
Een switchblade 10 meter kan je eerder varen als een 10 park dus switchblade is beter in lowend
Een park 10 kan je langer door varen dan een switchblade 10  dus park is beter in high end
TimK

Geen avatar

Berichten: 94
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #43 Mei 07, 2014, 00:13:30
edit2Rapporteer  
Ik hoop te snappen wat er bedoelt word
Een switchblade 10 meter kan je eerder varen als een 10 park dus switchblade is beter in lowend
Een park 10 kan je langer door varen dan een switchblade 10  dus park is beter in high end


dit begrijp ik er ook uit
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #44 Mei 07, 2014, 11:11:47
edit2Rapporteer  
- Ozone Catalyst;
- Fone Bandit 7;
- Zeeko Notus;
- Cabrinha Switchblade/Vector;
- Zian Aquila;
- North Evo;
- Best TS.
- Naish Park

Marc geeft een hoop voorbeelden van allemaal goede kite's om die allemaal grondig te testen ben je nog wel ff bezig....
De beperkende factor is uiteindelijk toch wie er onder hangt al heb je een kite uit 2014 met super low-end  je moet je het er wel uit kunnen halen!

Succes met je keuze
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #45 Mei 07, 2014, 12:24:37
edit2Rapporteer  
Aanvulling: B7 is een topkite maar op lowend heeft ie wel wat ingeleverd tov B6. Niet slecht, maar ook niet goed. Gemiddeld dus...
Superalrounder, iets minder geschikt voor uithaken en handlepasses. Kite is vrij reactief namelijk

8 Kites testen in verschillende omstandigheden is mi lastig. Ik zou er inderdaad een selectie maken van een paar kites en die uitvoeriger testen.  Koop diegene waar je je goed bijvoelt. Gevoel is volgens mij in de meeste gevallen veel belangrijker dan lowend of highend. Probeer dan afhankelijk van de lowend/highend van je gekozen kite de juiste maat(en) te kiezen bij je gewicht.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #46 Mei 07, 2014, 16:14:39
edit2Rapporteer  
Blijft grappig. Er wordt gevraagd om Park of Torch en de hele gemeente komt weer met 85 verschillende kites aan.


Vaar zelf Torch 2014 en een vriend een Park. Geef mij maar de Torch maar dat is persoonlijk.

De Torch voelt rock solid, loads of lift en is snel. Tuurlijk zal ze ook nadelen hebben tov de Park maar ja. Niks in het leven is perfect en de ultimate hybride kite is te soft en de ultimate performance kite weer niet vergevings gezind.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #47 Mei 07, 2014, 18:11:32
edit2Rapporteer  
Blijft grappig. Er wordt gevraagd om Park of Torch en de hele gemeente komt weer met 85 verschillende kites aan.

Dat komt omdat de topic starter alleen maar Naish krijgt te horen maar het kan best zo zijn dat iets anders veel beter bij hem past aangezien hij ook geen Naish vaarde dus alles is nieuw voor hem.

En ook wat een bullshit gelul weer over low en high-end. Een Cabrinha Switchblade heeft een veel grotere windrange dan een Park. De low-end is beter en de high-end ongeveer gelijk.
feddomw
Gast
Antwoord #48 Mei 07, 2014, 20:19:48
edit2Rapporteer  
Blijft grappig. Er wordt gevraagd om Park of Torch en de hele gemeente komt weer met 85 verschillende kites aan.


Vaar zelf Torch 2014 en een vriend een Park. Geef mij maar de Torch maar dat is persoonlijk.

De Torch voelt rock solid, loads of lift en is snel. Tuurlijk zal ze ook nadelen hebben tov de Park maar ja. Niks in het leven is perfect en de ultimate hybride kite is te soft en de ultimate performance kite weer niet vergevings gezind.



Chico, je moet wel het hele verhaal goed lezen. TS vraagt "Park of Torch" voor zijn wensenlijst, en hij vertelt er een verhaal bij. Gezien zijn eisen is een Torch natuurlijk echt een foute keus, en aangezien hij zich nogal blind staart op Naish zonder bijzondere reden, geven wij hem advies. We noemen niet "onze eigen merken", we zeggen "TESTEN" en geven kites op die aan zijn lijstje voldoet.

Ook brengen wij nuance in het "bijzondere" verhaal dat hij te horen heeft gekregen, wat mijn inziens hem niet zal helpen in zijn keuze.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #49 Mei 07, 2014, 21:11:58
edit2Rapporteer  
@feddomw.

Ik zal eerlijk zeggen dat de Torch voor mijn riderstijl meer kan dan ik er ooit uit zal halen. Maar naast een rationele kite keuze bestaat er ook nog zoiets als een emotionele keuze, laten we zeggen de softe kant. Misschien wil iemand wel dezelfde kite/ merk als zn maatjes, vind het design of merk mooi etc. Daar is toch niks mis mee? Dus als iemand mogelijk al lang een keuze heeft gemaakt en dan uitkomt op 2 alternatieven en zit te twijfelen, dan.......kan je dat gewoon vragen. Wat krijg je dan. Dan krijg je 500 kite experts en 500 meningen. Allemaal goed bedoelt natuurlijk. Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.