Stemmen is een verloren stem

Wimt

Berichten: 2498
Mei 12, 2014, 22:53:06
edit2Rapporteer  
Trap er niet meer in, loop niet achter leiders aan, als niet lijden je lief is. Noem mij 1 goede leider, naast de Dalia Lama.

Bij volledig  bewust handelen, is niemand een leider nodig. Daar moeten we aan werken, bewustzijn: je volledig bewust zijn van elke handeling, die je nu doet. Dan behoef je je niet druk te maken over de toekomst, dus geen stress, want je hebt ten alle tijde in het nu, bewust gehandeld, dus goed.

Als iedereen  dat doet, heb je geen criminaliteit, heb je de perfecte, bewuste wereld.

Stem dus niet, evt. Lijst 9.

Een EU- parlementariër, "verdient" 8000 bruto, met 4000 netto  onkosten vergoeding (maar zonder onkosten),  300 euro per incheck in Brussel (zie youtube), met daarnaast natuurlijk  een diamanten gouden handdruk,  vut en pensioen, zoals het elders niet meer bestaat,  de stukken worden aangeleverd door 10 full-time vertegenwoordigers van de industrie, dus vergeet  objectiviteit.

Stem straks wel tegen het wereldleiderschap, wat het vervolg is op deze schijnvoorstelling. Want dan zijn we pas echt verloren..
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #1 Mei 12, 2014, 23:04:55
edit2Rapporteer  
Wanneer richt jij een partij op Wim?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Mei 12, 2014, 23:33:25
edit2Rapporteer  
De partij; "Stem niet op mij", lijst 13  Smiley

Ik dacht dat je zou opmerken: "jij hebt ook wel eens een onbewust moment,  zoals "Slufter"  schater

Echt, we zijn toe aan een revolutie, en dan moeten we daarmee niet naar de leiders  kijken,  zij hebben  een heel andere agenda. We moeten het ZELF doen.
chrisv

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #3 Mei 13, 2014, 01:02:57
edit2Rapporteer  
Zorg jij er nou maar voor dat je niet meer met aflandige wind gaat kiten dan neem ik je pas serieus Wink
feddomw
Gast
Antwoord #4 Mei 13, 2014, 09:30:54
edit2Rapporteer  
Niet stemmen is de domste zet die je kan doen.

Ik neem aan dat het over de EU gaat, stem dan op die Daniel van der Stoep als je zo tegen bent. Van Artikel 50 partij.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #5 Mei 13, 2014, 09:32:48
edit2Rapporteer  
Oh nee he.....

is er ook een partij, die de belangen behartigt, van mensen, die de minste komma's gebruiken, in 1 zin zodat, het lezen van teksten geen marteling, meer is?

Daar, wil, ik, wel, op, stemmen.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #6 Mei 13, 2014, 09:43:54
edit2Rapporteer  
Dalia Lama?



En dan nog iets... Titel snap ik ook niet. Je zegt: stemmen is een verloren stem. Maar niet stemmen is ook een verloren stem. Dus zo erg is het niet om te gaan stemmen....

feddomw
Gast
Antwoord #7 Mei 13, 2014, 09:48:29
edit2Rapporteer  
Dalai Lama walks into a pizza place and says "Make me one with everything".


Dit is een doordenkertje, voor de Boeddhisten onder ons.

En dan nog iets... Titel snap ik ook niet. Je zegt: stemmen is een verloren stem. Maar niet stemmen is ook een verloren stem. Dus zo erg is het niet om te gaan stemmen....

Precies. Niet stemmen is een zwaktebod. Net zo'n onzin als "dan geef je een signaal af". Ja, het signaal dat het je toch geen fuck interesseert en de politici/bestuurders overal mee wegkomen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Mei 13, 2014, 10:25:29
edit2Rapporteer  
Vooral niet achter Wimt aan gaan... Dat loopt uit in een dure Kermis.
En wat stemmen aangaat: niet stemmen= niet zeiken.
Een bevolking krijgt de leiders die het verdient.
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #9 Mei 13, 2014, 10:43:01
edit2Rapporteer  
welke parlementariër is pro kite surfen? kan ik daar op stemmen Smiley. weet iemand dat? wim?
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #10 Mei 13, 2014, 13:59:45
edit2Rapporteer  
wimt artikelen lezen is verloren tijd

misschien een mooie titel voor je volgende topic  schater
heelside_harold

Berichten: 85
Antwoord #11 Mei 13, 2014, 17:39:20
edit2Rapporteer  
Wimt, wanneer ga je een cabaret voorstelling geven ? Lig helemaal dubbel hier !
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 Mei 13, 2014, 17:39:45
edit2Rapporteer  
Stemmen betekent  dat je nog in het circus  gelooft
Lijst 50 is die anti-euro; ja, is dan nog beter, als ie daarna maar niet met die gage in Brussel gaat zitten.

Stemmen  is zo old-school, geloof in mekaar, dan heb je geen leiders en regels nodig-
Die van die pizza is ook leuk. Verder weer niet zo filosofisch

Is allemaal niet grappig  genoeg Harold, voor cabaret. Als jij dit leuk vind, zou jij de enige  in de zaal zijn.

Zijn hier ook sukkels, die op Wilders  stemmen?
Al zal ie wel pro-kite zijn. Met die kuif van hem, kan ik een off-the-lipp wave maken.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #13 Mei 13, 2014, 18:13:00
edit2Rapporteer  

Je kan nog altijd beter blanco stemmen dan niet stemmen  Wink
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #14 Mei 13, 2014, 19:03:18
edit2Rapporteer  
Niet stemmen heeft geen zin, zelfs als het opkomst percentage onder de 50% ligt wordt de verkiezing toch nog geldig verklaard.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6597240/de43d4f0/weet_wat_je_stemt_.html

Hier nog een filmpje op een grappige manier gebracht Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #15 Mei 13, 2014, 19:58:48
edit2Rapporteer  
Lijst 50, blanco stemmen, whatever
We moeten los staan wat Brussel  van ons denkt, kan mij niet schelen wat Brussel denkt.
Wij kunnen  die klus zelf wel klaren. Kijk nogmaals waarmee ik begon: 10 vertegenwoordigers van de industrie lopen op 1 parlement  lid, de stukken  worden voor hen geschreven. Die prut kwaliteit  kun we met gemak evenaren of verbeteren, en dan voel je je meteen lekkerder, omdat je niet bakken  met geld geeft aan dat soort corruptelingen.

We moeten niet naar leiders staren; naar leiders staren is navelstaren.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #16 Mei 13, 2014, 20:43:31
edit2Rapporteer  

Je kan nog altijd beter blanco stemmen dan niet stemmen  Wink
Blanco of niet stemmen is het domste wat je kan doen. Zo kan zelfs een kleine minderheid een groot aandeel behalen.

En wie denkt dat stemmen niet veel uithaalt, is duidelijk niet echt bezig met de politiek.
De visie van 1 partij kan heel veel verschillen met de visie van een andere partij en dat kan ook heel erg duidelijk worden in de tijd dat ze aan de macht zijn.
Zeker ondernemers voelen dat heel hard.
Dude1

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #17 Mei 13, 2014, 20:46:00
edit2Rapporteer  
@ Wimt, waarom zet je geen partij op, kunnen we tenminste blijven stemmen. Wil wel eens zien hoe je de wereld gaat veranderen.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #18 Mei 13, 2014, 21:23:00
edit2Rapporteer  
Blanco of niet stemmen is het domste wat je kan doen. Zo kan zelfs een kleine minderheid een groot aandeel behalen.
En wie denkt dat stemmen niet veel uithaalt, is duidelijk niet echt bezig met de politiek.

Die laatste paar woorden mag je misschien zelf nog eens lezen en dan is bedenken waarom mensen blanco stemmen. (Een blanco stem heeft immers nog steeds een "symbolische" betekenis). Je begrijpt zelf wel dat mensen niet de keuze hoeven te maken voor een politieke partij maar wel gehoor willen geven aan hun stem. Maar blijkbaar kan jij als politicoloog beoordelen dat mensen die deze mogelijkheid boven een politieke partij verkiezen de domste optie kiezen....

Ik ga men dobbelstenen weer is met een spelletjes craps opwarmen hier  Kiss  Wink
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #19 Mei 13, 2014, 21:26:06
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=3YR4CseY9pk


eens met wimt.
heelside_harold

Berichten: 85
Antwoord #20 Mei 13, 2014, 21:46:25
edit2Rapporteer  
Wimt, de formulering die je geeft vindt ik erg grappig. Stemmen is een verloren stem. Als je dat zo vindt prima, maar het gaat al een hele tijd zo in de westerse beschaving en of dat goed is ik weet het niet maar kijk maar naar andere landen, die hebben het toch wel ietsje slechter dan wij hier in  Nederland denk ik. Verder als je niet stemt vindt ik dat je ook niet moet gaan zeuren over de politiek, lees je in doe research, misschien een beter idee ga naar het strand en ga kitesurfen, dat doet een mens heel goed denk ik. Heb nog weinig mensen gezien die niet lachend aan een vlieger hebben gehangen.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #21 Mei 13, 2014, 21:57:38
edit2Rapporteer  
Als politiek  de oplossing was, dan was het nu ok.
Maar, de schandalen hopen zich op, niets functioneert nog. Dan hebben wij de luxe om anders te kiezen. Wordt soeverein,  het mag hier, en het betekent  nog wat.
Kijken naar landen waar het slechter is, is een angst advies, en angst is een slechte raadgever.
Je onttrekken aan dit systeem kan. Je kunt nu niet meer tegen nakomelingen  zeggen ; wir  habben ess nicht  gewusst. Je onttrekken aan dit systeem is minimaal  wat je moet doen.
Het gaat nergens  meer over; Berlusconi krijgt  een taakstrafje voor miljarden ontduiking. Dit is het einde van een systeem, de top is nu bereikt.
Word je jezelf dit bewust

Dude; volg niet mij, volg geen leider dus, volg jezelf, en word je bewust van jezelf; je hebt het allemaal  in je; jouw interne wereld is net zo belangrijk  en waardevol, als de externe. Tijd voor revolutie dus.

Ken de video, waanzinnig expressief, geen woord mis, volledig bewust.

Het zijn spannende tijden, en veel mensen willen geen verandering,  bang voor het onbekende, en houden dus vast aan oude systemen,  die blijkbaar niet meer werken.

Omarm het nieuwe, naar mijn idee; slechter dan nu, kan het niet worden. De natuur vraagt  er ook om, die is nu op sterven  na dood, en daarmee wij straks ook.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #22 Mei 13, 2014, 23:02:16
edit2Rapporteer  
(Een blanco stem heeft immers nog steeds een "symbolische" betekenis). Je begrijpt zelf wel dat mensen niet de keuze hoeven te maken voor een politieke partij maar wel gehoor willen geven aan hun stem.

Deze mag je even uitleggen, want ik snap het niet.
Symbolisch oké, maar wel een verloren moeite. Diegene die blanco stemt, verliest zijn stem. Je mag dan denken dat je iets symbolisch gedaan hebt, maar het interesseert de politiek helemaal niet. Integendeel, in sommige gevallen kan het hen zelfs heel erg voordelig uitkomen als er veel mensen niet stemmen.
En dan achteraf maar klagen dat de regering het slecht doet.

Ik weet niet of er in NL goede partijen bestaan waar iedereen beter voor zou stemmen? Maar zelfs indien dit niet zo is, kan je nog beter op de minst slechte partij stemmen ipv niet te stemmen.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #23 Mei 14, 2014, 09:00:59
edit2Rapporteer  


Bij volledig  bewust handelen, is niemand een leider nodig. Daar moeten we aan werken, bewustzijn: je volledig bewust zijn van elke handeling, die je nu doet. Dan behoef je je niet druk te maken over de toekomst, dus geen stress, want je hebt ten alle tijde in het nu, bewust gehandeld, dus goed.




Pffff, Willepie T,  misschien had je hier 4 weken geleden aan moeten denken toen je het water op ging.
lol  Grin   Dan had ik misschien wel op je gestemd.  loser
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #24 Mei 14, 2014, 17:35:07
edit2Rapporteer  
Wie stemt er nou op een zinkend schip  Joepie Ron?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.