Te kleine voetjes...

Karina

Geen avatar

Berichten: 31
Mei 15, 2014, 22:22:19
edit2Rapporteer  
Dag allemaal!

Ik heb een klein probleempje! Mijn voeten zijn namelijk veel te klein om voor een langere tijd fijn te surfen. Ik heb maatje 35/36… Embarrassed Ik zit zo ver in mijn strap dat hij tegen mijn scheen/einde voet aan komt en mijn tenen zijn dan net lang genoeg om hem bovenaan vast te klemmen. Alleen na enige tijd beginnen de spieren op mijn wreef ontzettend te verzuren! Ik kan niet erg lang in een waterstarthouding liggen want dan gaat mijn board uit en als ik te hard over het water stuiter, stuiteren mijn voeten er ook uit. Als ik mijn tenen omlaag krul over het schuimplateau heb ik al helemaal weinig grip en glijd ik zo mijn strap uit.  Huh

Ik zag dat er al een draadje over was maar ik ben nog niet echt tot een geschikte optie gekomen. Voordat ik dus heel mijn straps ga versnijden hoop ik dat er nog andere huis/tuin/keuken oplossingen zijn. Nieuwe straps zijn eigenlijk ook geen optie. Het is vervelend, maar het heeft momenteel niet de hoogste prioriteit om mijn geld aan uit te geven. Ik heb ook geprobeerd om de strap te verschuiven naar de schroefgaten ernaast, maar dan heb ik al helemaal een zee van ruimte (vooral zijwaarts). Het klittenband is maximaal aangetrokken.

De meest geschikte optie: het neopreen aan de binnenkant opvullen. Helaas is het bij mij allemaal netjes dicht gestikt en wil het pas open snijden als er geen andere oplossing is.

Optie 2: met schoentjes gaan varen. Ik vaar momenteel al met sokjes van 2 mm neopreen dik, maar probeer schoentjes zo lang mogelijk uit te stellen omdat ik dan al helemaal niks meer met mijn tenen kan voelen/vasthouden.

Optie 3: op een of andere manier de band los stikken, er een extra gaatje bijmaken en op een of andere manier het schuim van de strap er ook afsnijden, anders moet het naar binnen buigen.

Optie 4: nieuwe straps kopen…

edit: Iets achter mijn hiel maken of wakeboard bindingen wil ik liever ook niet, als ik dan hard op mijn bek ga verdraai ik al mijn gewrichten. Een kabel kun je loslaten, je kite blijft vastzitten  Cool

Zijn er nog andere haalbare opties waarbij ik niet alles direct sloop of wat me (veel) geld kost?  Smiley
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #1 Mei 15, 2014, 22:30:17
edit2Rapporteer  
Dat ziet er uit als een best wel oud boardje, andere straps kopen bijv. Mystic die kan je redelijk strak zetten geloof ik en die zijn volgens mij niet eens zo duur. Strapless kan ook Wink
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #2 Mei 15, 2014, 22:45:15
edit2Rapporteer  
optie 4!
of 5: een nieuw board kopen met passende straps
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #3 Mei 15, 2014, 22:47:54
edit2Rapporteer  
Eens. In de winkel wat alternatieven proberen. Genoeg keus vermoed ik. Ik denk dat je met zelfklussen niet bereik wat je wilt helaas. Nieuwe straps, dan wel ander 2e hands board compleet bespaart je op den duur veel gedoe. Succes!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Mei 15, 2014, 23:02:48
edit2Rapporteer  
Er zijn natuurlijk damesboards, en ik vermoed dat die ook damesstraps zullen hebben, dus een maatje kleiner (en een leuk kleurtje Grin )
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Mei 15, 2014, 23:08:28
edit2Rapporteer  
Waar kom je vandaan Karina? Ik heb nog wel een  setje pads liggen die voor weinig weg mogen, wellicht dat die strak genoeg kunnen. Ik woon in Brielle, mocht je willen komen passen stuur maar ff een pm.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #6 Mei 15, 2014, 23:15:11
edit2Rapporteer  
Straps (in maatje S) hoeven niet heel veel te kosten hoor, daar kan de gemiddelde kiter niet tegenaan klussen.

Off topic: een Airush boardje met verlijmde pads, dat is een oudje.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Mei 15, 2014, 23:47:57
edit2Rapporteer  
het is niet alsof de nieuwe boardjes nou ineens zo anders zijn dat de straps ineens WEL passen heren, ik vind het wat een kortzichtig antwoord. neemt niet weg dat de boardjes tegenwoordig(ook 5jaar geleden al) veel beter varen en comfortabeler zijn.


Anyway, jij hebt pads/straps nodig welke je in zn totaliteit kan verstellen richting de hielkant van het board, want je hak zit veel te ver naar het midden van het board, waardoor je sowieso niet goed kan aankanten.

Wat ik zelf heb gedaan om kleinere straps te krijgen is een oude pak verknippen en stukje neopreen in de 'sok' van de strap gestopt, daardoor konden ze VEEL kleiner, bijkomen voordeel is dat ze echt kneiterlekker zaten en warmer waren Grin

Ik zou je een kleiner board advieren(smaller iig)... Geloof68 hierboven kan je daar eventueel ook mee helpen.
Karina

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #8 Mei 16, 2014, 00:05:23
edit2Rapporteer  
Waar kom je vandaan Karina? Ik heb nog wel een  setje pads liggen die voor weinig weg mogen, wellicht dat die strak genoeg kunnen. Ik woon in Brielle, mocht je willen komen passen stuur maar ff een pm.

helaas in het verre Eindhoven, maar als we weer eens naar oostvoorne gaan zal ik een seintje geven! Ben morgen bij de safety clinic in scheveningen, maar dat is met de trein dus niet zo flexibel.

Die opmerking over dat mijn positie van mijn voet is wel een hele goede... In combinatie met een te grote strap neig ik gewoon naar een heel nieuw boardje.

Wat raden jullie dan aan? Ben 1,60, 50 kg en vaar met een 7 of 9. Dit huidige board is 120 x 40...

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 Mei 16, 2014, 01:12:34
edit2Rapporteer  
Iets tussen 125-130 x 37-39

Zou niet echt groter gaan met dat gewicht. Nergens voor nodig.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #10 Mei 16, 2014, 07:19:00
edit2Rapporteer  
Nieuwer board doet wonderen, is z'n geld altijd waard.
Karina

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #11 Mei 16, 2014, 08:10:02
edit2Rapporteer  
Iets tussen 125-130 x 37-39

Zou niet echt groter gaan met dat gewicht. Nergens voor nodig.

Thanks. Zal eens gaan rondkijken. Zijn er bepaalde merken speciaal voor dames/kinderen?
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #12 Mei 16, 2014, 09:15:09
edit2Rapporteer  
De NTT / ENTITY footpads komen in de maten:
Entitiy Combo S / M US (M) 5–10
Entity Combo L / XL US (M) 8–13.

Misschien is de S klein genoeg, en misschien passen ze op je board.
US 5 = EUR maat 37.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #13 Mei 16, 2014, 09:31:40
edit2Rapporteer  
Ik heb de NTT is S/M
Vind het echt superfijne straps. Heb zelf ook kleine voeten (voor een man). Vooral een lage wreef.
De NTT pad zijn echt goed strak te zetten. Als je een x in Utrecht bent kun je ze passen. Of Scheveningen/zandmotor/IJmuiden/WaZ
fleurique

Berichten: 43
Antwoord #14 Mei 16, 2014, 09:34:14
edit2Rapporteer  
Hi ik heb ook maat 34-35...groot probleem, want ik landde soms gewoon door mijn bindingen heen! Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de liquid force comp....kan je perfect op je voeten afstellen.
Er zit ook een verstelbare tenenrand in...ik ben er helemaal blij mee.
Karina

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #15 Mei 16, 2014, 10:54:22
edit2Rapporteer  
Hi ik heb ook maat 34-35...groot probleem, want ik landde soms gewoon door mijn bindingen heen! Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de liquid force comp....kan je perfect op je voeten afstellen.
Er zit ook een verstelbare tenenrand in...ik ben er helemaal blij mee.


Die zien er wel goed uit. Die NTT pads lijken me ook wel wat, aangezien ze verstelbaar zijn.

Die pads passen zeker niet op mijn oude airush board, omdat iemand net al zei dat mijn pads verlijmd waren?
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #16 Mei 16, 2014, 11:38:18
edit2Rapporteer  
Ga er maar vanuit dat de straps die op jouw board passen lastig of niet te vinden zijn. Had ik ook last vanmet mn oude board.

Mijn advies: doe geen moeite en koop een ander board met passende bindingen. Boards van tgenwoordig varen echt veel beter. Je zult versteld staan van t verschil
Karina

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #17 Mei 16, 2014, 11:53:44
edit2Rapporteer  
Ga er maar vanuit dat de straps die op jouw board passen lastig of niet te vinden zijn. Had ik ook last vanmet mn oude board.

Mijn advies: doe geen moeite en koop een ander board met passende bindingen. Je zult versteld staan van t verschil


Sad

Uiteraard zal ik vooraf koop nog wel gaan passen, maar ik heb dit boardje op het oog van davedej: http://link.marktplaats.nl/m807547715

Heb al contact gehad en het boardje was van zijn vriendin die ook schoenmaat 36 heeft. Eindhoven - Zandvoort is niet om de deur en om te voorkomen dat ik voor niks daarheen rijd wil ik graag jullie inschattingen Smiley

Past dat board wel bij mijn lichaamsgewicht en lengte? En zijn er mensen met ervaring met die straps (en het board)?
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #18 Mei 16, 2014, 12:09:57
edit2Rapporteer  
Opzich is 37 oke voor jouw gewicht. Maar aangezien je van 40 afkomt is het verschil best behoorlijk. Zal wennen zijn. 38 is misschien iets idealer.

Kun je niet op een winderige dag naar ZV rijden, borg achterlaten en een paar uurtjes proberen. Is namelijk persoonlijk wat prettig is...
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #19 Mei 16, 2014, 12:44:10
edit2Rapporteer  
Als je in Eindhoven woont, kun je ook even bij mij in Oisterwijk small straps komen passen op je eigen boardje. Ik heb nog een nieuw setje liggen, prijs van dat setje straps zal (even uit mijn hoofd) EUR 25 zijn.
Karina

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #20 Mei 16, 2014, 13:13:50
edit2Rapporteer  
Als je in Eindhoven woont, kun je ook even bij mij in Oisterwijk small straps komen passen op je eigen boardje. Ik heb nog een nieuw setje liggen, prijs van dat setje straps zal (even uit mijn hoofd) EUR 25 zijn.

Ik hou het in mijn hoofd! Aangezien ik eigenlijk ook een nieuw board wil/moet heb ik de voorkeur voor een compleet board. Mocht ik een los board met perfecte afmeting vinden kom ik bij je terug!
fleurique

Berichten: 43
Antwoord #21 Mei 16, 2014, 14:06:16
edit2Rapporteer  
Ik weeg ook 50 kg...tegenwoordig is het toch al wel wat om iets groter te varen.
 Vroeger voor ik 126, nu de sk8 van f one van 132x38. Met de 126 vond ik toch dat ik wat minder drijf vermogen had en 132 gaat echt prima.
Ik zou zelf niet meer voor zo'n klein boardje gaan.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #22 Mei 16, 2014, 14:10:16
edit2Rapporteer  
Vooral naar de breedte kijken....de lengte volgt uit de breedte. Ik zou ook voor 38 gaan
Wat breder is ook wat gemakkelijker aankanten omdat je meer rail in t water kan zetten.
Maar nogmaals..is persoonlijk
Karina

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #23 Mei 16, 2014, 17:15:21
edit2Rapporteer  
Ik weeg ook 50 kg...tegenwoordig is het toch al wel wat om iets groter te varen.
 Vroeger voor ik 126, nu de sk8 van f one van 132x38. Met de 126 vond ik toch dat ik wat minder drijf vermogen had en 132 gaat echt prima.
Ik zou zelf niet meer voor zo'n klein boardje gaan.

gaat dat om dezelfde sk8 die vandaag door dezelfde naam op marktplaats is gezet?  Grin

Vooral naar de breedte kijken....de lengte volgt uit de breedte. Ik zou ook voor 38 gaan
Wat breder is ook wat gemakkelijker aankanten omdat je meer rail in t water kan zetten.
Maar nogmaals..is persoonlijk

klinkt logisch. In combinatie met de reactie dat het verschil te groot kan zijn tussen 40 en 37 ga ik meer zoeken naar 38/39 en lengte dan ongeveer 130.  ThumpsUp

Mar10e

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #24 Mei 16, 2014, 17:59:56
edit2Rapporteer  
LIQUID FORCE! Ik heb zelf maat 37 en herken het probleem. Via marktplaats ben ik zeer cheap tegen een gloednieuw paar aangelopen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.