Hulp van gevorderde kitesurfer voor oplaten van kite.

Leenzeebeest

Geen avatar

Berichten: 3
Juni 03, 2014, 14:38:30
edit2Rapporteer  

He kiters ,

Ik zoek nog iemand die me kan assisteren helpen met het oplaten van een kite.
Ik heb een f-one bandit 9 vierkante meter van 2013 en heb deze in de winter aangeschaft en heb nog geen meters meegemaakt.
Ik heb wel wat lessen gehad zowel in Scheveningen als in Brazilie (Prea).
Maar ik ben nog een beginner en zoek iemand met ervaring die me kan en wil helpen met kitesurfen.
Liefst in omgeving Katwijk/Noordwijkl/Scheveningen.
Mijn telefoonnummer is 06-30028385 .

Groetjes

Leen
heelside_harold

Berichten: 85
Antwoord #1 Juni 03, 2014, 15:11:25
edit2Rapporteer  
Tip van flip, gewoon als er wind staat naar het strand gaan maak een praatje met kiters en vraag het een en ander. Works for me.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #2 Juni 03, 2014, 15:42:40
edit2Rapporteer  
Precies, wij kitesurfers helpen elkaar wel hoor Grin wel gewoon even zeggen dat je net bezig bent. Zodat ze je goed uitleggen waar je moet gaan staan want dat gaat nog weleens verkeerd.
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #3 Juni 03, 2014, 19:44:59
edit2Rapporteer  
Heb ik ook gewoon gedaan. Even iemand aanspreken en een praatje gaan maken. Weet je gelijk of er nog beperkingen gelden op de spot qua zonering etc.
feddomw
Gast
Antwoord #4 Juni 03, 2014, 22:25:40
edit2Rapporteer  
En gewoon eerlijk zijn. Vraag om hulp met oplaten en meld dat je niet zo ervaren bent. Dan helpen mensen tien keer liever dat als je beetje stoer gaat doen. Bescheidenheid siert de mens.

En dan kijkt de oplater nog even of je bridles en lijnen goed zitten en helpt je door jou te dirigeren naar de juiste plaats.

Met name dat laatste is nogal belangrijk, dat wordt (in het buitenland) nog wel eens vergeten. Gaat de oplater lopen met de kite.... oplater staat stil, kiter aan de bar verplaatst zich. Als je doek niet meer klappert sta je goed. Lijnen en bar niet te strak, dan beuk je de oplater omver zodra er druk in de kite komt.


En ga naar de NKV clinic, leer je veel van.

En in Godsnaam, loop je lijnen  downwind uit. D.w.z., je bar+lijnen liggen downwind van je kite, bar omgedraaid. Dat maakt het de oplater ook wat makkelijker. en is domweg veiliger voor jezelf.
Leenzeebeest

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #5 Juni 04, 2014, 21:33:35
edit2Rapporteer  
He , allereerst bedankt voor je advies.
Waar en wanneer kan je zo'n clinic volgen?
feddomw
Gast
Antwoord #6 Juni 04, 2014, 22:57:38
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=48379.msg689267;boardseen#new

5 juni is de laatste lijkt het. In Mirns. Het is echt echt echt de moeite waard, ook al zou het een stukkie reizen zijn.
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #7 Juni 04, 2014, 22:59:04
edit2Rapporteer  
Als je je lijnen uitloopt zorgen dat je stuurlijnen (buitenste lijnen) goed aan de buitenkant liggen. Dan kun je kijken of ze niet met je powerlijnen (binnenste lijnen) in de war zitten. Voor je ze vastmaakt goed kijken of je bridles ook niet in de war zitten (dus even strak trekken en kijken of alles goed zit).

Als je je kite oplaat inderdaad zelf bewegen, nooit degene die de kite beethoud. Als je doek te bol staat sta je teveel in het windvenster dus moet je naar de rand lopen (9 of 3, weet je hoe het windvenster werkt?) Als het doek teveel klappert moet je juist iets meer de wind in lopen.

Van tevoren ook een teken afspreken, als jij je duim oplaat kan degene je kite opgooien, als je je duim omlaag doet moet die hem neerleggen (bijvoorbeeld als je lijnen nog niet goed zitten oid)

Als je de bar beet hebt moet de rode kant van de bar links zitten.
feddomw
Gast
Antwoord #8 Juni 04, 2014, 23:03:24
edit2Rapporteer  
Als je je lijnen uitloopt zorgen dat je stuurlijnen (buitenste lijnen) goed aan de buitenkant liggen. Dan kun je kijken of ze niet met je powerlijnen (binnenste lijnen) in de war zitten. Voor je ze vastmaakt goed kijken of je bridles ook niet in de war zitten (dus even strak trekken en kijken of alles goed zit).

.......

Als je de bar beet hebt moet de rode kant van de bar links zitten.

Rood moet rechts liggen als je de bar/lijnen downwind van je kite hebt aangesloten, zoals "het hoort". Kite ligt namelijk ondersteboven, dus je bar ook.

En om je stuurlijnen te checken, ga je op je bar staan, til je de stuurlijnen omhoog en kan je in een oogopslag zien of ze "vrij" liggen van de powerlijnen.

Dit zijn dus dingen die je niet in de les leert, maar wel op de NKV clinic hoort.
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #9 Juni 04, 2014, 23:09:12
edit2Rapporteer  
ik zei ook als je de bar beet hebt Wink Dan is die namelijk wel links
Leenzeebeest

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #10 Juni 12, 2014, 21:37:10
edit2Rapporteer  
He bedankt voor de tips allemaal .
Ik ga wel effe buurten op strand en effe een praatje maken.

Groetjes

Leendert
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.